Jump to content


Photo

Tijdens opname afspelen

Opname

  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 26 July 2023 - 10:04

Hallo mede forum leden,

 

Het volgende speelt al langere tijd maar nu toch maar eens aankaarten.

 

Situatie is hoofdbox Gigableu Uhd UE 4k met openpli 8.3 release

Cliënten zijn een Mutant hd51 en een Mutant 1200, op deze boxen maakt het niet uit of ik er openpli 7.3 of 8.3 installeer.

Beide worden als fallback gebruikt.

 

Alles werkt perfect dus voor zover goed.

 

Er is 1 ding wat ik niet meer goed voor elkaar krijg (voorheen wel) en dat is het volgende.

Als er een opname loopt kan ik deze niet direct bekijken tijdens de opname op de cliënt boxen.

Het wil de opname wel opstarten maar dan begint direct het beeld te stotteren en de radertjes komen in beeld waardoor er niet naar gekeken kan worden.

Als de opname loopt kan dit wel op de hoofdbox zonder problemen.

Daarbij maakt het niet uit of ik de opname maak en afspeel vanaf de NAS of de interne HD van de hoofdbox.

Zoals al eerder gezegd verder geen problemen en alle al gemaakte opnames zijn gewoon afspeelbaar van NAS of interne HD.

 

Wat ik wel weet is dat dit eerder wel gewerkt heeft zonder problemen.

Ik weet echter niet meer hoelang dit geleden is maar volgens mij voor het tijdperk Openpli 8.

 

Iemand enig idee wat te doen of wat dit kan zijn?

 

Mvg


Edited by IkkeKappie, 26 July 2023 - 10:12.

Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Tijdens opname afspelen #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 26 July 2023 - 10:21

Hoe zijn de disks gemount en welk filesystem wordt gebruikt?

 

Heb je de NAS op alle boxen op dezelfde manier gemunt?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Tijdens opname afspelen #3 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 26 July 2023 - 10:34

Disks zijn gemount op ext4.

NAS is op alle boxen het zelfde gemount.

Dit probleem speelde al wel voordat er hier een NAS in huis is gekomen.

Stiekem had ik er op gehoopt dat met de NAS dit probleem was opgelost. :(

 

Mvg


Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Tijdens opname afspelen #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 July 2023 - 11:55

Lijkt me toch een infrastucturele beperking, dat werkt hier prima, zelfs over wireless, ik doe het regelmatig.

 

Het je dezelfde problemen ook als je gelijktijdig op meerdere boxen dezelfde opname afspeelt (terwijl er geen opname loopt)?

 

Is als dit gebeurd, en je de opname later als deze klaar is alsnog gaat bekijken, de opname volledig, of zitten daar ook hickups in?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tijdens opname afspelen #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 26 July 2023 - 11:58

Ik herken het probleem niet wat jij ervaart, ik heb één NAS waar alles heen gaat, ik kan opnemen met de ‘opname box’ en kan tijdens opname op elke andere box gewoon kijken.

Het is dus best wel lastig om er precies achter te komen waarom het bij jou niet lukt maar misschien zijn er anderen die dit ooit hebben ervaren en er iets over kunnen zeggen…

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Tijdens opname afspelen #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 July 2023 - 12:06

Bijkomende vraag: hoe zit alles netwerk-technisch aan elkaar vast?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tijdens opname afspelen #7 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 26 July 2023 - 15:18

Lijkt me toch een infrastucturele beperking, dat werkt hier prima, zelfs over wireless, ik doe het regelmatig.

 

Het je dezelfde problemen ook als je gelijktijdig op meerdere boxen dezelfde opname afspeelt (terwijl er geen opname loopt)?

 

Is als dit gebeurd, en je de opname later als deze klaar is alsnog gaat bekijken, de opname volledig, of zitten daar ook hickups in?

 

Schiet mij maar lek.

 

Omdat het al zolang speelde was ik er dus mee aan de gang ge gaan.

Vanochtend de mutant 1200 van 7.3 naar 8.3 geinstaleerd zonder resultaat.

Vervolgens weer terug naar 7.3 zonder resultaat.

Nu komt het.

Ik wilde dus uitproberen wat u aangeeft (Het je dezelfde problemen ook als je gelijktijdig op meerdere boxen dezelfde opname afspeelt (terwijl er geen opname loopt)) maar dan als de opname wel loopt.

Blijkt dat het nu wel gaat, dus opnemen en tegelijkertijd afspelen op alle 3 de boxen met verschillende opstart momenten. (een uur uitgeprobeerd)

Moet er wel bij vermelden dat de mutant 1200 alles heel stroperig doet voordat hij afspeelt en ook als ik de opname weer wil stoppen. Mutant HD51 geen probleem.

Maar hij doet wel wat ik wil en speelt dus netjes af.

 

Kan dit nog te maken hebben dat de box al wat ouder is?

 

Hoop dat het zo blijft en mijn probleem weg blijft.  :) 

 

Mvg

 


Edited by IkkeKappie, 26 July 2023 - 15:20.

Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Tijdens opname afspelen #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 July 2023 - 16:12

Leeftijd lijkt me niet zo relevant, als de box een uitzending kan afspelen kan deze ook een opname afspelen, de benodigde bandbreedte en de data zijn identiek.

 

Het kan eventueel nog een beperking zijn van de netwerk interface van de box, sommige boxen hebben maar een 100Mbps interface, en vaak wordt die snelheid niet eens gehaald door design beperkingen.

 

Als je dan een opname hebt van een zender met hoge brandbreedte (sommige sportzenders halen 15MB/s, en dan zit je met protocol overhead al over 100Mbps heen. En door hardware beperkingen heb je dit vaak al veel eerder)...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tijdens opname afspelen #9 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 26 July 2023 - 16:19

Dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn de Mutant HD51 heeft een NIC van 1000 Mbit/s  en de Mutant 1200 100 Mbit/s


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Tijdens opname afspelen #10 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 26 July 2023 - 16:30

Maar is een opname stream dan anders dan een fallback stream?
En met een gemaakte opname heeft ie ook geen problemen mee.
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Tijdens opname afspelen #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 July 2023 - 17:31

Wat audio/video data betreft niet, en NFS of CIFS overhead vs HTTP overhead lijkt me nu ook niet direct het grote verschil.

 

Het grote verschil is dat een realtime stream in pakketjes van 188 bytes aan komt vliegen, terwijl het lezen van een bestand in grote happen gaat, en de ethernet driver daardoor meer geheugen nodig heeft.

 

Het probleem wordt dan nog vergroot doordat de driver erg primitief is (op quasi alle boxen), deze wil bv alle geheugenblokken aaneengesloten hebben, in tegenstelling tot servers en PC's die "scatter/gather" technology ondersteunen.

 

Hoe minder geheugen de box heeft, hoe meer het netwerk gebruikt wordt, en hoe langer geleden het is dat er een herstart gedaan is, hoe groter dat memory probleem wordt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tijdens opname afspelen #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 26 July 2023 - 18:47

….en om uit te sluiten dat het iets met de infrastructuur van je netwerk te maken heeft, kun je de kabels of ontvangers omwisselen, blijft de HD51 het op de plek van de 1200 goed doen, dan kun je de infrastructuur uitsluiten en blijft bovenstaand over.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.




Also tagged with one or more of these keywords: Opname

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users