Jump to content


Photo

Mappen structuur


  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#1 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 6 August 2023 - 09:30

Goede morgen allen,  

 

Vanaf het moment dat Vu Plus uitkwam altijd dit merk gekocht en ben er zeer tevreden over.

Nu heb ik toch een "probleem"  met mijn nieuwste Vu Plus, een Vu Plus Duo 4kSE.

 

Ik maak veel opnames via de EPG en dat ging altijd goed, maar er ontbreekt iets., als ik bijv. Tatort wil opnemen, wil ik dit gelijk in de map Krimi hebben.

Ik heb meerdere mappen zoals Diverse, Docu, Detectives, etc.

Nu is het zo, dat ik het volgende doe: EPG openen dan gele toets drukken, Ga naar programma wat ik wil opnemen en de groene toets indrukken. 

Je staat dan in Timer invoer en daar ontbreekt een zin bijna onderaan.

Rechts in beeld moet daar HDD/Media staan en vandaar kan je met de cirkeltoets op > naar bijv. HDD/Media/ Krimi gaan en dan komt de opname in de goede map.

 

Opnemen kan ik nog wel maar dan moet ik  Tatort handmatig verplaatsen naar de juiste map en zo is het met alle opnames.

Wie heeft de oplossing voor dit euvel?, graag in Jip en Janneke taal want ben al achter in de zeventig en ben niet meer zo op de hoogte van deze zaken.

 

Bij voorbaat dank.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Mappen structuur #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 6 August 2023 - 13:34

Ik heb geen idee wat je bedoelt met "er ontbreekt een zin".

 

Als je bedoelt dat de juiste map naam niet in het lijstje staat, dan kan, je ziet daar alleen je gemaakte bookmarks. Als je op het locatie veld op "Ok" drukt in plaats van > of <, dan kun je je boekmarks zien of nieuwe toevoegen.

 

Maar nog beter zou zijn om de autotimer te installeren. Die vertel je 1 keer dat je Tatort wilt opnemen, en daarna hoef je er niet meer naar om te kijken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mappen structuur #3 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 6 August 2023 - 14:52

Ik bedoel hiermee lokatie waar de opname moet komen.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Mappen structuur #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 6 August 2023 - 15:18

Dat had ik het goed begrepen. Zie mijn uitleg en instructies dus.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mappen structuur #5 satlutser

  • Senior Member
  • 166 posts

+1
Neutral

Posted 7 August 2023 - 09:12

Ik vermoed dat TS de regel 'lokatie' mist bij het instellen van de timer.

Daarvoor moet het toegangsniveau op 'geavanceerd' staan, dmv:
menu-instellingen-systeem-expert instellingen-gebruikersinstellingen:geavanceerd
Zgemma H7S, Seagate 1Tb intern, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Astra 19.2E, 23.5E, 28.2E, DVB-T2, alles fta.

Re: Mappen structuur #6 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 7 August 2023 - 12:25

Mijn menu is zoals jij zegt, dus zo:

 

Daarvoor moet het toegangsniveau op 'geavanceerd' staan, dmv:
menu-instellingen-systeem-expert instellingen-gebruikersinstellingen:geavanceerd en lokatie ontbreekt.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Mappen structuur #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,450 posts

+397
Excellent

Posted 7 August 2023 - 12:54

Ik las net een reactie op s4a. Is er wel een directory movie op je harde schijf en wordt deze überhaupt wel ‘gezien’ zoals op s4a al gevraagd werd. Zit er toevallig ook nog een vette USB stick in de Duo 4Kse? Verwijder die dan eens?


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Mappen structuur #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 7 August 2023 - 12:57

Of toevallig het type "zap" geselecteerd, dan verdwijnt ook het locatie veld.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mappen structuur #9 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 7 August 2023 - 14:37

@frenske, Je schrijft het volgende:

 

Ik las net een reactie op s4a. Is er wel een directory-film op je harde schijf en wordt deze überhaupt wel 'gezien' zoals op s4a al gevraagd werd. Zit je toevallig ook nog een vette USB-stick in de Duo 4Kse? Verwijder die dan eens?

 

Ten eerste, er zit geen USB stick in de ontvanger, alleen een 1TB schijf in het laatje.

Ten tweede, wat bedoel je met directory film?.

Ik heb zelf een lijstje gemaakt: Diverse, Docu, Detectves, Krimi en thriller.

 

@ WanWizzard,

 

Het type zap heb ik niet verwijderd, zou niet weten hoe ik dit moet doen en heeft volgens mij niks te doen met het niet bestaan van mijn locatie die ontbreekt.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Mappen structuur #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 7 August 2023 - 15:23

Ik zie conflicterende antwoorden.

 

Is nu de hele regel met "locatie" weg, of staat de regel er wel maar kun je je gewenste locatie niet selecteren?

 

Ik begreep eerder het laatste, en daar heb ik je al antwoord op gegeven.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mappen structuur #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,908 posts

+190
Excellent

Posted 7 August 2023 - 15:29

@KvM1950 misschien dat een screenshot ( https://wiki.openpli...ke_a_screenshot ) van het geconstateerde probleem het één en ander kan verhelderen


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Mappen structuur #12 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 7 August 2023 - 15:46

Ik kom hier morgen op terug.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Mappen structuur #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,450 posts

+397
Excellent

Posted 8 August 2023 - 08:57

Ik heb het niet gehad over de directory ‘film’ maar de directory ‘movie’ die normaliter na het formatteren standaard in de box wordt aangemaakt. Daar geef jij geen antwoord op. 
Aangezien jij nog weinig opnames opgeslagen hebt zou je de harddisk ook (nog eens) kunnen formatteren. Mogelijk wordt de directory ‘movie’ dan gelijk wèl aangemaakt. Vervolgens kan je in de map movie de diverse gewenste submappen diverse, krimi etc. aanmaken en deze als mountpoint benoemen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Mappen structuur #14 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2023 - 09:21

@frenske,

 

Ik heb genoeg op de schijf staan, maar dat zet ik nu handmatig in het juiste mapje.

Via het menu heb ik de HDD gemount en alles wordt netjes opgenomen.

Het is alleen jammer dat ik met opnemen "lokatie" niet heb staan in "Timerinvoer"


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Mappen structuur #15 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,450 posts

+397
Excellent

Posted 8 August 2023 - 10:18

Dan haak ik af want ik ben niet thuis en dan is het lastiger om iets van afstand even te testen. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Mappen structuur #16 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2023 - 10:34

OK, bedankt in ieder geval.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Mappen structuur #17 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 8 August 2023 - 10:48

Het is heel eenvoudig

start epg

timer toevoegen

click op locatie

druk menu

ga naar bestand lijst

nu kan je jou map selecteren



Re: Mappen structuur #18 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2023 - 11:20

@luisteraar,

 

Als je goed had gelezen, "locatie" staat niet! in Timerinvoer dus, kan pas na de opname in de juiste map plaatsen.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Mappen structuur #19 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 8 August 2023 - 11:23

netjes antwoorden is anders.

 

ga eens naar

menu

instellingen

system

expert instellingen

gebruikersinstellingen

zet die op expert



Re: Mappen structuur #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 8 August 2023 - 13:51

Dat is ook al een keer aangegeven en toen kwam het antwoord dat deze daar al op staat.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



10 user(s) are reading this topic

0 members, 10 guests, 0 anonymous users