Jump to content


Photo

Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen.


  • Please log in to reply
317 replies to this topic

Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #181 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 8 September 2023 - 10:15

Dan is het probleem bij @_HarmeN helder.

HD was zonder partitie geformateerd waarscheinlijk niet door openpli enigma2

In /media/ ontbrak mountpoint hdd waardoor hd niet gevonden werd.

Het had opgelost kunnen worden door opname/weergave epg.dat.pad aan te

passen naar /media/sda/



Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #182 homerun

  • Senior Member
  • 49 posts

+1
Neutral

Posted 8 September 2023 - 11:20

Iedere keer wanneer ik een RC-9 update doe op mijn 3 VU+en (Duo4Kse, Uno4Kse en Solo2) verlies ik bij de WAN settings de SSID, de Coderingssleutel, de primaire DNS en de secundaire DNS. Dit moet ik manueel herstellen of een backup inlezen. Als ik een backup inlees worden de SSID en Coderingssleutel niet terug gezet.

Kan dit worden gerepareerd?

Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #183 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 8 September 2023 - 11:27

Wat is je definitie van "update"? "Software update" of "Flash image"?

 

Een software update wist niks, een flash wist alles, en dan is een restore van een backup noodzakelijk.

 

En als deze dingen niet gerestored worden, dan gebruik je of geen autobackup of heb je aan de backup settings zitten sleutelen. Want zowel "/etc/network/interfaces" als "/etc/wpa_supplicant.wlan0.conf" zitten standaard in de backup.

 

Zie https://github.com/E...ugin/backup.cfg.

 

Ik heb alle boxen hier draadloos aangesloten, flash quasi dagelijks een nieuw develop image, en ben nog nooit deze dingen kwijt geraakt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #184 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 8 September 2023 - 11:36

Dan is het probleem bij @_HarmeN helder.

HD was zonder partitie geformateerd waarscheinlijk niet door openpli enigma2

In /media/ ontbrak mountpoint hdd waardoor hd niet gevonden werd.

Het had opgelost kunnen worden door opname/weergave epg.dat.pad aan te

passen naar /media/sda/

 

Mooi dat je denkt dat het voor jou helder is, maar je hebt 't weer eens aan 't verkeerde eind, omdat je geen benul hebt van hoe het werkt.

 

Elk device dat wordt gedetecteerd, hetzij coldplug bij het booten of warm plug bij het insteken van een device, triggert een udev event.

 

En voor elk block device dat op die manier wordt gedetecteerd start er een udev script dat het device mount, inclusief het bepalen (dan wel verzinnen) van de mointpoint naam en het creeren van dat mointpoint in /media.

 

Dat script zal altijd de eerste lokale non-removable harddisk mounten op /media/hdd, tenzij het een label heeft heb een andere naam, of /media/hdd al bestaat.

 

Aangezien /media/hdd ontbrak is het zeer onwaarschijnlijk dat de disk op /media/sda gemount zou zijn geweest, daarvoor had de disk het label "sda" gehad moeten hebben.

 

Dit is ook de reden dat ik het jammer vond dat @_HarmeN er met de botte bijl in was gevlogen, zo niet dan hadden we dit kunnen onderzoeken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #185 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 8 September 2023 - 11:44

Sorry WW heb geen zin weer in een grote welles/nietes discussie.

Heb het zelf aan de hand gehad weet niet meer welke image de

hd geformatteerd heeft zonder partietie.

/dev/hdd ontbrak

/dev/sda was aanwezig en kon daar de HD aanspreken.

De paden aanpassen naar /dev/sda loste het op.

Ik ga liever af op eigen praktijk dan theorieen.



Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #186 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 8 September 2023 - 12:19

Ik ga liever af op eigen praktijk dan theorieen.

 

Proest ! :)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #187 homerun

  • Senior Member
  • 49 posts

+1
Neutral

Posted 8 September 2023 - 13:23

Wat is je definitie van "update"? "Software update" of "Flash image"?
 
Een software update wist niks, een flash wist alles, en dan is een restore van een backup noodzakelijk.
 
En als deze dingen niet gerestored worden, dan gebruik je of geen autobackup of heb je aan de backup settings zitten sleutelen. Want zowel "/etc/network/interfaces" als "/etc/wpa_supplicant.wlan0.conf" zitten standaard in de backup.
 
Zie https://github.com/E...ugin/backup.cfg.
 
Ik heb alle boxen hier draadloos aangesloten, flash quasi dagelijks een nieuw develop image, en ben nog nooit deze dingen kwijt geraakt.

Wat is je definitie van "update"? "Software update" of "Flash image"?
 
Een software update wist niks, een flash wist alles, en dan is een restore van een backup noodzakelijk.
 
En als deze dingen niet gerestored worden, dan gebruik je of geen autobackup of heb je aan de backup settings zitten sleutelen. Want zowel "/etc/network/interfaces" als "/etc/wpa_supplicant.wlan0.conf" zitten standaard in de backup.
 
Zie https://github.com/E...ugin/backup.cfg.
 
Ik heb alle boxen hier draadloos aangesloten, flash quasi dagelijks een nieuw develop image, en ben nog nooit deze dingen kwijt geraakt.


Het gebeurt juist bij een software update, daar waar je inderdaad verwacht dat niets wordt gewist.

Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #188 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 8 September 2023 - 14:30

Dit is ook de reden dat ik het jammer vond dat @_HarmeN er met de botte bijl in was gevlogen, zo niet dan hadden we dit kunnen onderzoeken.


Sorry

Edited by _HarmeN, 8 September 2023 - 14:30.

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #189 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 8 September 2023 - 15:40

Het gebeurt juist bij een software update, daar waar je inderdaad verwacht dat niets wordt gewist.

 

Daar heb ik dan geen verklaring voor, en ook nog nooit geconstateerd.

 

Beide bestanden zijn ook nog een keer CONFFILES, en zullen dus bij een update van het pakket waarin ze zitten nooit worden overschreven ( er wordt dan een bestandsnaam.extensie-opkg aangemaakt ).

 

Je zou nog even in /home/root/ipkgupgrade.log kunnen kijken of daar iets in staat over wat er is geupdate.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #190 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 8 September 2023 - 15:42

Sorry

 

Geeft niet hoor, tipje voor de volgende keer... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #191 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,908 posts

+190
Excellent

Posted 8 September 2023 - 15:49

 Het gebeurt juist bij een software update, daar waar je inderdaad verwacht dat niets wordt gewist.

 

Zoals WanWizard al heeft uitgelegd wist een update niks.

 

Iedere keer wanneer ik een RC-9 update doe op mijn 3 VU+en (Duo4Kse, Uno4Kse en Solo2) verlies ik bij de WAN settings de SSID, de Coderingssleutel, de primaire DNS en de secundaire DNS. Dit moet ik manueel herstellen of een backup inlezen. Als ik een backup inlees worden de SSID en Coderingssleutel niet terug gezet.

Kan dit worden gerepareerd?

Je hebt het over WAN settings, ik hoop dat je WLAN bedoeld en je ontvangers niet rechtstreeks aan het Internet hebt hangen.

 

Net toch maar even een update van RC gedaan, dus met een WLAN adapter (standaard heeft een Uno 4K SE geen WLAN) en zoals verwacht blijven alle adapter settings na een update keurig op hun plek.

 

Toch voor de zekerheid wij hebben het over updaten zie -> https://wiki.openpli.org/Updating


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #192 theboss

  • Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 10 September 2023 - 16:33

Bij Stream webcams buitenland krijg ik deze foutmelding, groen scherm en dan reboot van enigma2

andere streams doen het wel.

Wat betekend die melding ?

Krijg 2 sec beeld en dan die melding.

krijg nog steeds deze fout bij ALLE webcams buitenland en dan groen scherm.

andere webcams binnenland ofzo werken wel. 

Heb vandaag nieuwste zenderlijst erin gezet.

Ik zie iets van fault adres 00000004

en errorcode 519 ??

zou niet weten wat dit betekend, wie weet het wel ?

Alvast bedankt.

Attached Files


VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #193 theboss

  • Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 10 September 2023 - 17:37

Heb het al gevonden.
Ik heb nu FCC uitgezet en nu doen
de buitenland webcams het wel.
Ik had dat toch altijd aan staan, nooit
gemerkt dat het dus niet samen gaat,
maar alleen niet bij buitenland webcams, hmm vreemd.
Dan zet ik FCC voorlopig maar uit dan.


Verstuurd vanaf mijn SM-M315F met Tapatalk

VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #194 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 10 September 2023 - 18:23

Er zou geen relatie moeten zijn tussen FCC (pre-tuning) en een stream.

 

Helaas zegt de crash log niks anders dan "er was een fout in de C code", en dat maakt foutzoeken erg moeilijk.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #195 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 11 September 2023 - 11:49

Vanmorgen een vervelende ervaring gehad met 9.0 RC in Mutant HD51.

 

Stapsgewijs.

1. kreeg melding van gebruiker kanalenlijst dat de stream SBS Classics het niet deed. Check: deed het wel.

2. zag dat ik bij 9.0 RC vergeten was Service App te installeren. Alsnog gedaan. Gevolg: geen werkende stream SBS Classics meer...

3. Service App verwijderd. Maar toen... deed de ontvanger het compleet niet meer.

4. met drie verschillende usb's geprobeerd 9.0 te flashen. Bleef hangen in het scherm met melding 'Flashing...'.

5. toen maar 8.3 op usb gezet. Bleef ook hangen met melding Flashing maar na verwijderen usb en reboot kwam 8.3 netjes op.

 

Waar kan dit aan gelegen hebben? Is 9.0 RC hier de oorzaak of gewoon toeval?

 

Kan iemand eens checken of Service App te installeren en de-installeren is op 9.0 RC?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #196 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,908 posts

+190
Excellent

Posted 11 September 2023 - 12:02

Als er geen debug/crash log is, zal het gissen zijn of je moet het willen/kunnen reproduceren met werderom een crash/debug log.

 

Edit: serviceapp meerdere malen geïnstalleerd en verwijderd en dat gaat naar behoren, helaas heb ik geen Mutant HD51.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #197 cobus

  • Senior Member
  • 4,767 posts

+69
Good

Posted 11 September 2023 - 15:12

Hier op 4 decoders de vu uno 4k se / multibox / mutant hd60 en mutant hd66se nergens last van wel vanaf het begin dat hij uitkwam (9.0) erop gezet met service app.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #198 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 11 September 2023 - 15:16

dank beide voor de test, ik ga het nog eens proberen met 9.0, maar vandaag niet meer... we moeten vanavond nog gewoon kunnen kijken... ;-)


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #199 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 11 September 2023 - 17:23

maar... voor ik weer naar 9.0 RC ga heb ik eerst gekeken of er beeld was via de stream SBS Classics. Nee dus. Toen de app Service App uit 8.3 verwijderd (en herstart). Resultaat: wel beeld.

 

Normaal zou Service App voor méér werkende streams moeten zorgen. In dit geval werkt het dus averechts. Vreemd...

 

Bij het flashen naar 9.0 RC laat ik Service App maar even buiten de installatie. Lijkt me veiliger... ;-)


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Release Candidate van de 9.0 image is publiek gekomen. #200 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,931 posts

+695
Excellent

Posted 11 September 2023 - 18:19

Welke regel in het userbouquet gebruik je voor sbs Clasics en op welke box?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



18 user(s) are reading this topic

0 members, 18 guests, 0 anonymous users