Jump to content


Photo

Satelliet tv vs IPTV


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#1 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 15 November 2023 - 05:48

Ik heb een vraag dus satelliet tv schotel draadloos sneller ping dan kabel fiber IPTV?

Ik denkt dat iptv fiber kabel sneller dan satelliet schotel?

Ik denkt dat toekomst IPTV snelst is... Ofniet?

Maar die buffer begrijp ik niet via schotel dus schotel heeft geen buffer nodig?

Re: Satelliet tv vs IPTV #2 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 15 November 2023 - 06:03

Ik heb nu misschien begrepen dat buffer laadt zodat later kan afspelen als er geen internet is...

Maar snelste is stream iptv ik hoop dat stream iptv sneller dan schotel stream tv... Hoop ik...

Re: Satelliet tv vs IPTV #3 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 15 November 2023 - 06:22

Toekomst IPTV glasvezel fiber zonder buffer snelst inshAllah Amin

Re: Satelliet tv vs IPTV #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 15 November 2023 - 11:46

Mij persoonlijk, interesseert het weinig dat mijn buren een paar seconden eerder mogen juichen dan ik, als er een goal is gevallen......

Mijn keus zou al niet op IPTV vallen vanwege de hardware welke je door de provider door de strot gedrukt wordt, daar gaan we op den duur helaas wel naar toe maar dat moment wil ik zo lang mogelijk uitstellen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Satelliet tv vs IPTV #5 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2023 - 02:47

Hoe bedoel je strot gedrukt?

Je wilt niet iptv waarom sateliet?

Terwijl iptv overal kan tot smartphone....

Re: Satelliet tv vs IPTV #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 17 November 2023 - 07:19

Als je in Nederland IPTV kijkt, kan dat alleen via de hardware, verstrekt door de provider, TV kijken op een smartphone is iets wat ikzelf niet gebruik, dus heeft dat voor mij geen meerwaarde.

 

Overigens heb ik het niet alleen over satelliet, we hebben ook nog kabel.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Satelliet tv vs IPTV #7 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 20 November 2023 - 06:25

Jah via kabel fiber is beste...

Re: Satelliet tv vs IPTV #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 20 November 2023 - 09:50

Jah via kabel fiber is beste...

Verklaar je nader?


73's

PE1AQZ


Re: Satelliet tv vs IPTV #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 20 November 2023 - 11:25

Mij persoonlijk, interesseert het weinig dat mijn buren een paar seconden eerder mogen juichen dan ik, als er een goal is gevallen......

->

Er is 1 uitzondering... dat is als je via Twitter al een melding krijgt dat de (tegen) goal gevallen is en je het vervolgens 30 seconden tot een minuut later ziet :(


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Satelliet tv vs IPTV #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 November 2023 - 12:42

Zit je dan voetbal te kijken, of met je neus in je telefoon? ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Satelliet tv vs IPTV #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 20 November 2023 - 12:54

Dat vraag ik me dan ook af want 30 seconden vertraging is mij nog nooit opgevallen, wel als je de formule1 kijkt omdat die kinderachtige club van Viaplee dat heeft afgedwongen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Satelliet tv vs IPTV #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 November 2023 - 13:14

Ik kijk zelden live, dus voor mij is dit zo wie zo niet zo relevant...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Satelliet tv vs IPTV #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 20 November 2023 - 14:45

Als ge geen sport kijkt is dat idd prima. Maar sport kijk je het beste live…

Edited by littlesat, 20 November 2023 - 14:46.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Satelliet tv vs IPTV #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 November 2023 - 15:11

Nee hoor. Nu ben ik absoluut geen voetbal liefhebber, maar ook F1 kijk ik zelden live.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Satelliet tv vs IPTV #15 edbe

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 21 November 2023 - 21:11

geef mij maar lekker satelliet


:ph34r:


Re: Satelliet tv vs IPTV #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 21 November 2023 - 21:23

Nah, in nederland gaat mijn voorkeur toch echt uit naar de kabel,

meer aanbod van nederlandse kanalen (eurosport en dergelijke zijn daar gewoon beschikbaar) meer kanalen in HD waar de satelliet het nog met SD doet, het satelliet aanbod van M7 is niet echt van deze tijd.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Satelliet tv vs IPTV #17 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 21 November 2023 - 23:02

Jah via kabel fiber is beste...

 
Ik weet niet precies wat je onder "beste" verstaat, maar als het om de beste beeldkwaliteit gaat kom je toch echt niet bij glasvezel uit. Wij hebben al ruim 10 jaar glasvezel internet (Gigabit), maar voor lineaire televisie hebben we een Ziggo abonnement ernaast. Ik heb anderhalf jaar gelden nog een vergelijkend warenonderzoek gedaan en dan niet op de amateuristische/knullige manier waarop de digibeten bij de Consumentenbond dat doorgaans doen. Ik heb de transport streams van Ziggo/UPC, KPN/XS4ALL, T-Mobile en NLZIET met elkaar middels een AviSynth script vergeleken en Ziggo kwam daarbij als grote winnaar uit de bus; hun streams hebben verreweg de hoogste bitrate en de minste compressie artifacts.
 
Desalniettemin was het beeld van de andere providers (op NLZIET na) niet slecht. Hetgeen NLZIET aanbiedt is zo ondermaats dat zelfs een blinde het niet kan verdragen. Ook de audio bij NLZIET zal niemand bekoren. Waar alle andere providers zes kanaals geluid (AC3 5.1) aanbieden, komt NLZIET met dubbel mono op de proppen (wat ze onterecht stereo noemen). Je moet echt krap bij kas zitten wil je die service in overweging nemen.
 

Dat vraag ik me dan ook af want 30 seconden vertraging is mij nog nooit opgevallen, wel als je de formule1 kijkt omdat die kinderachtige club van Viaplee dat heeft afgedwongen.


Laat me niet over Viaplay beginnen... Hoewel ik zelf geen F1 kijk, weten mijn schoonouders dat wel te waarderen. Voorheen (toen Ziggo het nog via de kabel aanbood) hadden ze een super strak beeld op hun OLED en met de overstap naar Viaplay zijn het ne*kende pixels geworden die je met weinig moeite kunt tellen.


Edited by boolean, 21 November 2023 - 23:11.


Re: Satelliet tv vs IPTV #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 22 November 2023 - 09:17

NLZIET is een samenwerkingsverband van de publieke en commerciële omroepen, hoe dat in elkaar zit weet ik niet, het is sowieso lastig te bepalen hoe publiek geld (lees belastingsgeld) en commercieel kapitaal samengevoegd kan worden tot een geheel.....  ik moet heel eerlijk zijn, ik heb nog geen seconde iets van NLZIET gezien en kan er geen zinnig woord over zeggen, NPO-plus heb ik wel en daar ben ik zeer tevreden over.

 

Overigens zegt een hoge bitrate niet altijd iets over de kwaliteit van het beeld/geluid, dat hangt van het type encoder af, als die ouder zijn kan dat tevens een verklaring voor de hogere bitrate zijn maar in dit geval is het verschil duidelijk met het blote oog zichtbaar, in het voordeel van Ziggo.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Satelliet tv vs IPTV #19 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 24 November 2023 - 06:39

 

Jah via kabel fiber is beste...

 
Ik weet niet precies wat je onder "beste" verstaat, maar als het om de beste beeldkwaliteit gaat kom je toch echt niet bij glasvezel uit. Wij hebben al ruim 10 jaar glasvezel internet (Gigabit), maar voor lineaire televisie hebben we een Ziggo abonnement ernaast. Ik heb anderhalf jaar gelden nog een vergelijkend warenonderzoek gedaan en dan niet op de amateuristische/knullige manier waarop de digibeten bij de Consumentenbond dat doorgaans doen. Ik heb de transport streams van Ziggo/UPC, KPN/XS4ALL, T-Mobile en NLZIET met elkaar middels een AviSynth script vergeleken en Ziggo kwam daarbij als grote winnaar uit de bus; hun streams hebben verreweg de hoogste bitrate en de minste compressie artifacts.
 
Desalniettemin was het beeld van de andere providers (op NLZIET na) niet slecht. Hetgeen NLZIET aanbiedt is zo ondermaats dat zelfs een blinde het niet kan verdragen. Ook de audio bij NLZIET zal niemand bekoren. Waar alle andere providers zes kanaals geluid (AC3 5.1) aanbieden, komt NLZIET met dubbel mono op de proppen (wat ze onterecht stereo noemen). Je moet echt krap bij kas zitten wil je die service in overweging nemen.
 

Dat vraag ik me dan ook af want 30 seconden vertraging is mij nog nooit opgevallen, wel als je de formule1 kijkt omdat die kinderachtige club van Viaplee dat heeft afgedwongen.


Laat me niet over Viaplay beginnen... Hoewel ik zelf geen F1 kijk, weten mijn schoonouders dat wel te waarderen. Voorheen (toen Ziggo het nog via de kabel aanbood) hadden ze een super strak beeld op hun OLED en met de overstap naar Viaplay zijn het ne*kende pixels geworden die je met weinig moeite kunt tellen.

 

Normaal gezien moet fiber beste en sneller zijn dan satteliet... en fiber normaal gezien de toekomst snelste en ook betere kwaliteitbeeld beste....



Re: Satelliet tv vs IPTV #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 24 November 2023 - 09:02

Als je met 'beter' bedoelt dat het er hogere snelheden te behalen vallen dan met andere media kan dat wel kloppen, al moet ik zeggen dat op de kabel ook hoge snelheden behaald kunnen worden en moet je je afvragen of je al die hoge snelheden allemaal wel nodig hebt, voorlopig is het allemaal 'slimme' marketing om de consument over te kunnen halen.

 

Met kwaliteit ben je nog steeds afhankelijk van de encoding/decoding, als de bron bagger is, krijg je, ondanks hoge snelheden, alsnog bagger eruit.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users