Jump to content


Photo

UTF-8 probleem van de Hanssat settings


  • Please log in to reply
130 replies to this topic

Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #81 bemi2000

  • Senior Member
  • 25 posts

+1
Neutral

Posted 1 August 2024 - 18:50

Ja klop zitten nog 2 provider namen in teveel werk

 

lijsten maken zonder  Provider naam  als marker is het snelst

 

 "graden" tekens in de sat positie in KingOfSat.xml verwijderen is een maal
webscan   KingOfSat.  maken
 
alle listen selecteren   -  rechts click  --  sort list channels 
volgorde markers  aan        sat positie      Provider naam       Service naam         level op 1    klik sort
en opslaan
 
providers namen staan er niet meer in alles nu utf8-
volgorde kanalen is het gebleven
 
 
wil je alles dan windows in regio beta utf8 aan vinken opnieuw opstarten
webscan   KingOfSat.  maken
en opslaan
windows in regio beta utf8  uit vinken opnieuw opstarten


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #82 Rammy

  • Senior Member
  • 71 posts

+1
Neutral

Posted 1 August 2024 - 20:17

 

 

@Rammy, dank. Unzipped. Krijg ze niet in/bij de hoofdlijst. Zie bestanden die eindigen op .del en dus afwijkend van .tv of .radio. Vat het niet helemaal.

 

Hoop dat een ander het wel vat.

 

Probleem is verder dat ik na iedere maandelijkse plaatsing verder ga en dus boeketten die nog gemaild wordt niet ga gebruiken om eigen werk weer teniet te doen. Zie boeket 'Nieuw sinds' waar veel van de mutaties staan. Ben dus nogmaals eerder geholpen met naam van het stream boeket en naam zender en fout. Dan een voor een muteren in juiste wijze.

Een kleine gebruiksaanwijzing hoe dit te gebruiken.

- unzip mijn oplossing en plaats deze op een door jezelf te kiezen plaats op je computer
- maak  nu de directory /etc/enigma2 in deze map leeg
- unzip jouw streambouquet.zip file en copieer de streams naar de /enigma2 directory
- start mijn script HansSatListProblem.sh

Als het script zijn werk gedaan heeft is er een directory 'fixed' aangemaakt geworden waarin zich de bewerkte bestanden bevinden.
Ook kun je in de log file 'log.txt' zien welke aanpassingen waar zijn doorgevoerd.
Als je deze bestanden gecontroleerd hebt op de UTF-8 problematiek en niets meer gevonden hebt aan rare tekens dan kun je deze bestanden weer in de /enigma2 directory copieren.
Als je nu de /enigma2 directory zipt heb je een gecontroleerd bestand waarmee je verder je werk in DreamSet kunt doen.

 

Als je echt niet uit komt dan kun je jouw stream bestand hier mailen en zal ik dit door het script laten bewerken en je terug sturen via dit forum.

 

Ik heb je hanssettings_master_13_9_23_28.zip file door mijn script laten lopen en er zijn 5 bestanden gevonden die niet voldoen aan de UTF-8 norm.

Voor meer details zie mijn bijgevoegde file.

 

Ik heb je hele hanssettings-master_13_19_23_28_20240705.zip gescand en in bijgevoegde file vind je de resultaten.

Het enige wat voor jouw nu overblijft is om de gecorrigeerde bestanden  te controleren en deze dan in je nieuwe hanssettings-master lijst te copieren.

Attached Files



Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #83 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 2 August 2024 - 08:30

@ #82, dank Rammy.

 

Enkele boeketten bekeken. Lijkt goed. Maar... ik kan er niets mee. Want zoals eerder vaker uitgelegd: bij het maken van rotating haal ik via DreamSet met optie Internetsettings de boeketten van KOS (by Lexzie) binnen. Deze zijn actueel voor die dag. Ik ga nu dus niet iets wat gefixt is vergelijken en in de lijsten van juli muteren. Voor de lijsten augustus heb ik er niets aan...

 

Nodig is dat er een methode komt dat ik op een simpele manier na downloaden via DreamSet met KOS by Lexzie de vreemde tekens er uit kan spoelen met software.

 

Uiteraard staat het je vrij de lijsten van augustus net na uitkomen te corrigeren en in het forum aan te bieden aan mensen met OpenPLi 9.0 of Develop met het draaibare systeem.

Voor de 'lagere' kanalenlijsten: hier zit in de satellietboeketten het probleem niet. Ik maak deze boeketten zelf. En stream boeketten screenen we zorgvuldig.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #84 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 2 August 2024 - 08:58

Ik heb de 'test Lexzie.zip' file eens door het script laten bewerken en ook hier zijn er diverse UTF-8 probleem file's.

Voor de details verwijs ik naar het log.txt bestand bijgevoegd in de aanhang.

Lexzie is op de hoogte en kijkt er later (na zijn vakantie) naar. Zo bericht hij mij PM. Geduld... komt wellicht ooit goed...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #85 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,931 posts

+695
Excellent

Posted 2 August 2024 - 12:52

Heeft hij ergens source codes staan? Dat zou wel eens kunnen helpen om het wiel niet 2x uit te hoeven vinden en iets te maken wat e.e.a. ook nog kan automatizeren.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #86 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 2 August 2024 - 14:17

Heeft hij ergens source codes staan? Dat zou wel eens kunnen helpen om het wiel niet 2x uit te hoeven vinden en iets te maken wat e.e.a. ook nog kan automatizeren.

Geen idee. Maar hij leest mee...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #87 Rammy

  • Senior Member
  • 71 posts

+1
Neutral

Posted 2 August 2024 - 14:39

@ #82, dank Rammy.

 

Enkele boeketten bekeken. Lijkt goed. Maar... ik kan er niets mee. Want zoals eerder vaker uitgelegd: bij het maken van rotating haal ik via DreamSet met optie Internetsettings de boeketten van KOS (by Lexzie) binnen. Deze zijn actueel voor die dag. Ik ga nu dus niet iets wat gefixt is vergelijken en in de lijsten van juli muteren. Voor de lijsten augustus heb ik er niets aan...

 

Nodig is dat er een methode komt dat ik op een simpele manier na downloaden via DreamSet met KOS by Lexzie de vreemde tekens er uit kan spoelen met software.

 

Uiteraard staat het je vrij de lijsten van augustus net na uitkomen te corrigeren en in het forum aan te bieden aan mensen met OpenPLi 9.0 of Develop met het draaibare systeem.

Voor de 'lagere' kanalenlijsten: hier zit in de satellietboeketten het probleem niet. Ik maak deze boeketten zelf. En stream boeketten screenen we zorgvuldig.

Je zou mijn script kunnen gebruiken nadat je met DreamSet je lijst ge-update en bijgewerkt hebt maar voordat je de nieuwe stream bouquet lijst aan anderen aanbied.

Wellicht zou je een video willen/kunnen maken van je hele update proces zodat we een goede indruk krijgen van wat er allemaal moet gebeuren voordat de lijst publiekelijk gemaakt word.

Dit zou ons de mogelijkheid geven om een juiste injectie plaats te bepalen waar we het script zouden kunnen gebruiken.



Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #88 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 2 August 2024 - 14:57

Dank voor het aanbod.

 

Een video zal niet nodig zijn. De stappen zijn eenvoudig.

 

Open DreamSet.

Linksboven: File, Nieuw, Internetsettings (als taal NL is).

Dan vink je de satellieten aan (eerste keer, daarna blijven ze staan).

Je kiest bovenin voor downloaden via KOS of KOS by Lexzie. Eerder kwamen we tot de conclusie dat deze tweede actueler is.

Bij TV-kanalen: vinkjes, behalve bij encryptielijst (CA), want voegt niets toe. Idem radio-kanalen.

Vinkje bij 'Sla C-band over' (er zijn maar zeer weinig gebruikers van de C-band en die weten zelf wel hoe een setting te bouwen).
Druk op 'Download' en zie de zenders van de gekozen satellieten binnenkomen. Dit is dus wat er actueel bij KingOfSat staat.

Als het downloaden klaar is: klik op 'Sluiten' en je ziet de boeketten die aangemaakt zijn.

 

Daarna opslaan op je pc als 'Enigma 2 ver 4'.

 

Deze boeketten combineer ik met de zelf gemaakte (de lijst met 9, 13, 19, 23 en 28 oost).

 

Daarna gaat dit resultaat naar de ontvanger. Hierop zorg ik dat de transponders die T2-MI of multistream gebruiken gescand worden.

 

Terug naar pc, zippen en plaatsen op forum.

 

Kind kan de was doen... ;-)

 

Nogmaals: een ander editprogramma met de optie te downloaden van KOS of Lyngsat ken ik niet. Daarom is het 'roeien met de riemen die we hebben'.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #89 Rammy

  • Senior Member
  • 71 posts

+1
Neutral

Posted 2 August 2024 - 15:21

Dank voor het aanbod.

 

Een video zal niet nodig zijn. De stappen zijn eenvoudig.

 

Open DreamSet.

Linksboven: File, Nieuw, Internetsettings (als taal NL is).

Dan vink je de satellieten aan (eerste keer, daarna blijven ze staan).

Je kiest bovenin voor downloaden via KOS of KOS by Lexzie. Eerder kwamen we tot de conclusie dat deze tweede actueler is.

Bij TV-kanalen: vinkjes, behalve bij encryptielijst (CA), want voegt niets toe. Idem radio-kanalen.

Vinkje bij 'Sla C-band over' (er zijn maar zeer weinig gebruikers van de C-band en die weten zelf wel hoe een setting te bouwen).
Druk op 'Download' en zie de zenders van de gekozen satellieten binnenkomen. Dit is dus wat er actueel bij KingOfSat staat.

Als het downloaden klaar is: klik op 'Sluiten' en je ziet de boeketten die aangemaakt zijn.

 

Daarna opslaan op je pc als 'Enigma 2 ver 4'.

 

Deze boeketten combineer ik met de zelf gemaakte (de lijst met 9, 13, 19, 23 en 28 oost).

 

Daarna gaat dit resultaat naar de ontvanger. Hierop zorg ik dat de transponders die T2-MI of multistream gebruiken gescand worden.

 

Terug naar pc, zippen en plaatsen op forum.

 

Kind kan de was doen... ;-)

 

Nogmaals: een ander editprogramma met de optie te downloaden van KOS of Lyngsat ken ik niet. Daarom is het 'roeien met de riemen die we hebben'.

Je zou het script dus kunnen gebruiken voordat je de lijst naar je ontvanger stuurt of nadat je hem van je ontvanger teruggestuurd hebt naar je PC.

Deze laatste plaats lijkt me de beste plek daar dan alle gebruikte bronnen op foutive UTF-8 characters getest worden.

Dus nog voordat je de lijst zipt.



Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #90 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,931 posts

+695
Excellent

Posted 2 August 2024 - 15:34

Deze boeketten combineer ik met de zelf gemaakte (de lijst met 9, 13, 19, 23 en 28 oost).

 

->

 

Duidelijk......

 

Ik zou ook wel willen proberen de LN lijsten om te draaien. Die staan nu eigenlijk per land en alle posities zitten er in...  Ik zou liever een lijst zien zoals het nu is met 9, 13, 19, 23 en 28 oost... en dan per LN een positie met labels per land... ipv LN met landen en dan labels per positie...

 

Eigenlijk is de 'database' er al....


Edited by littlesat, 2 August 2024 - 15:35.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #91 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 2 August 2024 - 16:00

Deze boeketten combineer ik met de zelf gemaakte (de lijst met 9, 13, 19, 23 en 28 oost).

 

->

 

Duidelijk......

 

Ik zou ook wel willen proberen de LN lijsten om te draaien. Die staan nu eigenlijk per land en alle posities zitten er in...  Ik zou liever een lijst zien zoals het nu is met 9, 13, 19, 23 en 28 oost... en dan per LN een positie met labels per land... ipv LN met landen en dan labels per positie...

 

Eigenlijk is de 'database' er al....

tsja... je kan je wensen indienen bij KingOfSat... of bij de maker van DreamSet (een Griek) maar die doet al jaren niets meer.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #92 bemi2000

  • Senior Member
  • 25 posts

+1
Neutral

Posted 2 August 2024 - 18:19

ALLE FILES WORDEN NA UTF8 VERANDERD    � na ?

 

Alles na UTF8.exe

 

Attached Files



Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #93 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,931 posts

+695
Excellent

Posted 2 August 2024 - 18:55

Misschien ergens ook de broncode neerzetten? (Wij zijn een opensource community)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #94 Rammy

  • Senior Member
  • 71 posts

+1
Neutral

Posted 2 August 2024 - 19:02

 

Heeft hij ergens source codes staan? Dat zou wel eens kunnen helpen om het wiel niet 2x uit te hoeven vinden en iets te maken wat e.e.a. ook nog kan automatizeren.

Geen idee. Maar hij leest mee...

 

IK heb jullie de code van het script reeds in #65 beschikbaar gesteld.



Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #95 Rammy

  • Senior Member
  • 71 posts

+1
Neutral

Posted 2 August 2024 - 19:05

ALLE FILES WORDEN NA UTF8 VERANDERD    � na ?

 

Alles na UTF8.exe

 

Volgensl @littlesat is dit het maskeren van het probleem.


Edited by Rammy, 2 August 2024 - 19:05.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #96 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 2 August 2024 - 19:33

Ja, dat is de kern van het probleem, dat doe ik nu ook in het build recipe, als "final resort".

 

Maar wat je natuurlijk wilt is dat die � weer een c cédille of zo wordt... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #97 bemi2000

  • Senior Member
  • 25 posts

+1
Neutral

Posted 2 August 2024 - 19:38

Misschien ergens ook de broncode neerzetten? (Wij zijn een opensource community)

 BronCode zit in zip in  BronCodevbnet map



Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #98 bemi2000

  • Senior Member
  • 25 posts

+1
Neutral

Posted 2 August 2024 - 19:42

als � er uit is heb geen last meer van herstarten bij de steams



Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #99 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,931 posts

+695
Excellent

Posted 2 August 2024 - 19:42

Waar is dat?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #100 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 10 August 2024 - 09:40

Gisteren, vrijdag 9 augustus 2024, weer nieuwe kanalenlijsten gemaakt.

 

De draaibare lijsten zijn gemaakt met KOS by Lexzie. Hoop dat hier geen vreemde tekens in voorkomen.

 

Zie https://forums.openp...-augustus-2024/


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.



13 user(s) are reading this topic

0 members, 13 guests, 0 anonymous users