Jump to content


Photo

UTF-8 probleem van de Hanssat settings


  • Please log in to reply
130 replies to this topic

Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #101 Rammy

  • Senior Member
  • 71 posts

+1
Neutral

Posted 10 August 2024 - 14:44

Gisteren, vrijdag 9 augustus 2024, weer nieuwe kanalenlijsten gemaakt.

 

De draaibare lijsten zijn gemaakt met KOS by Lexzie. Hoop dat hier geen vreemde tekens in voorkomen.

 

Zie https://forums.openp...-augustus-2024/

Ja, hopen kun je altijd natuurlijk.

Maar controle en correctie vooraf is toch vaak beter.

Ik heb je lijst 'e2_hanssettings_9e_13e_19e_23e_28e_AND_rotating' gescand middels het script en zeer veel probleem plaatsen gevonden, zie bijgevoegde log file.

Maar ga gerust op de oude bekende voet verder.

Het valt me tegen dat jullie de oplossing aangedragen hebben gekregen en er niemand instaat blijkt te zijn om deze te inplementeren in jullie systeem zodat ook de OpenPli 9. gebruikers gevrijwaard zijn van onnodige systems crashes.

Attached Files



Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #102 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 10 August 2024 - 14:50

Eens dat controle en verbetering beter is maar dat is voor mij ondoenlijk op de dag maken rotatinglijst. Ik hoop dat je hier begrip voor hebt.

 

Je lijst bekeken. De enkele fouten (procentueel lijkt het op de vele zenders mee te vallen) zitten in de boeketten van de draaibare schotel. Thema-boeketten en LN (landen). Bron = KOS by Lexzie.

 

Advies: gebruik alleen het eerste deel (dus 9/13/19/23/28) en voor de rest kijk per satelliet. Dan heb je geen last van een crash en herstart. Kan het niet helpen, heeft de aandacht van mensen die veeeel technischer zijn dan ik maar er is nog (voor dummie moi) geen praktische oplossing gekomen...

 

Wat je mag of kan doen is de rotatinglijst geheel zelf corrigeren en in een apart item op het forum zetten.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #103 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,931 posts

+695
Excellent

Posted 10 August 2024 - 15:05

Begreep dat een eenmalige run over dat script de dingen allemaal work-a-round en resulteert in een lijst waar in ieder geval geen fout n inzitten. Leg aan hro uit hoe die dat kan gebruiken lijkt me dan slimmer.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #104 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 10 August 2024 - 15:09

Er zou een software ontwikkeld moeten worden die na een 'run' de fouten automatisch corrigeert.

 

De 'foutenlijst' geeft mij nu inzicht in welke boeketten. En dan staat er een regelnummer... ga er maar aan staan. Ben malle Pietje niet... ;-)

 

Maar als Rammy de rotatinglijst zelf corrigeert en opnieuw aanbiedt... wellicht wil een van de moderatoren deze dan plaatsen in het forum en (WanWizard) in de build van de images.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #105 Rammy

  • Senior Member
  • 71 posts

+1
Neutral

Posted 10 August 2024 - 15:13

Begreep dat een eenmalige run over dat script de dingen allemaal work-a-round en resulteert in een lijst waar in ieder geval geen fout n inzitten. Leg aan hro uit hoe die dat kan gebruiken lijkt me dan slimmer.

In mail #68 heb ik hem dat reeds uitgelegd.

Beter kijken in wat er voorafgaand reeds gemaild is voordat je een reactie geeft.


Edited by Rammy, 10 August 2024 - 15:14.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #106 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,931 posts

+695
Excellent

Posted 10 August 2024 - 15:54

Het was meer voor hro bedoeld… ik begrijp het allemaal maar ik maak de lijsten niet.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #107 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 10 August 2024 - 15:59

Het was meer voor hro bedoeld… ik begrijp het allemaal maar ik maak de lijsten niet.

en ik maak de lijsten, begrijp ongeveer wel wat jullie bedoelen, maar kan het helaas niet in daden omzetten... sorry...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #108 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,931 posts

+695
Excellent

Posted 10 August 2024 - 16:15

Misschien wel als rammy uitlegt hoe zijn script werkt…. Moet het wel op Windows kunnen werken.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #109 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 10 August 2024 - 16:25

Misschien wel als rammy uitlegt hoe zijn script werkt…. Moet het wel op Windows kunnen werken.

zijn script geeft aan WAAR de fouten zitten, dan is het nog een heel werk om ze er uit te halen... ik begin er niet aan. Jij wel..? ;-)

 

gebruik zelf de rotatinglijst enkel via de toets waarmee je satellieten oproept en dan keuze zenders, dus niet via themaboeketten of LN (landen). Dan heb je nooit last van een crash.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #110 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,931 posts

+695
Excellent

Posted 10 August 2024 - 18:27

Zover ik begreep haalde die ze in ieder geval ook er uit.
En ook ik heb last van die crashes als je ze via de feed download.

Edited by littlesat, 10 August 2024 - 18:27.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #111 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,840 posts

+481
Excellent

Posted 10 August 2024 - 19:25

Ik heb net de lijsten opnieuw gepushed met daarin de UTF-8 aanpassingen.

Ik heb de alle lijsten door het script gehaald en de nieuwe lijsten gepushed, 

 

Hanssettings voor OpenPLi


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #112 Rammy

  • Senior Member
  • 71 posts

+1
Neutral

Posted 10 August 2024 - 21:24

Ik heb net de lijsten opnieuw gepushed met daarin de UTF-8 aanpassingen.

Ik heb de alle lijsten door het script gehaald en de nieuwe lijsten gepushed, 

 

Hanssettings voor OpenPLi

Ik heb je door het script ge-corrigeerde 'hanssettings-master.zip' nogmaals door het scipt laten controleren en het script heeft GEEN fouten meer gevonden.

Fijn dat toch nog iemand de moeite genomen heeft om het script te gebruiken en de bestanden ge-corrigeerd aan te bieden.

Nu nog een oplossing maken die voor @hro werkbaar is.



Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #113 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 12 August 2024 - 15:21

Vraagje aan de gebruikers van de rotating/draaibare lijst.

 

Het utf-8-probleem doet zich enkel voor in de thema- en landen (LN) boeketten. Worden deze veel gebruikt? Is er wel behoefte aan LN? Neemt anders alleen maar ruimte in.

Men kan ook zoeken op de satellietpositie zelf.

 

Vraag 2: nu staan de streams NA de thema- en LN-boeketten. Wat heeft de voorkeur: er na of er voor?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #114 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 12 August 2024 - 16:14

Ik vis er een paar uit, die ik niet echt gebruik, maar handig vind om er naast te hebben.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #115 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,931 posts

+695
Excellent

Posted 12 August 2024 - 19:27

Die ln lijsten zijn mega handig… het moet gewoon goed zijn laat nu net het voordeel zijn dat je niet hoeft te scannen

Edited by littlesat, 12 August 2024 - 19:28.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #116 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 13 August 2024 - 07:21

Dank voor de antwoorden. Zoals vaker... niet volledig.

 

Gevraagd was of zowel thema als LN er in moet. Als er niemand is die LN gebruikt dan schept dit namelijk plaats.
Een antwoord als 'ik vis er een paar uit' en 'die zijn mega handig' zijn niet helder...

 

Dan de tweede vraag: de streams, achteraan of na de 'vaste boeketten' (9/13/19/23/28/kabel)?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #117 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,931 posts

+695
Excellent

Posted 13 August 2024 - 07:35

Ik weet dat het ook mogelijk is userbouquets onder userbouquets te plaatsen. De lijst is heel lang. Misschien kan er ook wel een ln lijst komen waaronder weer alle ln lijsten zitten en dan streams met alle streams. Dan is de hoofdelijkst ook korter en overzichtelijker. Maar ik ben bang dat kon dreamSet dit weer niet kan.

Iets weglaten zal altijd weerstand bieden. Ik vind de ln lijsten handig. Alleen ‘andersom’ lijkt me handiger. Nu is het per taal/thema daaronder de satelliet posities. Misschien handiger eerst de satellietnposities en daaronder de thema’s.

Edited by littlesat, 13 August 2024 - 07:37.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #118 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 13 August 2024 - 07:42

Ik weet dat het ook mogelijk is userbouquets onder userbouquets te plaatsen. De lijst is heel lang. Misschien kan er ook wel een ln lijst komen waaronder weer alle ln lijsten zitten en dan streams met alle streams. Dan is de hoofdelijkst ook korter en overzichtelijker. Maar ik ben bang dat kon dreamSet dit weer niet kan.

Iets weglaten zal altijd weerstand bieden. Ik vind de ln lijsten handig. Alleen ‘andersom’ lijkt me handiger. Nu is het per taal/thema daaronder de satelliet posities. Misschien handiger eerst de satellietnposities en daaronder de thema’s.

Kan je niet helemaal volgen...

 

'userbouquets onder userbouquets'. Voor mij zijn alle boeketten boeketten. Verdeeld naar de satellietboeketten uit de 'vaste' lijst (9/13/19/23/20/kabel) gevolgd door de thema- en LN-boeketten via KOS/Lexzie gemaakt. Daarna de streamboeketten.
Maar de lijst is voor velen groot. Kreeg een vraag waar de streamboeketten gebleven waren... deze vragensteller had niet verder gekeken.

 

Daarom de vraag: wat kan er uit (thema of LN) en welke plek voor de streamboeketten heeft de voorkeur (achteraan of meer naar voren, direct na vast)?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #119 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 13 August 2024 - 09:55

Dank voor de antwoorden. Zoals vaker... niet volledig.
 
Gevraagd was of zowel thema als LN er in moet. Als er niemand is die LN gebruikt dan schept dit namelijk plaats.
Een antwoord als 'ik vis er een paar uit' en 'die zijn mega handig' zijn niet helder...
 
Dan de tweede vraag: de streams, achteraan of na de 'vaste boeketten' (9/13/19/23/28/kabel)?

 
Ik weet niet hoe ik duidelijker of vollediger moet zijn.
 
Ik gebruik niet jou hele lijst, ik scan zelf, en ik houd zelf een paar bouquetten bij die met de zenders die ik veel gebruik. Ik download jou lijst van gitlab, haar daar een aantal bouquet files uit (zowel landen als thema), en die voeg ik bij op mijn box.
 
Streams gebruik ik nooit.

 

Los daar van, ik denk dat wat je hier te horen krijgt niet representatief is, de meeste gebruikers van kant-en-klaar lijsten komen nooit op een forum, die kijken gewoon TV via een box die "iemand" heeft ingericht.
 

Ik weet dat het ook mogelijk is userbouquets onder userbouquets te plaatsen.

 

Hans is beperkt tot dreamset, en die kan dat vast niet. Ik heb nog geen enkele editor gezien die dat snapt. Bovendien gaat het Hans (denk ik) om de hoeveelheid bouquetten (en werk), niet niet over de lengte van de lijst op de box.

 

Kan je niet helemaal volgen...

 

'userbouquets onder userbouquets'. Voor mij zijn alle boeketten boeketten.

 

In een bouquet hoeven niet alleen zenders te staan, daar kunnen ook andere bouquetten in staan, je kunt dus op de box een hierarchie van bouquetten bouwen, een boomstructuur als je wilt, in plaats van een hele lange platte lijst.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: UTF-8 probleem van de Hanssat settings #120 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,840 posts

+481
Excellent

Posted 13 August 2024 - 09:58

Probleem is dat de settingseditors daar geen kaas van kan maken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki



16 user(s) are reading this topic

0 members, 16 guests, 0 anonymous users