En .... Het is weer zover. Vanaf vandaag geen EPG meer. Ben benieuwd of het vandaag weer binnen begint te druppelen ....
- Forums
- → Viewing Profile: Posts: nono
ATTENTION !!!
Due to a database corruption issue, we were forced to restore last-nights backup. This means all posts of Saterday Febuary 17th have been lost.Community Stats
- Group Senior Member
- Active Posts 38 ( per day)
- Profile Views 1,387
- Age Age Unknown
- Birthday Birthday Unknown
-
Gender
Not Telling
Contact Information
Posts I've Made
In Topic: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7
7 February 2022 - 09:41
In Topic: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7
19 August 2021 - 07:44
Zie de draadjes: "Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7" en " EPG wordt niet aangevuld".
Het is iedere keer (steeds frequenter ?) hetzelfde.
CD levert EPG wanneer het hun uitkomt. Voornamelijk in de vakantie-periodes is het maar de vraag wanneer er weer geleverd wordt.
Het lijkt erop dat mensen op vakantie gaan en er geen of nauwelijks overdracht van taken plaatsvindt.
Op de web-site wordt geen melding gemaakt van het ontbreken van de EPG. Bel je CD dan krijg je steevast het antwoord dat het aan je ontvanger/Je programmatuur ligt.
Hoe moeilijk is het om volledig geautomatiseerd de programmainformatie van de komende week ergens vandaan te halen en deze met de zenders mee te sturen ?
Mijn conclusie is al langere tijd:
- CD heeft een "geinstueerde" helpdesk die geen aandacht mag besteden aan de (mijns inziens) terechte klachten m.b.t. de EPG. 1 Week vooruit, zoals in de gedrukte programmagidsen, is wel het minste dat je mag verwachten
- CD heeft het monopolie op sat-tv en kan dus haar gang gaan zonder gevolgen voor het klantenbestand.
Wat ik jammer vind is dat de info over b.v. de EPG storingen bij CD hier zo versnipperd is.
Het zou mooi zijn wanneer hier, op dit Forum, alle draadjes uit het verleden die op deze houding betrekking hebben gekoppeld zouden worden opdat een ieder makkelijk inzicht in de praktijken van CD kan krijgen.
En verder: Iedere keer weer zijn er hier mensen die onzeker worden over hun programmatuur. Vervolgens wordt er ik weet niet hoeveel tijd besteed aan pogingen om een fout te corrigeren die niet aanwezig is.
Ik verwacht dat vandaag, mogelijk zelfs morgen pas, ineens alle EPG voor de komende week weer geleverd wordt.
Wegens het verschil in EPG-info tussen de meegeleverde EPG en de geimporteerde EPG via EPG-import (zie opmerkingen WanWizard) doe ik soms hetvolgende:
Ik maak een backup van timers.xml (in de map /etc/enigma2). Gevolgde procedure: telnet ...IP-ontvanger..., inloggen, init 4, kopieren naar PC, init 3, exit.
Daarna importeer ik via EPG import de (door mij minder gewenste) EPG in een ander formaat.
Wanneer ik dan tijd heb kan ik de nieuwe timers (van EPG-import) weer makkelijk vervangen door de oude.
In Topic: EPG wordt niet aangevuld
19 August 2021 - 07:41
Zie de draadjes: "Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7" en " EPG wordt niet aangevuld".
Het is iedere keer (steeds frequenter ?) hetzelfde.
CD levert EPG wanneer het hun uitkomt. Voornamelijk in de vakantie-periodes is het maar de vraag wanneer er weer geleverd wordt.
Het lijkt erop dat mensen op vakantie gaan en er geen of nauwelijks overdracht van taken plaatsvindt.
Op de web-site wordt geen melding gemaakt van het ontbreken van de EPG. Bel je CD dan krijg je steevast het antwoord dat het aan je ontvanger/Je programmatuur ligt.
Hoe moeilijk is het om volledig geautomatiseerd de programmainformatie van de komende week ergens vandaan te halen en deze met de zenders mee te sturen ?
Mijn conclusie is al langere tijd:
- CD heeft een "geinstueerde" helpdesk die geen aandacht mag besteden aan de (mijns inziens) terechte klachten m.b.t. de EPG. 1 Week vooruit, zoals in de gedrukte programmagidsen, is wel het minste dat je mag verwachten
- CD heeft het monopolie op sat-tv en kan dus haar gang gaan zonder gevolgen voor het klantenbestand.
Wat ik jammer vind is dat de info over b.v. de EPG storingen bij CD hier zo versnipperd is.
Het zou mooi zijn wanneer hier, op dit Forum, alle draadjes uit het verleden die op deze houding betrekking hebben gekoppeld zouden worden opdat een ieder makkelijk inzicht in de praktijken van CD kan krijgen.
En verder: Iedere keer weer zijn er hier mensen die onzeker worden over hun programmatuur. Vervolgens wordt er ik weet niet hoeveel tijd besteed aan pogingen om een fout te corrigeren die niet aanwezig is.
Ik verwacht dat vandaag, mogelijk zelfs morgen pas, ineens alle EPG voor de komende week weer geleverd wordt.
Wegens het verschil in EPG-info tussen de meegeleverde EPG en de geimporteerde EPG via EPG-import (zie opmerkingen WanWizard) doe ik soms hetvolgende:
Ik maak een backup van timers.xml (in de map /etc/enigma2). Gevolgde procedure: telnet ...IP-ontvanger..., inloggen, init 4, kopieren naar PC, init 3, exit.
Daarna importeer ik via EPG import de (door mij minder gewenste) EPG in een ander formaat.
Wanneer ik dan tijd heb kan ik de nieuwe timers (van EPG-import) weer makkelijk vervangen door de oude.
In Topic: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7
28 July 2021 - 09:00
Geduld is en mooie deugd, en alweer een topic gevuld met onwaarheden.
En een feit (geen onwaarheid dus) is dat het gedonder alweer begint.
Het is nu woensdag 28-07-2021 10:00.
Ik wil een paar dagen weg en kan maar tot en met vrijdag mijn opnames programmeren omdat CD wederom niet de EPG (zoals normaal, en zoals in mijn ogen behoort) levert.
In Topic: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7
7 July 2021 - 08:08
EPGimport haalt zijn data van het internet. Dit zijn files die Rytec iedere dag update.
Het is een alternatief.
Wat mij stoort: Ik begrijp nog steeds niet wat er fout gaat met de EPG-refresh zoals ik die al jaren gebruik
Er gaat niks fout met jouw EPG refresh. Wat M7 niet uitzend kan jij niet ontvangen, zo simpel is het.
@doglover
Duidelijk. Met dank aan Rytec dus.
@WW
Het is me duidelijk waarom je je timers (met b.v. EPG-refresh binnengehaald) niet wilt laten veranderen door EPGimport. Inhoud en formaat zijn behoorlijk verschillend en in het timer-overzicht (hoofdmenu) kun je met de geimporteerde timers niets. Gelukkig lijken ze wel normaal te werken (opnames starten op het juiste moment).
En nu maar hopen dat CD (de monopolist) weer een EPG gaat leveren (tot op heden niet). Kan ik weer "back to normal" (of nee, WW, terug naar het oude, normale, vertrouwde).
- Forums
- → Viewing Profile: Posts: nono