Jump to content


Fritsprt

Member Since 1 Feb 2012
Offline Last Active 19 Feb 2024 14:49
-----

Posts I've Made

In Topic: Vu+ solo 4K audio rtl8

21 November 2020 - 11:06

Onlangs een image flash uitgevoerd.
Image 7.3
Datum build 2020-11-01
Laatste update 2020-11-16

Enigma versie 2020-08-29 (7.3)

Helaas het probleem met de korte geluidsonderbrekingen blijft.

Gr. Frits

In Topic: Vu+ solo 4K audio rtl8

15 November 2020 - 19:09

Dank je Frenske voor je feedback. Ik zal nog eens proberen online te flashen. En anders maar weer met een USB stick.

Gr. Frits

In Topic: Vu+ solo 4K audio rtl8

15 November 2020 - 00:54

Ik gebruik de originele Samsung kabel die bij de TV zat. Maar heb al eens andere kabels geprobeerd. Probleem van haperend geluid bleef echter bestaan.

In Topic: Vu+ solo 4K audio rtl8

14 November 2020 - 12:27

Paar weken geleden een update gedaan via het menu üpdate flashen" zoals Tech adviseert. Dat gaat overigens erg makkelijk. Veel beter als het gedoe met downloaden, op een stick zetten en flashen.

 

Nu staat er de volgende software op:

 

Image; Openpli 7.3-release

Datum van deze build: 2020-03-22

Laatste update: 2020-10-26

 

Enigma versie: 2020-08-29 (7.3-release)

Kernelversie: 3.14.28

DVB driver versie: 3.14.28-20190424.r0.3

GStreamer versi: 1.14.4

Pythonversie: 2.7.13

Enigma (her)starts: 6

Enigma debug niveau: 3

Skin & Resolutie: PLi-FullNightHD (1920x1080)

 

Voor mijn gevoel is het "probleem" iets minder. Voor de duidelijkheid nog één keer het probleem. Als ik mijn TV uitzet (de VU Solo 4K) blijft aan en ik later de TV weer aan zet, dan valt het geluid ongeveer elke minuut een seconde uit. Soms klinkt het geluid ook licht vervormd. Zet ik de VU Solo 4k Uit en weer aan is het probleem opgelost.

 

Ik heb al geprobeerd bij HDMI-CEC instellingen of ik de ontvanger automatisch kan laten uitschakelen als de TV uitgezet wordt maar dat krijg ik niet voor elkaar.

 

Iemand nog tips? Alvast bedankt voor de hulp.

 

Gr. Frits


In Topic: Vu+ solo 4K audio rtl8

17 October 2020 - 15:22

Ik heb inderdaad in maart 2020 nieuwe firmware er op gezet om het probleem op  te lossen. Maar dat maakt geen verschil. Ik ga er nog eens nieuwe firmware opzetten. Ik zal laten weten of dat het probleem nu wel oplost.

 

Gr. Frits