Jump to content


Photo

Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen

smartcard

  • Please log in to reply
72 replies to this topic

#1 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 12:11

Hallo allemaal,

Ik ben al een hele tijd aan het tobben met de ontvangst van de Astra 3 satelliet i.c.m. een CanalDigitaal aboonement.

De fastscan doet het, ik krijg binnen no-time 709 zenders binnen. Ik kan deze zenderlijst ook bekijken en zien welk programma er op dat moment wordt uitgezonden.

Ook de EPG van de zenders kan ik bekijken. 

 

Er komt echter totaal geen signaal binnen. Alle zenders blijven op 0.0 db staan.

 

In de instellingen heb ik aangegeven dat er in de infobalk getoond moet worden welke card reader er gebruikt wordt. Dit laat echter niets zien in de infobalk, onverschillig of ik de upper of lower reader gebruik. Ik heb de card schoongemaakt en geheractiveerd. Allemaal zonder resultaat.

 

Mijn beide tuners staan op 23.5E Astra3, hebben beide een eigen coaxkabel.

 

Als ik afstem op Astra 2 en een zenderscan doe dan krijg ik rond de 900 zenders binnen waarvan ik er vele in goede kwaliteit kan bekijken. Uiteraard is hierbij de CD kaart niet nodig.

 

Heeft iemand een slim idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Kan het openPli gerelateerd zijn?

 

Ben al dagen aan het stoeien met het spul maar kom niet tot de ontdekking waar het zit.

 

Graag uw hulp.

 

AdriO


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,550 posts

+693
Excellent

Posted 10 June 2016 - 12:27

Veel zenders hebben onlangs de symborate aangepast naar 29900.... 1 x elke aangepaste transponder tunen lost het op...

 

Of gebruik de fastscan optie... Dan krijg je binnen 15 seconden alles weer snel goed.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #3 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 12:42

Ha littlesat,

Zoals je in mijn bovenstaand bericht kunt zien zijn deze aanpassingen gedaan, kan ik fastscannen en zie ik bij de zenders een symbolrate van 29900.

Echter, geen beeld. Ik zie ook dat ik bij de signaalzoeker op deze transponders 0% signaal binnenkrijg. Op een paar 27500 transponders wel en als ik deze scan kan ik een paar buitenlandse zenders zien.

 

Astra 2 gaat wel super.....


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #4 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 10 June 2016 - 13:16

Wellicht moet je eerst zoeken in de softcam. Heb je deze ingeladen? Via de OpenPli feed kun je OSCam of CCcam eenvoudig installeren. OSCam is daar de betere keus en loopt i.c.m. Een Canal Digitaalkaart eigenlijk meteen....

Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #5 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 10 June 2016 - 13:17

Wat voor ontvanger heb je?

 

Wat is je signaalsterkte op NGC Wild HD?

 

Deze laatste zender is de meest lastige om te ontvangen, maar is niet recent gewijzigd. Geen beeld of zwak signaal op deze zender wijst op een probleem in je installatie, wat misschien een reden zou kunnen zijn waarom de rest het nu ook niet doet.



Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #6 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 13:59

@goldeneye: Ik gebruik oscam. Zeer recent nog uit de feed gedownload na het volledig flashen van mijn Vu+ Duo2. Hierna alles opnieuw ingesteld, dus geen backup (waar mogelijk al fouten in zitten) teruggezet. Geen resultaat.

 

@Zuppelan: Ik heb een Vu+ Duo2 (een paar maanden). NGC Wild HD zit op 12207 V 27500 5/6 maar met signaalzoeken heb ik 0% SNR en 0% AGC (wat dat dan ook betekent. Heb altijd al moeite gehad deze te vangen ook toen de andere zenders het (nog) wel deden......


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #7 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 10 June 2016 - 15:26

Welke opstelling van schotel lnb heb je?

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,436 posts

+396
Excellent

Posted 10 June 2016 - 15:44

Welke opstelling van schotel lnb heb je?

Dat vroeg ik mij ook al af.
Nu sluit ik tegenwoordig niets meer uit als bijvoorbeeld een lullige boomtop die voor één satelliet roet in het eten gooit. Dat heb ik onlangs tweemaal meegemaakt. Astra 1 probleemloze ontvangst en Astra 3 ontvangst nul komma noppes. Uiteindelijk de schotel verplaatst en het probleem was opgelost. Bomen groeien nu eenmaal. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,943 posts

+1,751
Excellent

Posted 10 June 2016 - 15:53

Ik heb 't nog zotter met zo'n CDS triple: 19.2 en 28.2 hebben prima ontvangst, terwijl 23.5 regelmatig blokt.

 

Terwijl dat de middelste is, waarop je de schotel afstelt. >12 dB ontvangst, zou dus genoeg moeten zijn. Volgens mij kunnen ze bij CDS helemaal niks meer fatsoenlijk...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #10 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 15:54

@cobus en @Frenske, dank je wel voor jullie reactie.

Mijn installatie staat aan boord van mijn boot en ik verplaats mij regelmatig. Ik heb deze problemen sinds een aantal weken op verschillende plekken.

Ik weet uiteraard dat bij een niet geheel vrij zichtveld problemen kunnen ontstaan maar geloof me dat ik daar rekening mee hou.

 

Mijn schotel is een Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb). Dit is een zelfzoekende schotel die zichzelf locked als de satelliet is gevonden.

Het bizarre is dat hij de Astra 1 locked en dat ik de zenders kan inlezen (stuk of 1000). Ook de Astra 2 gaat als een jekko! Een stuk of 900 waarvan ik er een hoop kan bekijken.

De astra 3 echter, en die bungelt volgens mij tussen de 1 en 2 in laat het iedere keer afweten. Dus geen Nederlandse HD zenders en ook niet allemaal.

 

Ik dacht dat mijn kaart kapot zou zijn omdat ik ook niet in de info balk zag welke card reader er werd gebruikt. Als ik echter de SD zenders inlees staat dat er keurig bij. Dus de kaart lijkt te werken.

Ik heb een Basis HD abonnement met zo'n oranje kaart.

 

De tunerconfiguratie is enkel, 23.5 E Astra 3 en tuner B is gelijk aan tuner A. 

Zojuist voor dat ik dit bericht ging maken heb ik nog een Fastscan geprobeerd op de 3 en op de 1 (uiteraard de tuner ook aangepast) Maar dan zegt het ding:  zoeken mislukt.

 

Graag uw goede raad.


Edited by AdriO, 10 June 2016 - 15:56.

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #11 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 15:55

mmm WanWizard: 12db kom ik echt niet aan, heb ik ook nooit gezien. 9,8 tot 10,5 dat is het wel zo'n beetje met dit schoteltje.


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #12 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 10 June 2016 - 15:56

Ben bang dat de software van de schotel geupgrade moet worden (denk ik)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #13 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 10 June 2016 - 16:04

TA3 (fta) op 11836.50 H 27500 5/6 op 23.5°E gebruiken als je dit kunt instellen?

 

Upgrade nodig van bestand of data?

http://selfsat.com/0...pe_upgrade.html


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #14 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 16:05

@cobus,  zou kunnen heb hier ook al aan gedacht. Er zit echter een autoupdate functie in die schotel. Daarbij wordt vermeld dat als er iets wijzigt in de satellieten dit automatisch wordt binnengehaald. Wat en hoe weet ik niet. Er is ook een mogelijkheid om de firmware via een usb poort te updaten. Echter...... ia mini usb naar usb en die heb ik niet. Dat is nog het minste probleem. Zo'n kabeltje is natuurlijk zo gehaald. Het probleem zit in het feit dat dit natuurlijk alleen maar weer kan met een Winhoos bak en niet met een Mac.........

 

Weet eigenlijk niet wat er verder nog overblijft.


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #15 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 16:08

@Jan, bedankt voor je reactie en hartelijk welkom in mijn strijd  ^_^ .

 

Ik ben een beginner met sat tv en met openPli dus ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen.........

De link van selfsat voor de upgrades ken ik,had ik al gevonden maar nog geen manier om dat met de mac uit te voeren.

Ze hebben het over een exe file en tsja.... die doen het niet op een mac.

 

Ik zag overigens op maar 1 of 2 transponders een beetje signaal op 27500.........

 

Begin d'r een beetje wanhopig van te worden.


Edited by AdriO, 10 June 2016 - 16:09.

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #16 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 16:10

Kan CD een setting in hun systeem fout hebben staan waardoor ik geen HD signaal krijg of klep ik nu onzin?


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,731 posts

+466
Excellent

Posted 10 June 2016 - 16:12

Dan zou de rest van de 'wereld' er ook last van hebben.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Kirkstone builds, local cards driven by OsCam

 

Press the rep_up.png button on the buttom right of this message ;)


Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #18 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 10 June 2016 - 16:18

Repair Café? in je omgeving? windows computer gebruiken, update manual lezen of gewoon kunt uitpakken en op stick plaatsen of dat je moet updaten via computer en kabel naar Selfsat Snipe Pro Max. Vriend, familie met windows laptop?

 

Waarschijnlijk is de (gebruikte) transponder gewijzigd om uit te richten op 23.5°E


Edited by Jan Gruuthuse, 10 June 2016 - 16:19.

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #19 triplex03

  • Senior Member
  • 47 posts

+1
Neutral

Posted 10 June 2016 - 16:26

hier hetzelfde probleem,net sat aangezet en op de rtl en sbs kanalen geen beeld.

ik heb een xtrend 9500


Edited by triplex03, 10 June 2016 - 16:27.


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #20 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 16:27

@Tech Ik bedoel eigenlijk een setting bij mijn abo waardoor ik er specifiek last van zou hebben. Sorry dat ik niet duidelijker was.

 

@ Jan, ik kom uit het westen en lig nu met mijn boot in Bolsward. Ik ken hier werkelijk niemand. Zou moeten gaan bellen. Ik heb begrepen dat de controller wel spanning moet hebben tijdens het updaten dus het zou hier aan boord moeten geschieden..... met een laptop en een kabel.


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)




Also tagged with one or more of these keywords: smartcard

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users