Jump to content


Photo

'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam.

oscam smartcard

  • Please log in to reply
63 replies to this topic

Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #21 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 July 2016 - 19:14

Dat dus en je kunt ook op het moment dat het optreedt, meteen stoppen met codewords opvragen (en "iets" anders doen, naar eigen invulling ;)).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #22 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 10 July 2016 - 20:55

Met CCcam gaat de kaart exact op dezelfde manier in strafmodus. NPO1 stopt met werken, de opnames van NPO2 en Veronica lopen gewoon verder. Het heeft dus niks met de gebruikte softcam of dvbapi te maken.



Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #23 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 11 July 2016 - 09:10

Dat heb ik op zich ook wel eens gezien, dan zit je nog in een soort van beperkte strafmode. Het aantal simultane zenders wordt dan beperkt (kennelijk).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #24 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 11 July 2016 - 09:42

Jawel, maar ik heb bijvoorbeeld nog nooit gehad dat NPO2 uitvalt en NPO1 doorwerkt. Als er een 'strafmode probleem' optreedt is het bij mij tot nu toe altijd NPO1 die stopt met decoderen, en onterecht. Al bij 3 zenders gaat de kaart in de stress in plaats van 5. Dit reduceert het nut van een ontvanger met meer dan twee tuners voor CanalDigitaal tot nul.



Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #25 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 11 July 2016 - 09:47

Kan jij de log van jou test nakijken, ik dacht af en toe een 2de ecm te zien binnen de 10 seconden op NPO 1 HD (was gelijktijdig met server en klant aan het kijken op NPO 1HD)


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #26 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 11 July 2016 - 10:08

Niks bijzonders te zien in de log. Keurig elke 10 seconden 1 ecm aanvraag per zender tot het fout gaat.



Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #27 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 11 July 2016 - 11:47

Jawel, maar ik heb bijvoorbeeld nog nooit gehad dat NPO2 uitvalt en NPO1 doorwerkt. Als er een 'strafmode probleem' optreedt is het bij mij tot nu toe altijd NPO1 die stopt met decoderen, en onterecht. Al bij 3 zenders gaat de kaart in de stress in plaats van 5. Dit reduceert het nut van een ontvanger met meer dan twee tuners voor CanalDigitaal tot nul.

Laat eens zien wat/welke regels in je oscam.dvbapi ?



Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #28 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 11 July 2016 - 12:59

Niks spannends, en aangezien CCCam hetzelfde doet kan ik me niet voorstellen dat daar een oplossing zit:

 

#
# dvbapi configuration
#

I: 0622:000000 # ignore irdeto CD
I: 1817:00006A # ignore nagra CD
I: 0500:051900 # ignore via CD
I: 0100:00006C # ignore TVV
I: 0100:00006D # ignore telesat
I: 1817:00006C # ignore TVV
I: 1818:00006C #
I: 1819:00006D #
I: 0500:051901 # ignore TVV

P: 0100:00006A # priority seca CD



Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #29 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 11 July 2016 - 13:09

Niks spannends, en aangezien CCCam hetzelfde doet kan ik me niet voorstellen dat daar een oplossing zit:

 

#
# dvbapi configuration
#

I: 0622:000000 # ignore irdeto CD
I: 1817:00006A # ignore nagra CD
I: 0500:051900 # ignore via CD
I: 0100:00006C # ignore TVV
I: 0100:00006D # ignore telesat
I: 1817:00006C # ignore TVV
I: 1818:00006C #
I: 1819:00006D #
I: 0500:051901 # ignore TVV

P: 0100:00006A # priority seca CD
 

Tja, wilde even meedenken en/of zoeken of daar misschien een oplossinkje zou kunnen zitten. :)

Maar met de zelf ingenomenheid waarmee je reageert heb je alle mogelijkheden met zekerheid onder controle :rolleyes:



Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #30 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,470 posts

+693
Excellent

Posted 11 July 2016 - 14:24

;)

 

Alleen in Oscam zit dit "iets anders" nog niet.... ;) Dat zal iemand nog moeten maken... eventueel uitgebreid met een alternating check... (odd of even CW blijft navolgend hetzelfde...) Blijkbaar is nog niemand met dit idee gekomen...


Dat dus en je kunt ook op het moment dat het optreedt, meteen stoppen met codewords opvragen (en "iets" anders doen, naar eigen invulling  ;)).


Edited by littlesat, 11 July 2016 - 14:27.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #31 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 11 July 2016 - 15:27

 

Maar met de zelf ingenomenheid waarmee je reageert heb je alle mogelijkheden met zekerheid onder controle :rolleyes:

Daar ben ik me niet van bewust. Uiteraard ben ik blij met elke hulp, maar ik neem wel de reeds bekende feiten mee in de diagnose. Als zelfs een andere softcam (=andere dvbapi) dezelfde uitkomst geeft, wat kan ik dan nog in een softcam aanpassen wat tot verbetering leidt?


Edited by zeeteefje, 11 July 2016 - 15:30.


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #32 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 11 July 2016 - 16:17

Ik vermoed dat HPPli mijn kant op wijst. In het verleden is al eerder gebleken dat het zien van mijn naam op hem als een rode lap werkt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #33 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 11 July 2016 - 16:29

Recentelijk bewezen in Espagña dat de stier ook weleens wint :)

Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #34 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 11 July 2016 - 16:30

Oscam kan dat wel zien.... Omdat bij CDS in ieder geval de checksums in een foute CW niet juist zijn. Oscam heeft hier een optie voor...

 

Ik zou de kaart eens in een orginele ontvanger stoppen op CI ingesteld op 1 zender voor zo'n 6 uur....zodat de kaart eens fatsoenlijk ingesteld wordt...

 

Aangeleverde logs die ik tijden terug gezien heb met cw van kaarten in strafstand gaven wel degelijk correcte cw checksums terug. Daar viel niets uit af te leiden.

Maar als dat niet klopt (bv omdat controlword crc fixing ingeschakeld was ttv die logs) dan hoor ik dat graag inclusief een ondersteunende log die dit bewijst want dan is het idd zeer eenvoudig om igv bepaalde providers de kaart voor bv 10 a 15 minuten op 1 srvid te locken en daarna weer vrij te geven voor meerdere aanvragen.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #35 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,470 posts

+693
Excellent

Posted 11 July 2016 - 16:38

Als de CRC wel juist is, dan zou je naar de vorige kunnen kijken en is die (net iets meer dan) 10 seconde geleden dan hoort de CW odd/even alternating te zijn (een van beide moet gelijk zijn). Zo niet dan staat de kaart op straf... 

Je zou dan bijvoorbeeld de kaart voor de volgende x ecm cycles op maar 1 SID kunnen zetten (de eerste in de services)... Zo heb je een soort "auto-restore" functie gemaakt...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #36 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 11 July 2016 - 17:21

 

Ik vermoed dat HPPli mijn kant op wijst. In het verleden is al eerder gebleken dat het zien van mijn naam op hem als een rode lap werkt.

Leuk dat je je eigen aangesproken voelt, ik kan niet anders dan reageren met dezelfde niets omvattende boodschap (lees enkel een knipoog) waarmee jullie zich te pas en onpas van bedienen. ;)



Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #37 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 11 July 2016 - 17:31

Aangeleverde logs die ik tijden terug gezien heb met cw van kaarten in strafstand gaven wel degelijk correcte cw checksums terug. Daar viel niets uit af te leiden.

Maar als dat niet klopt (bv omdat controlword crc fixing ingeschakeld was ttv die logs) dan hoor ik dat graag inclusief een ondersteunende log die dit bewijst want dan is het idd zeer eenvoudig om igv bepaalde providers de kaart voor bv 10 a 15 minuten op 1 srvid te locken en daarna weer vrij te geven voor meerdere aanvragen.

Ziehier, dit is een uitstekende uitdagen voor @littlesat en @Erik Slagter om nu eens niet wijsneuzerig te reageren met niets omvattende (oscam)  knipogen. ;)  maar gewoon eens positief en ter zake kundig te reageren.

 

@theparasol hoort graag van jullie inclusief een ondersteunende log. Ik hoor wel als jullie hiervoor ook onze hulp voor nodig mocht hebben.



Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #38 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 11 July 2016 - 17:54

Als de CRC wel juist is, dan zou je naar de vorige kunnen kijken en is die (net iets meer dan) 10 seconde geleden dan hoort de CW odd/even alternating te zijn (een van beide moet gelijk zijn). Zo niet dan staat de kaart op straf...

 

Maar dan wel van zelfde srvid uiteraard :)

 

1: Voorgaande cw opzoeken van dit srvid. Indien geen voorgaand ecm <=10 seconden && nieuwe cwc ok -> controlword OK teruggeven.

2: Checken of odd/even part CW reply vorige ecm overeenkomt met verse controlword indien match: controlword OK teruggeven.

3: controlword ERROR + E2 ratelimit teruggeven zodat ratelimiter in cooldown stand schiet.

 

Maar wanneer schakel je nu weer op naar 4 kanalen of whatever... je kunt er wel weer wat extra ecm's naar toe sturen maar als de straf nog niet uitgezeten is heb je geen mogelijkheid meer om te checken of controlword wellicht zwart scherm / geen audio oplevert want dat kunnen alleen je ogen interpreteren aangezien cw checksum klopt.

Wellicht is de straf ook wel random tijd... eerste keer kwartier, tweede keer half uur, derde keer .... , xxx-de keer: je schaft maar een nieuwe kaart aan.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #39 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 11 July 2016 - 18:40

Het zou "erg dom" van Nagra zijn als ze zich op zo'n eenvoudige manier "in de kaarten" zouden laten kijken. Ga vooral je gang zou ik zeggen, maar ik voorzie weing uitkomst waar we wat aan hebben. Het is wel erg simpel voor zo'n kaart om bij elke cw wissel even een random cw te genereren en die in plaats van de correcte cw te sturen. Daarbij is het consequent dezelfde random codeword aanbieden zolang er geen cw wissel heeft plaatsgevonden peanuts. Daar ga je weinig aan zien.

 

Er ís wel een manier om te bepalen of een cw geldig is... Dat is de "proof of the pudding is in the eating". Bij een geldig cw zul je op enig moment in de video pid geldige mpeg1, mpeg2, h264 of h265 startcodes moeten zien (c.q. NAL-headers) + bijbehorende structuren. Dat is best tricky maar niet onmogelijk. Helaas is er voor zover ik weet geen register in de video decoder waar je kunt opvragen of er momenteel een geldige stream gezien wordt, dus dat kun je fijn in software gaan doen.

 

Dus nee, ik voorzie nog niet een door ons gekraakte nagra3 kaart binnenkort  :P


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #40 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 11 July 2016 - 19:04

Ik voorzie exact hetzelfde. Ga er ook geen tijd insteken want een structurele oplossing krijg je er toch niet mee.

Bruikbaarheid van softcams wordt toch ieder jaar minder tgv opschroeven security door de providers.

Hopelijk kunnen we nog een paar jaar onze nagra kaarten gebruiken en daarna verplicht aan de CI+ viaccess orca module.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB




Also tagged with one or more of these keywords: oscam, smartcard

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users