Jump to content


Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

  • Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #21 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 9 May 2010 - 18:27

En trouwens: een skin als "Magic" wordt door ons aller MiLo toch ook in een specifieke versie voor de VU uitgebracht!



En onderhouden ...........Posted Image

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #22 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 9 May 2010 - 19:30

Ken je het programma e2skinner? Heb je hier al eens mee gestoeid?

Attached Files



Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #23 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 9 May 2010 - 20:44

Ja, staat bij de bruikbare PC-applicaties. Maar is niet zo simpel hoor!
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #24 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 9 May 2010 - 20:47

Nee, dat heb ik gemerkt, ik ben er heel en mee aan het stoeien geweest maar ben daar redelijk snel mee gestopt (ook omdat ik niet weet wat ik nog aan de skin zou moeten wijzigen)

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #25 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 10 May 2010 - 05:05

Ik heb hem wel gebruikt om zaken te vinden en om een snelle preview van wijzigingen te zien. Maar echt wijzigen lukte me niet (goed): daarvoor heb ik Dreamweaver gebruikt.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #26 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 10 May 2010 - 07:30

Ik vind dat je al goed werk hebt geleverd.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #27 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 10 May 2010 - 07:32

En toch is die nog lang niet naar mijn zin. Maar dingen die ik nu nog wil gaan me nog even boven de pet.........
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #28 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 10 May 2010 - 07:40

Ik wil je er wel bij gaan helpen. Ik stel voor om de skin gewoon "Magic-HD" te noemen, en een en ander uit Magic erin te mengen. Zal hem in de skin-magic repo onderbrengen, dan komt hij straks ook nog in de feed als hij daar een beetje rijp voor is.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #29 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 10 May 2010 - 08:00

Ik wil je er wel bij gaan helpen. Ik stel voor om de skin gewoon "Magic-HD" te noemen, en een en ander uit Magic erin te mengen. Zal hem in de skin-magic repo onderbrengen, dan komt hij straks ook nog in de feed als hij daar een beetje rijp voor is.

Prima idee, want alleen red ik het niet.
Een grote ergernis vind ik b.v. nog de movieplayer: ik heb die bar weliswaar behoorlijk uitgekleed, maar zo fraai als jij hem in Magic hebt, krijg ik hem absoluut niet. En zo zijn er nog wel wat verfraaiingen die ik graag zou zien (zonder het een "drukke" skin te maken).
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #30 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 10 May 2010 - 09:12

Die movieplayer bar zou je zo moeten kunnen kopieren uit Magic. Dan alleen nog een beetje schuiven met de posities. Ook de "PVRState" (da's het pause/play icoontje) moet je even mee nemen daarin.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #31 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 10 May 2010 - 19:38

Ik heb alvast een voorzetje voor de MoviePlayer aangehecht (let vooral op het gebruik van borderColor en borderWidth, die geven dat mooie zwarte randje rond de tekst).

Ook wat overbodige dingen eruit gehaald (OLED en subtitles hebben geen effect op OpenPLi)

Om je uit te leggen hoe dat met GIT werkt kom ik nu niet meer aan toe, komt later nog wel.

Attached Files


Real musicians never die - they just decompose

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #32 kwajoep

  • Senior Member
  • 66 posts

+1
Neutral

Posted 10 May 2010 - 23:00

Jullie zijn goed bezig !

Ik ben zelf al een tijdje aan het ..... geweest om bij de grafische multi epg de letters iets groter te maken.
Laat ik nou alles groter kunnen maken behalve de programmagegevens./images/smiley/sad.gif
Heeft iemand de gouden tip?

Frank

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #33 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 May 2010 - 06:08

om bij de grafische multi epg de letters iets groter te maken.

Ik ben daar druk naar op zoek: die letters zijn inderdaad wel heel erg klein.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #34 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 May 2010 - 11:36

Bijgaand een eerste "zelfstandige" beta: deze is niet meer afhankelijk van andere geïnstalleerde skins. Gewoon het hele mapje kopiëren naar usr/share/enigma2 en via het menu de skin Magic-HD kiezen (preview werkt nog niet).


Edit: Preview werkt nu wel, bijlage aangepast.

Attached Files


VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #35 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 11 May 2010 - 11:58

Preview (alle andere plaatjes ook trouwens) moet een 8-bit PNG zijn. Ik gebruik meestal Paint.NET om ze te wijzigen en op te slaan, de moeilijkere klussen zoals de transparante overgangen bij de infobar van Magic kan "pngquant" doen (gewoon een 32-bit PNG opslaan en die door pngquant laten converteren).
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #36 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 11 May 2010 - 19:18

Heb de skin even gedownload en geprobeerd
1e poging gaf een groene schermen bij het herstarten. Door het even snel kopiëren van de skin naar de box d.m.v. Total commander werd de hoofdletter M van Magic_HD omgezet naar een kleine letter waardoor het font hd.ttf niet gevonden kon worden in het pad
[FONT] adding font /usr/share/enigma2/Magic_HD/fonts/hd.ttf...FATAL:  failed: Operation not permitted

Het euvel was snel gevonden dus toen de skin maar even ge-FTP't met DCC en toen werkte het vlekkeloos.
Ik heb wel een paar kleine opmerkingen waar jullie wellicht naar zouden kunnen kijken.

[list]
[*]Het ziet er goed uit maar ik denk dat je de infobar iets hebt laten zakken, op zich voor de meeste mensen geen probleem maar mijn Samsung LCD heeft wat last van overscan waardoor de onderste gegevens van de infobar slechts half zichtbaar zijn. Niet echt een fout in de skin maar wel iets om rekening mee te houden denk ik. De originele Vali-HDS skins hebben dit probleem niet.
[*]De afwikkeling/indeling van het menu gaat nu niet goed meer in erg lange lijsten, zoals te zien is onder Menu-> Instellingen -> Systeem. De menu-items in dit submenu beslaan in de originele skin 2 pagina's bij mij, waarbij op de 2e pagina 3 items staan. In de Magic_HD skin loopt het menu te ver door en staat er op de 2e pagina maar 1 item. De 2 laatste items op de 1e pagina zijn niet of ten dele zichtbaar. Ik heb hiervan een screendump bijgevoegd.[/list] Ik heb nog niet verder gekeken/kunnen testen, er was een andere gebruiker die graag gebruik wilde maken van de Vu+/images/smiley/grin.gif en heb toen de originele skin weer even terug moeten zetten.

Ik heb er alle vertrouwen in dat uit dit experiment een volwaardige skin komt!

Attached Files



Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #37 kwajoep

  • Senior Member
  • 66 posts

+1
Neutral

Posted 11 May 2010 - 19:40

Ook hier is de infobar iets teveel gezakt.
Ik laat hem er wel nog effe opstaan om de rest van de menu's goed te bekijken.
Dit gaat een TOPskin worden !!!!!!!!

Frank

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #38 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 May 2010 - 19:54

Ik heb idd de infobar laten zakken, omdat er bij mij een randje onder vrij was. Ik zal hem weer wat optrekken.
Merkwaardig van die menu's: die zien er hier prima uit!

En inderdaad: graag commentaar.

PS: Het blijkt dus vaak te gebeuren dat programma's "zomaar" iets aan de inhoud veranderen. Wel iets om rekening mee te houden.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #39 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 May 2010 - 21:41

.........Samsung LCD heeft wat last van overscan ......

Dat is inderdaad iets waarmee rekening moet worden gehouden. Het is wel een lastig iets: ik moet mijn beeld zo'n 5% inzoomen, om het effect te krijgen dat jij meldt. Ik zal die instelling dus voortaan moeten gebruiken, om de skin te kunnen beoordelen.

PS: Ik neem aan dat jij een HDMI-aansluiting gebruikt. Bij de meeste TV's kan je voor die aansluiting het overscalen uitschakelen.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #40 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 May 2010 - 23:02

Voor zover ik het nu op mijn beeld kan zien (5% "overscaled), zijn de bovengenoemde zaken nu verholpen in bijgaande versie.
Ik hoor het graag, dan weet ik waar ik mee verder kan gaan.

Attached Files


VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100



Also tagged with one or more of these keywords: Skins

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users