Jump to content


Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

  • Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #61 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 May 2010 - 09:59

.....zal ik eens zoeken of er misschien een "verborgen" instelling is?

Om een voorbeeld te geven: bij mijn TV heet de "Overscale""Normaal" en de niet-overscale (wat dus eigenlijk normaal zou moeten zijn) heet HD. En bij andere merken heet dat vast weer anders.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #62 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 12 May 2010 - 10:03

Probeer het eens met de volgende opties uit (heb even je handleiding gezocht op internet).

Pixel Plus
HD Natural Motion
Dynam. contrast
Ruisreductie
MPEG artefact-reductie
Kleurverbetering
Active Control

Overigens is het sowieso aan te raden om bij Digiaal (HD) beeld aangesloten via HDMI alle trucjes van de TV uit te zetten (dus ook als deze opties uit het overscan nog niet uitschakelen). De TV moet het beeld gewoon 1:1 weergeven zoals het binnenkomt (en de beeldervaring regel je met contrast, helderheid, kleur, scherpte en tint)

En misschien kun je hier ook nog wat vinden: TV-menu > Installatie > Aansluitingen.
Uit troubleshooting haal ik namelijk het volgende:
Het beeld is niet gelijk aan het scherm; het
is te groot of te klein:
• Wijs uw apparaat toe aan een aansluiting zoals
is beschreven in sectie7.4.1 Apparaten toewijzen
aan aansluitingen.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #63 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 May 2010 - 10:14

Overigens is het sowieso aan te raden om bij Digiaal (HD) beeld aangesloten via HDMI alle trucjes van de TV uit te zetten (dus ook als deze opties uit het overscan nog niet uitschakelen). De TV moet het beeld gewoon 1:1 weergeven zoals het binnenkomt (en de beeldervaring regel je met contrast, helderheid, kleur, scherpte en tint)

Kijk: een man naar mijn hart. Zo hoort het, en je moest eens weten hoeveel van die trucjes bij een TV default zijn ingeschakeld zonder dat mensen dat weten. Om te gruwen: vooral dat dynamische contrast en de overscan.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #64 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 12 May 2010 - 10:35

Probeer het eens met de volgende opties uit (heb even je handleiding gezocht op internet).

Pixel Plus
HD Natural Motion
Dynam. contrast
Ruisreductie
MPEG artefact-reductie
Kleurverbetering
Active Control

Overigens is het sowieso aan te raden om bij Digiaal (HD) beeld aangesloten via HDMI alle trucjes van de TV uit te zetten (dus ook als deze opties uit het overscan nog niet uitschakelen). De TV moet het beeld gewoon 1:1 weergeven zoals het binnenkomt (en de beeldervaring regel je met contrast, helderheid, kleur, scherpte en tint)

En misschien kun je hier ook nog wat vinden: TV-menu > Installatie > Aansluitingen.
Uit troubleshooting haal ik namelijk het volgende:
Het beeld is niet gelijk aan het scherm; het
is te groot of te klein:
• Wijs uw apparaat toe aan een aansluiting zoals
is beschreven in sectie7.4.1 Apparaten toewijzen
aan aansluitingen.


Ik denk dat je toch andere handleiding heb gevonden, want het is bij net iets anders.
Maar ik ben er al achter dat bij mij NIET SCALEN dus 1 op 1 betekent en de rest van de beeldverbeteraars heb ik uit.
Kortom bij mij staat de tv al goed ingesteld en begrijp het overscale verhaal.

Maar bedankt voor de moeite.

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #65 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 12 May 2010 - 10:42

Maar ik ben er al achter dat bij mij NIET SCALEN dus 1 op 1 betekent


Dus deze instelling heb je verandert en nu heb je geen overscan meer (of stond hij gisteren ook al zo)?

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #66 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 12 May 2010 - 10:57

Ik was met de Magic HD skin aan het testen om erachter te komen wat dat nu met die overscale is.
Mn tv staat nu standaard ingesteld op 1:1 en dan is er dus inderdaad wel een randje beeld nog onder de infobar.
Dat is mn standaard instelling.Ik had gisteren inderdaad breedbeeld staan.

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #67 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 May 2010 - 11:01

Bij mijn TV lukte dit ook alleen maar (en nog steeds verborgen) als de betreffende input was gekozen.
Is de infobar nu beter of goed? En de menu's die werden afgebroken?

En een vraag aan een deskundige: in hoeverre moet je met een skin rekening houden met het overscalen door TV's? Ik houd er nu rekening mee, met als resultaat bij mij een lelijk open randje onder de infobar.



Ik ben bang dat alleen een firmware upgrade oplossing kan brengen. Na de firmware upgrade zou er een optie justscan moeten zijn. Ikzelf heb een Samsung LE40F71 BX/XEC versie SP01.
De firaware upgrade moet met een kabeltje met een minijack (3.5 mm) verbonden aan een PC
http://www.hifi-foru...d-151-1461.html hier staat hoe het moet maar ik heb ook geen PPC tot mijn beschikking en om op dit moment te gaan slepen met mijn PC is ook weer zo wat.
Misschie maar eens een seriële kabel ombouwen.

De infobar is nu beter en het menu is nu wel goed, ik weet niet of je aan het menu iets veranderd had maar het staat gewoon zoals het zou moeten.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #68 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 12 May 2010 - 11:05

Ik zou eerst voor de "large font" versie gaan, dat is waar je nu ongeveer op werkt. Deze fontgrootte is op enige afstand nog goed te lezen op een 80cm scherm, en strijkt het minste tegen de haren in.
Het blijkt dus heel moeilijk te zijn een skin te maken die universeel is. Misschien wel onmogelijk. Eigenlijk komt dat doordat:
1- veel HD-TV's standaard aan overscaling doen (dat zou verboden moeten zijn)
2- Enigma2 niet toelaat dat lettergroottes/types "on the fly" worden veranderd.

Ik ga voorlopig door met de huidige instellingen: een beetje rekening houden met overscale en de huidige fonts. In een eindstadium kunnen we dat altijd nog finetunen (of vier versies maken: wel/geen overscale en large/small fonts, maar dan zie ik het onderhoud niet meer zitten).



Ik snap dat het dan te ingewikkeld gaat worden. Ik vindt het heel geslaagde skin.
Ik ga zelf op zoek om fontgrootte aan te passen van verschillende onderdelen,

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #69 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 May 2010 - 11:27

...... en het menu is nu wel goed, ik weet niet of je aan het menu iets veranderd had maar het staat gewoon zoals het zou moeten.

Ja: ik had alle menu's wat groter gemaakt (meer hoogte) en blijkbaar was die hoogte net verkeerd voor de gekozen lettergrootte. Ik heb de hoogte nu ietsje kleiner gemaakt, en nu lijkt het wel goed te gaan.
Zie ook de bijgeleverde ReadMe.

Misschie maar eens een seriële kabel ombouwen.

Lijkt me zeker de moeite waard. Of via de verkoper laten doen?

Ik snap dat het dan te ingewikkeld gaat worden. Ik vindt het heel geslaagde skin.
Ik ga zelf op zoek om fontgrootte aan te passen van verschillende onderdelen,

Maak dan wel even verschil tussen zaken die wel en niet in de skin geregeld worden, want de skin is nog (lang) niet af.
Buiten de skin worden in ieder geval geregeld de TT-lettergrootte en de lettergrootte in de MG-EPG (zie de andere draadjes).

Bijgaand de volgende Beta: naast een paar cosmetische zaken, is nu ook het MovieSelect-venster met mini-beeld uitgevoerd. Dat was (voor een leek) best wel even een grote stap.......

Attached Files


VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #70 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 May 2010 - 12:01

Misschien maar eens een seriële kabel ombouwen.

Lijkt me zeker de moeite waard. Of via de verkoper laten doen?


De firmware's zijn gedwonload, het flashprogramma ook, de kabel is opgezocht, een 3.5 mm jack soldeerbaar helaas niet meer in huis, daarentegen wel een kabel waar die aanzit dus hoppa de kniptang erin en nu nog even de pinsetting controleren en de soldeerboout opwarmen.

Het moeilijkste tot nu toe was een werkende link naar een firmware en flasher te vinden

Het kan dus even duren voor je weer wat hoort/images/smiley/grin.gif

En weer een vrije middag (hopelijk) nuttig besteed.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #71 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 May 2010 - 12:23

......En weer een vrije middag (hopelijk) nuttig besteed.

Je hebt wel een reserve TV achter de hand voor als die flash fout gaat? Want ik heb wel iemand nodig die kritisch naar mijn betaatjes kijkt......
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #72 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 May 2010 - 14:00

......En weer een vrije middag (hopelijk) nuttig besteed.

Je hebt wel een reserve TV achter de hand voor als die flash fout gaat? Want ik heb wel iemand nodig die kritisch naar mijn betaatjes kijkt......



Heeft iemand nog een HD TV te koop?/images/smiley/shock.gif

Geintje... de TV is uiteindelijk geflasht, het kabeltje maken kostte iets meer tijd als gedacht maar uiteindelijk werkt het perfect. De infobar mag wel wat naar beneden want zo'n rand eronder ziet er niet uit (ook weer een grapje).
Nu zie je pas wat er voorheen buiten beeld viel, dat was toch wel een behoorlijk stuk.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #73 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 May 2010 - 14:30

Proficiat! Nu weet je wat er allemaal buiten je beeld viel! Wel belangrijk in verkiezingstijd.
Maar zo zie je maar: er zijn dus, dankzij "rare" defaults van TV's, veel mensen die een vertekend beeld van de wereld hebben.......

Maar ik ben blij dat je met me eens bent dat dat open randje er niet uit ziet!
Ik denk dus dat we uiteindelijk moeten kiezen voor een "echte" HD-skin en, afhankelijk van MiLo's automatiseringskunsten, er eventueel een "overscale bestendige" skin aan moeten toevoegen.
Blijft nog het lettergrootte probleem.........


PS: Nu heb je wel een goed medium om de skin goed en kritisch te beoordelen.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #74 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 May 2010 - 16:19

Hier is weer een kleine opmerking over de skin.

In de lijst met opgenomen programma's lopen de letters iets door elkaar, de regelafstand is net even te klein. Onder de programmanaam staan de datum en zendernaam, deze vallen nu gedeeltelijk weg.

Verder nog geen rare dingen gezien

Attached Files



Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #75 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 May 2010 - 16:43

Ik heb het gezien: een bug waar ik even deskundige hulp bij nodig heb. Als je in dat scherm even naar "Menu" gaat en weer terug, is het (tijdelijk) opgelost. Ik heb nu het menu maar gezet op "1 regel", dan heb je er ook geen last van.

@ Milo: zou jij hier eens naar willen kijken?


Bijgaand een eerste poging om de menu's in schermen met mini-TV te maken. Je ziet het: ik begin er lol in te krijgen.
Nog (lang) niet alle menu's zijn aangepast: ik wil eerst even andermans oordeel horen over deze schermen.

Attached Files


VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #76 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 12 May 2010 - 16:45

Ik heb ook nog wat gevonden.
Als ik MeTubePlayer laat zoeken krijg ik bij de resultaten een hap uit de border.


Ps. Ik kom er niet uit waar ik het lettertype van de zenderlijst groter kan maken. Hmmmm das toch lastiger als met enigma1

Attached Files


Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #77 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 12 May 2010 - 16:49

Zo te zien op de plek waar de radartjes komen. Hoekje wordt niet opnw opgebouwd als de radars verdwijnen. Volgens mij ligt dat niet aan de skin maar aan enigma.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #78 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 May 2010 - 16:56

Als ik MeTubePlayer laat zoeken krijg ik bij de resultaten een hap uit de border.

Geen idee war dat vandaan komt: ik ben nog niet aan het menu van Tube geweest

Ps. Ik kom er niet uit waar ik het lettertype van de zenderlijst groter kan maken. Hmmmm das toch lastiger als met enigma1

Dat gaat ook niet zomaar. Maar lettergrootte (binnen deze skin) is nog een punt van aandacht.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #79 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 12 May 2010 - 18:03

Ik wil bv de rss reader tekst vergroten.
Nou heb ik met onderstaande gevonden in de skin.xml in betrekking toot de RSS reader en nu vraag ik welke ik nu moet veranderen.
Ik kan nergens wat anders vinden om dat aan te passen.


<screen name="rss_lister" position="center,center" size="940,500" title="RSS Reader">
<widget backgroundColor="background" font="Regular;22" foregroundColor="secondFG" halign="center" name="label0" position="10,0" size="757,70" />
<widget backgroundColor="background" font="Regular;20" halign="center" name="label1" position="10,70" size="757,30" />
<widget backgroundColor="background" font="Regular;16" halign="right" name="label2" position="10,100" size="920,20" />
<eLabel backgroundColor="white" position="10,120" size="920,3" zPosition="2" />
<widget alphatest="on" name="pic" position="770,0" size="160,100" transparent="1" />
<widget name="menu" position="10,122" scrollbarMode="showOnDemand" size="920,375" />
</screen>
<screen name="rssview" position="center,center" size="940,500" title="">
<widget backgroundColor="background" font="Regular;22" foregroundColor="secondFG" halign="center" name="blue2" position="10,0" size="920,55" transparent="1" />
<widget backgroundColor="background" font="Regular;22" name="text" position="10,55" size="920,445" transparent="1" zPosition="3" />
</screen>

ik zit net naar de mapfonts te kijken. Als ik de open zie fontsize 16,24, 36 etc. Moet ik daarmee rekening houden met het instellen van de grootte. ?

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #80 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 May 2010 - 19:10

Ik weet het niet, maar als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Bij zaken als " font="Regular;20" gewoon de getallen een stuk verhogen en uitproberen.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100



Also tagged with one or more of these keywords: Skins

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users