Jump to content


Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

  • Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #81 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 12 May 2010 - 19:24

In de tussentijd heb ik al wat geprobeerd, maar het schijnt totaal geen effect te hebben.
Ik snap m niet, omdat ik bij enigma1 ook wel de skin.xml aangepast heb en dat ging wel goed.
Ik werk met notepad+ en ook met e-skinner heb ik het geprobeerd.

Misschien dat iemand hier hulp kan bieden hoe ik de fonts kan veranderen. Wat is de adder onder het gras?

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #82 MrNiceNL

  • Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 12 May 2010 - 21:14

@VU+

Je bent goed bezig!!
Nu nog de achtergrond van het minitv schermpjes op maat /images/smiley/wink.gif en je hebt een tevreden klant! /images/smiley/grin.gif

Grtz..
 DM800 HD running always latest 'stable' OpenPLi unstable /images/smiley/more/wink.gif
ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #83 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 May 2010 - 21:16

Nu nog de achtergrond van het minitv schermpjes op maat

Ik ben daar mee bezig geweest, maar ook als de maat verandert blijft dat halfdoorzichtige randje er omheen. Eigenlijk vind ik dat ook wel grappig.

en je hebt een tevreden klant! /images/smiley/grin.gif

Vertel! Klanten zijn toch mensen die betalen?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #84 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 May 2010 - 21:16

VU+ heeft nu ook een beetje last van oversan/overscale or whatever. Niet storend hoor!

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #85 MrNiceNL

  • Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 12 May 2010 - 21:31

Ik kijknu naar NEd3 HD Jiskefet in 4:3.
Als je nu Channel Selection opent dan zie je dat het beeld buiten het "kader" komt..
Ik kan er jammer genoeg geen goede screenshot van maken.
Is het ook mogelijk om de satpositie (23.5 in dit geval) verder naar rechts te plaatsen zodat de
"Channel Selection ...... 2010" regel op een regel komt te staan?

Posted Image
Grtz..


Nu nog de achtergrond van het minitv schermpjes op maat

Ik ben daar mee bezig geweest, maar ook als de maat verandert blijft dat halfdoorzichtige randje er omheen. Eigenlijk vind ik dat ook wel grappig.

en je hebt een tevreden klant! [img]/images/smiley/grin.gif">

Vertel! Klanten zijn toch mensen die betalen?


Hee, maak er een mooie skin van en 10 euro zijn voor jou!
 DM800 HD running always latest 'stable' OpenPLi unstable /images/smiley/more/wink.gif
ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #86 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 May 2010 - 21:40

Ik kijk nu naar NEd3 HD Jiskefet in 4:3.
Als je nu Channel Selection opent dan zie je dat het beeld buiten het "kader" komt..
Ik kan er jammer genoeg geen goede screenshot van maken.

Ik begrijp dat het nu meer dan een klein randje is, dat buiten het kader valt? Dat kan ik hier niet reproduceren. Als je een keer heen en weer naar TV-beeld gaat, is het dan de tweede keer weg?

Is het ook mogelijk om de satpositie (23.5 in dit geval) verder naar rechts te plaatsen zodat de
"Channel Selection ...... 2010" regel op een regel komt te staan?

In principe kan dat overal staan. Maar iets naar rechts betekent dat het in dat gebogen lijntje komt. Ik zal eens een beetje schuiven.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #87 MrNiceNL

  • Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 12 May 2010 - 21:44

@VU+

Ohja, in het Main menu staat het minitv schermpje verder naar rechts dan in het Channel selection menu.
Ik vind het er beter uitzien! (in het Main menu scherm).
Alleen valt het halfdoorzichtige randje over de "menubalk" heen, als het halfdoorzichtige randje nou net
onder die grijze lijn zou kunnen vallen.......

Grtz.
 DM800 HD running always latest 'stable' OpenPLi unstable /images/smiley/more/wink.gif
ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #88 MrNiceNL

  • Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 12 May 2010 - 21:49

Ik kijk nu naar NEd3 HD Jiskefet in 4:3.
Als je nu Channel Selection opent dan zie je dat het beeld buiten het "kader" komt..
Ik kan er jammer genoeg geen goede screenshot van maken.

Ik begrijp dat het nu meer dan een klein randje is, dat buiten het kader valt? Dat kan ik hier niet reproduceren. Als je een keer heen en weer naar TV-beeld gaat, is het dan de tweede keer weg?


Jiskefet is afgelopen en ik kan nu geen 4:3 uitzending meer vinden! Zul je altijd zien; "Wanner je iets nodig hebt...." /images/smiley/pfft.gif

Is het ook mogelijk om de satpositie (23.5 in dit geval) verder naar rechts te plaatsen zodat de
"Channel Selection ...... 2010" regel op een regel komt te staan?

In principe kan dat overal staan. Maar iets naar rechts betekent dat het in dat gebogen lijntje komt. Ik zal eens een beetje schuiven.


 DM800 HD running always latest 'stable' OpenPLi unstable /images/smiley/more/wink.gif
ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #89 MrNiceNL

  • Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 13 May 2010 - 00:56

Zo, VU+NL heeft mij besmet.. /images/smiley/wink.gif

Ik ben zelf aan het spelen geweest met skin.xml.
Ik heb wat aanpassingen gemaakt in het 'Channel Selection' menu, wat zaken verplaatst, etc.
Ik weet niet hoe ik de aangepaste skin.xml hier kan toevoegen, dus dan maar een plaatje /images/smiley/sad.gif

Posted Image


Wie weet hoe ik dat halfdoorzichtige rand rondom het minitv schermpje weg krijg (is in dit plaatje niet te zien)?

Grtz.
 DM800 HD running always latest 'stable' OpenPLi unstable /images/smiley/more/wink.gif
ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #90 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 13 May 2010 - 05:39

Je kunt toch files toevoegen... als je ze in een zip file zet...???

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #91 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 13 May 2010 - 06:09

Ohja, in het Main menu staat het minitv schermpje verder naar rechts dan in het Channel selection menu.
Ik vind het er beter uitzien! (in het Main menu scherm).

Klopt, heb ik expres gedaan, om in het channel selection menu wat meer ruimte te hebben, Dat is (tot nu toe) de enige die ik wat kleiner heb gemaakt.


PS: Het is inmiddels volstrekt duidelijk dat de vraagstelling in de titel van deze topic met een volmondig "Ja" kan worden beantwoord!
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #92 MrNiceNL

  • Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 13 May 2010 - 07:51

Je kunt toch files toevoegen... als je ze in een zip file zet...???


Stom, stom, stom!
Ik ben zo gefocussed op de icoontjes in de editor dat ik onder de editor de "Bijlagen" optie
over het hoofd gezien heb! (het was ook al laat geworden gisteren /images/smiley/cool.gif )

Hier is hij dan alsnog..

En zoals het een leek betaamd, nog een vraagje /images/smiley/grin.gif
- In de skin staat de datum in het Engels terwijl de rest gewoon Nederlands is.
Is dit in de skin aan te passen?
Update : in de skin wordt de datum geformateerd als %a %d %b, %H:%M en deze parameters zijn
afhangkelijk van de locale's instelling (in linux).
Als dit klopt dan betekend dit dat mijn instellingen niet op Nederland zouden staan !?
Het lijkt mij dus waarschijnlijker dat er ergens een taalbestand niet helemaal klopt?????


Grtz.

ps Even iets geheel anders, hoe kan ik een plaatje als een thumbnail plaatsen?
Zo eentje, dat als je er op klikt, de grote verschijnt?

Attached Files


 DM800 HD running always latest 'stable' OpenPLi unstable /images/smiley/more/wink.gif
ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #93 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 13 May 2010 - 08:03

plaatjes kan je op dezelfde manier toevoegen als bijlage
afhankelijk van de grootte krijg je hem 1 op 1 of als thumbnail te zien

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #94 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 13 May 2010 - 08:13

@ MrNiceNL

wanneer je nieuwe informatie of vragen hebt dan deze aub in een nieuw antwoord plaatsen ipv een ouder bericht aanpassen
dan blijft het geheel en leesbaarheid tenminste chronologisch en overzichtelijk voor anderen die al op je gereageert hebben!

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #95 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 13 May 2010 - 09:32

En zoals het een leek betaamd, nog een vraagje /images/smiley/grin.gif
- In de skin staat de datum in het Engels terwijl de rest gewoon Nederlands is.
Is dit in de skin aan te passen?[i]

Zoals in de bijgevoegde ReadMe staat, is dat nog een punt van aandacht. Er zijn trouwens nog meer zaken die in het Engels verschijnen, dus met de lokalisatie gaat nog wat fout.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #96 MrNiceNL

  • Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 13 May 2010 - 09:47

En zoals het een leek betaamd, nog een vraagje /images/smiley/grin.gif
- In de skin staat de datum in het Engels terwijl de rest gewoon Nederlands is.
Is dit in de skin aan te passen?

Zoals in de bijgevoegde ReadMe staat, is dat nog een punt van aandacht. Er zijn trouwens nog meer zaken die in het Engels verschijnen, dus met de lokalisatie gaat nog wat fout.


Welke readme?

Ik had al in de openpli git zitten neuzen in nl.po en daar stonden wel 'vertalingen' voor de weekdagen en maanden...
Dit laat ik aan de programeurs over
/images/smiley/wink.gif
 DM800 HD running always latest 'stable' OpenPLi unstable /images/smiley/more/wink.gif
ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #97 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 13 May 2010 - 10:01

Al was ik eerst een beetje cynisch Posted Image , mogelijk begint deze skin toch wat leuks te krijgen.
Na vanmorgen eerst een update te hebben gedaan dacht ik, laat ik die skin eens geen bekijken.

Maar helaas, Enigma hangt zich zelf op, misschien kan Milo hier wat over zeggen:

[timer.py] next activation: 1273741050 (in 99578 ms) 
not showing fine-tuning wizard, config variable doesn't exist 
showtestcard is false 
Looking for embedded skin 
setValue 5 
cannot open /proc/stb/audio/j1_mute(No such file or directory) 
Setvolume: 100 100 (raw) 
Setvolume: 0 0 (-1db) 
Setvolume: 5 5 (raw) 
Setvolume: 60 60 (-1db) 
[Trashcan] gotRecordEvent None None 
valign must be either top, center or bottom! 
RemovePopup, id = ZapError 
Traceback (most recent call last): 
  File "/usr/lib/enigma2/python/mytest.py", line 189, in processDelay 
    callback(*retval) 
  File "/dreambox/oe.openpli/build-dm8000/tmp/work/enigma2-openpli+git7281+988761e6202c43d773ff776713d0dbea9a423e06-r20/image/usr/lib/enigma2/python/Tools/BoundFunction.py", line 9, in __call__ 
  File "/usr/lib/enigma2/python/mytest.py", line 464, in runNextScreen 
    session.openWithCallback(boundFunction(runNextScreen, session, screensToRun[1:]), screen, *args) 
  File "/usr/lib/enigma2/python/mytest.py", line 288, in openWithCallback 
    dlg = self.open(screen, *arguments, **kwargs) 
  File "/usr/lib/enigma2/python/mytest.py", line 298, in open 
    dlg = self.current_dialog = self.instantiateDialog(screen, *arguments, **kwargs) 
  File "/usr/lib/enigma2/python/mytest.py", line 233, in instantiateDialog 
    return self.doInstantiateDialog(screen, arguments, kwargs, self.desktop) 
  File "/usr/lib/enigma2/python/mytest.py", line 258, in doInstantiateDialog 
    readSkin(dlg, None, dlg.skinName, desktop) 
  File "/usr/lib/enigma2/python/skin.py", line 608, in readSkin 
    renderer_class = my_import('.'.join(("Components", "Renderer", wrender))).__dict__.get(wrender) 
  File "/dreambox/oe.openpli/build-dm8000/tmp/work/enigma2-openpli+git7281+988761e6202c43d773ff776713d0dbea9a423e06-r20/image/usr/lib/enigma2/python/Tools/Import.py", line 2, in my_import 
ImportError: No module named chNumberHD 
(PyObject_CallObject(<bound method Session.processDelay of <__main__.Session instance at 0x10716030>>,()) failed) 
getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.sendAnonCrashlog failed !! (Typo??) 
getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addNetwork failed !! (Typo??) 
getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addWlan failed !! (Typo??) 
  ]]> 
  </enigma2crashlog> 
  <pythonMD5sum> 
  <![CDATA[ 
c8cb7ffe121f512968813014bcabf0cd  /usr/lib/enigma2/python/e2reactor.py 
5f3071fe80ae34d15e0a22ff4409f27d  /usr/lib/enigma2/python/RecordTimer.py 
dbbb881f6c856e4cab017f518ba4a68a  /usr/lib/enigma2/python/Tools/CList.py 
cbe6d03d0dd9d165c8ec776c5c9adcce  /usr/lib/enigma2/python/Tools/ASCIItranslit.py 


Edit: Moet ik er wel bij vermelden dat ik test op een DM8000

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #98 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 13 May 2010 - 10:07

Welke readme?

Ik neem aan dat je deze skin hebt gedownload uit de eerdere postings: dat is een zip-bestand, waar ik steeds (heel keurig) een ReadMe aan toe heb gevoegd. Als je het zipbestand opent, wat je toch moet doen om de skin te extraheren, kom je die automatisch tegen.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #99 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 13 May 2010 - 10:11

Al was ik eerst een beetje cynisch Posted Image , mogelijk begint deze skin toch wat leuks te krijgen.
Na vanmorgen eerst een update te hebben gedaan dacht ik, laat ik die skin eens geen bekijken.

Maar helaas, Enigma hangt zich zelf op, misschien kan Milo hier wat over zeggen:

Het enige dat ik erover kan zeggen, is dat deze skin steeds door mij zo goed mogelijk wordt uitgeprobeerd op een VU alvorens hem vrij te geven. Ook van anderen zijn er geen crash-berichten ontvangen. Maar gezien je onderschrift gebruik jij hem op een DM, en daar kan ik absoluut geen compatibiliteit mee garanderen.
Overigens kom ik in dat crashlog geen skin-gerelateerde zaken tegen (althans geen die door mij als zodanig herkend worden).

Edit: ik zie nu dat je info toevoegt nadat je gepost hebt! Kort geleden heb je daar nog behoorlijk tegen geageerd............
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #100 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 13 May 2010 - 10:12

Hehe......Ik heb het gevonden hoe de fontsize aangepast kan worden. De scale kan ingesteld worden
Probleem daarbij is dat dan alles aangepast moet worden, zodat de verhoudingen in alle velden passen.

<fonts>
<font filename="/usr/share/enigma2/Magic_HD/fonts/hd.ttf" name="Regular" scale="100" />
<font filename="/usr/share/enigma2/Magic_HD/fonts/hdi.ttf" name="Crs" scale="100" />
<font filename="/usr/share/enigma2/Magic_HD/fonts/lcd.ttf" name="LCD" scale="100" />
<font filename="/usr/share/enigma2/Magic_HD/fonts/tuxtxt.ttf" name="Console" scale="100" />
</fonts>

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night




Also tagged with one or more of these keywords: Skins

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users