Jump to content


Photo

Remote control

VU+DUO

  • Please log in to reply
81 replies to this topic

Re: Remote control #21 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 4 June 2010 - 14:08

Weer geflasht met de versie van 25 mei. (Via USB stick, met de directory VUPLUS\DUO en de drie files erin.
Hij start dan op met het originele uiterlijk van VU+ (denk ik, brrr).


Ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt, maar open pli heeft een eigen bootscherm en geen orgineel Vu+ bootscherm.

Re: Remote control #22 demidog

  • Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 4 June 2010 - 14:46

Weer geflasht met de versie van 25 mei. (Via USB stick, met de directory VUPLUS\DUO en de drie files erin.
Hij start dan op met het originele uiterlijk van VU+ (denk ik, brrr).



Ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt, maar open pli heeft een eigen bootscherm en geen orgineel Vu+ bootscherm.



Er staat toch ook "denk ik....." Verder maakt het mij ook niets uit, het werkt voor mij in elk geval!

Re: Remote control #23 adem2001

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 4 June 2010 - 14:55

ik gebruik ook een universele afstandbediening met leerfunctie,het probleem is onstaan vanaf de firmware 4.7 en is er nog steeds(nogmaals afstandbediening met leerfuntie met harmony 555 geen probleem)dus heeft toch de maken met de leerfunctie .Ben terug gegaan naar de oude 4.6 dus vti 1.0 geen problemen mee met de zelfde afstandbediening.zal toch ergens aan de drivers liggen denk het.

Re: Remote control #24 satpost

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 4 June 2010 - 15:33

ik gebruik ook een universele afstandbediening met leerfunctie,het probleem is onstaan vanaf de firmware 4.7 en is er nog steeds(nogmaals afstandbediening met leerfuntie met harmony 555 geen probleem)dus heeft toch de maken met de leerfunctie .Ben terug gegaan naar de oude 4.6 dus vti 1.0 geen problemen mee met de zelfde afstandbediening.zal toch ergens aan de drivers liggen denk het.



Vanaf firmware 4.7. Heb je toevallig de nieuwste versie (4.8) ook al geprobeerd?

Re: Remote control #25 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 4 June 2010 - 16:29

Weer geflasht met de versie van 25 mei. (Via USB stick, met de directory VUPLUS\DUO en de drie files erin.
Hij start dan op met het originele uiterlijk van VU+ (denk ik, brrr).



Ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt, maar open pli heeft een eigen bootscherm en geen orgineel Vu+ bootscherm.



Er staat toch ook "denk ik....." Verder maakt het mij ook niets uit, het werkt voor mij in elk geval!


Denk je!

Re: Remote control #26 demidog

  • Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 4 June 2010 - 21:13

@ Delagroov, je hebt volkomen gelijk. Mea Culpa! Ben nog nieuw in deze materie en heb begrepen dat er een hemelsbreed verschil zit tussen VU+ software en de enige echte OpenPli.

Terzake (ik ga hieronder steeds uit van de USB-versie van 25 mei. Je mag waarschijnlijk ook een latere nemen, als hij maar van vóór 1 juni of liever nog van vóór 31 mei is):

MIJN DEFINITIEVE OPLOSSING, VOLLEDIG WERKEND en dubbel-dubbel-gecheckt:

A. Download http://www.pli-image...0100525_usb.zip
B. Pak het zipbestand uit en kopieer de map VUPLUS (met hierin een submap DUO en daarin weer 3 bestanden) naar een lege, Fat32 geformatteerde, USB stick.
C. Steek de stick in de frontaansluiting achter het klepje.
D. Start de VU+ op door de aan-uit schakelaar achterop even op uit en daarna AAN te zetten.
E. Op de display kun je zien: Reading USB....Erasing Flash..... Programming....(dit kan even duren en een paar maal gebeuren).
F. Uiteindelijk komt er: Finished. Remove USB and reboot.
G. Verwijder nu de USB stick en zet de VU+ even uit met de schakelaar achterop en weer AAN.
H. Hij gaat nu opstarten. (Starting.....).
I. Je komt nu bij een instelscherm (met afbeelding van de originele remote). Kies hier met de rode knop totdat je Nederlands hebt staan (let op werkt een beetje vertraagd,
dus kijk goed dat je Nederlands hebt staan. (Japans of Arabisch werkt een beetje moeilijk voor de meesten van ons).
J. Het balkje staat op HDMI, ik ga er van uit dat je HDMI gebruikt, dus klik op OK. Hierna kun je de resolutie kiezen, balkje staat op 720, cursortoets naar beneden op 1080i
en klik daar weer op OK. Volgende scherm staan vlaggen met talen, als het goed is staat de balk op Nederlands->OK.
K. Nu vraagt hij of de instellingen teruggezet kunnen worden. KLIK OP NEE.
L. Dan komen er een aantal vragen over de configuratie. Ik had ze ingevuld, maar waarschijnlijk is dat niet nodig.
M. De VU+ komt nu met de OPENPLI background. Druk nu op de knop MENU.
N. Kies daar voor: instellingen->OK softwaremanager->OK geavanceerde opties->OK geavanceerd herstellen->OK
O. Kies hier voor de gewenste backup (in mijn geval:) 2010-05-25-enigma2settingsbackup.tar.gz (of een die vóór 1 juni, liever nog, vóór 31 mei ligt).
P. Druk op de GROENE knop (herstellen).
Q. Start het systeem volledig opnieuw op. (Een paar maal exit indrukken en dan kiezen voor standby/afsluiten en daar kiezen voor herstarten).
R. Als alles goed is krijg je nu een tv-zender te zien en werkt alles weer als vanouds. Ook de programmeerbare remote! Probeer maar uit!
S. Mogelijk dat je nog een of meer plugins en een nieuwe skin moet plaatsen.
T. Door de updatelocatie te wijzigen (er staan er twee), kun je bijv. de tweede bewerken en hier een letter toevoegen aan bijv. http. Daardoor wordt de url ongeldig.
(Deze wijziging kun je altijd weer ongedaan maken met de < cursor die voor de 0 (nul) zit).
U. Stel deze gewijzigde updatelocatie in als standaard.
V. Definitieve controle: Zet je ontvanger in deepsleep en maak hem daarna weer wakker. Als hij helemaal opgestart is en een tv-zender vertoont en je programmeerbare remote
werkt weer als vanouds ben je klaar en kun je lekker uitrusten of satelliet kijken.

Ik weet dat dit een omleiding is en hoop dat de mensen bij OpenPLi de uitdaging aannemen en het probleem met de programmeerbare remotes uit de wereld helpen.
Dan ga ik ook weer updaten!!! Gaarne bericht als het zover is!

Posted Image

Re: Remote control #27 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 4 June 2010 - 22:02

Ik weet dat dit een omleiding is en hoop dat de mensen bij OpenPLi de uitdaging aannemen en het probleem met de programmeerbare remotes uit de wereld helpen.


en nu samengevat, wat doe je met die lange stappenlijst? Waar zit de clou?
En wat verwacht je precies van ons, om het probleem uit de wereld te helpen?

Re: Remote control #28 satpost

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2010 - 06:54

Als ik het goed zie beschrijf je uitgebereid hoe je terug kan flashen naar een oud image (25 mei) en je oude settings van 25 mei. Handig om te weten dat je altijd weer terug kan om te testen. Betekent wel dat je 'nooit' meer van de nieuw ontwikkelingen van het OpenPli team gebruik zou kunnen maken, want verder updaten gaat dan niet meer.

Ik denk dat het OpenPli team graag wil weten wanneer precies het probleem ontstaan is. Waarschijnlijk van 31 mei op 1 juni. Dan kan dat eventueel onderzocht worden.

Als het met de 4.7 drivers te maken heeft: kan het OpenPli team hier eventueel wat mee of moet dit dan naar VU zelf?

Wat ik me ook afvraag is of het probleem met de remote alleen bij kanalen zappen voorkomt? Is het dan niet gelijk in het begin bij het 'wandelen' door het menu?: dus maar één stap naar beneden (boven/links/rechts) kunnen doen e.d..

Ik hoop maandag zelf wat tijd te hebben om te testen. Alle info is welkom.

Re: Remote control #29 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 5 June 2010 - 08:26

de drivers van zowel de dreambox als de VU+ box zijn closed source en kunnen alleen door de desbetreffende fabrikant aangepast worden om zodoende eventuele driver problemen op te lossen

hierop hebben we dus 0,0 invloed op of mogelijkheden in

hopelijk zijn ze wel gevoelig voor klachten van de eindgebruikers zoals jullie

dus ervaar je problemen die mogelijk driver gerelateerd zijn dan dien jeje klachten in te dienen bij je fabrikant

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Remote control #30 demidog

  • Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2010 - 14:07


Ik weet dat dit een omleiding is en hoop dat de mensen bij OpenPLi de uitdaging aannemen en het probleem met de programmeerbare remotes uit de wereld helpen.



en nu samengevat, wat doe je met die lange stappenlijst? Waar zit de clou?
En wat verwacht je precies van ons, om het probleem uit de wereld te helpen?



Als eerste: Ik vind dat jullie fantastisch werk verrichten.

De clou: Die lange stappenlijst is bedoeld de update van 1 juni ongedaan te maken en het systeem volledig terug te draaien naar een eerdere versie, voor mensen die een probleem hebben gekregen met hun programmeerbare remote. Met genoemde update is het probleem met de programmeerbare remotes namelijk ontstaan.

Ik hoop dat jullie als programmeerders uit kunnen vinden WAT er anders is geworden in de update van 1 juni waardoor voornoemd probleem zich nu voordoet.
Tevens hoop ik dat jullie dán een PROFESSIONELE OPLOSSING kunnen creëeren waardoor iedereen met een prog. remote weer normaal kan updaten en die progr. remote kan blijven gebruiken.

Veel succes en alvast hartelijk dank!

Re: Remote control #31 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 5 June 2010 - 14:32

Ik hoop dat jullie als programmeerders uit kunnen vinden WAT er anders is geworden in de update van 1 juni waardoor voornoemd probleem zich nu voordoet.


Dat was al bekend, dat zijn de drivers.

Tevens hoop ik dat jullie dán een PROFESSIONELE OPLOSSING kunnen creëeren waardoor iedereen met een prog. remote weer normaal kan updaten en die progr. remote kan blijven gebruiken.


helaas, voor de drivers zijn wij afhankelijk van de fabrikant.

Re: Remote control #32 demidog

  • Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2010 - 18:15


Ik hoop dat jullie als programmeerders uit kunnen vinden WAT er anders is geworden in de update van 1 juni waardoor voornoemd probleem zich nu voordoet.



Dat was al bekend, dat zijn de drivers.

Tevens hoop ik dat jullie dán een PROFESSIONELE OPLOSSING kunnen creëeren waardoor iedereen met een prog. remote weer normaal kan updaten en die progr. remote kan blijven gebruiken.



helaas, voor de drivers zijn wij afhankelijk van de fabrikant.



Dat is dan mooi #$%@&.

a. Kunnen jullie de klacht niet voorleggen aan de fabrikant en om aanpassing vragen, namens, denk ik, vele gebruikers van dergelijke remote controls?
b. Is het niet mogelijk de vorige drivers in jullie updates te gebruiken? Aparte updates met de oude en de nieuwe drivers? Welke voordelen bieden de nieuwe drivers?
(Ik dacht zelf gemerkt te hebben sneller zappen/overschakelen met de originele afstandsbediening). Dit gaat dan echter ten koste van persoonlijk gemak voor veel mensen.

Prettig weekend!!

Re: Remote control #33 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 5 June 2010 - 18:19

in de regel gebruiken we gewoon de laatste drivers. Zelfs als ca 5% van de gebruikers er een probleem mee heeft.
Als we dat niet zouden doen, krijgen we de overige 95% van de gebruikers weer over ons heen, die juist wel de laatste drivers willen gebruiken...

Re: Remote control #34 demidog

  • Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2010 - 18:20

Als ik deze topic doorlees lijkt het dat mensen met een Harmony geen problemen hebben. Een onderonsje tussen de fabrikanten en Logitech?? Of toch een eerlijke bug?Posted Image

Moest ik nog ff kwijt.

demidog

Re: Remote control #35 demidog

  • Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2010 - 18:34

in de regel gebruiken we gewoon de laatste drivers. Zelfs als ca 5% van de gebruikers er een probleem mee heeft.
Als we dat niet zouden doen, krijgen we de overige 95% van de gebruikers weer over ons heen, die juist wel de laatste drivers willen gebruiken...



O.K. Ik begrijp jullie standpunt.
Maar wat was er mis met de vorige drivers?????
Waarom zó vaak een update?

[highlight=#ffff00]Updaten is wellicht een goeie zaak, heb nl. slechte ervaringen gehad met Humax HDCI2000. Na 2 firmware-updates hield de fabrikant het voor gezien! Daarna zijn er nog een stuk of 13 uitgekomen, gemaakt door enthousiastelingen. Met het oplossen van de ene bug werd vaak weer een nieuwe gecreëerd.[/highlight]
Kan ik van mijn VU+ met OpenPli niet zeggen. Werkt(e) fantastisch vanaf de aanschaf. Absoluut 300% beter dan Humax en Maxdigitaal.

Zolang de fabrikanten maar niet in hun hoofd halen automatische updates te sturen via satelliet of provider. Ik wil zelf kunnen beslissen. Posted Image

Re: Remote control #36 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 5 June 2010 - 19:03

dan zet je de laatste drivers handmatig terug, dan is iedereen blij....

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Remote control #37 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 5 June 2010 - 19:40

Als ik deze topic doorlees lijkt het dat mensen met een Harmony geen problemen hebben. Een onderonsje tussen de fabrikanten en Logitech?? Of toch een eerlijke bug?Posted Image

Moest ik nog ff kwijt.

demidog


wat voor een heb je uberhaupt

Vu gaat natuurlijk in haar ontwikkelingen geen rekening houden met universele RC van derden.

Dus als die niet meer juist werkt, kan je alleen nog bij de fabrikant van jouw universele RC terecht.

Of nooit meer updaten, zou dan nog kunnen.

Re: Remote control #38 Nik

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2010 - 22:04

Vandaag heb ik 3 verschillende rc medions geprobeerd alle zelfde probleem.

Dat het de drivers zijn is nu wel duidelijk,maar ik vraag me af of het niet mogelijk is via een script
de oude driver voor de ir ontvanger bij een update telkens terug te zetten en de rest te laten updaten ?
bij de mensen van pli zitten waarschijnlijk programmeurs die deze klus kunnen klaren ,en dan is iedereen blij!
in het slechtste geval zal ik een nieuwe rc moeten kopen.
Van de fabrikant zou ik niet veel verwachten want de originele rc werkt perfect.

Nogmaals iedereen dank voor de reacties,dit is nu het mooie van een Forum.

Re: Remote control #39 demidog

  • Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 6 June 2010 - 02:59

Als ik deze topic doorlees lijkt het dat mensen met een Harmony geen problemen hebben. Een onderonsje tussen de fabrikanten en Logitech?? Of toch een eerlijke bug?Posted Image

Moest ik nog ff kwijt.

demidog



wat voor een heb je uberhaupt

Vu gaat natuurlijk in haar ontwikkelingen geen rekening houden met universele RC van derden.

Dus als die niet meer juist werkt, kan je alleen nog bij de fabrikant van jouw universele RC terecht.

Of nooit meer updaten, zou dan nog kunnen.



Zoals je uit mijn eerdere bijdragen hebt kunnen lezen: een Philips Pronto TSU7000 (niet bepaald een prul zou ik zeggen! VU zou wèl rekening moeten houden met de consumentenwensen anders prijzen ze zich uiteindelijk uit de markt, zoals zovele merken voor hen.

Het lijkt hier een beetje Microsoft te worden, besturingssoftware wordt gewijzigd (of vernieuwd) en je kunt een hoop dure hardware in de kliko gooien omdat de drivers niet meer goed werken daarvoor.

Dan doe ik het wel zonder updates. Wil wel eens weten wat de meerwaarde is. Mijn VU werkt momenteel perfect met de update van 25 mei, en dat deed hij ook toen ik hem kocht.

Re: Remote control #40 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 6 June 2010 - 05:41

1- Ik heb, om jouw verhaal eens na te gaan, een Harmony 900 laten werken met uitsluitend de van de originele AB geleerde commando's: die functioneert prima;

2- Over de kwaliteit en functionaliteit van de Philips Pronto zijn de meningen verdeeld. Maar als die niet goed werkt: zij hebben een uitgebreide klantenservice: heb je die al benaderd?

3- Niemand zegt dat jij mee moet gaan met updates voor je ontvanger.
En wat de voordelen van de diverse updates zijn: zie de diverse commitlogs (die inhoudelijk precies aangeven wat er verandert) en vaak ook de discussies daarover op dit forum.
Als jij genoegen neemt met minder (en niet uitontwikkelde) functionaliteit: prima, wees blij.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100



Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users