Jump to content


Photo

DM500s vs Openpli = OK?

DM500

  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Basje

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 13 October 2010 - 18:22

Beste

Is OpenPLI geschikt voor een DM500s? Indien ja welke?

Alvast bedank

Met vriendelijke groeten
Basje

Re: DM500s vs Openpli = OK? #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 13 October 2010 - 18:46

Het antwoord is een volmondig JA.
Welke? Gewoon een van de laatste versies proberen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: DM500s vs Openpli = OK? #3 Basje

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 13 October 2010 - 19:01

dus ik kan OpenPLi® v1.0 - for the Dreambox DM500HD gebruiken voor een dreambox 500s?

Re: DM500s vs Openpli = OK? #4 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,473 posts

+118
Excellent

Posted 13 October 2010 - 19:05

NEE, een DM500HD is geen DM500

voor de DM500 dien je de BETA DM500 te gebruiken

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: DM500s vs Openpli = OK? #5 reingraat

  • Senior Member
  • 86 posts

0
Neutral

Posted 14 October 2010 - 07:40

Ik wil een DM500 gaan kopen (clone) voor op de slaapkamer. (heb in woonkamer een VU+ DUO)
Nu heb ik ook een DM800HD Clone gehad, met die receiver moest ik altijd opletten welke bootloader ik had, bij installeren nieuwe images.

Is dit BL probleem ook aan de orde bij een DM500?

Re: DM500s vs Openpli = OK? #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 14 October 2010 - 08:14

Het zal inmiddels bekend zijn dat het PLi team geen clones ondersteunt.
Aangezien het hier een compleet andere box betreft met andere firmware speelt het BL probleem hier niet.

Check it out zou ik zeggen. Werkt het niet dan flash je er gewoon een andere image in.
Het PLi team heeft geen schadelijke zaken in de firmware verstopt.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: DM500s vs Openpli = OK? #7 reingraat

  • Senior Member
  • 86 posts

0
Neutral

Posted 14 October 2010 - 08:22

Dank je voor het antwoord, ik was niet op de hoogte betreffende de policy mbt clones. (voorwaarden waarschijnlijk niet gelezen)
Ik houd hier in de toekomst rekening mee.
Maar in ieder geval bedankt voor het antwoord.
Ik ga het testen.

Re: DM500s vs Openpli = OK? #8 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,473 posts

+118
Excellent

Posted 14 October 2010 - 08:53

let op: er gaan steeds meer normale SD zenders over naar een nieuwe compressie, mpeg4, die ook voor de HD zenders gebruikt wordt
deze compressie wordt alleen ondersteund door de huidige HD boxen

dus met de aanschaf van een oude box of zelfs clone heb je in de toekomst steeds minder plezier omdat je deze zenders niet kunt ontvangen met deze ontvangers

niet doen dus zou ik zeggen, goedkoop is dan gelijk duurkoop!

on the Glassfibre 1GB DVB-C...




Also tagged with one or more of these keywords: DM500

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users