Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2701
Posted 9 March 2012 - 18:34
Bij Gbox kreeg je nog een id toegewezen en dat bleef hetzelfde. Was dat niet gebaseerd op machine-id ofzo? Bij Oscam lijkt het wel random.
Vannacht heel vreemde zaken meegemaakt. Tot 4 keer toe is oscam op de ET9000 gecrashed (6490). Na elke keer liep ie een paar uur goed en dan hups ineens was ie weer weg. Nadien is hij goed blijven draaien, maar weer met een andere kuur.
Lokaal is prima te kijken, grappig genoeg ook naar de kaart in de ontvanger boven. Maar de ontvanger op de kamer van de kids die via mijn ET9000 kijkt als client, kreeg wel te zien dat er kaarten waren, maar beeld geven homaar.
Na een reset van Oscam ging het even een tijdje goed en opeens hetzelfde verhaal. Zonder dat je echt iets ziet, hooguit "by not found".
Nu de 6491 er op gezet, en zien of het daar beter mee gaat.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2702
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2703
Posted 10 March 2012 - 09:06
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2704
Posted 10 March 2012 - 09:15
Dus bij de xtrend et5000 moet je de kaart overclocken om na reboot weer beeld te krijgen.
Het is wel raar dat bij deze ontvangers, naar mijn eigen ervaring, de kaartjes vrij warm worden tegenover mijn vuduo of mijn ubuntu servertje met smargos
Vu+ duo 4K | Vu+ duo²
Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo
Wavefrontier T90
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2705
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2706
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2707
Posted 10 March 2012 - 09:19
Die heb ik er altijd al in staan.P:0100:00006a 1
Dat is toch goed? Of bedoel je de verkeerde ecm pid bij 100:6a? Anyway het gaat bij mij altijd fout bij non-seca opnames, daar helpt deze truuk niet voor.Alleen @#$%@# $ niet te gebruiken met symulcrypt. Hij blijft stug de 0100:00006a aanvragen maar ik verwacht dat het met requestmode 1 wel weer gaat werken.
Of je gooit die ouwe M:1817:00006a 0100:0006a erin met een P: 1817:00006a 1
Edited by Erik Slagter, 10 March 2012 - 09:20.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2708
Posted 10 March 2012 - 10:17
Maar voor bv sky uk moet het prima werken met die 1 erachter.
Ik zie trouwens het nut er niet van dat hij stopt na 3 pogingen (hard coded).
Gewoon door blijven gaan zou ik zeggen en niet met 1 caid ofzo maar gewoon alles uit de pmt wat niet op ignore staat.
Als de channel uit de blacklist komt of de share reader werkt weer heb je weer direct beeld.
@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2709
Posted 10 March 2012 - 10:36
Dat heb ik gedaan, maar dan krijg ik dus die kaart error, dus moest ik hem wel overclocken, misschien bij de aankomende versies oscam dat er een fix komt, we wachten af@davequattro: door schade en schande word je soms wijs. Mijn ervaring is: cardmhz en mhz moet je helemaal niet aankomen, gewoon uit je config halen en oscam het lekker zelf laten bepalen, dat gaat uitstekend.
Vu+ duo 4K | Vu+ duo²
Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo
Wavefrontier T90
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2710
Posted 10 March 2012 - 10:46
Ja, precies, volgens mij doet CCcam dat ook.Ik zie trouwens het nut er niet van dat hij stopt na 3 pogingen (hard coded).
Gewoon door blijven gaan zou ik zeggen en niet met 1 caid ofzo maar gewoon alles uit de pmt wat niet op ignore staat.
Als de channel uit de blacklist komt of de share reader werkt weer heb je weer direct beeld.
Ik heb al zo'n regel overigens, ik zal nog eens proberen of dat inderdaad doet wat het zou moeten doen.
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2711
Posted 10 March 2012 - 11:02
Ik kwam er trouwens ook achter dat als je requestmode 1 combineert met preferlocalcards 1 dat oscam dan op bv rtl4 sd na 1 ecm de fout ingaat en niet meer decodeert.
Om een of andere reden wordt dan de mediaguard3 ecmpid niet meer behandeld. Als je requestmode 1 combineert met preferlocalcards 0 gaat het wel goed.
Ik zie ook nog steeds fd fouten. Het zit niet helemaal lekker met de filter handeling momenteel. Ben druk bezig om me te verdiepen in oscam dvapi.
Heb nu aardig in de gaten hoe de dvbapi code in elkaar zit en waar die filters bv voor dienen.
Ik mis echt een debugger zodat je stap voor stap door de code kunt. Behelp me momenteel met het laten zien van variabelen zodat ik weet wat er op dat moment exact staat aan waardes voordat hij een stukje code ingaat.
@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2712
Posted 10 March 2012 - 12:36
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2713
Posted 10 March 2012 - 13:30
/usr/local/src/oscam-svn/module-cccam.c: In function ‘cc_cache_push_chk’:
/usr/local/src/oscam-svn/module-cccam.c:1908: warning: dereferencing type-punned pointer will break strict-aliasing rules
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c: In function ‘camd35_cache_push_send_own_id’:
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c:413: warning: dereferencing type-punned pointer will break strict-aliasing rules
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c: In function ‘camd35_cache_push_receive_remote_id’:
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c:437: warning: dereferencing type-punned pointer will break strict-aliasing rules
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c: In function ‘camd35_cache_push_chk’:
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c:487: warning: dereferencing type-punned pointer will break strict-aliasing rules
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c: In function ‘camd35_cache_push_in’:
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c:628: warning: dereferencing type-punned pointer will break strict-aliasing rules
Edited by rwijnberg, 10 March 2012 - 13:33.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2714
Posted 10 March 2012 - 18:00
Ik zie de laatste tijd ook nogal wat "warnings" tijdens het compileren voorbij vliegen.
/usr/local/src/oscam-svn/module-cccam.c: In function ‘cc_cache_push_chk’:
/usr/local/src/oscam-svn/module-cccam.c:1908: warning: dereferencing type-punned pointer will break strict-aliasing rules
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c: In function ‘camd35_cache_push_send_own_id’:
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c:413: warning: dereferencing type-punned pointer will break strict-aliasing rules
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c: In function ‘camd35_cache_push_receive_remote_id’:
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c:437: warning: dereferencing type-punned pointer will break strict-aliasing rules
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c: In function ‘camd35_cache_push_chk’:
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c:487: warning: dereferencing type-punned pointer will break strict-aliasing rules
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c: In function ‘camd35_cache_push_in’:
/usr/local/src/oscam-svn/module-camd35.c:628: warning: dereferencing type-punned pointer will break strict-aliasing rules
Ik heb deze meldingen ook, blijf daarom voorlopig nog even op een versie (6471) voor deze meldingen.
Hoe het nu draait, draait het prima.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2715
Posted 10 March 2012 - 18:33
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2716
Posted 10 March 2012 - 18:36
Kortom, het is allemaal versie afhankelijk.
Zojuist een tryout van versie 6491 (zonder oscam.dvbapi) naar versie 6500. Snel terug naar de goed werkende 6491 versie daar al die irdeto aanpassingen (voor Ziggo etc.)
behoorlijk roet in het eten gooien van al die eerdere en mooie/functionele patches van The Parasol (af 6460)
Kunnen we voortaan per reactie en/of vraag ook (of tevens) het betreffende versie nummer van Oscam erbij schrijven ?
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2717
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2718
Posted 10 March 2012 - 19:25
* tweemaal na boot de mededeling over cmd08, request niet gevonden. Na enige tijd toch de juiste Pid. (Zonder oscam.dvbapi)@HPPLI: wat werkte er niet in 6500 dan wat met 6491 nog wel goed gaat?
Met oscam.dvb.api, zelfde reactie maar geen beeld omdat de (1) achter P:0100:00006a 1 roet in het eten gooit. Wel beld als 1 is verdwenen
Kortom de 6491 in server opstelling VU+DUO (en geen oscam.dvbapi, wel preferlocalcard=1) werkt subliem, idem VU+DUO met enkel Oscam als softcam (client) is met of zonder oscam.dvbapi een "racepaard". Met oscam.dvbapi, na een boot altijd ongeldige dvbapi regels.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2719
Posted 10 March 2012 - 19:47
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2720
Posted 10 March 2012 - 20:09
Also tagged with one or more of these keywords: Softcams
Missing Softcams PluginStarted by MifPT, 12 Jan 2024 softcams, Plugin and 1 more... |
|
|||
Softcams
Clarke Tech ET 9000 mit Beta 2.0Started by Markus1974, 26 Dec 2010 Softcams |
|
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users