Jump to content

Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

• This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2741 BuGless

• Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 14 March 2012 - 12:53

Heeft iemand EMM updates werkend op oscam voor een 0604 Ziggo kaart?
Met de juiste rsakey en boxkey krijg ik wel beeld, maar alle EMMs zorgen nog steeds voor:
emmtype=global, len=43, idx=95, cnt=1: error (0 ms)

Dit is met oscam v6515.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2742 BuGless

• Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 14 March 2012 - 13:23

Vraagje m.b.t. de M7 penalty mode. Als dat gebeurt, zie je dan in de oscam stats van de reader een NOK voor de ECMs die hij niet meer wil leveren? Of doet de kaart gewoon alsof en stuurt een ECM die er verder normaal uit ziet, maar die gewoon niet gebruikt kan worden om te decoderen?

Ik wil nl. wel eens een gecontroleerde stresstest doen, maar het is niet zo handig om in 4 kamers op tv's te moeten kijken om te zien of er eentje een framepje mist; het zou wel handiger zijn als het in de logfile/stats te zien is dat de penalty actief is.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2743 ni_hao

• Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 14 March 2012 - 15:14

Wat is volgens jullie nu de laatste best werkende oscam versie inclusief de fixes voor CD NL ?
Ik ben het gepruts van corsair namelijk spuugzat.

Ik ben het ook spuugzat en er zit geen verbetering in. Het is in ieder geval al bijna 24 uur geleden gemeld en sindsdien alleen maar cosmetische dingen, cachex en ziggo fixes. Er wordt nergens op gereageerd. Ger is gewoon belabberd en ben je dus verplicht een uitgebreide dvbpi weer te gebruiken of versie svn-6502. Wat een toestand !!!

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2744 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 14 March 2012 - 15:23

Wat je kunt doen is een lokale fork maken natuurlijk. D.w.z. met svn sources ophalen, zelf een paar patches terugdraaien en dan compileren. Elke keer dat je svn update doet, wordt wel de nieuwste stand opgehaald, maar je eigen wijzigingen blijven (zo veel mogelijk) intact. Het enige nadeel is dat je even zelf een compile-omgeving moet inrichten ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2745 BuGless

• Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 14 March 2012 - 16:13

Wat je kunt doen is een lokale fork maken natuurlijk. D.w.z. met svn sources ophalen,

Of je gebruikt git. Het bijhouden van lokale patches is dan een peuleschil.
Je kunt gebruikmaken van mijn semi-publieke mirror van de subversion master van oscam.
Loopt nooit meer dan een uur achter bij de realiteit.

git clone git://git.cuci.nl/oscam

Dan aan de slag met je eigen patches, en vervolgens telkens "git fetch" en "git rebase" doen om bij te blijven (dat is wat ik doe).

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2746 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 14 March 2012 - 16:43

Versie 6491 of 6498 voldoen bij mij goed (zonder dvbapi) en met preferlocalcards = 1.

Maar zodra ik mijn 1e Vu=Duo (server voor 2 andere boxen in mijn huis) een reset geef en/of de bina dagelijkse OpenPli update opstart, is het mis.

Oscam blijft "hangen" op mijn clientboxen en moet ik eerst zappen op m'n clientboxen alvorens ik weer verder kan kijken.
Is overigens wel lastig als een box in opname staat, je opnames lopen namelijk niet verder.

Al eerder is hierover geschreven in dit draadje, maar niemand heeft nog een oplossing gevonden.

Oscam kan mijn inziens bijna CCcam vervangen, maar nog niet helemaal

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2747 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 14 March 2012 - 19:17

git clone git://git.cuci.nl/oscam
Dan aan de slag met je eigen patches, en vervolgens telkens "git fetch" en "git rebase" doen om bij te blijven (dat is wat ik doe).

Dat is nog eens een goede tip, ik heb inmiddels een beetje een weerzin gekregen tegen svn, nu "alles" in git is tegenwoordig. Ik ga het proberen, dan voor de tip!

Overigens kun je svn ook prima je eigen wijzigingen bijhouden, maar toch wat minder mooi dan in git.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2748 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 14 March 2012 - 19:20

Dan heb ik trouwens ook nog een tipje, voor het geval je het nog niet wist, je kunt git instellen dat hij (voor een bepaalde repo) bij een pull altijd een rebase doet in plaats van een merge, scheelt weer een handeling. Je zet daartoe "rebase = true" bij de origin in de config.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2749 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 14 March 2012 - 19:24

Oscam blijft "hangen" op mijn clientboxen en moet ik eerst zappen op m'n clientboxen alvorens ik weer verder kan kijken.

Dit is een fundamenteel probleem met alle cam's (uitgezonderd CCcam). Zonder al te technisch te worden, komt dat door de interface die gedefinieerd is tussen enigma en cam. Een van de teamleden heeft al jaren geleden daar iets slims op bedacht, waarbij de interface "vanaf de andere kant" wordt gedefinieerd en dan heb je dit probleem niet. Deze "omgekeerde" interface zit al sinds jaar en dag in de enigma van PLi, maar niet per sé in de enigma van andere imagebouwers. Ook de cam-bouwers willen het maar niet overnemen, alleen CCcam werkt ermee, voor zover ik weet. We wachten dus even op een vrijwilliger die even die .listen.camd.socket interface implementeert in Oscam ;)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2750 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 14 March 2012 - 20:17

Dit is een fundamenteel probleem met alle cam's (uitgezonderd CCcam). Zonder al te technisch te worden, komt dat door de interface die gedefinieerd is tussen enigma en cam. Een van de teamleden heeft al jaren geleden daar iets slims op bedacht, waarbij de interface "vanaf de andere kant" wordt gedefinieerd en dan heb je dit probleem niet. Deze "omgekeerde" interface zit al sinds jaar en dag in de enigma van PLi, maar niet per sé in de enigma van andere imagebouwers. Ook de cam-bouwers willen het maar niet overnemen, alleen CCcam werkt ermee, voor zover ik weet. We wachten dus even op een vrijwilliger die even die .listen.camd.socket interface implementeert in Oscam ;)

Dank voor je uitleg. Ook Acamd gaat vrolijk verder na een restart van de OscamServer (VU+DUO).
Acamd is volgens mij wel opensource en deels afgeleid van oscam.

Is er iemand op dit board (theparasol ????? of andere) die deze "omgekeerde" interface in oscam kan opnemen ?
Of zoals Erik zo mooi benoemd+ de .listen.camd.socket interface implementeren.

Edited by HPPli, 14 March 2012 - 20:19.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2751 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 14 March 2012 - 20:32

Ik heb er wel eens naar gekeken, maar eenvoudig is het zéker niet.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2752 ni_hao

• Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 14 March 2012 - 20:42

iemand 6519 al geprobeerd want er staat: Working DVBAPI for 0100:00006a. Ik heb geen verstand van c++ dus weet niet wat dat inhoudt....Zou simulcrypt voor CD weer werken...

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2753 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 14 March 2012 - 20:53

Ik zie alleen net dat het een heel grote patch is, ben benieuwd hoe snel er iemand daar gaat klagen (c.q. terugdraaien...)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2754 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 14 March 2012 - 20:53

Ik heb er wel eens naar gekeken, maar eenvoudig is het zéker niet.

Bedoel je nu dat oscam een dvb interface aanbiedt aan enigma ipv enigma een interface aan oscam?
Als die betreffende pli team member nog actief is en mij wil helpen wil ik het best proberen hoor.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2755 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 14 March 2012 - 20:55

Ik zie alleen net dat het een heel grote patch is, ben benieuwd hoe snel er iemand daar gaat klagen (c.q. terugdraaien...)

Staat er al op sinds 18:00 uur, Corsair maakt ook van die grote commits. Is 1 grote puinbak die laatste dvbapi. Kon er niets meer mee.
Ik heb de botte bijl erin gezet vanaf de versie die nog goed werkte zonder zijn ambitieuze commits en daar wat voor 0100:00006a voor bedacht.
Ik gok dat ik deze ronde tunnelled betacrypt verknaakt heb, maar dat zetten die Duitsers er zelf maar weer in. Heb er al een //Fixme: bijgezet ;)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2756 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 14 March 2012 - 20:57

Staat er al op sinds 18:00 uur, Corsair maakt ook van die grote commits. Is 1 grote puinbak die laatste dvbapi. Kon er niets meer mee.
Ik heb de botte bijl erin gezet vanaf de versie die nog goed werkte zonder zijn ambitieuze commits en daar wat voor 0100:00006a voor bedacht.
Ik gok dat ik deze ronde tunnelled betacrypt verknaakt heb, maar dat zetten die Duitsers er zelf maar weer in. Heb er al een //Fixme: bijgezet ;)

Dit is niet de normale gang van zaken bij een open source project, laat ik het zo maar even formuleren ;) Maar misschien is het wel de enige manier om er beweging in te krijgen...

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2757 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 14 March 2012 - 21:02

Bedoel je nu dat oscam een dvb interface aanbiedt aan enigma ipv enigma een interface aan oscam?
Als die betreffende pli team member nog actief is en mij wil helpen wil ik het best proberen hoor.

Kijk maar eens in de /tmp, daar heb je twee sockets: camd.socket (die oscam enz. gebruiken) en .listen.camd.socket, en daar gaat het om. In de "klassieke" situatie maakt de cam de socket en enigma connect daarop. Enigma kan daarbij niet zien of het proces achter de socket nog wel leeft en of er inmiddels een nieuw socket is enz. In de "nieuwe" situatie maakt enigma de socket en de cam connect erop. Knalt de cam er uit, kun je een nieuwe cam opstarten, die connect weer op het socket van enigma en krijgt dan weer de capmt enz. In de werkelijkheid is het iets ingewikkelder en eerlijk gezegd weet ik er ook niet de meest tegniese details van, maar dat is wel ongeveer het algemene idee.

Als je wilt weten hoe het werkt, moet je even in de source van enigma kijken ;)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2758 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 14 March 2012 - 21:14

Dat het niet de weg is: ik heb er twee volle nachten aan gespendeerd, debuggen, compilen, testen. Ik kon op geen enkele manier de kool en de geit sparen.

Deas heeft er net al een grote coolstream dvbapi achteraan gecommit.

Met mijn aangepaste dvbapi lopen in request all caids ineens ook de irdeto inclusief chid's.
Die heb ik voorheen nog nooit gezien (!)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2759 mika-nl

• Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 14 March 2012 - 21:48

Dat het niet de weg is: ik heb er twee volle nachten aan gespendeerd, debuggen, compilen, testen. Ik kon op geen enkele manier de kool en de geit sparen.

Met mijn aangepaste dvbapi lopen in request all caids ineens ook de irdeto inclusief chid's.

maar even 6519 hier opgeslagen als laatste goeie versie.
Alleen nog even opzoeken hoe ik een opkg halt oscam kan toevoegen.
Het is hier namelijk al een keer op het forum besproken.

MiKa

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2760 mika-nl

• Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 14 March 2012 - 23:50

maar even 6519 hier opgeslagen als laatste goeie versie.
Alleen nog even opzoeken hoe ik een opkg halt oscam kan toevoegen.
Het is hier namelijk al een keer op het forum besproken.

MiKa

deze was het dus:
opkg flag hold oscam-experimental

Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users