Jump to content

Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

• This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #921 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 16 December 2011 - 16:54

Heb je wat links of voorbeelden van camd35 in combinatie met oscam voor internal sharing ?

Op de client maak je een "reader" aan met protocol "camd35" (of "camd35_tcp", dat maakt niet zoveel uit, moet wel aan beide kanten gelijk zijn), op de server een "user" met protocol "camd35" en je zorgt dat de username en passwords met elkaar kloppen. Wat ook wel belangrijk is, dat je op de server de "user" in dezelfde groep zet als de "reader" van je kaart, anders kan de client er niet bij. Voor de rest niet echt "rocket science". Ik zou gewoon eens beginnen, vooral gewoon via de web interface doen, dan kan er niet zoveel mis gaan. Op de server kun je nog onder config->camd35 (en camd35_tcp) algemene "server" dingetjes instellen voor het camd35 protocol.

Edited by Erik Slagter, 16 December 2011 - 16:56.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #922 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 16 December 2011 - 17:05

kan iemand mij het nut van de volgende sectie uitleggen? :

[dvbapi]
enabled = 1
au = 1
boxtype = dreambox
user = local
request_mode = 1

Ja, dat kan ik ;). En ik zal het doen ook. ;)

De dvbapi is een speciale, lokale "user", dus geen client op een andere ontvanger, die ervoor zorgt dat je tv-programma uiteindelijk gedecodeerd wordt. Je kunt er voor kiezen om deze user niet aan te maken of niet te activeren, als je oscam bijvoorbeeld op een pc draait die niet zelf programma's kan ontvangen (card server only).

enabled = aan (disabled = uit)
au = autoupdate, oftewel, mag deze user je kaart updaten, als je geen "rare" dingen doet, wil je dat meestal wel, 1 = aan, 0 = uit
boxtype = altijd dreambox, niet veranderen
user = local, ook niet veranderen
request_mode = hoe zenders met meerdere coderingen gedecodeerd worden, 0 = probeer alle coderingen 1 voor 1, dat is het meest robuust, 1 = probeer ze allemaal tegelijk, dat kan sneller zijn, maar kan ook weer problemen geven, dat ligt er weer aan hoe je andere instellingen staan.

In de web interface staan bij alle opties (korte) helpteksten.

Edited by Erik Slagter, 16 December 2011 - 17:06.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #923 bertss50

• Senior Member
  • 74 posts

+2
Neutral

Posted 16 December 2011 - 17:51

Ik wil waarschijnlijk vandaag of morgen ook van cccam naar oscam overgaan.
Ik zou alleen nog even willen weten of ik dit zo goed doe voordat ik oscam aan ga slingeren.
Dit heb ik in mijn reader gezet, ik wil namelijk tot februari geen emm updates van cds meer ontvangen en hopen dat ik tot die tijd gewoon meer dan 4 zenders kan bekijken of opnemen. Zijn dit de juiste instelllingen hiervoor?

blockemm-u = 1
blockemm-s = 1
blockemm-g = 1
blockemm-unknown = 1

Edited by bertss50, 16 December 2011 - 17:52.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #924 zeeteefje

• Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 16 December 2011 - 17:57

Denk het wel, zo staat het bij mij ook. ;)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #925 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 16 December 2011 - 18:33

Ik wil waarschijnlijk vandaag of morgen ook van cccam naar oscam overgaan.
Ik zou alleen nog even willen weten of ik dit zo goed doe voordat ik oscam aan ga slingeren.
Dit heb ik in mijn reader gezet, ik wil namelijk tot februari geen emm updates van cds meer ontvangen en hopen dat ik tot die tijd gewoon meer dan 4 zenders kan bekijken of opnemen. Zijn dit de juiste instelllingen hiervoor?

blockemm-u = 1
blockemm-s = 1
blockemm-g = 1
blockemm-unknown = 1

Wil ik ook op dergelijke manier.
Als ik deze regel nu plaats in het readergedeelte bij m'n 3x internal clients (draaiend op Oscam), kan CDS kaart in de NSLU-server geen enkele EMM's krijgen, klopt deze veronderstelling ?

Edited by HPPli, 16 December 2011 - 18:35.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #926 dynasticorpheus

• Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 16 December 2011 - 18:38

oscam.server

auprovid -> volledig verwijderen (reden: managment updates komen hierdoor niet door, alleen die van 00006a !)
idents -> volledig verwijderen (reden: gaf bij mij ook issues met oa updates en nog andere shit zoals geen beeld decoden enzo)

Verder zou ik eerst even zonder oscam.services gaan draaien totdat je beeld hebt en daarna pas daarmee gaan prutsen.
Dus oscam.services verwijderen en alle referenties erna in .server en .user

Zorg ervoor dat je oscam opnieuw start als je een en ander gewijzigd hebt. Reboot uit de webif is soms onvoldoende.
Box restarten of oscam deamon afschieten en weer starten met de shell is allerbeste.

Hopenlijk open deur:

Ik vertrouw erop dat je de card in goede sleuf hebt gedaan (welke box heb je trouwens?!)
en dat de card in elk geval gedetecteerd wordt.

Rest ziet er croky uit.

Voor de duidelijkheid ik heb gewoon beeld, zelfs op de zenders die errors generen dus in die zin geen probleem. Wil alleen die errors kwijt door te begrijpen waar ze vandaan komen :)
/DRK

DM800PVR - 60/6 mbps - 24/7 - Canal Digitaal NL - Seca3

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #927 Happysat

• Senior Member
  • 697 posts

+43

Posted 16 December 2011 - 22:04

Hoort hier niet thuis sorry.

Edited by Happysat, 16 December 2011 - 22:08.

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #928 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 18 December 2011 - 22:10

is er een webinterface voor de oscam??

In mijn ogen, boxip poort en dan net zoiets als open webinterface..?

Is het daar dan makkelijk in te stellen??

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #929 mika-nl

• Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 18 December 2011 - 22:14

is er een webinterface voor de oscam??

In mijn ogen, boxip poort en dan net zoiets als open webinterface..?

Is het daar dan makkelijk in te stellen??

Ja stel je in de config in.
Deze staat in /etc/tucbox/config/oscam

MiKa

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #930 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 18 December 2011 - 22:18

whooow spannend document...!!!!!

Gaat me een vakantie kosten om dat door te krijgen......

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #931 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 18 December 2011 - 22:37

Kan nooit zo moeilijk zijn, voorbeeldje:

[webif]
httpport = 8081 (mag elke willekeurige poort zijn)
httpuser = loginnaam
httppwd = wachtwoord
httprefresh = 20
httpallowed = 127.0.0.1,192.168.65.1,192.168.65.3,192.168.65.206,192.168.65.208,192.168.65.11,192.168.1.11 (zorg dat het IP erbij staat van het apparaat waarmee je wilt connecten, of een range waar deze in zit)
httphideidleclients = 0
httpreadonly = 0

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #932 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 19 December 2011 - 14:56

Ik geloof dat poort 16200 default is, maar je kunt inderdaad zelf kiezen.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #933 WimV

• Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 19 December 2011 - 21:01

Een vraag/opmerking, de links in de wiki naar de diverse bestanden kloppen niet meer.

+ 1

Is het mogelijk om de bestanden hier te plaatsen, ik kan ze ook niet van de site halen.

Wim

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #934 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,340 posts

+1,803
Excellent

Posted 19 December 2011 - 21:50

Heb je een voorbeeldje, dan zal ik bij gelegenheid eens kijken waar 't mis gaat. Het zal wel naweeen van de migratie zijn...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #935 monicaneyra

• Senior Member
  • 108 posts

+3
Neutral

Posted 20 December 2011 - 00:45

Hallo experts, even een vraagje ik heb oscam nu draaiende en alles lijkt goed te werken en heb deze instellingen:

Edit Global Config Serverip: Nice: Net prio: Bind wait: s Resolver: 0 - getadressinfo() 1 - gethostbyname() Wait for cards: 0 - enable clientlogins while init1 - disable clientlogins while init Extra delay: Prefer local cards: 0 - local cards like proxied1 - prefer local cards Unlock parental: NOYES Logging Usr file: 0 - enabled1 - disabled 0 - just join/leave1 - each zap Mail file: 0 - enabled1 - disabled Log file / max size: 0 - enabled1 - disabled kB CW log dir: EMM log dir: Reader entitlements: 0 - dismiss entitlements1 - save entitlements Loghistory Size: Failban Failban time: min blocking IP based Failban count: chances with wrong credenticals Timeouts / Times Client timeout: ms to give up and return timeout Fallback timeout: ms to switch to fallback reader Cache delay: ms delaying answers from cache Client max idle: s to disconnect idle clients Global sleep: min to switch a client in sleepmode Suppress cmd08: Serial reader timeout: ms Reader restart seconds: s waittime to restart a reader Drop duplicate users: NOYES Cacheex wait time: ms max waittime for a cache entry

Kan ik hier nog wat aan wijzigen of gewoon zo laten staan?

Hoe kan ik het usernaam en wachtwoord aanpassen bij het inloggen ip.16200. Heb gehoord in oscam.config maar daar zie ik heel veel staan en durf het niet echt te veranderen.

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,
Monica

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #936 monicaneyra

• Senior Member
  • 108 posts

+3
Neutral

Posted 20 December 2011 - 00:46

Hallo experts, nog 1 vraag ik ontvang alle kanalen behalve de Franse Canal+ blijft op zwart in CCcam gewoon open? Misschien zit ik hier niet goed met mijn vragen want met oscam ben ik een newbie! Alvast bedankt voor de hulp! Groeten Monica

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #937 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 20 December 2011 - 00:53

Hallo experts, nog 1 vraag ik ontvang alle kanalen behalve de Franse Canal+ blijft op zwart in CCcam gewoon open?

Heb je hier een kaart van dan?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #938 monicaneyra

• Senior Member
  • 108 posts

+3
Neutral

Posted 20 December 2011 - 01:04

Nee krijg ik via proxy in oscam via C-line in CCcam.....

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #939 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 20 December 2011 - 01:33

Nee krijg ik via proxy in oscam via C-line in CCcam.....

Dus WAN-sharing, en dat is hier niet toegestaan. Lees onze forumregels: http://openpli.org/f...tion=rules&f=54

En dit is niet de 1e keer dat je iets soortgelijks ter sprake brengt......opletten dus.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #940 monicaneyra

• Senior Member
  • 108 posts

+3
Neutral

Posted 20 December 2011 - 01:57

Op mijn wolkje dat ik oscam heb kunnen laten draaien, ben immers totaal niet technisch, ben ik dit (weer) vergeten! Mijn excuses en bedankt dat je/jullie het (nog een keer door) de vingers zien en zal er voortaan rekening mee houden. Er zijn zoveel forums met zoveel regels wat wel en niet mag dat je het wel eens vergeet! Henk kan je mijn reply hierover dan verwijderen! Alvast bedankt! Groeten, Monica

Edited by monicaneyra, 20 December 2011 - 02:00.

Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users