Springen naar inhoud


Foto

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
Er zijn 4250 reacties in dit onderwerp

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #941 Henksat

  • Senior Member
  • 14843 berichten

+50
Good

Geplaatst op 20 december 2011 - 08:45

In principe verwijderen wij niks, is ook in dit geval niet nodig.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #942 WimV

  • Member
  • 22 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 20 december 2011 - 09:56

Heb je een voorbeeldje, dan zal ik bij gelegenheid eens kijken waar 't mis gaat. Het zal wel naweeen van de migratie zijn...



Kan het voorbeeld niet plaatsen, wat ik zoek zijn de voorbeeld configuratie bestanden van Oscam experimenteel. uit de Wiki.




Wim

Veranderd door WimV, 20 december 2011 - 09:58


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #943 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68943 berichten

+1751
Excellent

Geplaatst op 20 december 2011 - 09:58

Dat snap ik niet, dat is een file op jou systeem?

Leg eens uit wat je nu precies aan 't doen bent, en wat je verwacht dat er dan gebeurd. Want mij ben je kwijt...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #944 johnny0705

  • Senior Member
  • 244 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 20 december 2011 - 10:08

Hij bedoelt net als ik dat de links in de WIKI naar de configuratie bestanden niet meer kloppen en dit zal wel komen door de migratie naar de nieuwe board software,

Gr. Jan

VU-Ultimo 4K + Zgemma 7Hs OpenPli 8.0


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #945 WimV

  • Member
  • 22 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 20 december 2011 - 11:09

Deze zin komt uit de Wiki van Oscam.

Then download these 4 files (right click save link as): oscam.conf + oscam.dvbapi + oscam.server +oscam.user. Remove the numbers/names in front of downloaded file names, so that filenames are exactly the same as written here.

Deze links verwijzen niet naar een file maar naar een html bladzijde.
Mijn vraag is dus kan iemand deze file's hier plaatsen of de Wiki aanpassen.

Wim

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #946 ferrarisat

  • Senior Member
  • 106 berichten

+5
Neutral

Geplaatst op 20 december 2011 - 11:20

Dat is toch niet nodig?

Als je oscam via aplicatie's installeert op je ontvanger staan deze files toch op je ontvanger.
DM800HD open pli 2.0
Amiko Alien leuke test ontvanger
Xtrend ET5000 open pli
T90 met 13.0-19.2-23.5-28.2 + wat meer

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #947 EasySat

  • Senior Member
  • 78 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 20 december 2011 - 12:11

Dat klopt. De Wiki is vrij algemeen, dus niet alleen voor de Vu's en DB's etc.
EasySat XTrent ET9500, ET10000, Mutant HD51

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #948 johnny0705

  • Senior Member
  • 244 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 20 december 2011 - 14:24

Ik heb die bestanden inmiddels ook maar waar dit om gaat is dat er op die plaats in de WIKI download links staan die niet meer kloppen.
Is toch niet moeilijk te begrijpen dacht ik zo.

Veranderd door johnny0705, 20 december 2011 - 14:24

Gr. Jan

VU-Ultimo 4K + Zgemma 7Hs OpenPli 8.0


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #949 wigee

  • Senior Member
  • 45 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 20 december 2011 - 14:50

Hallo,

Vorige week heb ik naar aanleiding van de aanpassing van TVV ook Oscam geinstalleerd en heel dit topic gelezen, alvast bedankt voor de verschillende configuratie tips.
Oscam draait wel op mijn vu+duo en reageert sneller dan CCcam maar regelmatig decodeert hij de kanalen niet meer na wat gezapt te hebben. Er dan maar 1 oplossing en dat is de box herstarten.
Hoe komt dit, is dit gekent bij de programeurs van Oscam?

In afwachting van een oplossing hiervan ben ik weer terug gestapt naar cccam, wel met versie 2.3.0.
Met deze versie lijkt mijn Tvv vlaanderen card weer normaal te werken.
Doch zou ik graag Oscam willen gebruiken vanwege de vele opties.

Groetjes,
Wigee

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #950 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46964 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 20 december 2011 - 15:03

Weet er iemand een truuk om te voorkomen dat oscam het heel snel opgeeft met decoderen als het niet lukt? Wat ik ook instel bij diverse opties, na pak 'm beet een halve minuut zegt hij "cannot decode channel" en geeft het op. Stel dat ik de ontvanger waar de kaart in zit even moet herstaren, dan ben ik daardoor dus compleet de hele opname kwijt op m'n andere ontvanger, heel fijn :-(

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #951 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56549 berichten

+693
Excellent

Geplaatst op 20 december 2011 - 15:20

Is dit probleem niet inmiddels opgelost??? http://streamboard.g.../changeset/6096

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #952 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46964 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 20 december 2011 - 15:31

Ik heb het over oscam-to-oscam over camd35 protocol. Gisteren nog geprobeerd. Hij zegt trying pid ###, één voor één loopt-ie ze allemaal af (zo heb ik het ook ingesteld), dan zegt hij iets van "retrying all pids, attempt #1'", komt weer het hele rijtje, "... attempt #2", "attempt #3" en dan houdt hij het voor gezien. Pas na een zap probeert hij het weer.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #953 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46964 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 20 december 2011 - 15:40

 ------------------------------------------------------------------------
r6096 | corsair | 2011-12-19 11:59:30 +0100 (Mon, 19 Dec 2011) | 4 lines
 
fixed disconnecting on cache-push
added non-blocking service support for cccam-reader


Bedoel je niet deze:



------------------------------------------------------------------------
r6079 | corsair | 2011-12-14 14:06:31 +0100 (Wed, 14 Dec 2011) | 4 lines
 
cccam: fixed a timeout/cardblocking issue
camd35: disconnect on checksum error/password error/unknown clients
auto-upstage for fallbacks

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #954 monicaneyra

  • Senior Member
  • 108 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 20 december 2011 - 17:37

Even een vraagje van een beginneling: 1) in oscam.services staan de diverse kanalen van providers, hoe bewerk (weghalen en toevoegen van kanalen) je deze file, via ftp of via IP:16200 (via de webbrowser)?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #955 monicaneyra

  • Senior Member
  • 108 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 20 december 2011 - 17:45

Vergeet ik nog een vraagje.... wat is de bedoeling van het file oscam.srvid en wat doet het in oscam?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #956 Henksat

  • Senior Member
  • 14843 berichten

+50
Good

Geplaatst op 20 december 2011 - 17:49

Vergeet ik nog een vraagje.... wat is de bedoeling van het file oscam.srvid en wat doet het in oscam?


De zendernaam laten zien in de webpagina: http://streamboard.gmc.to/wiki/Srvid

Files bewerken kun je het beste doen via de webpagina van oscam.

Monicaneyra, misschien kun je het beste hier beginnen met lezen: http://streamboard.gmc.to:8001/
De vragen die je stelt zijn wel héél beginnersachtig, misschien eerst zelf ook wat studie doen.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #957 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27436 berichten

+396
Excellent

Geplaatst op 20 december 2011 - 17:50

Vergeet ik nog een vraagje.... wat is de bedoeling van het file oscam.srvid en wat doet het in oscam?

Als je in de webinterface tijdens het editen op de links klikt zal je al veel wijzer worden. Die leidt je naar de wiki van oscam. Tenslotte heeft iedereen het zichzelf moeten aanleren door veel te lezen en te experimenteren.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #958 monicaneyra

  • Senior Member
  • 108 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 20 december 2011 - 18:20

Bedankt voor de info... heb al wat gelezen maar dit roept weer vragen op, zodoende. Ik zal eerst de link van Henk doornemen voordat ik hier terugkom ;-) Merk wel dat het technische gedeelte mannen makkelijker afgaan dan vrouwen, maar ja ik kan niet meer als man terugkomen :-)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #959 rwijnberg

  • Senior Member
  • 96 berichten

+5
Neutral

Geplaatst op 20 december 2011 - 18:28

Die file is fantastisch, dat is geweldigd werk die veel mensen gaat helpen. je mag er fier van zijn


Kuch kuch... was vooral veel tikwerk, had iedereen kunnen doen toch?!


Waar kan ik deze fantastische file vinden?

Veranderd door rwijnberg, 20 december 2011 - 18:28


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #960 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46964 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 20 december 2011 - 19:22

Voor iedereen met beginnersvragen, lees dit topic even: softcams-oscam-ervaringen-vragen-en-antwoorden

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers