Jump to content


Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

  • This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1581 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,759 posts

+468
Excellent

Posted 24 January 2012 - 06:42

auprovider id moet niet 1 zijn maar de service id waarover de updates gedaan worden, bij seca is dat 000000 dus laat je dat veld leeg.
Ik denk dat er twee opties door elkaar gegooid worden.
Bij au zet je de naam van de reader neer, of een 1, dan worden alle kaarten door die client ge update.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Kirkstone builds, local cards driven by OsCam

 

Press the rep_up.png button on the buttom right of this message ;)


Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1582 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 24 January 2012 - 09:43

In oscam.server reshare_mode veranderen van 4 naar 0


Als je dit doet , en je hebt in een of andere cccam protocol reader in de services = ! xxx een zekere defined services . Zal je een overweldigend aantal kaarten gaan door sturen naar ALLE andere proxy's. cccam protocol readers.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1583 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 24 January 2012 - 09:56

Hello Ter verduidelijking au in reader

auprovid= kan slecht blank zijn (dan worden alle au upgedate) of een specifieke provid zijn (weet niet of meerdere nu mogelijk zijn.) Maar vroeger als ik bv 0000x2 zette
werd inderdaad 0000x2 upgedate maar niet de management 000000 . Zette ik blank werd alles upgedate zette ik 0000x2,000000 dan werd niets upgedate . kan veranderd zijn en mogelijk kan je nu meer dan één provid ingeven.

audisabled = 0|1
1 = exclude reader from auto AU, default:0


auprovid = provider ID
set provider ID to use the right reader for auto AU



in user

au = label of reader[,label of reader]...|1
AU setting, default:none:

label of reader = sending EMMs to specified reader
(security issue: clients can see SC data!)
1 = auto AU is sending EMMs to all readers
(security issue: clients can see SC data!)

zet je niets dan is au off (vroeger moest je au = 0 zetten) nu niets maar 0 mag nog steeds. dan heb je geen au
1 alle readers worden upgedate
label de lable van je reader.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1584 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 24 January 2012 - 10:03

Nog bijkomend in user mag je meerdere labels zetten .

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1585 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 24 January 2012 - 12:50

In oscam.server reshare_mode veranderen van 4 naar 0

Zit toch in oscam.conf en wat is die mode 4 dan...

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1586 fjskmdl

  • Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 24 January 2012 - 18:11


In oscam.server reshare_mode veranderen van 4 naar 0


Als je dit doet , en je hebt in een of andere cccam protocol reader in de services = ! xxx een zekere defined services . Zal je een overweldigend aantal kaarten gaan door sturen naar ALLE andere proxy's. cccam protocol readers.


Ik heb inderdaad services = ! xxx gedefinieerd voor mijn reader.

Welke waarde gebruik ik nu best zodat mijn local doorgegeven wordt?

1 = reader reshares received SCs (like=0) and defined services
2 = reader reshares only defined reader services as virtual SCs
3 = reader reshares only defined user services as virtual SCs
4 = reader reshares only received cards

ikzelf begrijp niet echt wat ik moet gebruiken via de wiki

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1587 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 25 January 2012 - 08:51

Kun je oplossen door mapping truuk niet te gebruiken en over te stappen naar requestmode 0

I: 0622 #NL irdeto
I: 0500 #Viaccess op vlaamse zenders
I: 1817 #NL Nagra
I: 1818 #BE Nagra
I: 1819 #M7 Nagra
I:0100::1B7B:0646 # NED1 HD
I:0100::0FAB:0643 # NED1 SD
I:0100::0FAC:0644 # NED2 SD
I:0100::0FAD:0645 # NED3 SD
I:0100::07D4:0643 # RTL4 SD
I:0100::07D5:0644 # RTL5 SD
I:0100::0FA2:0641 # SBS6 SD
I:0100::07D6:0649 # RTL7 SD
I:0100::07EF:0647 # Veronica SD CDS
I:0100::0FA3:0642 # NET5 SD
I:0100::07F4:064D # Comedy Central / Kindernet
I:0100::31E7:03E3 # Een SD
I:0100::31E8:03E4 # Ketnet/Canvas SD
P: 0100:00006A 1
p: 0100:00006C 1

3 vraagjes:
- waarom staat er in: I:0100::1B7B:0646 # NED1 HD?
- waarom staat RTL8 SD er niet in?
- hoe kom je aan de ecmpid's door te zappen en in de log te kijken of is er een andere manier?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1588 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 25 January 2012 - 10:29

- waarom staat er in: I:0100::1B7B:0646 # NED1 HD?

Die 646 is de ecm pid voor seca2 kaarten. Als je die aanbiedt aan een nagra kaart, werkt het niet -> zwart beeld. Er is nóg een ecm pid met caid 100:6a en daar zitten de getunnelde nagra ecm's in.

- waarom staat RTL8 SD er niet in?

Omdat RTL8 SD geen seca 2 ecm pid heeft, die is geintroduceerd naar de "feature freeze" van seca 2.

- hoe kom je aan de ecmpid's door te zappen en in de log te kijken of is er een andere manier?

Inderdaad zappen en in de log kijken.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1589 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 25 January 2012 - 11:32



In oscam.server reshare_mode veranderen van 4 naar 0


Als je dit doet , en je hebt in een of andere cccam protocol reader in de services = ! xxx een zekere defined services . Zal je een overweldigend aantal kaarten gaan door sturen naar ALLE andere proxy's. cccam protocol readers.


Ik heb inderdaad services = ! xxx gedefinieerd voor mijn reader.

Welke waarde gebruik ik nu best zodat mijn local doorgegeven wordt?

1 = reader reshares received SCs (like=0) and defined services
2 = reader reshares only defined reader services as virtual SCs
3 = reader reshares only defined user services as virtual SCs
4 = reader reshares only received cards

ikzelf begrijp niet echt wat ik moet gebruiken via de wiki


0 = reader reshares only received SCs for CCcam readers,
defined filters/CAIDs/idents on other readers (default)
4 = reader reshares only received SCs

In praktijk is het eigenlijk

0 = reader reshares received SCs for CCcam readers + defined and used services by other readers + Filters caid/ident. by other readers
4 = reader reshares received SCs for CCcam readers + Filters caid/ident by other readers

services = !xxx bij lokale reader veroorzaakt geen problemen als je reshare_mode = 0 gebruikt
services = !xxx bij proxy een der cccam protocol reader met reshare_mode = 0 zal op de een of andere wijze all je defined services in oscam.services behalve deze met ! voor doorsturen als virtuele kaart.

met 4 gebeurt dat niet.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1590 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 25 January 2012 - 11:33

Ik vind die hele optie zowiezo onbegrijpelijk. Dat komt ook omdat ze niet altijd hetzelfde bedoelen met "services" en "cards".

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1591 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 25 January 2012 - 11:42

Ik vind die hele optie zowiezo onbegrijpelijk. Dat komt ook omdat ze niet altijd hetzelfde bedoelen met "services" en "cards".


Deze was voor mij in het begin ook onbegrijpelijk. vandaar heb ik er weken van alle testen mee uitgevoerd. De mode 4 heb ik er nog laten bij zetten door schlocke ,Nadat hij de mode 0 had aangepast om ook op services te reageren met de gevolgen van dien. Eigenlijk is deze setting enkel voor de opbouw van de kaartlijst die hij aan andere cccam clients doorgeeft.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1592 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 25 January 2012 - 11:50


- waarom staat er in: I:0100::1B7B:0646 # NED1 HD?

Die 646 is de ecm pid voor seca2 kaarten. Als je die aanbiedt aan een nagra kaart, werkt het niet -> zwart beeld. Er is nóg een ecm pid met caid 100:6a en daar zitten de getunnelde nagra ecm's in.

Bedankt voor je reactie. Dat 0646 de ecm pid is weet ik, maar ik bedoelde eigenlijk: waarom staat er wel een ignore voor NED1 HD en niet een ignore voor bijv. NED2 HD.
Dat van RTL8 wist ik niet, weer wat geleerd ;-)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1593 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 25 January 2012 - 11:52



- waarom staat er in: I:0100::1B7B:0646 # NED1 HD?

Die 646 is de ecm pid voor seca2 kaarten. Als je die aanbiedt aan een nagra kaart, werkt het niet -> zwart beeld. Er is nóg een ecm pid met caid 100:6a en daar zitten de getunnelde nagra ecm's in.

Bedankt voor je reactie. Dat 0646 de ecm pid is weet ik, maar ik bedoelde eigenlijk: waarom staat er wel een ignore voor NED1 HD en niet een ignore voor bijv. NED2 HD.
Dat van RTL8 wist ik niet, weer wat geleerd ;-)


NED1 HD heeft ook seca2 pid , NED2 HD niet

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1594 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 25 January 2012 - 12:19

Ik heb me eigenlijk nooit in die seca2 pids verdiept, maar toch onbegrijpelijk dat NED1HD een seca2 pid heeft. Anyway bedankt, het is me duidelijk.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1595 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 25 January 2012 - 20:44

Ik vind die hele optie zowiezo onbegrijpelijk. Dat komt ook omdat ze niet altijd hetzelfde bedoelen met "services" en "cards".


Ik gebruik reshare mode 3, ik bied dan virtuele kaarten aan de users aan waarbij per user "service" een virtuele card wordt getoond zodat deze sky UK kan zien of NL TOPPAKKET, of NL entertainment. De cardserver kan in dat geval beschikken over 150 "echte" kaarten / al dan niet geproxiede kaarten via andere share readers en mijn client box ziet alleen datgene wat hij moet zien/moet kunnen decoderen. Ideaal om de slaapkamer boxen van de kids te beperken in te decoderen kanalen. Je kunt als je de services goed instelt voor een gebruiker bv alleen NED1 2 en 3 als virtuele kaart aanbieden :)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1596 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 25 January 2012 - 20:52

Is zeker specifiek voor cccam?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1597 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 25 January 2012 - 21:11

Idd, specifiek voor CCcam sharing. Maar zoals je weet kan oscam<>oscam ook via CCcam verlopen en dan werkt dit virtuele cards op basis van user services ook prima :)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1598 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 25 January 2012 - 21:44

Ik heb nou toch iets raars, ik snap er echt helemaal niks van!

Ik heb een nieuwe box, een VU+Ultimo, die heb ik gisteren geflasht, dus staat redelijk recente oscam en enigma op. Ik heb de oscam config overgenomen van de dm800, waar het mee werkte, als client van de dm8000-met-kaart.

Wat ik nu heb is dat alles het op zich goed doet, alleen ik krijg Ned 1 HD en Ned 2 HD maar niet werkend. He-le-maal niet!

Oscam zegt dat-ie pid #2 gaat descramblen (dat is op zich goed, dat is de "seca 3" pid) en vervolgens gebeurt er niks, zwart beeld. De dm8000 (met de kaart) meldt hier niks over.

Om het te checken heb ik ook cccam op deze box geinstalleerd, 2.3.0 en 2.2.1, precies hetzelfde!

Is er iets raars met Ned 1 HD en Ned 2 HD? Op de dm8000 werkt het wel!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1599 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 25 January 2012 - 21:49

Reboot helpt ook niet, ach je weet maar nooit he...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1600 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 25 January 2012 - 21:50

Ik heb nou toch iets raars, ik snap er echt helemaal niks van!

Ik heb een nieuwe box, een VU+Ultimo, die heb ik gisteren geflasht, dus staat redelijk recente oscam en enigma op. Ik heb de oscam config overgenomen van de dm800, waar het mee werkte, als client van de dm8000-met-kaart.

Wat ik nu heb is dat alles het op zich goed doet, alleen ik krijg Ned 1 HD en Ned 2 HD maar niet werkend. He-le-maal niet!

Oscam zegt dat-ie pid #2 gaat descramblen (dat is op zich goed, dat is de "seca 3" pid) en vervolgens gebeurt er niks, zwart beeld. De dm8000 (met de kaart) meldt hier niks over.

Om het te checken heb ik ook cccam op deze box geinstalleerd, 2.3.0 en 2.2.1, precies hetzelfde!

Is er iets raars met Ned 1 HD en Ned 2 HD? Op de dm8000 werkt het wel!


Misschien een stomme vraag, Maar aangezien het ook niet werkt met CCcam, staat er niet ergens een service block via user account van de server ?

het is maar dat ik ook al eens soortgelijke zaken heb meegemaakt en na soms wel dagen zo'n klein foutje ergens in mijn eigen gemaakte configs vond :unsure:

Edited by christophecvr, 25 January 2012 - 21:52.




Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users