Jump to content


Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

  • This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1621 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 26 January 2012 - 13:26

Ik zie nu trouwens ook dat er 6c bij m'n kaart staat bij de service, dat is in inderdaad echt niet goed. Maar je zou verwachten dat de expliciete 6a in de config van de kaart dat wel zou oplossen.

Ik ga dat zowiezo aanpassen, dat klopt niet. Die 0000 gaat ook weg. Zal wel een restant van een experimentje zijn.


Ja en nee sorry vaag :)

maar caid = 0100 ident = 0100:00006A vormt enkel een filter voor caid:provid.

services gaat specifiek toelaten of blokeren. Ze kunnen elkaar soms wel tegenwerken. Dat is zeer verwarrend.

Maar caid en ident kunnen gebruikt worden om virtuele kaart te zetten in een lijst. Services normaal niet (met mode 4 althans met mode 0 gebeurd van alles nog raarder)

Bovendien zijn services = in oscam.server en oscam.user enigzins verschillend. ppffff.... :huh:

En dan nog eens verschillend indien gebruikt bij lokale kaart of cccam proxy :P ... brainstorm

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1622 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 26 January 2012 - 13:29

Joepie.

Maar begrijp ik goed dat als ik niks met services richting cccam-protocol-clients wil doen, dat ik dan die optie van "0" eigenlijk op "4" moet zetten?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1623 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 26 January 2012 - 13:31

Dat vind ik wel het voordeel van heb gebruik van camd protocol tussen locale oscam client en server, die vraagt gewoon alles aan de server, die gaat niet zelf lijsten bijhouden (cccam).

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1624 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 26 January 2012 - 13:39

Joepie.

Maar begrijp ik goed dat als ik niks met services richting cccam-protocol-clients wil doen, dat ik dan die optie van "0" eigenlijk op "4" moet zetten?


Bijna goed. Inderdaad door deze op 4 te zetten gaat deze services parameter kunnen gebruikt worden in elke cccam proxy reader, zonder daarbij niet gewilde virtuele kaarten in de clients toegezonden kaart lijst voor komen.

Maar je gaat services steeds kunnen gebruiken om sids te blokeren of toe te laten.

Weet wel dat als je in een proxy reader een provid blokkeerd je elke kaart die binnen komt waar deze provid in voorkomt blokeerd.

VB mijn kaart heeft provid = 000000 en 00006C In een klasieke CCcam lijst zie je de kaart verschijnen met 000000 en 00006C .

Als ik nu zou doen in oscam services

[ignore00000]
caid=0100
provid=000000

dan in services bij de proxy reader zet

services = !ignore000000

Dan zal de hele kaart met 000000 en 00006C Niet meer door komen of elke kaart 0100 wara 000000 provid aanwezig is.

Edited by christophecvr, 26 January 2012 - 13:40.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1625 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 26 January 2012 - 13:43

Ik kan deze lijn wel in oscam.user gebruiken

services=!ignore000000

dan gaat enkel ecm's komende van de user op 000000 geblokeerd worden msg in log is dan invalid ECM

Maar de user zal de kaart blijven hebben in kaart lijst.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1626 fjskmdl

  • Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 26 January 2012 - 20:03

Heeft het zin om emmcache te zetten by een reader in oscam.server, als deze reader GEEN smartcard is? dus netwerk client?
Wat de oscam.dvbapi betreft,
kan iemand mij eens zeggen wat die mapping M: juist inhoud?

Er is wel een ganse wiki van oscam maar ik vind dat de inhoud erop spijtig genoeg nogal omslachtig is. :( Indien iemand goeie links weet waar duidelijk omschreven wordt hoe bepaalde zaken precies werken mag je deze altijd zeggen :)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1627 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 26 January 2012 - 20:06

Emm's zijn alleen interessant als je een (fysieke) kaart hebt, om de entitlements te updaten of firmware van de kaart te updaten. Als je geen fysieke kaart in de box hebt, zijn emm's totaal niet interessant.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1628 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 26 January 2012 - 20:18

Mijn probleem met Ned 1 HD blijkt inmiddels een combinatie van de VU+Ultimo en oscam dvbapi te zijn. Met CCcam als client werkt het inmiddels wel.

Pieterg heeft laatst wat werk gedaan aan het verdelen van de demuxers, dat kon een stuk beter. Hij constateerde daarbij al dat de oscam dvbapi veel te kort door de bocht gaat bij het ontvangen en verwerken van ca-pmt's, waardoor hij aanpassingen heeft moeten doorvoeren. Misschien dat er voor deze combinatie nog meer aanpassingen gedaan moeten worden, dat wordt dvbapi debuggen :mellow:

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1629 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 26 January 2012 - 20:33

Extra typ

gebruik ook L line voor seca daar alle ok ecm enkel lengte 64 zijn. andere lengtes zijjn fake. En kunnen een lb of time out block leveren voor het betreffende kanaal. door nu :

I: 0100:00006C:1B7B:0646 # ignoring NED1 HD seca 2 pid on prov 00006C
L: 0100:00006C 64
P: 0100:00006C # priotorize 00006C provid.

Zullen enkel ecm lengtes 64 genomen worden. Het geeft wel iets langere zaptijd, De L blijkt enkel te werken indien gevolgd door P line.


ecmwhitelist = 64 bij je reader doet toch het zelfde ?

MiKa

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1630 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 26 January 2012 - 20:46

Strange,

Hier draait oscam exp. icm de Ultimo prima.
Zonder aanpassingen direct beeld op NED1 en 2 HD.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1631 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 26 January 2012 - 20:51

Maar jij hebt vast niet exact dezelfde setup. Ik heb de ultimo als oscam client van de dm8000, die oscam server is. Ik denk met name dat het iets is van de oscam dvbapi, gebruik jij die ook op de ultimo? Want met CCcam als client werkt het nu wel.

Edited by Erik Slagter, 26 January 2012 - 20:52.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1632 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 26 January 2012 - 20:52

Maar jij hebt vast niet exact dezelfde setup. Ik heb de ultimo als oscam client van de dm8000, die oscam server is. Ik denk met name dat het iets is van de oscam dvbapi, gebruik jij die ook op de ultimo? Want met CCcam als client werkt het nu wel.


Heb jij toevallig geen oscam.whitelist op je dm8000 draaien waar de block instaat ?

MiKa

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1633 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 26 January 2012 - 20:55

Nope, geen whitelists, het werkte met de dm800 als client (met exact dezelfde config) en op de dm8000 zelf werkt het ook. Hij zegt ook vrolijk dat hij begint te descramblen en dat hij cw's in de descrambler stopt. Ze doen het alleen niet. Ik vermoed dat ze de verkeerde descrambler in gaan of de verkeerde pids gaat descramblen. Gezien de opmerking van Pieterg lijkt me dat helemaal niet onrealistisch. Aan de andere kant, waarom heeft dezelfde oscam met dezelfde config op de dm800 daar dan geen last van. Vaag...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1634 fjskmdl

  • Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 26 January 2012 - 21:28

Ik heb het volgende probleem:
Ik probeer mijn lokale tvv smartcard (box1) te sharen naar boven die boven staat (box2, gebruikt cccam)
Op de lokale box kijk ik via dvbapi naar de kaart, dus dit werkt.
Maar de box boven kan blijkbaar geen gebruik maken van de kaart. ALs ik op box1 via de oscam web interface kijk zie ik in de kolom address en login het ip / datum van inloggen, maar ik kan geen gebruik maken van de kaart. In de oscam webif zie ik ook bij "users" status = connected staan (bij het herstarten van oscam staat de user heel even op online, en dan verspringt hij naar "connected"

:s

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1635 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 26 January 2012 - 23:07

ik werk hier ook met dvbapi en een vu duo (bijna Ultimo) en geen problemen met ned1hd

Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1636 VenimK

  • Senior Member
  • 37 posts

0
Neutral

Posted 27 January 2012 - 08:23

Ik snap er ook wenig van het hele ding se ...

ook een Vu duo, oscam exp. 6203
Is het nu de bedoeling dat je op de box gewoon de dvbapi gebruikt, en gewoon je readers invult (card en of /share)

Wat moet er dan nog allemaal ingesteld worden.
als ik alleen dvbapi gebruik, moet dan de dvbapi ook nog verder worden aangevuld met zulke I, M 's etc

snap wel dat je ook oscam op linux/osx etc kan draaien, dan met je box verb via cccam of dergelijke.
Hoe gaat dat dan in zen werk ...

Wiki sta overal ervan, mor duidelijk is iets anders vind 'k toch se

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1637 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 27 January 2012 - 09:23

ik werk hier ook met dvbapi en een vu duo (bijna Ultimo) en geen problemen met ned1hd

Image/enigma bijgewerkt? VU+ client van andere server? Dat is de combinatie die niet werkt.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1638 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 27 January 2012 - 09:41

Net even de ultieme test gedaan, kaart in de Ultimo, zelfde effect. Het ligt dus zéker niet aan een cs protocol, het is echt de dvbapi.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1639 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 27 January 2012 - 09:46

Tweede tuner gedisabled, maakt niet uit, dus dat is ook geen factor.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1640 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 27 January 2012 - 10:02

ik werk hier ook met dvbapi en een vu duo (bijna Ultimo) en geen problemen met ned1hd

Zou je voor mij eens een stukje log willen posten van het moment dat je naar Ned 1 HD zapt?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

17 user(s) are reading this topic

0 members, 17 guests, 0 anonymous users