Jump to content


Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

  • This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1901 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 9 February 2012 - 08:25

Voor de liefhebbers mijn oscam.services:
[...]
[canaldigitaal_basis]
caid = 0100,1817
[...]

Waarom heb je 1817 bij caid staan? Overigens, heb je in dvbapi 1817 e.d. op I(gnore) staan en - zo ja - hoe verhoudt zich dat tot die 1817 in het services bestand?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1902 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 9 February 2012 - 10:00

Weet iemand of het mogelijk is om te verhinderen dat oscam telkens een reader met vluggeren response zoekt? (dat hij bvb enkel zoekt als de ecm time tehoog is (bvb > 1.5 sec ofzo) ?


Zoals Theparasol zet Maar je kan ook bij oscam.conf clobal section zetten

lb_retrylimit = 1600 # (voor bijv 1,6 seconden voor hij de volgend ) Ib reader probeerd als er niets staat neemt lb 800 als default.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1903 posixx

  • Senior Member
  • 77 posts

+4
Neutral

Posted 9 February 2012 - 11:51

Ik heb mijn 3 kaarten in loadbalance geprobeerd... met ECM rate limit 3,10; maar op een gegeven moment gaat 1 a 2 kaarten op zwart.. volgens mij werk loadbalance niet juist met ecm ratelimit.
Als ik 1 kaart gebruik, en full load; gaat deze nooit op zwart. Kan iemand dit bevestigen?
Heb geen services e.d. ingesteld; ik laat loadbalancer zelf de zeders zoeken; ik vermoed dat het daar ook in zit.. Mss dat Oscam de scanning van kanalen niet meetelt in ECM Ratelimit


Lees dit topic eens goed door, het is al meerdere keren behandeld dat de loadbalancer alleen juist werkt wanneer je ook services ingesteld hebt!

Edited by posixx, 9 February 2012 - 11:51.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1904 posixx

  • Senior Member
  • 77 posts

+4
Neutral

Posted 9 February 2012 - 11:55

Goeiedag allemaal.
Ik heb een servertje met oa TV Vlaanderen kaartje.
Ik connect met 3 VU+ receivers.
Ik gebruik op de server oscam met CCcam verbinding naar de receivers waar ook oscam op draait.
Nu krijgt de kaart op de server geen emm updates.
Als ik cccam op een receiver gebruik krijgt de server wel emm updates.


Het is algemeen bekend dat met CCcam clients geen autoupdate mogelijk is: http://streamboard.g...iki/OSCam/en/AU

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1905 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,866 posts

+1,781
Excellent

Posted 9 February 2012 - 11:58

AU werkt hier prima met Oscam server / CCcam clients...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1906 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 9 February 2012 - 12:34

Weet iemand of het mogelijk is om te verhinderen dat oscam telkens een reader met vluggeren response zoekt? (dat hij bvb enkel zoekt als de ecm time tehoog is (bvb > 1.5 sec ofzo) ?

Ja, daar is een optie voor, ben de naam even kwijt. Je zet daarin de threshold voor de ecm tijd, waarboven oscam "verder" gaat zoeken. Ik kan het hier helaas ook niet voor je opzoeken, je moet even wat huiswerk doen ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1907 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 9 February 2012 - 12:44


Heeft er iemand al eens uitgevonden wat de "client_timeout" parameter PRECIES doet (dus niet aankomen met de manual page graag, daar word je NIKS wijzer van).

Ik heb die eens op 30 seconden gezet... de client stuur je een msg met daarin: als je weer een ecm stuurt mag je dat pas over 30 seconden doen.
Het komt er dus op neer dat als oscam een timeout stuurt tgv niet kunnen aanleveren van gewenst control word de client minimaal deze tijd met zwart beeld zit.

Dat klinkt al een stuk duidelijker ;). Dat betekent dan dat je in een lan-sharing situatie die timeout dan zo kort mogelijk zou moeten houden. Ga ik dat eens proberen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1908 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 9 February 2012 - 12:46


Ondanks dat alle tuners zeer regelmatig ecm's afnemen en ik niet zap, schiet oscam hiermee toch nog in eerst in cooldown mode en vervolgens ben ik 1 stream kwijt. Dit is dus echt oscam die op de rem trapt en niet de kaart. En dat terwijl 4/9 + 50,120 al best wel gewaagd is...


Kun/wil je een log van de oscam server posten hierzo dan zou ik eens kunnen analyseren hoeveel ecm's en waarom oscam ingrijpt.
Cooldown wordt na 50 seconden altijd en automatisch ingeschakelt. Dan volgt een periode van 120 seconden dat oscam maximaal 4 ecms per 9 seconden toelaat.
Daarna gaat de cooldown er weer af en is het 50 seconden onbeperkt.

Ik ga nog even wat spelen en ik zal nog wel even wat posten.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1909 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 9 February 2012 - 12:47


Weet iemand of het mogelijk is om te verhinderen dat oscam telkens een reader met vluggeren response zoekt? (dat hij bvb enkel zoekt als de ecm time tehoog is (bvb > 1.5 sec ofzo) ?

fallbacktime heeft daar meen ik invloed op maar ook loadbalancer "fastest reader first" mode.
Ik zou beginnen met fastest reader first niet te gebruiken. Die dwingt oscam om telkens de snelste reader op te zoeken.

Er is nog een andere optie, specifiek voor de load balancer, vanaf welke ecm tijd hij verder moet gaan zoeken, ben de naam even kwijt.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1910 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 9 February 2012 - 14:20

Er is nog een andere optie, specifiek voor de load balancer, vanaf welke ecm tijd hij verder moet gaan zoeken, ben de naam even kwijt.


lb_retrylimit = 1600 # (voor bijv 1,6 seconden voor hij de volgend ) Ib reader probeerd als er niets staat neemt lb 800 als default.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1911 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 9 February 2012 - 14:23

Het is algemeen bekend dat met CCcam clients geen autoupdate mogelijk is: http://streamboard.g...iki/OSCam/en/AU


Zo algemeen .... Lijkt mij niet bij mij gaat het well en WanWizard heeft gemeld dat het bij hem ook gaat.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1912 rytec

  • Rytec EPG Team
  • 1,082 posts

+22
Neutral

Posted 9 February 2012 - 18:57


Het is algemeen bekend dat met CCcam clients geen autoupdate mogelijk is: http://streamboard.g...iki/OSCam/en/AU


Zo algemeen .... Lijkt mij niet bij mij gaat het well en WanWizard heeft gemeld dat het bij hem ook gaat.

bij mij werkt dit ook, je moet er wel voor zorgen dat je bij de user het AU veld ook invult met de naam van de reader die je wilt voorzien van de emm updates.
~~Rytec Team~~ VU Ultimo / VU Uno / VU Solo / Panasonic TH42-PV700 *Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1913 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 9 February 2012 - 19:01

Mocht je ooit een wiki van oscam willen naslaan pak dan aub de duitse versie want die zijn in de regel beter bijgewerkt en vollediger dan de engelse variant:

AU per CCcam
Viele setzen CCcam als Client ein, aber leider funktioniert AU dabei nicht immer über das CAMD3- oder NewCAMD-Protokoll (L-/N-Lines).
OSCam-CCcam-Protokoll

Zuverlässig getestet mit OSCam #5469, CCcam 2.1.3 und den Karten S02, V13 und HD+. Hierzu muss nur CCcam in der oscam.conf aktiviert werden.
Beispiel für S02, V13 und HD+:
CCcam.cfg

Der 256-Trick funktioniert nur bis CCcam Version 2.1.3! Damit stellen wir sicher, dass die eigenen Karten priorisiert werden.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1914 rimme

  • Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 9 February 2012 - 19:49

Als ik CCcam gebruik op de ontvanger dan werkt de AU wel.
Maar als ik oscam met dvbapi gebruik op de ontvanger (client) geconnecteerd naar oscam op de server via cccam protocol of newcamd protocol, dan update de kaart van de server niet.

Bestanden op client:

# oscam.conf
[global]
logfile = /var/log/oscam.log
failbantime = 1440
failbancount = 5
nice = 0
maxlogsize = 1024
saveinithistory = 1
lb_mode = 1
lb_savepath =

[monitor]
hideclient_to = 15
appendchaninfo = 0

[dvbapi]
enabled = 1
au = 1 (ook 2 geprobeerd)
boxtype = dreambox
user = dvbapiau

# oscam.user
[account]
user = dvbapiau
pwd =
group = 1
au = server

# oscam.server
[reader]
label = server
protocol = cccam
device = 192.168.1.110,12000
user = vuplus1
password = vuplus1
group = 1
emmcache = 1,3,2
cccversion = 2.3.0
ccckeepalive = 1
auprovid = 00006C

Bestanden op server:
# oscam.conf
[global]
logfile = /home/rimme/oscam.log
failbantime = 1440
failbancount = 5
nice = 0
maxlogsize = 1024
waitforcards = 0
preferlocalcards = 1
saveinithistory = 1
lb_mode = 1
lb_savepath =

[monitor]
hideclient_to = 15
appendchaninfo = 0

[newcamd]
port = 12000@0100:00006C
key = 0102030405060708091011121314

[cs378x]
port = 12000

[cccam]
port = 12000
version = 2.3.0
# oscam.user
[account]
User = vuplus1
pwd = vuplus1
Group = 1
monlevel = 0
au = tv_vlaanderen
keepalive = 1

# oscam.server
[reader]
label = tv_vlaanderen
protocol = smartreader
device = 001:002
caid = 0100
detect = cd
mhz = 480
cardmhz = 357
ident = 0100:00006C
group = 1
emmcache = 1,3,2
auprovid = 00006C
ratelimitecm = 4
ratelimitseconds = 10

[reader]
label = cds
protocol = smartreader
device = 001:003
caid = 0100
detect = cd
mhz = 480
cardmhz = 357
ident = 0100:00006A
group = 1
emmcache = 1,3,2
auprovid = 00006A
ratelimitecm = 4
ratelimitseconds = 10
Previous DM800 Owner.
VU+ Duo Owner /images/smiley/grin.gif

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1915 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 9 February 2012 - 20:03

Als ik CCcam gebruik op de ontvanger dan werkt de AU wel.
Maar als ik oscam met dvbapi gebruik op de ontvanger (client) geconnecteerd naar oscam op de server via cccam protocol of newcamd protocol, dan update de kaart van de server niet.


Update issue moet in je client oscam config zitten, maar dat wist je vermoedelijk zelf al ;)
Zie zo ff geen "bekende" problemen :(

Welke revisie van oscam draait er op je client?

laat uit de oscam.server op de client eens de ident en de auprovid compleet achterwege.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1916 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 9 February 2012 - 20:46

Ik ben er achter!!

We worden allemaal genaaid door M7 met de zogenaamde "upgrade" van 4 ECM per 10 seconde.
Als IEDEREEN het op 2/10 zet is er geen enkel probleem meer, voor niemand, ongeacht het aantal ontvangers.
M7 (CD/TVV) hebben ons lopen wijsmaken dat 4 ECM's per 10/11 seconden de limiet is, wel blijf met 2/10 VER onder de limiet en je hebt nergens last van.
Het werkte vroeger prima met 2 "kanalen" waarom dan nu slechter met "4" ????
We hebben het getest met veel ontvangers en als je in CCcam of OScam 2 ECM / per 10 Sec zet is er geen probleem.
Ook de burst is bullshit, want de Cooldown maakt het enkel erger.
Zet 2/10 en je hebt geen probleem.

Laat je geen zand meer in je ogen strooien, 2/10 is de juiste.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1917 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 9 February 2012 - 20:56

Gaat nergens over... Stel ik heb hier 1 kaart en 3 ontvangers en ik heb ze alle 3 tegelijk aanstaan op een ander kanaal zal dus 1 nooit beeld geven omdat je dan boven de 2 ecms per 10 seconden komt. Trapt oscam of CCcam op de rem.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1918 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 9 February 2012 - 21:11

Waarom spreek jij alles tegen wat ik zeg???? Werk jij voor CD of TVV? Want je loopt consequent onzin te verkopen en mensen in de verkeerde richting te sturen.
Ik zie toch wat ik zie? JE cooldown maakt het erger, alsook 4/10....waar 3/10 al iets beter is, maar 2/10 probleemloos werkt.
Jij wilt continu mensen tegen de limieten rammen om zo elke vorm van sharingom zeep te helpen, terwijl mensen beter ZWAAR ONDER de limieten blijven om ervoor te zorgen dat kaarten NIET uitgaan.
Je blijft maar hameren op verkeerde waardes.

Vergeet even niet, dat volgens CD er een upgrade was van 2 naar 4 kanalen.....hoe kan dit nu een upgrade zijn als het nu overal fout gaat omdat met 4 kanalen doet?
Waar het met 2 prima werkte??

Upgrade: 2 werkt prima => 4 werkt klote => upgrade???

Dus roep ik IEDEREEN op 2/10 te zetten, gaat prima werken.

ECM's wisselen niet zo vaak, dus volgens mij kan je perfect 4 ontvangers laten lopen op 2/10 en nog wel meer ook als je de OScam cache erbij betrekt.

Leg mij ook nog eens uit wie je verteld heeft dat de kaarten een burst kennen? Want ik heb die niet kunnen ontdekken.
Welke cooldown je ook zet, de boel gaat uit.

Sorry vriend, ik denk dat jij voor CD / TVV / M7 werkt en doelbewust onzin loopt te verkopen, je bent trouwens al op je vingers getikt door de OScam developers dat je geen onzin moet verkopen.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1919 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,499 posts

+118
Excellent

Posted 9 February 2012 - 21:19

Bas,

bij deze een waarschuwing en gelijk de laatse wat mij betreft.

Je taalgebruik naar anderen toe en in het algemeen staat ons niet aan.
Als dat niet anders kan dan hou jeje hier maar uit de discussies.

Al vast bedankt.

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1920 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,846 posts

+483
Excellent

Posted 9 February 2012 - 21:24

@Bas, uiteraard mag je een eigen mening hebben en die uitdragen maar de manier waarop TheParasol nu behandelt slaat werkelijk nergens op.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer vertrouwen heb in de uitspraken van hem dan van jou, mede omdat niemand buiten jou problemen schijnt te hebben om de interne share aan de gang te houden.
Ik draai zelf ook op een beperking van 4 en heb nog nooit tegen de penalty van de kaart aangelopen en ik heb meer dan 4 ontvangers in mijn huis staan.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki




Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

19 user(s) are reading this topic

0 members, 18 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)