Misschien voor de zekerheid dat apparaat die 192.168.1.10 al bezet houd tijdelijk afkoppelen, i.p.v. te proberen om de IP van de Dreambox te wijzigen !?Misschien een ander IP-adres kiezen met dreamup... Dreamup past dat IP adres normaal gesproken via de seriele poort richting de box aan... Zo te lezen is 192.168.1.10 bij jouw al bezet door iets anders???there is something alive with the ip 192.168.1.10 in your network
Re: na online software update niet meer te flashen #61
Posted 24 October 2011 - 11:42
-Triax 88cm schotel
-TD 20 flexi-block met 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's
- Polytron PSG 908 Q II Multiswitch 8 in / 8 out
- VU+Duo 4K, 2x VU+ Duo2, Zgemma H8.2H en een DM8000 HD PVR
Re: na online software update niet meer te flashen #62
Posted 24 October 2011 - 13:53
- kabel aansluiten
- terminal emulator helemaal "aan" zetten op 115200 8n1 (geloof ik...)
- dreambox aanzetten en dan meteen op de S gaan rammen
- je komt dan in de setup, en daar kun je ook "manual" een ip adres invoeren
Maar nog veel beter is natuurlijk zorgen dat je geen duplicate ip adressen in je dhcp krijgt, hoe je dat voor elkaar krijgt???
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: na online software update niet meer te flashen #63
Re: na online software update niet meer te flashen #64
Posted 24 October 2011 - 14:42
Je kan best jou DM8000 rechtstreeks aansluiten met LAN kabel op de LAN poort van de computer en de com kabel (RS232)als ik dreamup opstart krijg ik de volgende melding ;
there is something alive with the ip 192.168.1.10 in your network
wich is not a dreambox , dreamup may not work properly
zou dat het probleem zijn
kan dat ip adres in de box niet veranderen nu natuurlijk
- In Windows ga je dan naar netwerkcentrum en schakel je de LAN-verbinding in en geef je handmatig een IP-adres in (eigenschappen-Internet Protocol versie 4 - eigenschappen - IP-adres bv. 192.168.1.100 en subnetmaster:255.255.255.0)
- als DM8000 aan staat start je DreamUp. Dan zouden normaal gezien alle gegevens automatisch ingevuld staan. Anders zelf aanvullen. Kijk ook na of de juiste COM poort is geselecteerd en Use network is aangevinkt.
Daarna de gebruikeleijke stappen uitvoeren:
Connect - DM uitschakelen - terug inschakelen - flash - image kiezen - flashen.
Edited by johnbeton, 24 October 2011 - 14:44.
Re: na online software update niet meer te flashen #65
Posted 24 October 2011 - 17:12
ik heb gecheckt of er iets anders met hetzelfde ip adres is , maar dat is niet zoMisschien een ander IP-adres kiezen met dreamup... Dreamup past dat IP adres normaal gesproken via de seriele poort richting de box aan... Zo te lezen is 192.168.1.10 bij jouw al bezet door iets anders???there is something alive with the ip 192.168.1.10 in your network
DM8000 OpenPLi 3.0 . DM7000 PLi jade3 (werkloos) GIGABLUE quad HD
Re: na online software update niet meer te flashen #66
Posted 24 October 2011 - 17:15
ik heb geen duplicate ip adressen , dreamup zegt dat , maar dat is niet zo , mijn notebook heeft 11 misschien is dat het probleem ?
Maar nog veel beter is natuurlijk zorgen dat je geen duplicate ip adressen in je dhcp krijgt, hoe je dat voor elkaar krijgt???
dat dat te dicht bij elkaar ligt
Re: na online software update niet meer te flashen #67
Posted 24 October 2011 - 17:59
Er klopt toch "iets" niet.ik heb geen duplicate ip adressen , dreamup zegt dat , maar dat is niet zo , mijn notebook heeft 11 misschien is dat het probleem ? dat dat te dicht bij elkaar ligt
Ik zou eens de methode van johnbeton proberen (point-to-point-verbinding). Je moet dan wel even op een paar dingen letten:
- ip adres en netmask op je pc even aanpassen, bijvoorbeeld 192.168.0.1, netmask 255.255.255.0 *edit* ik zie dat johnbeton dat ook al zei
- ip adres en netmask in dreamup aanpassen, je pc is nu 192.168.0.1, de dreambox zet je dan op 192.168.0.2
- als je een gigabit-netwerk-kaart op je pc hebt, is er niks aan de hand, anders moet je ofwel een cross cable gebruiken of er een switch tussen zetten (die verder NERGENS aan zit).
Dan heb je in ieder geval geen last van andere spullen op je netwerk.
Volgens mij moeten we die doos van jou hoe dan ook wel weer aan de gang kunnen krijgen .
Edited by Erik Slagter, 24 October 2011 - 18:01.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: na online software update niet meer te flashen #68
Posted 24 October 2011 - 19:47
Bij dreamboxupdates heb ik uit dreambox-secondstage_84-r0_dm800.ipk de secondstage.nfi gepakt.
Ik heb de dreambox gestart in stop mode (SSL 82 zat erin, online update naar SSL 84 werkt dus inderdaad niet!)
Vervolgens via de webif de secondstage.nfi erin geflashed.
Dreambox weer gestart in stop mode (Nu zit er wel SSL84 in)
Laatste openpli image voor de DM800HD PVR erin geflashed via WEBIF.
Geen problemen tegengekomen.
Voor diegenen die wel problemen tegenkomen valt volgende te proberen:
ga serieel flashen met laatste dreamup. Flash alleen de secondstage.nfi en reboot dan de box in stopmode en ga vervolgens zoals gebruikelijk met de webif image erin flashen.
Edited by theparasol, 24 October 2011 - 19:47.
@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB
Re: na online software update niet meer te flashen #69
Posted 24 October 2011 - 19:59
Ik heb vanavond mij DM800HD PVR als volgt geupdated:
Bij dreamboxupdates heb ik uit dreambox-secondstage_84-r0_dm800.ipk de secondstage.nfi gepakt.
Ik heb de dreambox gestart in stop mode (SSL 82 zat erin, online update naar SSL 84 werkt dus inderdaad niet!)
Vervolgens via de webif de secondstage.nfi erin geflashed.
Dreambox weer gestart in stop mode (Nu zit er wel SSL84 in)
Laatste openpli image voor de DM800HD PVR erin geflashed via WEBIF.
Geen problemen tegengekomen.
Voor diegenen die wel problemen tegenkomen valt volgende te proberen:
ga serieel flashen met laatste dreamup. Flash alleen de secondstage.nfi en reboot dan de box in stopmode en ga vervolgens zoals gebruikelijk met de webif image erin flashen.
Dm500hd op dezelfde manier gedaan en werkte perfect
MiKa
Re: na online software update niet meer te flashen #70
Re: na online software update niet meer te flashen #71
Posted 24 October 2011 - 20:10
en volgens mij is er geen enkele reden dit flashen serieel te doen.
Gewoon de laatste bootloader flashen, rebooten, en dan de image er overheen.
Klopt helemaal, zo heb ik het immers ook gedaan. Echter als je box in stopmode geen webif meer aanbiedt waarmee je .nfi kunt flashen zul je middels laatste dreamup de secondstage.nfi specifiek voor jouw box moeten flashen en daarna ga je met webif flash verder!
@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB
Re: na online software update niet meer te flashen #72
Re: na online software update niet meer te flashen #73
Re: na online software update niet meer te flashen #74
Re: na online software update niet meer te flashen #75
Re: na online software update niet meer te flashen #76
Posted 24 October 2011 - 20:47
en volgens mij is er geen enkele reden dit flashen serieel te doen.
Gewoon de laatste bootloader flashen, rebooten, en dan de image er overheen.
Ik zou toch het advies van Dreamboxupdate.com volgen, als je hier in dit forum zo leest wat er mis kan gaan.
05 September 2011 - Improved flash error correction
Starting today, images for the models DM500HD, DM800 SE and DM800HD PVR include an improved flash error correction feature.
In order to benefit from the improvements, it is required that you either flash the new image with the latest version of DreamUP (V1.3.3.8) or flash a new second stage loader ( DM500HD DM800HD PVR DM800 SE ) before flashing the image via your browser or other means.
If you use the online update functionality, the new second stage loader will automatically be installed after rebooting.
It is recommended that you flash the new image for improved stability.
-Triax 88cm schotel
Re: na online software update niet meer te flashen #77
Posted 24 October 2011 - 20:58
Ik heb niet goed gelezen:
- Het eerst flashen van de bootloader en dan het flashen van de nieuwe image kan idd met de webbrowser
- Het meteen flashen van de nieuwe image zou d.m.v. Dreamup moeten bij bovenstaande boxen.
- Bij de DM8000 HD zou het officieel meteen via de browser moeten kunnen.
-Triax 88cm schotel
Re: na online software update niet meer te flashen #78
Re: na online software update niet meer te flashen #79
Re: na online software update niet meer te flashen #80
Posted 24 October 2011 - 21:45
ik heb de tip van johnbeton toegepast , ttz grotendeels toch , maar dan gaf dreamup weer een ander soort melding van een ip conflictGoed dat het gelukt is, maar wil je misschien uitleggen hoe je het voor elkaar gekregen hebt?
toen heb ik het maar zonder netwerk gedaan , wat ik voorheen ook al geprobeerd had , maar toen lukte het niet , raar
Also tagged with one or more of these keywords: DM8000
Dreambox crashed bij starten opnameStarted by tajvdz, 3 Feb 2024 DM8000 |
|
|||
Strange mount problemStarted by stdemonac, 21 Jan 2021 DM8000, mount |
|
|||
Openpli on Dreambox picture and sound freezesStarted by arkovda, 4 Apr 2020 dm8000, enigma, picture freeze and 2 more... |
|
|||
DM8000 Flashen lukt nietStarted by Fightingarts, 16 Jan 2020 DM8000, Flashen |
|
|||
DM8000 OpenPli 6.2Started by mimisiku, 5 Jan 2019 dm8000, opnames |
|
10 user(s) are reading this topic
0 members, 10 guests, 0 anonymous users