Jump to content


Photo

Pli HD Skin

Skin

  • Please log in to reply
328 replies to this topic

Re: Pli HD Skin #121 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,846 posts

+483
Excellent

Posted 28 November 2011 - 19:57

Ik persoonlijk vind de skin meer dan compleet, maar ik hou dan ook van een sober uiterlijk.
Ik vind de second infobar al teveel kerstboom gehalte bevatten, maar nogmaals dat is persoonlijk.

Nu is het ondoenlijk om iedereen tevreden te houden en zeker wat skin aangaat is dat een onbegonnen taak maar als er aanvullingen zijn die echt van toegevoegde waarde zijn en als een gemis ervaren worden is het wel makkelijk als er daar een opsomming van gegeven wordt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Pli HD Skin #122 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 28 November 2011 - 20:03

Was al eerder gemeld. Zie pagina 1

En als je met img tags voorbeelden wil laten zien krijg ik deze melding
An error occurred

You are not allowed to use that image extension on this community.

Anders lees deze 93 paginas met aanpassingen/wensen door pli gebruikers ff door ;)
http://openpli.org/f...0%20skin__st__0

Edited by amigo, 28 November 2011 - 20:08.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Pli HD Skin #123 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,846 posts

+483
Excellent

Posted 28 November 2011 - 20:22

En dat is dus net niet de bedoeling :) ,

Ik denk dat de makers meer dan genoeg andere dingen te doen hebben en er echt niet op zit te wachten een ander (skin-topic) door te worstelen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Pli HD Skin #124 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,935 posts

+695
Excellent

Posted 28 November 2011 - 20:26

@amigo, ik snap ff echt niet wat je bedoelt...?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Pli HD Skin #125 HPPli

  • Senior Member
  • 1,904 posts

+36
Good

Posted 28 November 2011 - 21:46

Ik heb geprobeerd om middels skin_user.xml de plugins Shoutcast & Foreca Wheather Forecast overeenkomstig de Pli_HD Skin te tonen.
Vol goede moed heb ik vanuit MagicHD de betreffende gedeeltes gehaald en geplaatst in skin_user.xml met prima resultaat.

Echter, wil ik de templates gebruiken ofwel de layout verfijnen zoals o.a. de bovenbalk gaat het fout.
Kan iemand mij helpen of aangeven wanneer de betreffende plugins worden aangepast binnen Pli-HD Skin ?

Re: Pli HD Skin #126 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,935 posts

+695
Excellent

Posted 28 November 2011 - 22:09

Je kunt altijd een clone maken van github.com/littlesat... op je box zelf aanpassen en de wijzigenen pushen... dan heb ik ze zo gecommit als ze voldoen aan alle "leesbaarheids" regels...

Maar vanuit een skin_user.xml moeten alle templates ook werken.. Wel ff alles wat in de templates staat uit de Magic-HD code "slopen"... De skin_user wordt na de skin ingelezen, omdat je anders niet kunt overrulen.

ik wilde niet ineens alles in de skin zetten - ander wordt de boel meteen zo groot voor toch praktisch niet gebruikte zaken )

En hopelijk worden het binnenkort per plugin losse files (onder het motto skin_naamEersteSchermGebruiktInPlugin.py)...

Edited by littlesat, 28 November 2011 - 22:10.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Pli HD Skin #127 HPPli

  • Senior Member
  • 1,904 posts

+36
Good

Posted 29 November 2011 - 01:06

De volgende regel is een toevoeging voor de infobalk bij de Pli_HD Skin betreffende de vermelding van provider;

<widget source="session.CurrentService" render="Label" position="1100,557" size="420,17" backgroundColor="secondBG" transparent="1" noWrap="1" font="Regular; 16" valign="top" halign="left">
<convert type="ServiceName">Provider</convert>
</widget>

Omdat steeds skin.xml van de nieuwe Pli_HD Skin zal worden overschreven omdat deze nog in een ontwikkelfase bevindt en derhalve bij de eerste de beste update mijn werkende bovenstaande toevoeging zal verdwijnen wil ik deze plaatsen in skin_user.xml.
Hoe of op welke wijze kan ik betreffende (bovenstaande toevoeging) regel werkend maken binnen skin_user.xml ?

Edited by HPPli, 29 November 2011 - 01:09.


Re: Pli HD Skin #128 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,935 posts

+695
Excellent

Posted 29 November 2011 - 09:57

De provider naam staat in de 2nd infobar. Ik vind het eigenlijk geen toegevoegde waarde hebben - zeker omdat providers hier ook al niet concequent mee omgaan. Ik had juist tijdens het normale zappen zoveel mogelijk info weggelaten.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Pli HD Skin #129 HPPli

  • Senior Member
  • 1,904 posts

+36
Good

Posted 29 November 2011 - 11:13

De provider naam staat in de 2nd infobar. Ik vind het eigenlijk geen toegevoegde waarde hebben - zeker omdat providers hier ook al niet concequent mee omgaan. Ik had juist tijdens het normale zappen zoveel mogelijk info weggelaten.

Jammer dat je de vraag over de skin_user.xml invulling ook niet kent.
Overigens was mij al eerder bekend dat jullie deze skin zo eenvoudig mogelijk wilden laten uitzien, kijk maar in dit draadje.

Toch heeft de directe indicatie van provider in de infobalk mijn voorkeur, ook al omdat de symmetrie in de infobalk ontbreekt daar er nu een "gat" overblijft aan de rechterkant.
Ik dacht dat voor extra persoonlijke invulling c.q. wensen juist de skin_user.xml settingregel hiervoor in de OpenPli-image was geplaatst.
Maar een extra settingregel(s) zoals bovengenoemd lukt kennelijk nou juist weer niet in de skin_user.xml in samenwerking met de nieuwe Pli_HD Skin.

Re: Pli HD Skin #130 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,935 posts

+695
Excellent

Posted 29 November 2011 - 12:07

Met de skin_user zou je dat gewoon zelf moeten kunnen regelen... Settings regels gaan we voorlopig niet aan beginnen, die zijn er al genoeg. Als de provider naam erbij komt dat mag de caid er weer bij en de gekleurde coderingen enz... en voor dat je het weet wordt de boel weer een "kerstboom"... daar zijn al genoeg andere skins voor. Ik wilde in eerste instantie zelfs de satellietpositie in graden ook al weghalen ;)

Edited by littlesat, 29 November 2011 - 12:08.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Pli HD Skin #131 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 29 November 2011 - 12:11

@HPPli
Misschien kun je die skin_user.xml a la PLi-HD skin hier eens plaatsen? Dat lijkt me erg interessant voor de anderen die deze plugins gebruiken.

Re: Pli HD Skin #132 HPPli

  • Senior Member
  • 1,904 posts

+36
Good

Posted 29 November 2011 - 12:24

Settings regels gaan we voorlopig niet aan beginnen, die zijn er al genoeg.

Was ook niet mijn vraag om extra settingregels in de PLi-HD skin.

@littlesat schreef:

Met de skin_user zou je dat gewoon zelf moeten kunnen regelen...

Dat was nu net mijn vraag of onbekendheid, jullie nieuwe skin werkt met templates (overigens, prima opzet)
Hoe los je het op via/in de skin_user.xml optie, dus met nadruk op user !!!

@Bag58, ik kom hier vanavond op terug.

Re: Pli HD Skin #133 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 29 November 2011 - 12:48

Je kunt in de skin_user.xml alle templates uit de in gebruik zijnde skin.xml gebruiken. Verder kun je ze zelfs overrulen door ze in skin_user.xml opnieuw te definiëren naar jouw smaak. Jouw versie van zo'n template wordt dan door de hele skin gebruikt. Ik had zo'n vraag al eerder gesteld in de Engelstalige thread, en dit is de strekking van het antwoord dat ik daar kreeg.

Re: Pli HD Skin #134 HPPli

  • Senior Member
  • 1,904 posts

+36
Good

Posted 29 November 2011 - 14:08

Je kunt in de skin_user.xml alle templates uit de in gebruik zijnde skin.xml gebruiken. Verder kun je ze zelfs overrulen door ze in skin_user.xml opnieuw te definiëren naar jouw smaak. Jouw versie van zo'n template wordt dan door de hele skin gebruikt. Ik had zo'n vraag al eerder gesteld in de Engelstalige thread, en dit is de strekking van het antwoord dat ik daar kreeg.

Dank je, ga ik vanavond proberen ................. Dus zal niet de extra regel in skin_user.xml plaatsen (lukte me al niet in geen enkele vorm) maar juist alles van de infobalk-template, inclusief de ene betreffende setting of extra regel.

Re: Pli HD Skin #135 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 29 November 2011 - 14:22

Je kunt in de skin_user.xml alle templates uit de in gebruik zijnde skin.xml gebruiken. Verder kun je ze zelfs overrulen door ze in skin_user.xml opnieuw te definiëren naar jouw smaak. Jouw versie van zo'n template wordt dan door de hele skin gebruikt.


Je moet dus in de gaten houden als je van skin wisselt dat je user-skin ook moet wisselen?
Welk gedeelte is nu een template?
Is daar een wiki of een linkje voor?
Is dit bijvoorbeeld al een template?

  <screen name="Mute" title="Mute" position="45,30" size="45,45" backgroundColor="transparent" zPosition="10" flags="wfNoBorder">
	<ePixmap pixmap="Magic-HD-Common/infobar/mute.png" position="0,0" size="45,45" alphatest="on" zPosition="0" />
  </screen>

Misschien domme vragen maar ik moet toch ergens beginnen

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Pli HD Skin #136 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 29 November 2011 - 15:37


Je kunt in de skin_user.xml alle templates uit de in gebruik zijnde skin.xml gebruiken. Verder kun je ze zelfs overrulen door ze in skin_user.xml opnieuw te definiëren naar jouw smaak. Jouw versie van zo'n template wordt dan door de hele skin gebruikt.


Je moet dus in de gaten houden als je van skin wisselt dat je user-skin ook moet wisselen?
Welk gedeelte is nu een template?
Is daar een wiki of een linkje voor?
Is dit bijvoorbeeld al een template?

  <screen name="Mute" title="Mute" position="45,30" size="45,45" backgroundColor="transparent" zPosition="10" flags="wfNoBorder">
	<ePixmap pixmap="Magic-HD-Common/infobar/mute.png" position="0,0" size="45,45" alphatest="on" zPosition="0" />
  </screen>

Misschien domme vragen maar ik moet toch ergens beginnen



Helemaal geen domme vraag ,ik wil het ook weten.

Ik dacht dat bv de pigtemplate een samenstelling van bestanden was ,en dat zal ook wel ,alleen ksnap er de ..... van. :wacko:

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Pli HD Skin #137 marmel

  • Senior Member
  • 133 posts

0
Neutral

Posted 29 November 2011 - 19:52

Kan die skin niet in de applicaties vinden pli hd waar kan ik die vinden?
grt Marco

VU+ duo2 13-19,2-23,5-28,2 HDD 1TB PLI 7.2 Image Ziggo kaart CCcam 2.3.2 en Oscam


Re: Pli HD Skin #138 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 29 November 2011 - 20:30

Kan die skin niet in de applicaties vinden pli hd waar kan ik die vinden?
grt Marco

Is al gepusht, staat dus tussen je skins

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Pli HD Skin #139 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 29 November 2011 - 20:38

Ik zie dat inmiddels het scherm van de satfinder al flink onderhanden is genomen ;). Er zijn een paar dingen die nèt niet helemaal passen, letters die net iets te dicht bij elkaar staan, maar voor de rest is het een enorme verbetering, de AGC is terug, de SNR in dB's in koeieletters, netjes!

Ik zat wel te denken, met de second info bar, zijn dingen als SNR en BER en wellicht sat positie misschien ook wat overdreven voor de main infobar...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Pli HD Skin #140 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 29 November 2011 - 20:56

Als je in je skin_user templates uit de skin zelf gebruikt, is de skin_user dus inderdaad uitsluitend bruikbaar bij die specifieke skin.



Also tagged with one or more of these keywords: Skin

49 user(s) are reading this topic

0 members, 49 guests, 0 anonymous users