Jump to content


Photo

Pli HD Skin

Skin

  • Please log in to reply
328 replies to this topic

Re: Pli HD Skin #141 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,935 posts

+695
Excellent

Posted 29 November 2011 - 21:37

Erik... ik zou zeggen leef je uit in het Satfinder scherm... ;)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Pli HD Skin #142 HPPli

  • Senior Member
  • 1,904 posts

+36
Good

Posted 30 November 2011 - 02:46


Je kunt in de skin_user.xml alle templates uit de in gebruik zijnde skin.xml gebruiken. Verder kun je ze zelfs overrulen door ze in skin_user.xml opnieuw te definiëren naar jouw smaak. Jouw versie van zo'n template wordt dan door de hele skin gebruikt.


A) Je moet dus in de gaten houden als je van skin wisselt dat je user-skin ook moet wisselen?
B) Welk gedeelte is nu een template?
C) Is daar een wiki of een linkje voor?
D) Is dit bijvoorbeeld al een template?

Misschien domme vragen maar ik moet toch ergens beginnen

Niet bescheiden zijn, mijn inziens is dit board er ook om juist elkaar te helpen met onze "dream" hobby. En dan zie ik meer dat iedere vraag is bedoeld ter of om verduidelijking.

A) skin_user.xml wordt geplaatst in etc/enigma2 en overschrijft (onafhankelijk) altijd de gekozen skin, in dit draadje dus de nieuwe PLi-HD skin.
Plaats je nu in skin_user.xml enkele MagicHD skin onderdelen van plugins zoals Shoutcast en Foreca wordt onmiddelijk overgeschakeld van PLi-HD skin naar MagicHD skin bij het oproepen van de plugins. Zelfs wanneer je een eigen aangepaste template uit dePLi-HD skin plaatst wordt deze aanpassing keurig gebruikt. (m'n eerdere fout was het plaatsen van enkele regels inplaats van het gehele template onderdeel.
B) Bij het openen van de PLi-HD skin middels bijv. PSPad-editor zie je onmiddelijk de gebruikte templates-opzet in blokken onder de noemer <!-- Templates -->
C) Mij onbekend, misschien kan @littlesat hier meer over vertellen.
D) Neen, is enkel een commando-regel. Kijk even (zie B.) opnieuw in Pli-HD skin en de nieuwe opzet middels templates wordt je onmiddelijk duidelijk.

@Bag58
Inderdaad werkt de aanvulling in de infobalk uitstekend (!) indien je de extra benodigde (eigen) aanpassingen aanvult in het gehele template-blok <!-- Infobar Template --> geplaatst in de overschrijvende skin_user.xml

Edited by HPPli, 30 November 2011 - 02:49.


Re: Pli HD Skin #143 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 30 November 2011 - 08:48

Erik... ik zou zeggen leef je uit in het Satfinder scherm... ;)

Nee hoor nergens voor nodig. Die minieme schoonheidsfoutjes kan ik prima mee leven, ik ben al heel blij met hoe het nu is geworden, dat is eigenlijk de boodschap.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Pli HD Skin #144 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 30 November 2011 - 10:02

Niet geheel ontopic want skin_display.xml staat tegenwoordig apart, maar hoe noem je deze als je hem in ect/enigma2 zet?
skin_display_user.xml of skin_user_display.xml?

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Pli HD Skin #145 Opuske

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2011 - 13:27

Ik ondervind een probleem wanneer ik dvd bestanden of iso bestanden afspeel met de pli skin.
Het probleem is namelijk dat de ondertitels wegvallen of helemaal niet werken.

Verander ik naar een andere skin dan doen diezelfde ondertitels het weer wel.

Kan hier eens naar gekeken worden aub want opzich vind ik deze pli skin de beste die er is voor mij om mee te werken.

Grts Dave.

Re: Pli HD Skin #146 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,935 posts

+695
Excellent

Posted 30 November 2011 - 13:29

Ook het afspelen van dvd bestanden of iso bestanden heeft niets met de skin te maken. Ik denk eerder dat je TV hier inzoomt op 16/9 en de boven/onderrand van de DVD afsnijdt.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Pli HD Skin #147 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 30 November 2011 - 13:32

DVD subtitles werken niet op een aantal boxen in combinatie met een HD skin, dat is een hardwarematige beperking. Enige oplossing is overschakelen naar een SD-skin. Dat is al een aantal keer uitgelegd in het verleden.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Pli HD Skin #148 Opuske

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2011 - 13:33

Ook het afspelen van dvd bestanden of iso bestanden heeft niets met de skin te maken. Ik denk eerder dat je TV hier inzoomt op 16/9 en de boven/onderrand van de DVD afsnijdt.


Neen want heb dat ook al gedacht eerst maar dat is het niet.
Als ik het beeld verander zijn ze er nog steeds niet. (breedbeeld / 16/9 / 4/3 / zoom ondertitel ect ect ect)
Soms beginnen ze te lopen in het begin van de film en dan opeens zijn ze weg en moet je een beetje terugspoelen om ze heel af en toe weer terug te krijgen.

Zet ik een andere skin erop dan doen ze het wel goed ??

Edited by Opuske, 30 November 2011 - 13:35.


Re: Pli HD Skin #149 Opuske

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2011 - 13:35

DVD subtitles werken niet op een aantal boxen in combinatie met een HD skin, dat is een hardwarematige beperking. Enige oplossing is overschakelen naar een SD-skin. Dat is al een aantal keer uitgelegd in het verleden.


Mjah nochtans is het bij een andere hd skin die ik gebruik altijd goed geweest (brushedalu-hd en HD-line)
Maar nu met de pli hd skin loopt het fout :(

Re: Pli HD Skin #150 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 30 November 2011 - 13:35

Dan is het geen dvd/iso file, maar een mkv, mp4 of avi file met een losse srt. Daarmee zijn (ook) bekende problemen, maar die kunnen opgelost worden. Is allemaal vrij complex.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Pli HD Skin #151 Opuske

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2011 - 13:39

het zijn allemaal dvd bestanden hoor.

ik speel enkel iso en vob bestanden af op de dreambox.

(gaat om de dm800 trouwens)

Edited by Opuske, 30 November 2011 - 13:41.


Re: Pli HD Skin #152 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 30 November 2011 - 13:55

@ HPPLi

Bedankt !!

Vooral punt B is voor mij een zeer nuttige eyeopener.

Ik begrijp dus dat een template een scherm is.
Begint met:

<screen name=... + opmaak
	daarna 1 of meer comando regels
	en eindigt met
</screen>

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Pli HD Skin #153 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,935 posts

+695
Excellent

Posted 30 November 2011 - 14:12

(gaat om de dm800 trouwens)

DMM zal hiervoor wat moeten aanpassen in de drivers om DVD ondertitels met een HD skin goed te krijgen.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Pli HD Skin #154 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,052 posts

+298
Excellent

Posted 30 November 2011 - 15:49

Ik begrijp dus dat een template een scherm is.


Eigenlijk andersom: Elk "screen" is automatisch ook een template. Je kunt dus "erven" van een ander screen, of zelf screens combineren.

De templates zijn eigenlijk dus screens die op zichzelf niet veel nut hebben, maar wel worden gebruikt in het samenstellen van andere schermen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Pli HD Skin #155 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 30 November 2011 - 16:27

Ik begrijp dus dat een template een scherm is.


Eigenlijk andersom: Elk "screen" is automatisch ook een template. Je kunt dus "erven" van een ander screen, of zelf screens combineren.

De templates zijn eigenlijk dus screens die op zichzelf niet veel nut hebben, maar wel worden gebruikt in het samenstellen van andere schermen.


Dus als ik het goed zie is een screen bv het channel selection screen opgebouwd uit "SelectionTemplate" die op zijn beurt is opgebouwd uit "basictemplate" en die uit de "toptemplate" en die weer uit een aantal .png en source files?

Alleen bij de pigtemplate loop ik vast (waarschijnlijk bij alle templates) ,ik wil eigenlijk als bv een opname start niet dat het hele tv scherm gevuld wordt met een screen inclusief de pig maar alleen maar een tekstboxje omdat die screen misschien 3 sec wordt getoond en ik het vervelend vindt dat het hele tvbeeld verdwijnd.

Nu weet ik wel dat ik een userskin kan maken ,maar dan krijg je dus eigenlijk een screen van een andere skin.
En ik wil eigenlijk ook bij Pli-hd blijven.

Dus hoe kan ik dit met de Pli-hd skin voor elkaar krijgen? :blink:
Ik mag aannemen dat we de messagebox kwa png uit magic skin kunnen gebruiken tijdelijk.
Of kan het niet?

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Pli HD Skin #156 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 30 November 2011 - 23:29

DVD subtitles werken niet op een aantal boxen in combinatie met een HD skin, dat is een hardwarematige beperking. Enige oplossing is overschakelen naar een SD-skin. Dat is al een aantal keer uitgelegd in het verleden.

Toch al een tijdje goed hier hoor icm Magic EHD, dacht dat het probleem opgelost was dus.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Pli HD Skin #157 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 30 November 2011 - 23:30

Niet geheel ontopic want skin_display.xml staat tegenwoordig apart, maar hoe noem je deze als je hem in ect/enigma2 zet?
skin_display_user.xml of skin_user_display.xml?

Stel ook veuls te moeilijke vragen he :rolleyes:

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Pli HD Skin #158 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 1 December 2011 - 10:14


Niet geheel ontopic want skin_display.xml staat tegenwoordig apart, maar hoe noem je deze als je hem in ect/enigma2 zet?
skin_display_user.xml of skin_user_display.xml?

Stel ook veuls te moeilijke vragen he :rolleyes:

Blijft dus ook skin_user.xml als je display aanpast, niet echt logisch.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Pli HD Skin #159 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,935 posts

+695
Excellent

Posted 1 December 2011 - 10:34

@Meega,

Het enige wat je nu kan is het pig scherm voor de messagebox uit de skin.xml slopen. Dan krijg je de normale messagebox popup voor opname gestart enz... ipv de PIG layout.

Ik hoop nog altijd dat ik een functie erbij krijg zodat je per plugin (op hoofdscherm) een aparte skin_xxxx.xml kunt toevoegen. Dan is het in princype de betreffende skin_xxxx.xml weggooien... of eventueel schrijft iemand er zelfs een plugin voor die die losse skin_xxxx files aan/uit kan zetten (door ze simpelweg te renamen???, (xxxx is hier het "hoofd" scherm van de plugin)...

Edited by littlesat, 1 December 2011 - 10:34.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Pli HD Skin #160 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 1 December 2011 - 12:28


DVD subtitles werken niet op een aantal boxen in combinatie met een HD skin, dat is een hardwarematige beperking. Enige oplossing is overschakelen naar een SD-skin. Dat is al een aantal keer uitgelegd in het verleden.

Toch al een tijdje goed hier hoor icm Magic EHD, dacht dat het probleem opgelost was dus.

En dat op een dm8000? Ik kan me niet herinneren dat daar op dat gebied iets aangepast is. Ik kan het zelf niet uitproberen, ik speel nooit dvd's...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: Skin

45 user(s) are reading this topic

0 members, 45 guests, 0 anonymous users