Jump to content


Photo

Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief)

oscam mgcamd handleiding Satmann

  • Please log in to reply
131 replies to this topic

#1 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 30 December 2011 - 17:12

Heren,

ik heb het beloofd om de moeite te nemen een goede handleiding te maken (hoop ik) hoe je bv op een box oscam kan draaien als CardServer (voor het uitlezen van je eigen kaart uiteraard) en dan met mgcamd kan connecteren op dezelfde box of dan met je andere boxen hoe je dan met enkel Mgcamd (cccam en al is dan niet meer nodig) ook op dezelfde oscam kan verbinden om je kaartje uit te lezen.

Gezien ik nogal last had van af en toe zwart beeld (lag wel aan de lijst mappings die je moet maken in oscam dvbapi) ben ik gewoon uit nieuwsgierigheid gaan zoeken achter een alternatief...die is er dan ook.
Gewoon oscam draaien om je kaart te uit te lezen en mgcamd om beeld te krijgen.
Op je andere boxen kan je dan simpelweg met mgcamd alleen verbinden naar je oscam en zo genieten van je kaartje.

Ik hoop dat ik toch iemand hiermee een plezier kan doen. :)

In de rar zit een handleiding in Nederlands en alle files die je nodig je nodig hebt om de hele boel te kunnen doen werken.
Volg de handleiding stap per stap en je hebt zeker een draaiende box met beeld, op je local zonder problemen of andere configuratie problemen.

ps : eventuele schrijffouten (vergeef ze mij),
eventuele commentaren van : ik begrijp niet waarom je alles niet in oscam doet...wel daar heb ik mijn redenen voor ;) en ik hoop alvast dat het toch een beetje deftig is uitgelegd.

greetz
SatMann

[edit] bijlage verwijderd ivm update verderop in dit draadje

Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #2 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 30 December 2011 - 17:21

Thanks! Hoewel ik het zelf niet zal gebruiken toch bedankt!
Posted Image

Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #3 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 30 December 2011 - 18:45

Thanks, .......... ik was al een eind op weg, maar met je howto van zojuist helemaal OK !!! :D

Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #4 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 30 December 2011 - 18:46

graag gedaan...daarvoor doen we het ;)

Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #5 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 30 December 2011 - 21:00

Als er mensen zijn die dit geprobeerd hebben met succes (hahaha hoop ik toch) laat maar weten, is altijd leuk te horen dat er mensen het ook op gang kregen.
En uiteraard ook dank aan mensen van openPli B)

Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #6 aardbei

  • Senior Member
  • 199 posts

+8
Neutral

Posted 30 December 2011 - 21:12

gaat goed hoor!
ben alleen nog wat eigenwijs geweest, en heb dvbapi uitgezet hier, heb er zo te zien geen last van
ow, mgcamd 1.38 vraagje, ik hoefde die crypto module niet te installeren, kan dat komen doordat het een dream is met die genuine check spullen erin


mvrgr
1 x DM800 OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
2 x DM600 OpenPli latest
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #7 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 30 December 2011 - 21:19

Hi Aardbei, staat die dvbapi aan?
in de oscam.conf staat die er toch niet meer in?

dus ik zou ni weten waarom hij aanstaat :D
wel voor alle lezers, check na installatie effen dit :
ga naar oscam webconfig
klik dan op de configuration en dan op het einde dvbapi, die moet af staan.

die crypto was voor Vu+, dus sorry voor het misverstand :lol: en dank voor de aanvulling, zo is er duidelijkheid van andere gebruikers. THX

greetz

Edited by SatMann, 30 December 2011 - 21:20.


Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #8 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 30 December 2011 - 21:36

@openPli

zou het mogelijk zijn de mgcamd 1.38 mee te nemen in de feeds en al dan niet een check op te steken indien het niet over een dm gaat dat de libcrypto mee geïnstalleerd word, zou leuk zijn dat er niet teveel meer moet gebeuren na het installeren.

Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #9 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 30 December 2011 - 21:41

top initiatief ;)

Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #10 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 30 December 2011 - 21:48

In plaats van een oude versie libcrypto er bij te installeren kun je m.i. beter een symlink leggen naar de nieuwe versie van Openpli.

Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #11 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 30 December 2011 - 21:51

zeeteefje, leg eens uit?

want in mijn log met de opstart van mgcamd 1.38 zag ik duidelijk dat hij die libcrypto nodig had?

Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #12 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 30 December 2011 - 22:24

mgcamd refereert naar een oude libcrypto. Jij hebt die oude erbij naast geinstalleerd, je had ook een symlink oude libcryptonaam naar de nieuwe die in openpli staat kunnen maken.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #13 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 30 December 2011 - 22:26

en nu nog zeggen hoe de anderen dat kunnen doen ;)
ik zal dat aanpassen in de handleiding dan of de mensen van openpli kunnen dat standaard aanmaken als ze 1.38 willen opnemen in de feed?

Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #14 aardbei

  • Senior Member
  • 199 posts

+8
Neutral

Posted 30 December 2011 - 22:27

Hi Aardbei, staat die dvbapi aan?
in de oscam.conf staat die er toch niet meer in?

dus ik zou ni weten waarom hij aanstaat :D
wel voor alle lezers, check na installatie effen dit :
ga naar oscam webconfig
klik dan op de configuration en dan op het einde dvbapi, die moet af staan.


mijn fout, was zelf ook al aan het rommelen vandaag met oscam, zag een beetje scheel van de config-files onderhand :P


mvrgr
1 x DM800 OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
2 x DM600 OpenPli latest
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #15 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 30 December 2011 - 22:29

haha aardbei.... geloof me, soms zie je scheel als je er teveel op kijkt :rolleyes:

Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #16 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 30 December 2011 - 22:30

Heb dat ook, en werkelijk dat kreng is zo flexibel als een hardhouten deur. Met inachtneming van allerlei bugjes waar je omheen moet slalommen heb je werkelijk nog legio mogelijkheden.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #17 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 30 December 2011 - 22:37

update aan de files.
Dankzij het oplettende oog van theparasol kwam een tip dat bij de oscam.server best nog een aanpassing moet gebeuren.
dit zou er voor zorgen dat de update van je kaart (admin en pbm datum) beter zal verlopen.

in oscam.server:
Idents eruit halen...
Alleen caid invullen 1817,0100 (bij tvvl dus 1818,0100)

dit is nu aangepast aan de files, dus je kan deze hier nu downloaden.
dank voor de bijdrage (andere zijn ook welkom :-) )

[edit] bijlage verwijderd ivm update verderop in dit draadje

Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #18 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 31 December 2011 - 10:15

Edit bij het bovenstaande bericht.
Sommige mensen melden dat het verwijderen van de Ident bij hen problemen heeft op oscam.server file.
Bij diegene die geen beeld meer hebben door deze wijziging kan je dus beter die Ident gewoon terug zetten zoals het moet. (je kan dan in het eerste bericht die files afhalen, daar staat alles nog in vermeld.)

Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #19 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 31 December 2011 - 10:51

en nu nog zeggen hoe de anderen dat kunnen doen ;)


Met het commando: ln-s libcrypto.so.0.9.8 libcrypto.so.0.9.7 via telnet sessie in /usr/lib

Zo kan mgcamd (of elk ander) op zoek naar de oude versie en start toch de nieuwe versie op. :)

Edited by zeeteefje, 31 December 2011 - 10:52.


Re: Hoe doe ik het Oscam CS en MgCamd als client (handleiding en files inclusief) #20 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 31 December 2011 - 10:56

En terug een update aan de handleiding.
in plaats van een oude libcrypto te installeren is het beter om een symlink te leggen zoals aangehaald hier.
de wijziging zit op pagina 5.
en ook een wijziging over de ident in je oscam.server file.

zeeteefje, ik zag je berichtje te laat, bij deze heb ik dat gewoon ook in de handleiding vermeld.
bij mij is het nog via ftp. ik verander de handleiding zodat er 2 mogelijkheden zijn.
bij deze zeeteefje en andere mensen met opmerkingen bedankt.



[edit] bijlage verwijderd ivm update verderop in dit draadje

Edited by hemertje, 14 January 2012 - 20:04.




Also tagged with one or more of these keywords: oscam, mgcamd, handleiding, Satmann

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users