Springen naar inhoud


Foto

Openpli update troubles topic

Algemeen

  • Please log in to reply
Er zijn 3101 reacties in dit onderwerp

Re: Openpli update troubles topic #2361 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27442 berichten

+396
Excellent

Geplaatst op 31 mei 2013 - 21:23

Ik neem je niets kwalijk hoor. Dat geven de smiley's wel weer denk ik toch? :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli update troubles topic #2362 Vaako

  • Senior Member
  • 268 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 2 juni 2013 - 02:28

BEDANKT aan het OpenPLi Team voor jullie TOP werk!!!!

 

Mijn DM500HD werkt weer als een speer door jullie :D


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Openpli update troubles topic #2363 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5840 berichten

+188
Excellent

Geplaatst op 4 juni 2013 - 19:50

Ik wou er niet een nieuw draadje om beginnen maar is er een ip cam app die goed (dat wil zeggen GUI aangedreven dus consument vriendelijk) werkt . CamFS is een mooie tool eenvoudige GUI maar de beelden zijn niet streaming maar jpg plaatjes met x sec ertussen.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Openpli update troubles topic #2364 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33490 berichten

+118
Excellent

Geplaatst op 7 juni 2013 - 09:29

de 2.1 voor de DM800 bouwt weer...


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Openpli update troubles topic #2365 -Neo-

  • Member
  • 3 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 7 juni 2013 - 12:00

de 2.1 voor de DM800 bouwt weer...

 

Welliswaar bouwt hij weer maar vandaag deed ik via het software update menu een update en start de box niet meer op. Het betreft dus een DM800. Ik krijg wel het Pli boot plaatje maar het rode lampje op de box blijft knipperen en er gebeurt niets meer. Als ik de NFI file probeer te flashen via de webinterface krijg ik:

 

INVALID IMAGE (OR OLD VERSION)



Re: Openpli update troubles topic #2366 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69017 berichten

+1755
Excellent

Geplaatst op 7 juni 2013 - 12:16

Dan heeft je box een te oude bootloader (en stond er dus een vrij oude image op, want de laatste bootloader is al even uit (en nodig)).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli update troubles topic #2367 -Neo-

  • Member
  • 3 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 7 juni 2013 - 12:48

Dan heeft je box een te oude bootloader (en stond er dus een vrij oude image op, want de laatste bootloader is al even uit (en nodig)).

 

Dat lijkt me stug want ik heb vorige week nog geupdate via het software menu naar de mei versie. Maar als het toch zo is, hoe krijg ik het weer aan de praat?



Re: Openpli update troubles topic #2368 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27442 berichten

+396
Excellent

Geplaatst op 7 juni 2013 - 13:47

Heb jij gecontroleerd welke bootloader er nu in staat?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli update troubles topic #2369 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69017 berichten

+1755
Excellent

Geplaatst op 7 juni 2013 - 13:55

Je krijgt die melding ook als je per ongeluk de zip in plaats van de uitgepakte nfi probeert te installeren, of een image voor een DM800SE ipv een DM800HD... Kortom, als de bootloader iets krijgt waar hij geen chocola van kan maken...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli update troubles topic #2370 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5840 berichten

+188
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2013 - 08:16

Weet iemand wat er met RTL5HD aan de hand is SD is goed maar HD is spagetti ....lijkt niks met PLi te maken hebben.

 

http://www.sat4all.c...333308-rtl5-hd/


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Openpli update troubles topic #2371 theparasol

  • Senior Member
  • 4157 berichten

+198
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2013 - 08:46

Weet iemand wat er met RTL5HD aan de hand is SD is goed maar HD is spagetti ....lijkt niks met PLi te maken hebben.

 

http://www.sat4all.c...333308-rtl5-hd/

 

Vannacht al opgevallen. Ned1HD en RTL4HD lagen er compleet uit en RTL5HD lijkt wel ouderwets analoog gescrambled ;)

Als je het mij vraagt fikse encoder problemen!


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Openpli update troubles topic #2372 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4541 berichten

+140
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2013 - 09:30

Is hier ook zo.Bijlage  screenshot.jpg   239,05K   52 Aantal bijlagen



Re: Openpli update troubles topic #2373 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14749 berichten

+467
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2013 - 10:32

Is intussen weer opgelost, dan liggen die gasten die de zaak monitoren toch niet het hele weekend te slapen......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Kirkstone builds, local cards driven by OsCam

 

Press the rep_up.png button on the buttom right of this message ;)


Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Openpli update troubles topic #2374 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5840 berichten

+188
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2013 - 10:47

Poehhhh een responce tijd van ca 9 uur........petje af hoor.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Openpli update troubles topic #2375 Happysat

  • Senior Member
  • 697 berichten

+43
Good

Geplaatst op 8 juni 2013 - 12:50

Gebeurde toen Gi-Joe er gisteren avond op was  :P  Star Trek was okay.


Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Openpli update troubles topic #2376 -Neo-

  • Member
  • 3 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 8 juni 2013 - 13:41

Dan heeft je box een te oude bootloader (en stond er dus een vrij oude image op, want de laatste bootloader is al even uit (en nodig)).

 

Je had helemaal gelijk. DIe bootloader moet je blijkbaar apart flashen dus dat heb ik gedaan en nu is hij as we speak netjes aan het flashen. Thanks.



Re: Openpli update troubles topic #2377 zomfranken

  • Member
  • 10 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 juni 2013 - 12:49

De  OpennPi update voor de DB800 doet het bij mij sinds enkele dagen weer perfect.Hartelijk dank daarvoor!

 



Re: Openpli update troubles topic #2378 Fritsjof

  • Member
  • 17 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 15 juni 2013 - 08:44

Ik heb vanmorgen een software update gedaan van mijn DM500HD en net als een aantal weken geleden kwam het bootscherm wel up maar daarna ging de box op zwart, een aantal weken geleden was dit ook aan de orde, dit werd hier gemeld en sinds die tijd stond er enkele dagen bij de software update een waarschuwing. Omdat die waarschuwing vanmorgen weg was dacht ik dat ik weer veilig kon updaten, maar dit blijkt helaas niet het geval.

 

Ik probeer nu handmatig OpenPLi-3.0-beta-dm500hd-20130614 te laden en zal laten weten of het dan wel weer werkt.



Re: Openpli update troubles topic #2379 adri

  • Senior Member
  • 372 berichten

+5
Neutral

Geplaatst op 15 juni 2013 - 14:58

Sinds 2 dagen is er geen image voor de DM8000 gebouwd.

Zijn er problemen met de DM8000?



Re: Openpli update troubles topic #2380 Fritsjof

  • Member
  • 17 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 17 juni 2013 - 13:51

Ik probeer nu handmatig OpenPLi-3.0-beta-dm500hd-20130614 te laden en zal laten weten of het dan wel weer werkt.

Die werkt wel! :-)





Also tagged with one or more of these keywords: Algemeen

2 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers


    Bing (1)