Jump to content


Photo

Anticardshare Canaldigitaal actief


  • Please log in to reply
122 replies to this topic

Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #61 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 12 January 2012 - 00:33

Die zit wel degelijk in de feed. Sterker nog, 't is de default, dus als je 'm niet in de download lijst ziet staan, is dan omdat je 'm al geinstalleerd hebt staan.

Kijk eens naar http://<ip-van-je-box>:16001, dan zie je de versie die draait...

Wat bedoel je met default ?
Standaard zit er geen ccam in openpli, dus je moet hem zelf kiezen, wat is er dan standaard ?

Zie attachment, hij staat er niet bij.

Ik draai momenteel 2.2.1-ro.

Attached Files


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #62 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 January 2012 - 00:39

Nee, hij komt niet default mee. Maar als je gewoon CCcam installeert (of de autobackup/restore doet dat voor je) dan krijg je de laatste versie.

Volgens je screenshot zijn 2.0.9 en 2.2.1 downloadable, en 2.3.0 niet. Waaruit zou kunnen volgen dat je 2.3.0 reeds geinstalleerd hebt staan, en 2.2.1 er handmatig in gezet hebt. Want zodra je iets installeert moet het uit deze lijst verdwijnen.

Kijk eens onder Menu, Plugins, rode knop, softcams? Wat staat daar als geinstalleerd?

edit: dit onder de assumptie dat je een recente OpenPLi 2.1 draait...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #63 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 January 2012 - 00:39

Lijkt me niet want die 2.2.1 ro staat nog in je download lijst... check nu ff die web pagina op port 16001 dan weet je het zeker!

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #64 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 12 January 2012 - 00:52

Waarom staat die versie hier bv niet bij:


Vermoedelijk omdat ie nog vrij nieuw is en er nog bij gezet moet worden. Op het forum zelf wordt ie namelijk wel gewoon besproken.
http://www.cccamforu...ead.php?t=79950

Dus verhalen dat deze versie een backdoor zou bevatten neem ik zelf niet serieus.

Dat wil echter niet zeggen dat er geen fake versies in omloop zouden zijn die wel een backdoor hebben!!! En da's een ander verhaal. Ik heb ook al een versie 3.0 ergens zien langsfietsen en daarvan weten we zeker dat ie fake is.

Kan ik uit deze topic opmaken dat met de oude Seca2 kaarten het maximaal 4 shares niet van toepassing is, helaas share je dan geen HD?

Dat klopt voor zover mij bekend. Met irdeto2 kaarten heb je zelfs 100% zekerheid.

Edited by Black Tiger, 12 January 2012 - 00:52.

Greetings, Black Tiger

Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #65 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 January 2012 - 00:58

Dus verhalen dat deze versie een backdoor zou bevatten neem ik zelf niet serieus.

Ik heb al vanaf het moment van de eerste meldingen een iptables entry op mijn firewall draaien die alle uitgaande verkeer van mijn boxes naar syslog schrijft.
En daar moet ik 't eerste pakket (even de connecties naar de download server er uit gefilterd) nog in zien verschijnen...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #66 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 12 January 2012 - 01:02

Exact. Als alles langs een linux firewall moet is het makkelijk te controleren. Hier draait ook een linuxserver waar alle dataverkeer van in huis langs door naar buiten moet.
Er gaat echt geen backdoor op een client effe op die server een iptables regeltje erbij maken om naar buiten te mogen.
En als er iets geprobeerd wordt komt het hier ook in syslog.

Maarja, wij zijn dan voorzien van de goede versies. Als je pech hebt een fake versie in bezit te hebben.... begin vorig jaar is er wel zo'n versie geweest... niet afkomstig van CCcam zelf uiteraard.

Edited by Black Tiger, 12 January 2012 - 01:02.

Greetings, Black Tiger

Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #67 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 12 January 2012 - 02:41

helaas is er toch al iemand door geblokkeerd via Canal Digitaal ( als je het moet geloven he )
Van een ander board

user : EmQu,

Ik ondervond sinds gisteren ook problemen met wegvallend beeld. Ik share met mijn slaapkamer en de kelder. Zojuist toch maar eens canal digitaal gebeld en kreeg het volgende ontluisterende verhaal:

CD: Meneer, we hebben uw kaart afgesloten omdat u aan cardsharing doet.
Ik: Ja binnenshuis en dat mag toch gewoon.
CD: Nee u doet dat via een backdoor in CCCam en dat mag niet en daarom hebben we u afgesloten sinds gisteren.
Ik: En nu?
CD: U kunt een bezwaarschrift indienen en uw geld terugvragen voor deze maand, uw kaart kan niet meer geactiveerd worden.
Ik: Dus mijn abo is afgelopen per direct? En ik kan dus nu een nieuw abo aanvragen? Wordt er nu ook geen geld meer afgeschreven?
CD: Ik kan u helaas niet verder helpen.

Toen heb ik de hoorn er maar opgegooid. Wat moet ik hier nu mee? Ze zijn knettergek geworden daar!
Wat moet ik nu doen? Blij zijn dat ik per direct van die oplichters af ben en t zo laten? Of gaan ze nu gewoon braaf door met de maandelijkse incasso? Ik ben eventjes de weg kwijt. Iemand tips?


Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #68 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 12 January 2012 - 07:54

helaas is er toch al iemand door geblokkeerd via Canal Digitaal ( als je het moet geloven he )
Van een ander board

user : EmQu,


CD: Nee u doet dat via een backdoor in CCCam en dat mag niet en daarom hebben we u afgesloten sinds gisteren.
Ik: En nu?
user : EmQu,

Lijkt me dat cds tegen persoon zecht dat deze een backdoor heeft tbv cardssharing. Uit de text kan ik niet opmaken dat cds backdoor gebruikt.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #69 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 January 2012 - 08:00

Lijkt mij meer dat hij zonder te weten al dan niet via een backdoor in een softcam onderdeel was van een kaartserver.
CDS cardshareteam heeft vermoedelijk geinfiltreerd en cardserials opgevraagd die actief waren in dit cardnetwerk en ook die van hem onderschept.

Wellicht moet je om een backdoor te triggeren al de poort naar buiten open hebben staan in je router, ge ip-scanned worden, backdoor wordt getriggerd en je wordt volautomatisch toegevoegd aan zo'n free danwel commercial kaartnetwerk. Maar kan ook zijn dat de softcam het wanip op zeker moment ergens meldt.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #70 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 January 2012 - 08:30

Ik denk dat veel "onwetenden" op het moment dat ze een connectie met een cardserver maken niet beseffen dat die link volledig bidirectioneel is, tenzij ze maatregelen treffen. En default is dat niet alleen bidirectioneel, maar CCcam bied ook automatisch je kaarten aan aan de andere kant, met een maximum van 10 hops.

Ik kan me voorstellen dat die cardservers daar gretig gebruik van maken en die aangeboden kaarten resharen.

Default staan ook de EMM updates over zo'n link aan, en als dat zo is gaat het serienummer van de kaart mee in de CCcam data, en is het kinderspel om aan de andere kant, desnoods 10 hops verder, die dingen uit te lezen. En dan wordt het niet zo moeilijk om de eigenaar van de aangeboden kaart te achterhalen.

Het enige wat dat CDS team hoeft te doen is een abonnementje op die cardserver nemen, daar Oscam op los laten, en de binnenkomende traffic analyseren...

En je hoeft het niet eens zelf te doen. Je kunt in deze setup nog redelijk braaf zijn en je kaart alleen delen met een familielid. Als dat lid dan vervolgens een cardserver link heeft met dezelfde default instellingen, dan gaat jou kaart ook mee over die link, zonder dat je daar ook maar iets van af weet...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #71 aardbei

  • Senior Member
  • 199 posts

+8
Neutral

Posted 12 January 2012 - 09:22

Ik denk dat veel "onwetenden" op het moment dat ze een connectie met een cardserver maken niet beseffen dat die link volledig bidirectioneel is, tenzij ze maatregelen treffen. En default is dat niet alleen bidirectioneel, maar CCcam bied ook automatisch je kaarten aan aan de andere kant, met een maximum van 10 hops.

Ik kan me voorstellen dat die cardservers daar gretig gebruik van maken en die aangeboden kaarten resharen.

Default staan ook de EMM updates over zo'n link aan, en als dat zo is gaat het serienummer van de kaart mee in de CCcam data, en is het kinderspel om aan de andere kant, desnoods 10 hops verder, die dingen uit te lezen. En dan wordt het niet zo moeilijk om de eigenaar van de aangeboden kaart te achterhalen.

Het enige wat dat CDS team hoeft te doen is een abonnementje op die cardserver nemen, daar Oscam op los laten, en de binnenkomende traffic analyseren...

En je hoeft het niet eens zelf te doen. Je kunt in deze setup nog redelijk braaf zijn en je kaart alleen delen met een familielid. Als dat lid dan vervolgens een cardserver link heeft met dezelfde default instellingen, dan gaat jou kaart ook mee over die link, zonder dat je daar ook maar iets van af weet...


psies, dat, of iemand die om wat voor reden dan ook z'n box in dmz heeft geplaatst is denk ik eerder oorzaak van achterhalen serienr dan wat anders.
ook ik heb op m'n routers nog nooit CCcam pogingen tot backdoor-communicatie naar buiten waargenomen

mvrgr
1 x DM800 OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
2 x DM600 OpenPli latest
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #72 monicaneyra

  • Senior Member
  • 108 posts

+3
Neutral

Posted 12 January 2012 - 09:28

Je schreef: "Default staan ook de EMM updates over zo'n link aan" hoe en waar kan je deze optie aanpassen?

Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #73 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 12 January 2012 - 09:58

Ik denk dat veel "onwetenden" op het moment dat ze een connectie met een cardserver maken niet beseffen dat die link volledig bidirectioneel is, tenzij ze maatregelen treffen. En default is dat niet alleen bidirectioneel, maar CCcam bied ook automatisch je kaarten aan aan de andere kant, met een maximum van 10 hops.

Ik kan me voorstellen dat die cardservers daar gretig gebruik van maken en die aangeboden kaarten resharen.

Default staan ook de EMM updates over zo'n link aan, en als dat zo is gaat het serienummer van de kaart mee in de CCcam data, en is het kinderspel om aan de andere kant, desnoods 10 hops verder, die dingen uit te lezen. En dan wordt het niet zo moeilijk om de eigenaar van de aangeboden kaart te achterhalen.

Is dat dus ook bij OScam die gekoppelt zit aan een cccam server? Dmv extra reader in oscam.server configuratie die verwijst naar bv cccam server?

Je zou dan toch bijna kiezen om de legale canal digitaal pakket (dus je smartcard) de deur uit te doen, en gewoon een abbo te nemen bij een pay server. Dan is het beheerder van payserver die kaarten uptodate houd.

Edited by J3r03n5ky, 12 January 2012 - 10:00.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #74 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 12 January 2012 - 12:37

Die zit wel degelijk in de feed. Sterker nog, 't is de default, dus als je 'm niet in de download lijst ziet staan, is dan omdat je 'm al geinstalleerd hebt staan.

Kijk eens naar http://<ip-van-je-box>:16001, dan zie je de versie die draait...

Nee echt niet.
Op de 16001 pagina staat 2.2.1.
In de uninstall staat 2.2.1-r0.
Ik heb hem al een aantal maanden zo draaien en tentijde van de installatie was dat de laatste.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #75 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 January 2012 - 13:29

Ah, maar als 't al maanden zo draait dan zit je dus wellicht niet met een up-to-date OpenPLi. Alleen de laatste release heeft 2.3.0 in de feeds...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #76 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 12 January 2012 - 13:32

hmmm ben net terug gegaan naar cccam 2.2.1 en wat schets mijn verbazing ?
de hele EMM en ECM stroom is weer normaal tov cccam 2.30
is dat normaal of werkt die cccam 2.2.1 niet goed met de nieuwe chid limits ?

de 2.30 bleef zelfs naar 24 uur me steeds bekogelen met 111 ecms uitzetten weer op 1 zender zetten sbs6 hd niks anders doen en binnen 10 minuten had ik weer 111 ecm
dit nu al 24 uur gedaan
en nu naar de downgrade naar 2.2.1 is het weg ??

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #77 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 January 2012 - 13:33

De recente serie EMM's hebben een packet size die groter is dan CCcam < 2.3.0 kan verwerken. Deze worden gewoon gedropt. Daarom zie je ze niet, en daarom kwam ook die chids limit update niet door...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #78 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 13 January 2012 - 00:33

Ah, maar als 't al maanden zo draait dan zit je dus wellicht niet met een up-to-date OpenPLi. Alleen de laatste release heeft 2.3.0 in de feeds...

Zojuist geupdate naar de laatste OpenPli en direct krijg ik cccam 2.3.0.
Thnx.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #79 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 13 January 2012 - 00:34

Nu nog ff flipperen met de card om te upgraden naar I4A

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #80 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 13 January 2012 - 00:39

card reader /dev/sci0
handled 8(8) ecms and 17(17) emms

SECA card xx.xxx.xxx.xxx rev I45 entitlements:
0000 MANAGMENT : 2012-03-14
006a CANALDIGITAAL : 2012-03-05

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users