Jump to content


Photo

gecodeerd opnemen of niet?


  • Please log in to reply
69 replies to this topic

Re: gecodeerd opnemen of niet? #21 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 16 January 2012 - 19:44


Met dien verstande dat, zogauw de box in standby gaat, de gecodeerde opnames automatisch omgezet worden in ongecodeerde

Misschien nog slimmer... Zodra er genoeg stream op je kaart vrij zijn... kan het decoderen beginnen...
Maar het is nog toekomstmuziek en zover we nu overzien gaat het niet werken op alle boxen... Het is driver/hardware afhankelijk.

Maar wat gebeurt er dan als de box denkt: ha er is een stream vrij en jij gaat dan 5 minuten later weer alle 4 gebruiken om te kijken.
stopt dan het automatisch het decoderen en gaat dit op een later 'vrij"tijdstip vanzelf weer verder, of gaat dan alles alsnog op zwart?
Mij lijkt zelf aangeven de veiligste optie

Re: gecodeerd opnemen of niet? #22 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,014 posts

+639
Excellent

Posted 16 January 2012 - 19:50

... Het is driver/hardware afhankelijk.


Enig idee welke boxen wel of niet?
We kijken nu met spanning uit naar deze nieuwe mogelijkheid, en dan moeten vaststellen - ik niet.

Ik krijg graag nu het slechte nieuws (of goede nieuws) . Dat spaart de zenuwen.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: gecodeerd opnemen of niet? #23 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 16 January 2012 - 20:48

Dat zou op alle verschillende boxen getest moeten worden.
Als mensen dit kunnen proberen, graag.

Als het niet werkt, is het vervolgens nog interessant om te weten of het opnemen, of juist het afspelen mis gaat.
Dit kan bijvoorbeeld vastgesteld worden door naar de grootte van de opgenomen ts file te kijken.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #24 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 17 January 2012 - 08:38

pieterg, ik test dat op de vu duo met openpli en mgcamd only.
ik zal dat vanavond doen of morgen, bericht je daarover dan.
ik zal +- 30 min opnemen, dat moet voldoende zijn?

Re: gecodeerd opnemen of niet? #25 DjFoxy

  • Senior Member
  • 113 posts

+1
Neutral

Posted 17 January 2012 - 09:33

Ik heb net even getest op mijn DM 8000 en zowel met ECM aan als uit kan ik opnemen en terug kijken.
Nu weet ik dat men nog niet klaar is met de plugin maar ik wou dit wel even doorgeven
DM8000 / Vu+ Duo / VU+ Solo / Amiko Alien 8900 / DM 7025+ / Amiko 8240 Cable / Orton cable (openPli) / Debian / Ubuntu en een hele berg andere rotzooi

Re: gecodeerd opnemen of niet? #26 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 17 January 2012 - 10:07



Met dien verstande dat, zogauw de box in standby gaat, de gecodeerde opnames automatisch omgezet worden in ongecodeerde

Misschien nog slimmer... Zodra er genoeg stream op je kaart vrij zijn... kan het decoderen beginnen...
Maar het is nog toekomstmuziek en zover we nu overzien gaat het niet werken op alle boxen... Het is driver/hardware afhankelijk.

Maar wat gebeurt er dan als de box denkt: ha er is een stream vrij en jij gaat dan 5 minuten later weer alle 4 gebruiken om te kijken.
stopt dan het automatisch het decoderen en gaat dit op een later 'vrij"tijdstip vanzelf weer verder, of gaat dan alles alsnog op zwart?
Mij lijkt zelf aangeven de veiligste optie

Daar zijn diverse slimme oplossingen voor, zoals die b.v. op enkele "goedgekeurde" CD-ontvangers te vinden zijn (jawel, zo heel af en toe kan je zelfs van zo'n box iets leren.........).
Zelf aangeven lijkt me de minst handige: dan moet je per dag je timerlijst doorlopen om te gaan bepalen wanneer jij denkt dat er ruimte is.

Edited by SatKiekerd, 17 January 2012 - 10:08.


Re: gecodeerd opnemen of niet? #27 Hugo14

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2012 - 18:44

Heb hier al veel gelezen maar dit is hier de eerste posting.

Ik heb net een online software update op een Vu Duo gedaan waar PLI 2.1 op staat. Bij opname is dus nu ecm nee/ja in te vullen.
Heb ECM op ja gezet en geprobeerd meerdere opnames te maken.
Wanneer de duo op een andere zender wordt gezet en daar ook een opname wordt gestart leek het erop dat de andere opname werd afgebroken, heb daarna nog een keer getest en toen bleek dat wanneer je zapt naar een andere zender de vu duo de opname afbreekt terwijl hij in de timer lijst nog aan het opnemen is.
Wanneer je opneemt met ecm op ja en later opname terug kijkt werkt het wel. Alleen meerdere opnames gaat mis.
Ik kan nu niet meer testen ze willen tv kijken.
Ik heb op een ET9000 als oscam server ingericht en met cccam als client op de diverse apparatuur ook de VU Duo heb een c line naar de oscam server et9000.
op de ET 9000 heb ik nog niet kunnen testen want die moet ik eerst updaten.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #28 uniquefm

  • Senior Member
  • 104 posts

+1
Neutral

Posted 17 January 2012 - 20:25

Hier werkt het niet wanneer ik ECM opname op "ja" zet. hij neemt dan op tot dat ik hem op een andere zender zet. Betreft een VU+ DUO met PLI van 16-1

Re: gecodeerd opnemen of niet? #29 DDX

  • Senior Member
  • 197 posts

+1
Neutral

Posted 17 January 2012 - 20:36

Ik heb net even getest op mijn DM 8000 en zowel met ECM aan als uit kan ik opnemen en terug kijken.
Nu weet ik dat men nog niet klaar is met de plugin maar ik wou dit wel even doorgeven


Zelfde hier, maar beide opnames worden gedecodeerd opgenomen.
Setting heeft geen effect dus. (zal wel mee te maken hebben dat op pagina 1 stond dat het op de 8000 (nog) niet werkt)

Re: gecodeerd opnemen of niet? #30 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 17 January 2012 - 21:17

Als je een zender opneemt die je ook aan het kijken bent, zal de opname hoe dan ook gedecodeerd worden, 'ondanks' de 'record ecm' setting.
Het is interessant te kijken wat er gebeurt als je ofwel een opname start op een andere zender, of een opname start op de actieve zender, en vervolgens zapt.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #31 uniquefm

  • Senior Member
  • 104 posts

+1
Neutral

Posted 17 January 2012 - 21:20

Wat mij opviel was dat de totale opname lengte nog wel zichtbaar was toen ik de opname af wou spelen toen de opname nog liep. Toen de opname gestopt was zag ik dat de opname er op stond totdat ik begon te zappen (heel klein stukje maar). dat was automatische het einde van de opname.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #32 DDX

  • Senior Member
  • 197 posts

+1
Neutral

Posted 17 January 2012 - 22:31

Zat idd op te nemen van zender die ik ook aan het kijken was.
Neem ik andere zender op dan (met Record ECM: yes) dan wordt er wel wat opgenomen maar afspelen gaat dus niet goed, maargoed aangezien dit een dm8000 is lijkt me verder testen niet nuttig ?

Re: gecodeerd opnemen of niet? #33 Hugo14

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 18 January 2012 - 12:21

Net een test gedaan met de ET9000.
Eerst software update.
Daarna ECM in de opname instellingen op ja gezet.
5 opnames gestart en 1 andere zender kijken, daarna op een client flink gezapt en geen problemen blijft keurig werken.
Opname duur ongeveer 7 minuten. Daarna alles teruggekeken en werkt. Het is wel zo dat de opname wordt kortstondig onderbroken op het moment van overschakelen naar een andere zender om een tweede derde etc. opname te starten.
Wanneer je de smartkaart uit de ontvanger neemt stopt het afspelen van de opname omdat er natuurlijk ongecodeerd is opgenomen en dit op het moment van afspelen door de smartkaart wordt gedecodeerd.
Het begin is er dus op de ET9000 :)
Nu hebben we nog een tool nodig om de opname weer gedecodeerd op de schijf te krijgen wanneer er ongecodeerd is opgenomen.
De ET9000 is ingericht als Oscam server en er wordt door de clients (VuDuo,DM800, DM500) met een c line in cccam gelinkt naar oscam op de et9000.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #34 Hugo14

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 18 January 2012 - 13:35

Nog meer getest.

Heb de DM500hd via een mount op laten nemen op de et9000 en neemt goed op alleen kan de DM500 het niet afspelen maar de ET9000 wel. Daarna de smartkaart in de dm500hd gedaan zelfde test en neemt goed op alleen kan de dm500hd het niet afspelen en de ET9000 wel.
Daarna test gedaan met de Vu Duo weer laten opnemen diverse opnames gestart en daar zit een eigen harde schijf in. de Vu Duo kan niet afspelen. Met de ET9000 mount naar Vu Duo en die kan de opgenomen bestanden van de VU Duo wel afspelen.Het is dus wel zo dat de Vu Duo goed opneemt !
Wat ook opvalt als je op de ET9000 tijdens het afspelen van een gecodeerd bestand met de toetsten 9 of 6 of 3 snel vooruit wilt gaat hij terug naar het begin van de opname, de tijd dat het beeld dus gedecodeerd werd opgenomen. Dit laat hij ook in de file lijst zien wanneer bijvoorbeeld 10 minuten hebt opgenomen en je kijkt maar 1 minuut is de gespeelde tijd helemaal gebruikt (gele rondje totaal gevuld).
Dit zijn mijn ervaringen tot nu toe.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #35 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,275 posts

+691
Excellent

Posted 18 January 2012 - 13:52

Spoelen gaat niet in gecodeerde opnames... omdat de tijdreferenties die in die file zitten ook gecodeerd zijn... Er zouden dus tijdreferenties toegevoegd kunnen worden als dat mogelijk is -of- er moet een methode gevonden worden om dan maar de spoeltoetsen te blokkeren. De lengte van de opname in tijd kan hierdoor dus ook niet bepaald worden.

Ik ben bang dat de VU en de DMM boxen een driver aanpassing moeten doen (als het hardwarematig ook wel mogelijk is)...

De volgende stap wordt hoop ik indien mogelijk offline decoderen. Dus als er op de kaart "plekjes" vrij zijn dat je een gecodeerde opname decodeerd... of iets dergelijks...

Edited by littlesat, 18 January 2012 - 13:55.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: gecodeerd opnemen of niet? #36 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 18 January 2012 - 13:53

de tijdlijn klopt inderdaad niet in een gecodeerde opname. Dit omdat de tijd informatie ook gecodeerd is, dus niet uitgelezen/gebruikt kan worden.

edit: te laat ;)

Edited by pieterg, 18 January 2012 - 13:54.


Re: gecodeerd opnemen of niet? #37 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,275 posts

+691
Excellent

Posted 18 January 2012 - 13:56

Sorry pieterg....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: gecodeerd opnemen of niet? #38 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,014 posts

+639
Excellent

Posted 18 January 2012 - 14:36

Ik ben bang dat de VU en de DMM boxen een driver aanpassing moeten doen (als het hardwarematig ook wel mogelijk is)...


Aankaarten bij VU+ ?

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: gecodeerd opnemen of niet? #39 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 18 January 2012 - 18:13

Misschien is het wel slim eerst te kijken wat we ervan bakken.
Als e.e.a. wel bruikbaar is kan VU+ mogelijk drivers aanpassen.

DMM kan misschien maar dat zie ik toch als wat lastiger.
Al was het alleen maar omdat we de voorlaatste open enigma2 source hebben en niet de huidige closed source versie.
Daar komt natuurlijk dan een pikant detail bij.
DMM mag niet zomaar deze ontwikkeling overnemen.
Ze zullen het PLi team dan formeel moeten gaan vragen of ze het mogen gebruiken.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #40 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 18 January 2012 - 22:08

Tnx voor de geweldige ontwikkeling.

Wat me opviel is dat trickmode niet werkt in de gecodeerde gedeelte van de opnames.
De duur van de opname word wel goed weergegeven maar bij afspelen klopt de tijdlijn niet altijd.

Ik heb een opname gemaakt (met et9000) 2 minuten gedecodeerd 2 minuten gecodeerd en 2 minuten weer gedecodeerd.

- Wanneer de gecodeerde opname geen geldige cw krijgt dan lijken de ecm's snel achter elkaar worden gestuurd totdat er weer een geldige ECM is of totdat de laatste gedeelte begint wat gedecodeerd was opgenomen.

- ECM's worden bij afspelen allemaal gecontroleerd. Dus ook al wat gedecodeerd was. Als hierbij een foute ecm komt dan blijf je nog wel beeld houden omdat het al gedecodeerd was opgenomen.

- Doordat de tijdslijn in begin en eind bekend was werd de tijdslijn goed weergegeven. De tijdslijn liep de eerste 4 minuten goed mee maar versprong 2 minuten toen de laatste 2 minuten van de opname begon. (Gecodeerde opname werd uit tijdslijn verwijdert)

Tijdens overgang van gecodeerd naar decodeert en decodeert naar gecodeerd dan zit er regelmatig een frame in welk misvormt beeld weergeeft. Wanneer ik dit krijg corrigeert ook de tijdslijn zich.

Edited by Carl, 18 January 2012 - 22:09.

XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users