Jump to content


Photo

gecodeerd opnemen of niet?


  • Please log in to reply
69 replies to this topic

Re: gecodeerd opnemen of niet? #61 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 25 February 2012 - 10:44

Het werkt, nu is het een kwestie van uitzoeken welke ontvangers het wel kunnen, en welke niet.
Voor zover ik weet, gaat gecodeerd opnemen altijd wel goed, met alle ontvangers.
Alleen een aantal kunnen de gecodeerde opname niet meer afspelen, en ook niet (hardwarematig) offline decoderen.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #62 hactec

  • Member
  • 21 posts

+1
Neutral

Posted 25 February 2012 - 11:25

Op de Vu+ duo werkt het jammer genoeg niet.
Het gecodeerd opnemen start wel, maar het afspelen lukt niet.
Ook niet als je de opname nadien offline decodeerd, de gedecodeerde opname wordt wel aangemaakt maar deze werkt niet om af te spelen.

Gaat dit dan nooit werken op een Vu+ duo of moet er een driver aanpassing komen van Vu ?

Re: gecodeerd opnemen of niet? #63 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 25 February 2012 - 11:26

Ik kan me niet echt voorstellen dat dit een hardware beperking zou zijn, vermoedelijk een driver beperking.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #64 hactec

  • Member
  • 21 posts

+1
Neutral

Posted 25 February 2012 - 11:38

Kan dit na gevraagd worden bij Vu ?
Gebeurt dit automatisch door Pli of moeten we zelf hiervoor aktie ondernemen en waarheen (email) richten we dan eventueel deze vraag ?

Re: gecodeerd opnemen of niet? #65 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 25 February 2012 - 18:52

Het werkt, nu is het een kwestie van uitzoeken welke ontvangers het wel kunnen, en welke niet.
Voor zover ik weet, gaat gecodeerd opnemen altijd wel goed, met alle ontvangers.
Alleen een aantal kunnen de gecodeerde opname niet meer afspelen, en ook niet (hardwarematig) offline decoderen.

Niet te vergeten dan het kleine probleempje van de radio opnames waarbij de tijdschaal nu in de war is ...

"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: gecodeerd opnemen of niet? #66 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 25 February 2012 - 20:23


Het werkt, nu is het een kwestie van uitzoeken welke ontvangers het wel kunnen, en welke niet.
Voor zover ik weet, gaat gecodeerd opnemen altijd wel goed, met alle ontvangers.
Alleen een aantal kunnen de gecodeerde opname niet meer afspelen, en ook niet (hardwarematig) offline decoderen.

Niet te vergeten dan het kleine probleempje van de radio opnames waarbij de tijdschaal nu in de war is ...


daar wacht ik nog even mee tot MiLo klaar is met z'n grote sc rewrite.
Anders krijgen we straks merge conflicten.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #67 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 27 February 2012 - 00:24

ok, dank je, geen probleem, daar wacht ik graag op.

"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: gecodeerd opnemen of niet? #68 Gerjan

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 4 March 2012 - 12:59

Hoe valt eigenlijk vast te stellen of er gecodeerd kan worden opgenomen? De ECM wordt niet apart weggeschreven.

Ben tevens benieuwd of er al zicht is op decodeertools

Re: gecodeerd opnemen of niet? #69 JvdK

  • Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 24 March 2012 - 21:40

Vandaag maar eens geprobeerd op m'n nieuwe VU+ Ultimo een gecodeerde opname te plaatsen. De opname kon ik niet afspelen. Na offline decode ontstaat er een tweede bestand. De lengte (in tijd) is daarvan korter dan de gescrambelde file. Helaas kan de VU+ Ultimo de gedecodeerde file ook niet afspelen.
VU+Ultimo met 2 x DVB-S2 tuners

Re: gecodeerd opnemen of niet? #70 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 21 April 2012 - 18:43

Ik zojuist eens geprobeerd om gecodeerd op te nemen en daarna te decoderen op een dm800se.
In de timer opties zie ik opties als normaal opnemen, ecm ontcijferen en opnemen of ecm niet ontcijferen maar wel opnemen.
Gedecodeerd opnemen is normaal, denk ik. Wat doen die andere beide keuzemogelijkheden?
Ecm ontcijferen en opnemen kan ik inderdaad daarna decoderen, welliswaar met overslaan van de eerste paar seconden van de opname. Is hier een verklaring voor?
Ecm niet ontcijferen maar wel opnemen geeft een lege file.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users