Jump to content


Photo

gecodeerd opnemen of niet?


  • Please log in to reply
69 replies to this topic

Re: gecodeerd opnemen of niet? #41 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 20 January 2012 - 21:24

Bizar spul he dat PLI :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:



En dan DMM :P :P :P :P

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: gecodeerd opnemen of niet? #42 Hugo14

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 21 January 2012 - 00:51

Wanneer er een programma komt dat de gecodeerde opname weer omzet naar een gedecodeerde opname moeten alle dreamboxen daarmee overweg kunnen, dus daarvoor kan er in mijn ogen ook een oplossing voor komen. Dm500hd die ik getest heb neemt met emc op ja gewoon goed op, de box kan het opgenomen bestand alleen (nog) niet afspelen ivm de tijdsettings. De bestanden die gecodeerd opgenomen zijn door de dm500hd kan de et9000 gewoon afspelen

Re: gecodeerd opnemen of niet? #43 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 21 January 2012 - 11:58

nou ja moeten....

er is ook nog zoiets als dat de hardware het moet ondersteunen, en niet alle dreamboxen kunnen dat hardwarematig heb ik inmiddels begrepen.

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: gecodeerd opnemen of niet? #44 DjFoxy

  • Senior Member
  • 113 posts

+1
Neutral

Posted 21 January 2012 - 13:54

Maar als het niet hardware matig kan, is het software matig misschien mogelijk, alleen niet realtime ?
Ik kan me voorstellen dat je offline misschien wel een encrypted file kan decoderen die je misschien realtime op en DM niet kan zien ?
DM8000 / Vu+ Duo / VU+ Solo / Amiko Alien 8900 / DM 7025+ / Amiko 8240 Cable / Orton cable (openPli) / Debian / Ubuntu en een hele berg andere rotzooi

Re: gecodeerd opnemen of niet? #45 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 21 January 2012 - 14:20

Da's dus 1 van de dingen die nog moet gebeuren.
Achter het behang wordt er druk gewerkt om een en ander eerst goed werkend te krijgen.
Het is " work in progress" en nog lang niet af.

De images van PLi zullen waarschijnlijk allemaal deze optie gaan krijgen, dus ook de DMM versies.
Het is echter geen garantie dat het er allemaal perfect op gaat werken.
De 8000 lijkt het niet te kunnen, wel zuur dat een 4 tuner doos dat juist die dat niet kan.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #46 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 21 January 2012 - 14:52

Da's dus 1 van de dingen die nog moet gebeuren.
Achter het behang wordt er druk gewerkt om een en ander eerst goed werkend te krijgen.
Het is " work in progress" en nog lang niet af.

De images van PLi zullen waarschijnlijk allemaal deze optie gaan krijgen, dus ook de DMM versies.
Het is echter geen garantie dat het er allemaal perfect op gaat werken.
De 8000 lijkt het niet te kunnen, wel zuur dat een 4 tuner doos dat juist die dat niet kan.



Toch voor de et-vu enz gaan....
DMM werd toch ook closed??

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: gecodeerd opnemen of niet? #47 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 21 January 2012 - 14:53

werd toch ook = is al

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: gecodeerd opnemen of niet? #48 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 21 January 2012 - 15:15

De source die wij gebruiken is de laatste open versie van DMM.
Die wordt door het PLi-team verder ontwikkeld.
DMM heeft zelf zijn source afgesloten voor externe ontwikkeling.
Alle nieuwe dingen die in PLi komen zitten dus standaard niet meer in de nieuwe DMM images.
Er zijn al een redelijk aantal teams die de source van OpenPLi gebruiken om images te maken.

Er is dus een tweespalt ontstaan.
Images die de closed source van DMM gebruiken, en daar mogen ze niets aan veranderen.
Images die de open source van OpenPLi gebruiken en alles mogen aanpassen wat ze willen.

Er komt steeds meer verschil tussen de 2 en we zullen zien wat er gaat overleven.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #49 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 21 January 2012 - 16:11

werd toch ook = is al

Spannend, wat die dure boxen nu meer kunnen gaan doen, dan een openbox... :D :D :D ;)

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: gecodeerd opnemen of niet? #50 Hugo14

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 6 February 2012 - 11:28

Kent hier al iemand de laatste ontwikkelingen van gecodeerd opnemen ?
Zijn er al plugins om een gecodeerde opname om te zetten naar een gedecodeerde opname ?

Re: gecodeerd opnemen of niet? #51 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 6 February 2012 - 13:48

nee

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: gecodeerd opnemen of niet? #52 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 6 February 2012 - 19:17

Ter info: mijn Topfield zette een opname om met 6x de normale snelheid.

Dolf.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #53 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,280 posts

+691
Excellent

Posted 6 February 2012 - 19:21

Voor de NL kaarten gaat dat maximaal tot 4 keer als er niets gekeken wordt....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: gecodeerd opnemen of niet? #54 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 7 February 2012 - 09:00

Ter info: mijn Topfield zette een opname om met 6x de normale snelheid.

Voor de NL kaarten gaat dat maximaal tot 4 keer als er niets gekeken wordt....

Dat begrijp ik even niet: de snelheid waarmee gedecodeerd wordt, heeft toch niets met de '4 zender'-limiet van de CD-kaarten te naken?

Re: gecodeerd opnemen of niet? #55 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 7 February 2012 - 09:44

de ECM's komen dan ook 4x sneller voorbij, en het aantal ECM wissels is beperkt tot 4 binnen een periode van 10 sekonden. Ik neem aan dat een ECM wissel voor de kaart hetzelfde is als een andere SID opvragen, het hangt er dus een beetje van af hoe dat intern in de kaart geregeld wordt.
anderzijds, het maakt de kaart geen moer uit in welke ontvanger ie zit. Dus als het aantal ECM wissels beperkt is tot 4 dan kan de topfield toch niet meer tegen 6-voudige snelheid decoderen ? Of heb ik het mis ?
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #56 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 7 February 2012 - 18:18

Mmm. Ik heb 3 ontvangers, als deze alle op de zelfde zender zet en 1 opname op een ander zender maak zit ik al op mijn maximum?

Dolf.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #57 adri

  • Senior Member
  • 372 posts

+5
Neutral

Posted 7 February 2012 - 21:35

Mmm. Ik heb 3 ontvangers, als deze alle op de zelfde zender zet en 1 opname op een ander zender maak zit ik al op mijn maximum?

Dolf.

Volgens mij niet.
De kaart staat maximaal 4 SIDs toe.
3 keer hetzelfde programma opnemen is dus 3 keer dezelfde SID en zou dus slechts als 1 moeten tellen.
Daarnaast zal Oscam of CCcam ook de eerste ecm cachen en voor de andere 2 ontvangers niet eens de kaart hoeven te raadplegen.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #58 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 8 February 2012 - 09:58

in real-time maakt het niks uit, want de ECM wisselt niet ongeacht met hoeveel toestellen je kijkt. De vraag was als je versneld zou kijken, en er dus sneller ECM's doorkomen, wat er dàn gebeurt met de kaart ?
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #59 adri

  • Senior Member
  • 372 posts

+5
Neutral

Posted 8 February 2012 - 13:11

in real-time maakt het niks uit, want de ECM wisselt niet ongeacht met hoeveel toestellen je kijkt. De vraag was als je versneld zou kijken, en er dus sneller ECM's doorkomen, wat er dàn gebeurt met de kaart ?

Als de limiet op basis van het aantal SID's gebeurd, dan mag het niet uitmaken of je van 1 SID elke seconde een ecm opvraagt of eenmaal per 10 seconden.
Het aantal SID's blijft dan gelijk, alleen het aantal ecm's neemt toe.
Alleen de praktijk zal echter moeten uitwijzen of ook werkt, afhankelijk van hoe de implementatie op de kaart plaats gevonden heeft en wat CDS als verschillende SID's beschouwt.

Re: gecodeerd opnemen of niet? #60 hactec

  • Member
  • 21 posts

+1
Neutral

Posted 25 February 2012 - 09:42

Wat is momenteel de status van dit project meer bepaald ivm gebruik van een Vu+ duo.
Naar wat ik terug vind in de GIT zijn er al heel wat wijzigingen aangebracht om dit te implementeren, maar voorlopig enkel werkend op een ET9xxx ontvanger.
Of vergis ik me en zou dit al moeten werken op een Vu+ duo ?


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users