Jump to content

Photo

Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update!

• Please log in to reply
1176 replies to this topic

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #361 BBsat

• Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 25 February 2012 - 11:25

Heb heel veel freezers in een opnamen. Moet dan even 10 sec terug gaan en dan doet hij het weer.

bekend probleem, dit is o.a. wat ik bedoelde met ïnconsequent geneuzel bij het afspelen van opnamen.
want bij mij is ook dit niet consequent, soms geheel niet dan weer een paar opnamen wel.
maakt niet uit of het recente opnamen zijn of opnamen van vorig jaar van voor de Kernel update (nou ja update is in dit geval wel erg overdreven, is meer afbraak eigenlijk)

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #362 BBsat

• Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 25 February 2012 - 11:27

Volgens mij is mijn interne HDD 1Tb (Samsung HD103SI) een van de probleemschijven.
iemand die dit ( het vast instellen op 1 dynamische snelheid) al geprobeerd heeft?

Zie mijn post van 20 februari: ik heb een Samsung HD103SI en nog nooit vastlopers gehad ...
Ik wil wel "iets proberen met dynamische snelheid instellen" maar dan moet iemand me precies vertellen wat ik moet doen.

Groetjes,
Roman

Als je geen problemen hebt zou ik er echt lekker van afblijven!
wellicht is het probleem dan de firmwareversie van de (mijn) HDD
Weet iemand hoe ik de firmwareversie van mijn HDD kan uitlezen?

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #363 josjansen

• Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 25 February 2012 - 11:31

Heb heel veel freezers in een opnamen. Moet dan even 10 sec terug gaan en dan doet hij het weer.

bekend probleem, dit is o.a. wat ik bedoelde met ïnconsequent geneuzel bij het afspelen van opnamen.
want bij mij is ook dit niet consequent, soms geheel niet dan weer een paar opnamen wel.
maakt niet uit of het recente opnamen zijn of opnamen van vorig jaar van voor de Kernel update (nou ja update is in dit geval wel erg overdreven, is meer afbraak eigenlijk)

Ja precies het zelfde bij mij, maakt niet uit of de opnamen een jaar oud is of dat ie recent is.

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #364 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 25 February 2012 - 11:35

Het probleem zit 'm DUIDELIJK ook niet in de opname, als hetzelfde stukje de ene keer goed afspeelt en de andere kant niet. Dat er problemen zijn met AFSPELEN is bekend, een oude bug in de drivers speelt weer op in de nieuwste versie.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #365 doglover

• Rytec EPG Team
  • 17,370 posts

+657
Excellent

Posted 25 February 2012 - 13:12

Deze middag een aanzet tot vastloper gehad.
Bij het zappen (via de kanalen lijst) kwam de spinner weer in beeld en zapte ie zeer traag. De box liep niet vast maar reageerde zeer moeizaam.
Hier net aan voorafgaande had ik een achttal avi files ogezet tot mkv files met interne ondertitels. (Via mijn PC). De AVI files stonden op de HDD van de box en de mkv files moesten ook weer terug naar de HDD van de box.

Dit klopt dus met de hypothese dat e.e.a. met de HDD te maken zou kunnen hebben.

Mijn HDD: Hard disk model: ATA(SAMSUNG HD154UI) Capacity: 1500.301 GB Free: 1003.629 GB

Vorige week net hetzelfde gehad nadat ik een 100GB van de interne HDD naar een USB drive had gekopieerd.

Box herstarten verhielp het probleem.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #366 Pimsat

• Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 25 February 2012 - 14:10

Ik had/heb ook last van freezes bij het terugkijken. Ik dacht dat het te maken had met de aanvang van een opname terwijl ik eentje aan het kijken was. Met even terug 'spoelen' was de freeze weg en bleek de opname altijd wel OK. Mijn interne schijf is trouwens een Samsung HD204UI.

Edited by Pimsat, 25 February 2012 - 14:14.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #367 alrjordan

• Senior Member
  • 323 posts

+3
Neutral

Posted 25 February 2012 - 15:09

Hallo,

In één v

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #368 alrjordan

• Senior Member
  • 323 posts

+3
Neutral

Posted 25 February 2012 - 15:25

Volgende poging :

Hallo,
Ik had eerder in dit topic gemeld dat ik foutmeldingen had op de interne hdd(samsung)en dat de backupsuite vastliep,ook updaten lukte niet goed>geen groene schermen

Heb nu volgende gedaan :

1/autobackup gemaakt op hdd+vervolgens op uit gezet
2/interne hdd losgekoppeld!!+usb stick verwijderd+herstart
3/opnieuw geflasht+herstart
3/hdd/usb stick terug aangekoppeld+herstart
4/autobackup teruggezet met telnet commando+herstart

Voorlopig geen vastlopers/foutmeldingen,aan een slechte hdd ligt het dus niet.
Backupsuite ed werkt terug goed

Edited by alrjordan, 25 February 2012 - 15:26.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #369 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 25 February 2012 - 17:08

Ik draai nu weer een paar dagen de recente images en tot nu toe geen vastlopers gehad.

Dat heb ik tussendoor ook een paar maal gehad. En als je dan net blij bent geworden, loopt hij weer tweemaal per dag vast. Er is geen peil op te trekken.

Wil je dat nooit meer zeggen! Prompt om 11.00 uur een vastloper bij het willen uitschakelen van de VU+ na een gemaakte opname, met de zgn. eeuwige radertjes, ik weet niet 100% zeker of de opname nog liep.

Nu wéér terug naar de image van 9 januari en die laat ik nee eens consequent er minimaal anderhalve week à 2 weken op staan op om te kijken of deze ook nog crasht, deze liep in ieder geval iedere keer goed maar misschien heb ik tekort getest.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #370 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 25 February 2012 - 18:23

Ik draai nu weer een paar dagen de recente images en tot nu toe geen vastlopers gehad.

Dat heb ik tussendoor ook een paar maal gehad. En als je dan net blij bent geworden, loopt hij weer tweemaal per dag vast. Er is geen peil op te trekken.

Wil je dat nooit meer zeggen! Prompt om 11.00 uur een vastloper

Ah, nu is het mijn schuld :P

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #371 Wijkkie

• Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2012 - 20:41

Voor mij is het waarschijnlijk einde verhaal voor de Duo, had een poging gewaagt om de nieuwe kernel te flashen om daarna PLI er weer op te zetten. De kernel flash verliep goed
daarna de image erop gezet en gewacht tot dat ik moest rebooten. Alleen dit bericht was er na 10 , 30, 60 minuten nog niet.

De Duo uiteindelijk maar uitgezet en daarna de spanning er weer op en ja hoor een prachtig mooi ROOD lampje en verder helegaar niks meer. Van alles geprobeerd maar de duo komt niet meer verder dan het rode lampje :-( :-(

Heeft iemand een idee ?????

Wijkkie

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #372 Wijkkie

• Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2012 - 20:47

Ik snap hier echt niks van, heel frusterend! Als we nou eens wisten met welke kernel config ze bij vti werken...

Hoi Erik, er is een prg. te downloaden : VUCC , met dit progje kun je ook een aantal dingen doen, waaronder verschillende drivers installeren van verschillende data.
Misschien is hier mee ook iets te bereiken.

Grt.

Wijkkie

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #373 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 25 February 2012 - 21:41

Nee, dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel welke config ze gebruiken met compileren van de kernel. Wie weet is het net wat anders, net even iets wat wel/niet een bug triggert...

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #374 Wijkkie

• Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2012 - 21:49

Ik zelf heb ook VTI 4.1 er op gehad maar had toen ook last van vastlopers en groene schermen alleen moet ik bekennen dat met VLI minder was als met PLI.
Maar wat mij ook opvalt is ook dat er meer mensen zijn die met het zappen een groen scherm krijgen of een vastloper.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #375 Marcello

• Senior Member
  • 232 posts

+1
Neutral

Posted 26 February 2012 - 08:55

Weet niet of iemand er wat mee kan, maar meld het toch maar ff.

Nieuwe image van 23-02 erop geflashed, met zowel cccam 209, als 221 vastlopers gehad (om gek van te worden). Op 25 feb soft update gedaan, verhielp het probleem niet. Alle softcams eraf gegooit, en 230 geinstalled. En loopt nu probleemloos....

Ben al eens teruggegaan naar een pli image van dec. 2011 (eigenlijk met alle pli vanaf versie 2.1), en "liep" de box altijd probleemloos. Denk dus echt dat het een combi is, maar echt heeeeel veeeeel verstand heb ik er ook niet van, ben allang blij dat ik nu weer een beetje fatsoenlijk pli kan gebruiken...

:)

oeps tevroeg gejuicht. Zodra ik een opname start, webinterface gebruik of iets dergelijks, gigantische beeldfreezers. Dus terug naar een oudere image, jammer en uiterst vervelend pli.... :angry:
Duolnb, triax 78
Zgemma H9 Twin + H7S

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #376 Marcello

• Senior Member
  • 232 posts

+1
Neutral

Posted 26 February 2012 - 09:26

Lekker dan,

Begrijp ik goed dat het teruggaan naar een oudere image van pli geen zin heeft ? Ik blijf maar het nieuwere plaatje als opstartscherm houden, dus vermoed dat ik de software die de problemen veroorzaken niet met een oudere image oplos....toch ?
Duolnb, triax 78
Zgemma H9 Twin + H7S

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #377 Marcello

• Senior Member
  • 232 posts

+1
Neutral

Posted 26 February 2012 - 12:00

En dan nog dit (nu we toch bezig zijn)....

Hoe komt het dat ik na de laatste flash update (3.0) en de nieuwste image:

- beeldfreezers heb (en dus verergert als ik de webif/samba server e.d. gebruikt worden)
- geen ander kanaal kan opnemen en kijken tegelijk
- de box niet kan terugzetten naar een oudere interface

Hij liep zo lekker, tot de update...

De rit maar uitzitten totdat pli een oplossing gevonden heeft ? Of heeft het daar niets mee te maken ?

Edited by Marcello, 26 February 2012 - 12:00.

Duolnb, triax 78
Zgemma H9 Twin + H7S

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #378 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 26 February 2012 - 12:51

Ik wed dat je prima twee FTA zenders tegelijk kunt kijken/opnemen, probeer maar eens (BBC bijvoorbeeld).

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #379 alrjordan

• Senior Member
  • 323 posts

+3
Neutral

Posted 26 February 2012 - 12:53

Volgende poging :

Hallo,
Ik had eerder in dit topic gemeld dat ik foutmeldingen had op de interne hdd(samsung)en dat de backupsuite vastliep,ook updaten lukte niet goed>geen groene schermen

Heb nu volgende gedaan :

1/autobackup gemaakt op hdd+vervolgens op uit gezet
2/interne hdd losgekoppeld!!+usb stick verwijderd+herstart
3/opnieuw geflasht+herstart
3/hdd/usb stick terug aangekoppeld+herstart
4/autobackup teruggezet met telnet commando+herstart

Voorlopig geen vastlopers/foutmeldingen,aan een slechte hdd ligt het dus niet.
Backupsuite ed werkt terug goed

Vuduo zat terug vast deze morgen,hard reboot gedaan en had terug foutmelding op hdd
Ik heb vervolgens sw update gedaan wat ook goed werkte,daarna terug naar systemtools gekeken en hdd "passed"

Backupsuite werkt ook zoals het hoort.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #380 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 26 February 2012 - 13:29

De rit maar uitzitten totdat pli een oplossing gevonden heeft ? Of heeft het daar niets mee te maken ?

Ho, je neemt even een stap te ver, het is geen PLi probleem.
Het probleem is ontstaan met een driver update van de fabrikant, dus daar moet je ook zijn voor de oplossing.

6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users