Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update!
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #541
Posted 9 March 2012 - 07:12
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #542
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #543
Posted 9 March 2012 - 07:27
Ik kan en kon me dat ook niet voorstellen, maar als laatste wanhoopspoging heb ik dat toch geprobeerd. En voor mij is 3 dagen een absoluut record: meestal was het binnen een paar uur al raak.Bij mij liep die ook wel langer dan 3 dagen probleemloos, ik kan mij bijna niet voorstellen dat het aan plugins of instellingen ligt.
Zoals in dit draadje herhaaldelijk is gerapporteerd, heeft dat geen oplossing gebracht. Het blijft dus nog steeds de vraag of de drivers invloed hebben.Onlangs zijn de drivers geupgrade.... iets waar wij van begin af aan al vermoed hadden dat het daar aan lag....
Ongelooflijk!
Zou het dan toch aan instellingen en/of plugins hebben gelegen?
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #544
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #545
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #546
Posted 9 March 2012 - 07:44
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #547
Posted 9 March 2012 - 07:48
Ah, dus als er niet meer wordt gerapporteerd is het probleem over? Als je goed leest, zie je dat de rapporteurs het probleem nu kwijt zijn, omdat ze naar images met een oude kernel zijn uitgeweken.Ik weet niet we een afspraak met "Hans" moet maken? maar enig bewijs dat het met een kernel/driver oepsie is platgegaan is al enige pagina's verwijderd...
Inderdaad. En dat is de vervuiling die door dit hele draadje loopt (en er en passant ook voor zorgt dat het probleem inmiddels een paar bladzijden terug staat)... er is nog wat met EOF geweest en sc files en zo, maar daar hadden alle boxen last van.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #548
Posted 9 March 2012 - 07:54
Waar staat de bevestiging dan dat het met de nieuwe kernels niet goed is -zonder- vervuiling van ander spul?
Edited by littlesat, 9 March 2012 - 07:56.
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #549
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #550
Posted 9 March 2012 - 08:00
Met mij zijn er meerdere mensen die in afwachting van verbeterde drivers weer een stapje terug hebben gedaan naar de uiterst stabiele versie van december 2011.
Ik hoop in ieder geval dat er bij VU+ aan het probleem gewerkt wordt. Mailen doe ik ze maar niet meer want het lijkt daar net een zwart gat, de mailtjes gaan er in maar er komt nooit iets terug. Een simpele ontvangstbevestiging zit er zelfs niet in helaas.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #551
Posted 9 March 2012 - 09:26
vuduo_9_3.png 27KB 49 downloads
groet
Vu + Ultimo 3x Dvb-C met OpenPli
Zgemma H2 met OpenPli
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #552
Posted 9 March 2012 - 11:20
Dat is heel mooi.De vuduo draait hier eigenlijk altijd als een zonnetje weinig plugins en oscam als cardserver/softcam
groet
Maar dit topic gaat dus over VUduo's die het niet helemaal goed doen sinds de kernel update van jan. 2012
En we proberen uit te vinden wat de oorzaak is van deze problemen.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #553
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #554
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #555
Posted 9 March 2012 - 12:54
En anders laten we maar een nieuw draadje beginnen... Er zijn nieuwe drivers - zaken zijn opgelost.... dan kunnen we weer crashes loggen.
Edited by littlesat, 9 March 2012 - 12:55.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #556
Posted 9 March 2012 - 13:01
Dat is heel mooi.
De vuduo draait hier eigenlijk altijd als een zonnetje weinig plugins en oscam als cardserver/softcam
groet
Maar dit topic gaat dus over VUduo's die het niet helemaal goed doen sinds de kernel update van jan. 2012
En we proberen uit te vinden wat de oorzaak is van deze problemen.
En daarom doe ik er ook een plaatje bij dan kun je zien wat de webif aan info geeft over hdd, geheugen, chipset enz.
Als dat bij iemend met veel problemen allemaal anders is heb je toch wat vergelijkings materiaal.
Ik heb de deepsleep wake up nooit laten toevoegen bv. (ook nooit geprobeert of het erop zit )
groet
Edited by teletub, 9 March 2012 - 13:03.
Zgemma H2 met OpenPli
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #557
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #558
Posted 9 March 2012 - 14:13
1. iets aan de drivers van de VU.
2. een of andere config voor de kernel die we tot nu toe niet hebben kunnen vinden
3. een of ander iets wat PLi doet wat iets in de drivers triggert wat "andere" images niet doen.
Want het probleem is alleen op de VU-boxen en niet met andere boxen.
Vult U maar rustig aan....
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #559
Posted 9 March 2012 - 14:15
Het probleem is:
1. iets aan de drivers van de VU.
2. een of andere config voor de kernel die we tot nu toe niet hebben kunnen vinden
3. een of ander iets wat PLi doet wat iets in de drivers triggert wat "andere" images niet doen.
Want het probleem is alleen op de VU-boxen en niet met andere boxen.
Vult U maar rustig aan....
Zoals ik het begrijp alleen de DUO en dan lang niet op alle boxen. dus dat is wel erg lastig zoeken.
groet
Zgemma H2 met OpenPli
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #560
Posted 9 March 2012 - 14:23
Dan hebben we ook nog twee verschillende VU boxen.... die van de eerste generatie zonder RTC op het frontpanel... (waarvan sommige inmiddels omgebouwd moeten zijn)... en met RTC op het frontpaneel....
Is hier ook een verschil tussen te merken?
16 user(s) are reading this topic
0 members, 16 guests, 0 anonymous users