Jump to content

Photo

Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update!

• Please log in to reply
1176 replies to this topic

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #541 angelical

• Senior Member
  • 53 posts

0
Neutral

Posted 9 March 2012 - 07:12

Ik denk dat steeds meer mensen de hoop opgeven dat het nog goed loopt. Ook ik ben gestopt met nieuwe images en ben terug gegaan naar de laatste stabiele. Ik lees nog druk mee om te zien of er een nieuwe oplossing komt - maar tot die tijd - draai ik lekker op de oude kernels!

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #542 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,101 posts

+698
Excellent

Posted 9 March 2012 - 07:15

Ongelooflijk!
Zou het dan toch aan instellingen en/of plugins hebben gelegen?

Onlangs zijn de drivers geupgrade.... iets waar wij van begin af aan al vermoed hadden dat het daar aan lag....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #543 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 March 2012 - 07:27

Bij mij liep die ook wel langer dan 3 dagen probleemloos, ik kan mij bijna niet voorstellen dat het aan plugins of instellingen ligt.

Ik kan en kon me dat ook niet voorstellen, maar als laatste wanhoopspoging heb ik dat toch geprobeerd. En voor mij is 3 dagen een absoluut record: meestal was het binnen een paar uur al raak.

Ongelooflijk!
Zou het dan toch aan instellingen en/of plugins hebben gelegen?

Onlangs zijn de drivers geupgrade.... iets waar wij van begin af aan al vermoed hadden dat het daar aan lag....

Zoals in dit draadje herhaaldelijk is gerapporteerd, heeft dat geen oplossing gebracht. Het blijft dus nog steeds de vraag of de drivers invloed hebben.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #544 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,101 posts

+698
Excellent

Posted 9 March 2012 - 07:29

Goh!!! De laatste dagen zie ik toch wel goede meldingen....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #545 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 March 2012 - 07:41

Goh!!! De laatste dagen zie ik toch wel goede meldingen....

Dan hebben we het blijkbaar over iets anders. De systeemcrash, het probleem van de DUO onder de 3.1 kernel, is duidelijk niet opgelost.
Nogmaals: lees dit draadje, waarin dat wordt gerapporteerd.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #546 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,101 posts

+698
Excellent

Posted 9 March 2012 - 07:44

Ik weet niet we een afspraak met "Hans" moet maken? maar enig bewijs dat het met een kernel/driver oepsie is platgegaan is al enige pagina's verwijderd... er is nog wat met EOF geweest en sc files en zo, maar daar hadden alle boxen last van.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #547 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 March 2012 - 07:48

Ik weet niet we een afspraak met "Hans" moet maken? maar enig bewijs dat het met een kernel/driver oepsie is platgegaan is al enige pagina's verwijderd...

Ah, dus als er niet meer wordt gerapporteerd is het probleem over? Als je goed leest, zie je dat de rapporteurs het probleem nu kwijt zijn, omdat ze naar images met een oude kernel zijn uitgeweken.

... er is nog wat met EOF geweest en sc files en zo, maar daar hadden alle boxen last van.

Inderdaad. En dat is de vervuiling die door dit hele draadje loopt (en er en passant ook voor zorgt dat het probleem inmiddels een paar bladzijden terug staat)

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #548 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,101 posts

+698
Excellent

Posted 9 March 2012 - 07:54

Zo te zien ontstaat er heel wat verwarring in dit draadje.... Tijdje dat er weer eens een goed overzicht komt.... Ik lees ook dat iemand met het laatste image geen problemen meer heeft en juist door die vervuiling is de boel nog meer verward... Van images van vorig jaar van voor 28 December, van voor de nieuwe drivers met de nieuwe kernel weten we dat die goed zijn. Dat hoeft echt niet meer getest te worden...

Waar staat de bevestiging dan dat het met de nieuwe kernels niet goed is -zonder- vervuiling van ander spul?

Edited by littlesat, 9 March 2012 - 07:56.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #549 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 March 2012 - 07:56

Zo te zien ontstaat er heel wat verwarring in dit draadje.... Tijdje dat er weer eens een goed overzicht komt....

Klopt, is van het begin af aan fout gegaan.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #550 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 9 March 2012 - 08:00

Ik denk ook dat mensen het niet meer rapporteren omdat er nog niets is gewijzigd. De nieuwe drivers hebben wel, zo ik lees, de hakkelige afspeelmodus verholpen.
Met mij zijn er meerdere mensen die in afwachting van verbeterde drivers weer een stapje terug hebben gedaan naar de uiterst stabiele versie van december 2011.

Ik hoop in ieder geval dat er bij VU+ aan het probleem gewerkt wordt. Mailen doe ik ze maar niet meer want het lijkt daar net een zwart gat, de mailtjes gaan er in maar er komt nooit iets terug. Een simpele ontvangstbevestiging zit er zelfs niet in helaas.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #551 teletub

• Senior Member
  • 199 posts

+2
Neutral

Posted 9 March 2012 - 09:26

De vuduo draait hier eigenlijk altijd als een zonnetje weinig plugins en oscam als cardserver/softcam

Attached File  vuduo_9_3.png   27KB   49 downloads

groet

Vu + Ultimo 3x Dvb-C  met OpenPli
Zgemma H2 met OpenPli

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #552 BBsat

• Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 9 March 2012 - 11:20

De vuduo draait hier eigenlijk altijd als een zonnetje weinig plugins en oscam als cardserver/softcam

groet

Dat is heel mooi.
Maar dit topic gaat dus over VUduo's die het niet helemaal goed doen sinds de kernel update van jan. 2012
En we proberen uit te vinden wat de oorzaak is van deze problemen.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #553 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,101 posts

+698
Excellent

Posted 9 March 2012 - 11:30

Maar die van teletub draait dus wel goed.... en hij heeft ook een Vu+Duo

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #554 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 March 2012 - 11:50

Maar die van teletub draait dus wel goed.... en hij heeft ook een Vu+Duo

Ja, dat is toch precies het probleem waar deze hele draad over gaat! Heb je niet meegelezen? De inventarisatie van Erik niet gevolgd?

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #555 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,101 posts

+698
Excellent

Posted 9 March 2012 - 12:54

Hij draait toch stabiel niet??? Dus het ziet er nu na uit dat er geen probleem meer is.... behalve bij jouw dan???

En anders laten we maar een nieuw draadje beginnen... Er zijn nieuwe drivers - zaken zijn opgelost.... dan kunnen we weer crashes loggen.

Edited by littlesat, 9 March 2012 - 12:55.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #556 teletub

• Senior Member
  • 199 posts

+2
Neutral

Posted 9 March 2012 - 13:01

groet

Dat is heel mooi.
Maar dit topic gaat dus over VUduo's die het niet helemaal goed doen sinds de kernel update van jan. 2012
En we proberen uit te vinden wat de oorzaak is van deze problemen.

En daarom doe ik er ook een plaatje bij dan kun je zien wat de webif aan info geeft over hdd, geheugen, chipset enz.
Als dat bij iemend met veel problemen allemaal anders is heb je toch wat vergelijkings materiaal.
Ik heb de deepsleep wake up nooit laten toevoegen bv. (ook nooit geprobeert of het erop zit :) )

groet

Edited by teletub, 9 March 2012 - 13:03.

Zgemma H2 met OpenPli

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #557 teletub

• Senior Member
  • 199 posts

+2
Neutral

Posted 9 March 2012 - 13:07

Het zal toch "ergens" aan liggen dat bepaalde boxen wel en andere geen problemen hebben.

groet

Zgemma H2 met OpenPli

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #558 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,101 posts

+698
Excellent

Posted 9 March 2012 - 14:13

Het probleem is:
1. iets aan de drivers van de VU.
2. een of andere config voor de kernel die we tot nu toe niet hebben kunnen vinden
3. een of ander iets wat PLi doet wat iets in de drivers triggert wat "andere" images niet doen.

Want het probleem is alleen op de VU-boxen en niet met andere boxen.

Vult U maar rustig aan....

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #559 teletub

• Senior Member
  • 199 posts

+2
Neutral

Posted 9 March 2012 - 14:15

Het probleem is:
1. iets aan de drivers van de VU.
2. een of andere config voor de kernel die we tot nu toe niet hebben kunnen vinden
3. een of ander iets wat PLi doet wat iets in de drivers triggert wat "andere" images niet doen.

Want het probleem is alleen op de VU-boxen en niet met andere boxen.

Vult U maar rustig aan....

Zoals ik het begrijp alleen de DUO en dan lang niet op alle boxen. dus dat is wel erg lastig zoeken.

groet

Zgemma H2 met OpenPli

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #560 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,101 posts

+698
Excellent

Posted 9 March 2012 - 14:23

Dus al die andere boxen van VU (solo, uno en ultimo) hebben dat probleem niet???

Dan hebben we ook nog twee verschillende VU boxen.... die van de eerste generatie zonder RTC op het frontpanel... (waarvan sommige inmiddels omgebouwd moeten zijn)... en met RTC op het frontpaneel....

Is hier ook een verschil tussen te merken?

16 user(s) are reading this topic

0 members, 16 guests, 0 anonymous users