Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update!
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #801
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #802
Posted 19 April 2012 - 15:15
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #803
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #804
Posted 19 April 2012 - 16:11
- De bootloader stelt wel degelijk initieel de hardware in, net zoals een bios dat doet, bij het opstarten
- In de tijd van ms/dos was het nog wel gebruikelijk (maar niet verplicht) om bios functies te gebruiken na het opstarten. Bios-aanroepen zijn om allerlei redenen zeer inefficient en worden daarom al sinds jaar en dag niet meer door zichzelf respecterende operating systems gebruikt, die spreken gewoon direct de hardware aan.
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #805
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #806
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #807
Posted 19 April 2012 - 16:27
Nee, tenzij je die ook gedowngrade had
@Meega,
Ja.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #808
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #809
Posted 19 April 2012 - 16:35
@kwajoep,
Nee, tenzij je die ook gedowngrade had
@Meega,
Ja.
Nee.
Is die bootloader dan daadwerkelijk dat stukje software wat op die bios lijkt als de box in bootmode staat?
Tenminste, niet als je het over een DUO hebt (waar de draad over gaat).
@wanwizard
Thanks
@Satkiekerd
Nee sorry ,ik had het over een dreambox ,maar wist niet dat dat anders was bij een duo.
ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.
Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #810
Posted 19 April 2012 - 16:53
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #811
Posted 19 April 2012 - 17:40
LOL ja dit blijven uiterst gevaarlijke uitsprakenIk moet zeggen dat ik nu al een tijdje weer op de nieuwe kernel draai, met de kleine workaround en wat minder rytec sources, maar ik heb tot nu toe maar 1 vastloper gehad (waarschijnlijk loopt ie vannacht weer vast na deze opmerking zoals vorige keer ) dus alleszins acceptabel.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #812
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #813
Posted 19 April 2012 - 17:46
Daarom is de vergelijking met een bootloader nog weer wat tricky, want een bootloader stelt ook vanalles in bij het opstarten, alleen niet alle bootloaders hebben een setup scherm. Dat maakt het daarmee niet wel of niet een "echt bios" of daarmee vergelijkbaar.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #814
Posted 19 April 2012 - 18:05
De 'bootlloader-functie' van een BIOS is slechts een deel van wat een BIOS doet; bij een bootloader is het alles.
Alleen al de naam BIOS (Basic Input Output System) geeft aan dat een BIOS meer is dan een bootloader.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #815
Posted 19 April 2012 - 18:14
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #816
Posted 19 April 2012 - 18:21
Dat klopt...... Er is in ieder geval geen enkel OS sinds ms/dos dat nog bios gebruikt om bijvoorbeeld de harddisk aan te spreken, dat is even waar het om gaat.
Maar b.v de ondersteuning van USB poorten kan nog steeds in veel BIOSsen geregeld worden. En zo zijn er wel meer zaken.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #817
Posted 19 April 2012 - 18:22
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #818
Posted 19 April 2012 - 18:29
De oplossing is eigenlijk dat VU zal de "bug" in hun drivers moet oplossen.... Zolang ze dat niet doen kunnen wij alleen maar wat simptomen bestrijden...
Maar als het uitschakelen van de Teletext cache helpt in combinatie met en een geheugeninstelling in een opstartscript ook... is dat het enige wat we kunnen doen....
Maar waarom hebben sommigen (met een vu duo) "nergens" last van en anderen wel?
Is er dan een manier om uit te vinden welke "drivers/dingen" de boel triggeren, anders zou iedereen met een vu duo toch last moeten hebben?
De mijne loopt soms 8 dagen zonder een herstart (en loopt dan nog niet vast) terwijl als je zo leest andere boxen het nog geen paar uur uithouden.
groet
ps dit topic ging toch over "vastlopers"
Edited by teletub, 19 April 2012 - 18:31.
Vu + Ultimo 3x Dvb-C met OpenPli
Zgemma H2 met OpenPli
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #819
Posted 19 April 2012 - 18:37
Dat is het nare van een bug, zeker als het een bug is waarbij langzaam-maar-zeker het geheugen wordt opgegeten.Maar waarom hebben sommigen (met een vu duo) "nergens" last van en anderen wel?
Ja, probeer alle(!) verschillen maar in kaart te brengen. Ik denk dat je er een aardige voltijdjob aan zou hebben.Is er dan een manier om uit te vinden welke "drivers/dingen" de boel triggeren, anders zou iedereen met een vu duo toch last moeten hebben?
De mijne loopt soms 8 dagen zonder een herstart (en loopt dan nog niet vast) terwijl als je zo leest andere boxen het nog geen paar uur uithouden.
Ja, en volgens jou niet?ps dit topic ging toch over "vastlopers"
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #820
Posted 19 April 2012 - 18:46
Ja, probeer alle(!) verschillen maar in kaart te brengen. Ik denk dat je er een aardige voltijdjob aan zou hebben.
Ik ben dus blij dat ik "nergens" last van heb. Want ik heb al werk zat
Maar als er iets is/was waarmee een ander geholpen kan worden kwa wat er allemaal draait enzo op de box, ......... daar zijn we hier toch voor.
groet
Vu + Ultimo 3x Dvb-C met OpenPli
Zgemma H2 met OpenPli
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users