Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update!
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #841
Posted 20 April 2012 - 12:01
root@vuduo:~# uptime
11:56:07 up 6 days, 16:29, load average: 0.01, 0.07, 0.11
De enige plugins die ik gebruik zijn autotimer, rytec (nl+uk sources), autobackup en cccam 2.3. Ik heb wel de aanpassing gedaan in de sysctl.conf zoals bescreven (vm.min_free_kbytes=5792). Ik heb geen harde schijf aangesloten, maar neem opnames op over een cifs mount.
Ik krijg natuurlijk heus wel radartjes af en toe (en dan hou ik altijd wel mijn hart vast, dus het vertrouwen is er niet meer), maar over het algemeen zijn ze kort en lijden ze niet tot een echte vastloper
Awooga!!!
Vu+ Solo 4K [19.2E/23.5E/28.2E]
Vu+ Duo
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #842
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #843
Posted 20 April 2012 - 13:32
Vrijwel zonder twijfel. Maar zeer waarschijnlijk niet op de manier die jij denkt. Lees nog even mijn verhaaltje een paar berichtjes terug daarover. Er is een zeer principieel verschil tussen geheugen dat door processen (enigma+plugins), cccam, etc. gebruikt wordt en geheugen dat door de linux kernel (incl. drivers) wordt gebruikt. Kernel geheugen, wanneer het eenmaal uitgegeven is aan een driver, is weg = weg. Als die driver "vergeet" een stukje geheugen terug te geven, is het definitief weg (tot aan de volgende reboot). Bij het geheugen van een proces worden zowiezo alleen stukken geheugen daadwerkelijk aan echte ram chips toegekend als die stukken geheugen ("pages") echt gebruikt worden. Als je swap hebt, kunnen ook nog stukken geheugen uitgeswapt worden. Als je een proces stopt (of als die dat uit zichzelf doet), dan wordt al het geheugen dat erbij hoort automatisch opgeruimd en weer beschikbaar gemaakt.Dit bevestigt nog maar eens het vermoeden dat het hier in eerste instantie om een geheugen probleem gaat, niet toch?
Nog een groot verschil: als het geheugen voor processen op is, dan kunnen er geen nieuwe processen meer worden opgestart en kunnen bestaande processen niet meer geheugen aanvragen. Maar linux draait gewoon door. Als het geheugen voor de kernel op is (wat men nu probeert te voorkomen met die sysctl), dan kan vanalles gebeuren, inclusief een harde crash.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #844
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #845
Posted 20 April 2012 - 16:43
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #846
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #847
Posted 20 April 2012 - 17:27
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #848
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #849
Posted 20 April 2012 - 18:35
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #850
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #851
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #852
Posted 20 April 2012 - 19:06
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #853
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #854
Posted 20 April 2012 - 19:12
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #855
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #856
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #857
Posted 20 April 2012 - 19:44
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #858
Posted 20 April 2012 - 20:34
Ik weet dat die bekend zijn bij VU+ (alleen jammer dat ik geen idee heb wat ze er aan doen......)Geen 60 fps support, geen monitor-resolutie-support,
Kan je dat wat toelichten?bugs in de aspect-ratio correctie, foute afhandeling van /proc/stb/* entries en naar het nu lijkt, fout(en) in de drivers met de toewijzing van pes filters.
Wat bedoel je met iets meer willen? Wat dan?..... maar als je ook maar íetsje meer wilt, houdt het op, waar de andere fabrikanten wel gewoon verder gaan.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #859
Posted 20 April 2012 - 20:40
De eerste: in sommige combinaties als het beeld 16:9 is, je monitor 4:3 en je selecteert "pan&scan", dan raakt het beeld "scrambled" tot een reboot.Kan je dat wat toelichten?
bugs in de aspect-ratio correctie, foute afhandeling van /proc/stb/* entries en naar het nu lijkt, fout(en) in de drivers met de toewijzing van pes filters.
Tweede: je kunt willekeurige waardes in de /proc pseudofiles stoppen, er komt geen foutmelding en alles wat je er in stopt komt er letterlijk weer zo uit; dat is niet de bedoeling, de bedoeling is dat de teruggelezen waardes aangeven wat de huidige instelling is, niet "bla" als ik dat er in gestopt heb. De videomode_choices entry geeft allemaal modes die wel geaccepteerd worden in videomode, maar er gebeurt niks, toch, als je ze terugleest, krijg je netjes wat je er in gestopt hebt. Toppunt van obfuscatie dus.
Derde, we hebben net een probleem gevonden met het afspelen van ts file met dvb subs er in. Alleen vu+ apparaten hebben er last van, rara?
Een monitor aansluiten in plaats van een televisie??? Alle subs van een file gewoon kunnen bekijken? Dit zijn dingen die bij de andere fabrikanten gewoon netjes voor elkaar zijn, zelfs bij dmm.Wat bedoel je met iets meer willen? Wat dan?
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #860
Posted 20 April 2012 - 22:48
Heeft de Ultimo ook last van de aspect-ratio bug icm 2.35:1 ratio mkv/mp4 video's/films? Deze a/r wordt bij mij nl. niet correct weergegeven als ik in beeldinstellingen voor 4:3 pan&scan gekozen heb. Dus de horizontale balken ontbreken.bugs in de aspect-ratio correctie,
H9.Twin ::: H9.2H ::: H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users