Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update!
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1021
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1022
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1023
Posted 4 June 2012 - 07:13
Als die EPG die helaas zoals E2 nu gemaakt is die in RAM staat...???? Zeker de VU DUO heeft niet eindeloos veel RAM... Tja dan is het of een SWAP of gewoon dat binnenlepelen wat je ook nodig hebt... (enorm beperken is een relatief begrip)...
Maar de grote vraag is eigenlijk zijn al die crashes van nu op de VU DUO van hetzelfde kaliber als voor de aanpassingen...??? In ieder geval lijkt het wel verbeterd te zijn.
Edited by littlesat, 4 June 2012 - 07:14.
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1024
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1025
Posted 4 June 2012 - 11:01
Als workaround voor de memoryleak in drivers. Ik denk dat regelmatig herstarten geen onnodige luze zal zijn.Ahh, maar dat is een gekend probleem: de DUO heeft heel snel last van geheugenproblemen tijdens een XMLTV-import. Maar die zijn prima te voorkomen door een SWAP-file te gebruiken (juist: één van de zeldzame gelegenheden dat een SWAP echt zinvol is).
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1026
Posted 4 June 2012 - 12:30
Nee, om een fatsoenlijke hoeveelheid XMLTV te kunnen importeren. Is vanaf de geboorte van de DUO zo geweest en heeft niets van doen met Het Grote Systeemcrash verhaal.Als workaround voor de memoryleak in drivers. Ik denk dat regelmatig herstarten geen onnodige luze zal zijn.
Ahh, maar dat is een gekend probleem: de DUO heeft heel snel last van geheugenproblemen tijdens een XMLTV-import. Maar die zijn prima te voorkomen door een SWAP-file te gebruiken (juist: één van de zeldzame gelegenheden dat een SWAP echt zinvol is).
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1027
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1028
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1029
Posted 4 June 2012 - 16:52
Zoals je zelf al aangaf: wat je ook echt gebruikt. Voor mij zijn dat de Benelux, Engelse, Duitse en Franse zenders met 7 dagen gedetailleerd. Dat betekent in de praktijk dat de epg.dat zon 18-20MB groot is; tijdens zappen komt daar nog wat EIT-EPG bij. De DUO kan daar prima mee overweg, behalve tijdens het importproces zelve. Als ik ViX draai, heb ik geen enkel probleem: die maakt bij een import een tijdelijke SWAP aan.De vraag is natuurlijk.... wat is een "fatsoendelijke hoeveelheid XMLTV te kunnen importeren"....? Is fatsoendelijk bijna alles???
Het rare is wel dat de DUO niet eens zo weing RAM heeft; midden tussen Solo/ET5000 en UNO/Ultimo/ET9x00 in. Met de Solo heb ik geen ervaring, met de ET5000 merk ik dat die er (om welke reden dan ook) beter mee om kan gaan (zelden een probleem met dezelfde import). De UNO/Ultimo/ET9x00 hebben er helemaal geen probleem mee.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1030
Posted 5 June 2012 - 06:20
Dit is dus met zekerheid heel erg veel data.... en zeker voor boxjes met weinig RAM eigenlijk gewoon te veel.... Als je de details al limiteerd naar 2 dagen of zo dan gaat het stukken beter. De ET5000 heeft andere drivers en ook wat meer vrije RAM over.Voor mij zijn dat de Benelux, Engelse, Duitse en Franse zenders met 7 dagen gedetailleerd.
En bovendien ik weet dat het hobby is, maar hoevaak kijk je o,a, Franse zenders....?
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1031
Posted 5 June 2012 - 07:54
LOL, zoals ik al zei: ik download voor wat ik ook gebruik; en ik kijk dus ook met enige regelmaat naar de zenders waarvan ik die EPG binnenhaal. Of beter gezegd: ik gebruik die EPG om timers in te kunnen stellen, en om dat zinvol te kunnen doen heb ik echt die 7 dagen epg nodig.Dit is dus met zekerheid heel erg veel data.... en zeker voor boxjes met weinig RAM eigenlijk gewoon te veel.... Als je de details al limiteerd naar 2 dagen of zo dan gaat het stukken beter. De ET5000 heeft andere drivers en ook wat meer vrije RAM over.
Voor mij zijn dat de Benelux, Engelse, Duitse en Franse zenders met 7 dagen gedetailleerd.
En bovendien ik weet dat het hobby is, maar hoevaak kijk je o,a, Franse zenders....?
En nogmaals: het gaat alleen maar fout tijdens het import- en parsing proces. Is dat eenmaal achter de rug dan is er geen vuiltje meer aan de lucht.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1032
Posted 5 June 2012 - 08:09
Het is gewoon eigenlijk zo jammer dat E2 de EPG volledig in RAM bewaart. En zeker met een DUO heb ik begrepen is er voor E2 en al het spul wat verder draait maar 112 MB RAM beschikbaar... andere boxen hebben minimaal 128 MB RAM, net 16 MB meer.... dat is dan precies ongeveer de EPG (ga ik ff van 19 MB epg.dat uit van een ander voorbeeld)...
Gewoon om ff de verhoudingen aan te geven.... Misschien een verklaring waarom de VUO er dan iets sneller last van heeft...
Een echte oplossing zou zijn de EPG te bewaren in sqlite database... zodat je grote EPG data in feite op een "goede" manier cached. Zo iets heeft PLi in E1 gehad. Maar in E2 is dit helaas nog niet gekomen....
Edited by littlesat, 5 June 2012 - 08:09.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1033
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1034
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1035
Posted 5 June 2012 - 09:13
Haha ja t is een hobbyDit is dus met zekerheid heel erg veel data.... en zeker voor boxjes met weinig RAM eigenlijk gewoon te veel.... Als je de details al limiteerd naar 2 dagen of zo dan gaat het stukken beter. De ET5000 heeft andere drivers en ook wat meer vrije RAM over.
Voor mij zijn dat de Benelux, Engelse, Duitse en Franse zenders met 7 dagen gedetailleerd.
maar als ik geen EPG van de franse inlaad kijk ik er minder naar dat is me teveel gezap
Het liefst laad ik alle EPG (dat is bij mij dan weer onderdeel van het hobby gevoel) maar dat gaat dus helaas niet.
En bij de rytec plugin klik je natuurlijk per land aan waardoor je veel meer krijgt dan je nodig hebt.
Heb voorlopig heel de EPG import er afgegooid, even kijken of dat helpt.
Ik zal dus nooit meer een box met zo weinig RAM aanschaffen.
En of het ooit nog een VU wordt.........
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1036
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1037
Posted 5 June 2012 - 09:26
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1038
Posted 5 June 2012 - 10:44
Bij mijn DUO was dat (bijna) altijd wel een probleem, met een herstart tijdens de import als gevolg (wat dan weer tot gevolg had dat ik alsnog geen EPG had verzameld). Sinds ik een SWAP-file gebruik, is dat nooit meer gebeurd.Ik weet nu niet direct of het daar aan ligt. Ik importeer (op mijn VU+DUo) al tijden 7 dagen Benelux, UK, France en Duitsland, en nog nooit problemen gehad met een box die daarop crashed.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1039
Posted 5 June 2012 - 10:54
Mag ik hieruit voorzichtig concluderen dat de EPG data in samen werking met eventuele ander plugins de hoeveelheid werkgeheugen een "beetje" krap bementen zijn?Sinds ik een SWAP-file gebruik, is dat nooit meer gebeurd.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1040
Posted 5 June 2012 - 10:58
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
11 user(s) are reading this topic
0 members, 11 guests, 0 anonymous users