Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update!
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1041
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1042
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1043
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1044
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1045
Posted 30 June 2012 - 08:14
http://code.vuplus.c...cf31460646b6a39
Waarom de kernel kleiner maken? Dat kan natuurlijk zo maar een optimalisatie zijn. Maar het maakt wel meer geheugen vrij, alsook extra pagina's in de geprivilegeeerde delen van het geheugen. De gemelde problemen hier wijzen op gebreken daar aan.
Ik behoor zelf overigens tot de geluksvogels die nergens last van lijkt te hebben, ik draai 3.0 sedert 'ie beschikbaar is zonder een enkele klacht.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1046
Posted 30 June 2012 - 11:14
Ik vermoed dat ze tegen de grens van hun te kleine kernel partitie aanliepen, en het op deze manier weer proberen te laten passen.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1047
Posted 30 June 2012 - 11:17
http://openpli.git.s...0e96e04e87204ab
Sinds die tijd blijkt het beter te lopen zover ik begreep.
Edited by littlesat, 30 June 2012 - 11:20.
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1048
Posted 30 June 2012 - 22:18
Dit lijkt indedaad voorlopig de beste keuze te zijn. ben wel bang dat voorlopig nog heel lang gaat duren.OK - dan blijf ik dus nog een tijdje op die van 28.12. al loopt die ook nog wel eens vast - maar niet zo geregeld..
Het leek er even op beter te lopen maar na een paar dagen toch weer dezelfde soort problemen.Zover ik weet hebben wij laatst ook iets gecommit wat verbetering zou moeten brengen....
http://openpli.git.s...0e96e04e87204ab
Sinds die tijd blijkt het beter te lopen zover ik begreep.
Ben zelf inmiddels terug naar de versie van 28-12-2011 die minder problemen geeft.
Maar ook daar nog steeds allerlei klein gemieter.
Overweeg inmiddels om de VU te verkopen.
Kan me voorstellen dat ie het zonder harde schijf of met een ander type HD en dan zonder plugins wel goed genoeg doet.
Dus als iemand nog intersse heeft in een nog geen 2 jaar oude VU duo ....
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1049
Posted 1 July 2012 - 10:14
Voor diegenen die nog steeds problemen met de DUO hebben: probeer de bijgaande driver eens. Ik ben (na alle ellende die ik met de DUO heb gehad, en die voor mijn arme DUOtje het levenseinde hebben bepaald) wel heel erg benieuwd naar de resultaten.
Ik heb geen changelog.
De bestanden uitpakken in '/lib/modules/3.1.1/extra' en de box volledig herstarten.
Attached Files
Edited by SatKiekerd, 1 July 2012 - 10:14.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1050
Posted 1 July 2012 - 10:19
Dit zou ik dan naar ik aanneem het beste met een versie van na de kernel en softwareupdate proberen.Ik heb inmiddels van VU+ een nieuwe driver (met beta status) gehad. Maar mijn DUO staat inmiddels ingepakt op zolder, en de HDD heeft een andere bestemming gevonden, dus ik ga het niet meer proberen.
Voor diegenen die nog steeds problemen met de DUO hebben: probeer de bijgaande driver eens. Ik ben (na alle ellende die ik met de DUO heb gehad, en die voor mijn arme DUOtje het levenseinde hebben bepaald) wel heel erg benieuwd naar de resultaten.
Ik heb geen changelog.
De bestanden uitpakken in '/lib/modules/3.1.1/extra' en de box volledig herstarten.
Dus any versie van na 28-12-2011?
Edited by BBsat, 1 July 2012 - 10:19.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1051
Posted 1 July 2012 - 10:23
Ja, in ieder geval een image met de 3.1 kernel. Waarom niet de jongste versie?Dit zou ik dan naar ik aanneem het beste met een versie van na de kernel en softwareupdate proberen.
Ik heb inmiddels van VU+ een nieuwe driver (met beta status) gehad. Maar mijn DUO staat inmiddels ingepakt op zolder, en de HDD heeft een andere bestemming gevonden, dus ik ga het niet meer proberen.
Ik heb geen changelog.
Dus any versie van na 28-12-2011?
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1052
Posted 1 July 2012 - 10:34
Als de driver OK is weten we dat natuurlijk pas over minimaal 5 dagen
Hoop dat ik het resultaat er uit haal.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik ook met de Pli van 28-12-2011 niet probleemvrij ben en zo nu en dan een vreeemde vastloper heb.
Zoals recent; ik stream een mkv, regelmatig vastlopen van de film (niet de box zelf of enigma) en geen ondertitels. Na hernieuwd starten van de box loopt de film probleemloos en met ondertitels. IMBD plugin: na 5x een zoekactie loopt de hele box vast, harde reset nodig.
enfin ga eerst maar eens deze driver proberen voordat de VU moedeloosheid toeslaat
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1053
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1054
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1055
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1056
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1057
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1058
Posted 1 July 2012 - 12:53
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1059
Posted 1 July 2012 - 13:37
Maar het belangrijkste vind ik de enorme warmte productie: het apparaat wordt loei heet (mijn ET5000 idem). Daardoor is het geen optie er een apparaat boven te plaatsen (ik heb dat geprobeerd, maar die werd dus ook heet).
De afstandsbediening vind ik slecht, maar dat geldt evenzeer voor alle VU's (en die gebruik ik dus ook geen van alle: een Logitech Harmony is de betere keuze).
Qua functioneren maakte het allemaal niet veel uit: al die boxen doen het gewoon prima (en de ET heeft HbbTV aan boord, maar de VU's binnenkort ook).
Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1060
Posted 1 July 2012 - 13:57
slechte airflow en/of ventilator?
Maar geen verschil in beeldkwaliteit begrijp ik.
Dat is, naast niet om allerlei onduidelijke redenene tandwielen en herstarts produceren, een belangrijk item voor mij.
Qua AB ben ik al lang een tevreden logitech gebruiker
24 user(s) are reading this topic
0 members, 24 guests, 0 anonymous users