Springen naar inhoud


Foto

Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update!


  • Please log in to reply
Er zijn 1176 reacties in dit onderwerp

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1041 BBsat

  • Senior Member
  • 508 berichten

+6
Neutral

Geplaatst op 8 juni 2012 - 16:42

Sinds ik de EPG import er geheel heb afgegooid nog geen enkel probleem gehad.
Nou ja ik mis natuurlijk het een en ander op deze manier aan lange beschrijvingen :(
Gelukkig haalt de box toch nog wel een ander binnen bij afstemmen op een zender.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1042 angelical

  • Senior Member
  • 53 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 29 juni 2012 - 15:48

Weet iemand of er ondertussen al een oplossing is voor het probleem? Is de nieuwe pli 3.0 geschikt?

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1043 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32766 berichten

+245
Excellent

Geplaatst op 29 juni 2012 - 16:07

openpli 3.0 bevat dezelfde drivers (ik heb nog steeds geen driver update van vu+ voorbij zien komen)

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1044 angelical

  • Senior Member
  • 53 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 29 juni 2012 - 19:25

OK - dan blijf ik dus nog een tijdje op die van 28.12. al loopt die ook nog wel eens vast - maar niet zo geregeld..

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1045 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1408 berichten

+62
Good

Geplaatst op 30 juni 2012 - 08:14

Ik vond dit een interessante commit:

http://code.vuplus.c...cf31460646b6a39

Waarom de kernel kleiner maken? Dat kan natuurlijk zo maar een optimalisatie zijn. Maar het maakt wel meer geheugen vrij, alsook extra pagina's in de geprivilegeeerde delen van het geheugen. De gemelde problemen hier wijzen op gebreken daar aan.

Ik behoor zelf overigens tot de geluksvogels die nergens last van lijkt te hebben, ik draai 3.0 sedert 'ie beschikbaar is zonder een enkele klacht.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1046 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32766 berichten

+245
Excellent

Geplaatst op 30 juni 2012 - 11:14

het maakt slechts de kernel image kleiner. Niet noodzakelijk het geheugengebruik van de kernel (zeker niet als de betreffende modules vervolgens gewoon weer geladen worden)

Ik vermoed dat ze tegen de grens van hun te kleine kernel partitie aanliepen, en het op deze manier weer proberen te laten passen.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1047 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56479 berichten

+693
Excellent

Geplaatst op 30 juni 2012 - 11:17

Zover ik weet hebben wij laatst ook iets gecommit wat verbetering zou moeten brengen....

http://openpli.git.s...0e96e04e87204ab

Sinds die tijd blijkt het beter te lopen zover ik begreep.

Veranderd door littlesat, 30 juni 2012 - 11:20

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1048 BBsat

  • Senior Member
  • 508 berichten

+6
Neutral

Geplaatst op 30 juni 2012 - 22:18

OK - dan blijf ik dus nog een tijdje op die van 28.12. al loopt die ook nog wel eens vast - maar niet zo geregeld..

Dit lijkt indedaad voorlopig de beste keuze te zijn. ben wel bang dat voorlopig nog heel lang gaat duren.

Zover ik weet hebben wij laatst ook iets gecommit wat verbetering zou moeten brengen....

http://openpli.git.s...0e96e04e87204ab

Sinds die tijd blijkt het beter te lopen zover ik begreep.

Het leek er even op beter te lopen maar na een paar dagen toch weer dezelfde soort problemen.
Ben zelf inmiddels terug naar de versie van 28-12-2011 die minder problemen geeft.
Maar ook daar nog steeds allerlei klein gemieter.
Overweeg inmiddels om de VU te verkopen.
Kan me voorstellen dat ie het zonder harde schijf of met een ander type HD en dan zonder plugins wel goed genoeg doet.

Dus als iemand nog intersse heeft in een nog geen 2 jaar oude VU duo ....

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1049 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 1 juli 2012 - 10:14

Ik heb inmiddels van VU+ een nieuwe driver (met beta status) gehad. Maar mijn DUO staat inmiddels ingepakt op zolder, en de HDD heeft een andere bestemming gevonden, dus ik ga het niet meer proberen.
Voor diegenen die nog steeds problemen met de DUO hebben: probeer de bijgaande driver eens. Ik ben (na alle ellende die ik met de DUO heb gehad, en die voor mijn arme DUOtje het levenseinde hebben bepaald) wel heel erg benieuwd naar de resultaten.
Ik heb geen changelog.
De bestanden uitpakken in '/lib/modules/3.1.1/extra' en de box volledig herstarten.

Bijgevoegde Bestanden


Veranderd door SatKiekerd, 1 juli 2012 - 10:14


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1050 BBsat

  • Senior Member
  • 508 berichten

+6
Neutral

Geplaatst op 1 juli 2012 - 10:19

Ik heb inmiddels van VU+ een nieuwe driver (met beta status) gehad. Maar mijn DUO staat inmiddels ingepakt op zolder, en de HDD heeft een andere bestemming gevonden, dus ik ga het niet meer proberen.
Voor diegenen die nog steeds problemen met de DUO hebben: probeer de bijgaande driver eens. Ik ben (na alle ellende die ik met de DUO heb gehad, en die voor mijn arme DUOtje het levenseinde hebben bepaald) wel heel erg benieuwd naar de resultaten.
Ik heb geen changelog.
De bestanden uitpakken in '/lib/modules/3.1.1/extra' en de box volledig herstarten.

Dit zou ik dan naar ik aanneem het beste met een versie van na de kernel en softwareupdate proberen.
Dus any versie van na 28-12-2011?

Veranderd door BBsat, 1 juli 2012 - 10:19


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1051 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 1 juli 2012 - 10:23


Ik heb inmiddels van VU+ een nieuwe driver (met beta status) gehad. Maar mijn DUO staat inmiddels ingepakt op zolder, en de HDD heeft een andere bestemming gevonden, dus ik ga het niet meer proberen.
Voor diegenen die nog steeds problemen met de DUO hebben: probeer de bijgaande driver eens. Ik ben (na alle ellende die ik met de DUO heb gehad, en die voor mijn arme DUOtje het levenseinde hebben bepaald) wel heel erg benieuwd naar de resultaten.
Ik heb geen changelog.
De bestanden uitpakken in '/lib/modules/3.1.1/extra' en de box volledig herstarten.

Dit zou ik dan naar ik aanneem het beste met een versie van na de kernel en softwareupdate proberen.
Dus any versie van na 28-12-2011?

Ja, in ieder geval een image met de 3.1 kernel. Waarom niet de jongste versie?

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1052 BBsat

  • Senior Member
  • 508 berichten

+6
Neutral

Geplaatst op 1 juli 2012 - 10:34

Ik ga m er straks even opzetten.
Als de driver OK is weten we dat natuurlijk pas over minimaal 5 dagen
Hoop dat ik het resultaat er uit haal.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik ook met de Pli van 28-12-2011 niet probleemvrij ben en zo nu en dan een vreeemde vastloper heb.
Zoals recent; ik stream een mkv, regelmatig vastlopen van de film (niet de box zelf of enigma) en geen ondertitels. Na hernieuwd starten van de box loopt de film probleemloos en met ondertitels. IMBD plugin: na 5x een zoekactie loopt de hele box vast, harde reset nodig.

enfin ga eerst maar eens deze driver proberen voordat de VU moedeloosheid toeslaat :wacko:

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1053 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 1 juli 2012 - 10:35

enfin ga eerst maar eens deze driver proberen voordat de VU moedeloosheid toeslaat :wacko:

Precies, dat wilde ik even voor zijn ;)

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1054 MaxR

  • Senior Member
  • 165 berichten

+6
Neutral

Geplaatst op 1 juli 2012 - 11:06

Ik heb inmiddels van VU+ een nieuwe driver (met beta status) gehad. Maar mijn DUO staat inmiddels ingepakt op zolder,


En wat heb je nu voor ontvanger/pvr Satkiekerd ?
Een ET9500 soms. :)

Mvrg
UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1055 BBsat

  • Senior Member
  • 508 berichten

+6
Neutral

Geplaatst op 1 juli 2012 - 11:31

Nou de betadriver staat er op, samen met de laatste PLi
Voorlopig geen probleem gehad met even flink intensief gebruiken.
Now we wait.... ;)

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1056 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 1 juli 2012 - 11:34

En wat heb je nu voor ontvanger/pvr Satkiekerd ?
Een ET9500 soms. :)

Een UNO en een Ultimo: die draaien probleemloos.
En voor de fun een ET9200, maar dat vind ik toch wat minder (hoewel HbbTV wel weer leuk is).

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1057 BBsat

  • Senior Member
  • 508 berichten

+6
Neutral

Geplaatst op 1 juli 2012 - 11:36

@satkiekerd wat vind je minder aan de ET9200?
Overweeg zelf de overstap naar een ET9500 dus ben benieuwd naar alle 'minder dan' reacties.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1058 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68883 berichten

+1749
Excellent

Geplaatst op 1 juli 2012 - 12:53

Ik heb hier een VU+Duo en een ET9000 staan (voor dagelijks gebruik), en afgezien van 't feit dat voor beide de AB's zuigen (die van de ET iets meer door minder logische positie van bepaalde knopppen) werken ze allebei prima. Gevoelsmatig de ET net iets soepeler, maar niet iets waar ik mijn vinger op kan leggen.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1059 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 1 juli 2012 - 13:37

Het VFD van de ET is driemaal niets: te weinig en veel te kleine letters. De afwerking van de kast vind ik matig (met name het plastic dekseltje van de cardreader; dat valt er bijna af als je hem open maakt). De plaatsing van de HDD is net aan: de ruimte voor de steker is gewoon te klein.
Maar het belangrijkste vind ik de enorme warmte productie: het apparaat wordt loei heet (mijn ET5000 idem). Daardoor is het geen optie er een apparaat boven te plaatsen (ik heb dat geprobeerd, maar die werd dus ook heet).
De afstandsbediening vind ik slecht, maar dat geldt evenzeer voor alle VU's (en die gebruik ik dus ook geen van alle: een Logitech Harmony is de betere keuze).
Qua functioneren maakte het allemaal niet veel uit: al die boxen doen het gewoon prima (en de ET heeft HbbTV aan boord, maar de VU's binnenkort ook).

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1060 BBsat

  • Senior Member
  • 508 berichten

+6
Neutral

Geplaatst op 1 juli 2012 - 13:57

Ja dat loeiheet is me wel een ding.
slechte airflow en/of ventilator?

Maar geen verschil in beeldkwaliteit begrijp ik.
Dat is, naast niet om allerlei onduidelijke redenene tandwielen en herstarts produceren, een belangrijk item voor mij.

Qua AB ben ik al lang een tevreden logitech gebruiker :D


2 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 2 bezoekers, 0 anonieme gebruikers