Posted 3 April 2012 - 19:38
De doorsnee situatie zal zijn hdd --> media/hdd
Maar hoe en wanneer komt deze link tot stand en wat zijn de mogelijkheden?
Kan het ook voorkomen zoals b.v hieronder
hdd -> media/usb
hdd -> media/net/PC/Schijf_E
Wat gebeurt er in de situatie hdd -> media/hdd als media/hdd niet meer beschikbaar is?
Ik vraag dit om alle moegelijkheden een beetje af te kunnen vangen voor de BackupSuite, een gebruiker had namelijk het probleem dat hdd verwees naar zijn flash en dan gaat het back-uppen uiteraard niet goed.
Re: Symbolic link[s] #2
Posted 3 April 2012 - 21:42
Re: Symbolic link[s] #3
Posted 4 April 2012 - 16:16
Eerst heb ik de symlink /hdd verwijderd en daarna de box gereboot --> resultaat de symlink wordt niet opnieuw gemaakt.
Netwerkmount naar de E schijf benoemd als vervanger voor de harddisk --> resultaat de symlink wordt niet opnieuw gemaakt. Daarna een reboot --> resultaat de symlink wordt niet opnieuw gemaakt.
Wat kan ik doen om de symlink /hdd min of meer automatisch te laten maken.
Hoe gaat dit op een maagdelijk systeem wat opnieuw geflasht wordt, wordt dan standaard /hdd gemaakt als er een HDD aanwezig is en wat gebeurt er als er geen HDD aanwezig is?
Re: Symbolic link[s] #4
Posted 4 April 2012 - 17:23
Als je er een HDD induwt wordt ie standaard gemount onder /media/hdd en in mijn geval mount ik de share van mijn nas onder /media/hdd via de fstab.
In beide gevallen dus onder /media/hdd en werkt de /hdd symlink prima.
Edited by catastrofus, 4 April 2012 - 17:24.
2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
Re: Symbolic link[s] #5
Posted 4 April 2012 - 19:03
Die /hdd heeft een lange historie, er staat me bij dat er een reden was (vroeger?) dat deze niet kon worden verwijderd. Er zullen b.v. vast wel zaken geweest zijn die hardcoded op zoek gingen/gaan naar /hdd.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Symbolic link[s] #6
Posted 4 April 2012 - 19:09
2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
Re: Symbolic link[s] #7
Re: Symbolic link[s] #8
Posted 4 April 2012 - 19:36
Edited by catastrofus, 4 April 2012 - 19:36.
Re: Symbolic link[s] #9
Posted 4 April 2012 - 19:41
Ik zal het van de week nog eens proberen maar dan zonder dat ik hem eerst verwijder wat misschien toch ook ongewenste randverschijnselen veroorzaakt.
Als dit niet werkt dan zie ik het nut van de optie in de netwerkbrowser niet zo.
De crash, van enigma2, komt er wel als /hdd naar flash wijst. 'Out of space' of zo.
Die crash probeer ik juist te voorkomen door zo'n beetje alle mogelijkheden af te testen
Re: Symbolic link[s] #10
Posted 4 April 2012 - 19:50
Mijn nas is gemount onder /media/hdd en er is niets gemount onder /media/net:
root@panoramix:~# mount |grep -v grep |grep media\/hdd; echo $?
storix:/volume1/dmm on /media/hdd type nfs (rw,vers=3,rsize=32768,wsize=32768,soft,nolock,proto=udp,timeo=7,retrans=3,sec=sys,addr=storix)
0
root@panoramix:~# mount |grep -v grep |grep media\/net; echo $?
1
root@panoramix:~#
Edited by catastrofus, 4 April 2012 - 19:52.
Re: Symbolic link[s] #11
Posted 4 April 2012 - 20:29
de -v staat voor Select non-matching lines maar wat daarna komt zie ik niet zo en met name media\/hdd (en natuurlijk media\/net). Kan je misschien uitleggen waarom hier media\/hdd staat?
Sorry voor de noob vragen, maar ja ik moet mijn nickname natuurlijk wel eer aan doen.
Re: Symbolic link[s] #12
Posted 4 April 2012 - 20:46
mount |grep -v grep |grep media\/hdd; echo $?
dan houdt dat in: geef een mount statement, pipe dat door naar een "grep -v grep" oftewel: haal uit de output van het ingegeven kommando het grep statement zelf (de -v)
Vervolgens grep je op een media\/hdd. De \/ staat voor escapen van een /. Bij gebruik van linux is de / hetzelfde als de \ van windows. Dus als je wilt greppen op een / zul je
die vooraf moeten laten gaan door een escape karakter, in dit geval de \, om er voor te zorgen dat de grep het letterlijk neemt.
Beetje moeilijke uitleg eigenlijk. http://steve-parker....sh/escape.shtml geeft misschien wat meer duidelijkheid.
Bijna vergeten. De echo $? geeft de returnwaarde van het statement weer. In dit geval:
0 - als de grep lukt,
1 - als er geen match is.
Edited by catastrofus, 4 April 2012 - 20:49.
Re: Symbolic link[s] #13
Posted 4 April 2012 - 21:13
mount |grep -v grep |grep media\/hdd; echo $? geeft hetzelfde resultaat als mount |grep -v grep |grep media/hdd; echo $?
Maar het is mij nu in ieder geval een stuk duidelijker, Thanks!
Re: Symbolic link[s] #14
Posted 4 April 2012 - 21:26
mount |grep -v grep |grep media\/hdd; echo $?
en de
mount |grep -v grep |grep media/hdd; echo $?
geven idd hetzelfde resultaat. Vreemd maar ik heb het even getest op een linux systeem dat onder Gentoo draait en de escape "\" is dus niet nodig.
Also tagged with one or more of these keywords: Enigma2
IPTV
M3U playlist handling pluginStarted by DimitarCC, 22 Aug 2024 IPTV, M3U, Enigma2 |
|
|||
m3u/xml?Started by MatthijsNL, 18 Dec 2020 ENIGMA2 |
|
|||
Looking for a good explanation of calculate, calibrate and allocate in positioner setup menuStarted by jeandubois, 19 Nov 2019 enigma2 |
|
|||
Bestand beschermen tegen overschrijven bij software updateStarted by mimisiku, 23 Feb 2019 Enigma2 |
|
|||
plugin extensions epgimport rytec not visibleStarted by arkovda, 19 Aug 2018 enigma2, plugin extension and 2 more... |
|
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users