Jump to content


Photo

VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart

VU+ DUO

  • Please log in to reply
48 replies to this topic

Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #21 elcamino71

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 9 March 2013 - 17:57

hallo ik had precies het zelfde probleem box heeft 2.5 jaar probleemloos gedraaid nu stuk ik heb elco c807 vervangen door een van 24volt 470 uf box draait weer als vanouds als deze het ook weer 2.5 jaar volhoud is het mij prima bedankt voor de supertip!!

Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #22 Armani72

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 12 May 2013 - 19:30

Gisteren is mijn ontvanger (een VU+ DUO, ongeveer 3 jaar oud, met witte afstandsbediening) spontaan ge-reboot en daarna nog een keer. Daarna viel deze uit. Op het display linksboven verscheen een rood lampje maar hij deed verder niets meer.

 

Op dit forum gezocht: het schijnt de ELCO op positie C807 op het moederbord te zijn die de veroorzaker is.

In verband hiermee is echter ook de chip op positie U801 doorgebrand, dat is een ernstiger probleem dan die Elco.

 

De ontvanger kostte euro 470,- erg zuur dus dat deze na 3 jaar kapot is.

 

Heeft er iemand tips voor me wat ik hiermee kan doen, ik ben helaas niet zo handig om het zelf te gaan solderen. De winkel waar ik het heb gekocht bestaat helaas niet meer dus daar kan ik niet naartoe.

 

Hartelijk dank.

 



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #23 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 12 May 2013 - 19:41

Was nou maar iets eerder in actie gesprongen... dan was reparatie een stuk eenvoudiger.  Een reservechip is op zich te koop:

 

http://www.ziezotec....kit-vu-duo.html

 

Het solderen ervan vereist iemand die goed ervaren is met de soldeerbout; het is priegelwerk.



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #24 joanvanberlo

  • Senior Member
  • 151 posts

0
Neutral

Posted 22 May 2013 - 06:59

je moet alleen de elco vervangen grote kans doet hij het dan wel weer.


                                           vu duo2 / vu duo/openpli


Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #25 rytec

  • Rytec EPG Team
  • 1,082 posts

+22
Neutral

Posted 28 May 2013 - 19:33

Hier ook een maand geleden de vuduo defect, enkel rood ledje en verder niets meer.

Na wat zoekwerk ben ik op het topic terechtgekomen om dus enkel die elco C807 te vervangen.

En hupsakee, hij draait weer als een nieuwe.


~~Rytec Team~~ VU Ultimo / VU Uno / VU Solo / Panasonic TH42-PV700 *Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #26 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,051 posts

+56
Good

Posted 29 May 2013 - 04:47

Hier idem.
Het kost je een half uur. 10 minuten alles los halen. 5 minuten solderen, en dan 15 minuten zoeken waar de schroefjes ook al weer in moeten. ( ik heb er nu 2 over :-) )

Edited by Rick Hunter, 29 May 2013 - 04:47.

Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #27 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 29 May 2013 - 09:47

............. waar de schroefjes ook al weer in moeten. ( ik heb er nu 2 over :-) )

 

Heb je die dan meegenomen? Ik was al hard aan het zoeken, ik kom er hier namelijk twee tekort ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #28 mr.hotbird

  • Senior Member
  • 80 posts

+2
Neutral

Posted 29 July 2013 - 19:23

Hier het probleem nu ook na een kernel update alleen nog maar de rode lampje elko vervangen maar geen verandering.



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #29 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 29 July 2013 - 21:15

Hier het probleem nu ook na een kernel update alleen nog maar de rode lampje elko vervangen maar geen verandering.

Als je van een oude versie naar 2.1 of 3.0 gaat moet je eerst de bootloader updaten.

 

http://openpli.org/f...duo-en-vu-solo/


Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #30 avdleun

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 27 April 2014 - 21:34

super  !

Vanavond mijn 4 jaar oude vu+ duo even een paar uur uitgeweest ivm herbekabeling.

Na inschakelen exact dit probleem (standby led aan, verder alles zwart, bij gebruik van afstandbediening verandert de intensiteit van van de standbye led, ingebouwde harde schijf start wel op)

Als test een condensator van 100 uF / 16 volt even paralel aan c807 vastgehouden met de hand. Hierna start de set inderdaad weer op.

Omdat ik geen andere condensator had de originele c807 (220 uF / 16 volt) vervangen door bovenstaande "test condensator".

Alles werkt nu weer ok.

anton

 



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #31 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 27 April 2014 - 22:03

Ik raad je wel aan dit nog structreel te repareren. Er zijn niet veel metingen geweest, maar van de meldingen die er zijn treedte het rodeledprobleem op als er nog 30-50 uF van de 220 UF over is. Dan vind ik 100uF te weinig: Het is waarschijnlijk wel genoeg om het apparaat op te laten starten, maar het moet ook stabiel zijn en langdurig U801 beschermen. Verder heb je geen keramische condensator gesoldeerd, waardoor deze elco ook versneld zal slijten. Met de lage marge die je hebt, kan het probleem wel eens heel snel terugkeren.


Edited by Zuppelan, 27 April 2014 - 22:04.


Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #32 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 28 April 2014 - 06:01

Ik deel die mening, 100uF is te weinig om de zaak lekker af te vlakken, en de regelaar welke er ook nog eens 'achter' zit, kan daardoor schade oplopen, dan ben je verder van huis.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #33 vol

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 6 May 2014 - 11:54

Had kort geleden ook alleen een rode led en VuDuo startte niet door. Met de informatie ingewonnen via forums heb ik de condensator vervangen en het werkte alleen een week later weer hetzelfde probleem. De regulator U801 AOZ1021ai achter de condensator defect deze ook vervangen en alles werkt weer.  Mijn advies is vervang ook de regulator want het schijnt dat deze na een bepaalde periode ook defect raken (misschien vanwege de defecte condensator). Meerdere vuduo bezitters geven dit aan in diverse forums en ze kosten maar een paar euro wat je aan kan schaffen via ebay bijvoorbeeld. 



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,511 posts

+1,734
Excellent

Posted 6 May 2014 - 12:07

Wat ik al aangegeven heb: bij vage klachten direct gaan vervangen. Als je wacht tot "de rode led", dan ben je veel te laat, en is de kans groot dat je ook de spanningsregulator moet vervangen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #35 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 7 May 2014 - 08:09

De ervaring die ik met defecte regulators heb gehad, was duidelijk zichtbaar, in de meeste gevallen zat er een 'extra pukkel' op de regulator. :)

 

In de meeste gevallen zijn de tekenen er allang, alleen leest men de oorzaak/oplossing te laat en gaat de regulator ook in rook op.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #36 Sterke-Jerke

  • Senior Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 12 May 2014 - 19:27

Afgelopen Donderdag de Elco vervangen (ook een keramische geplaats). Alles leek prima. Vandaag een opnamen gemaakt, en zojuist bekeken, en er missen stukjes tussen uit....

Ligt het aan de regen (80% signaal) of moet ik toch de regulator vervangen?



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #37 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 12 May 2014 - 19:33

Daar is meer analyse voor nodig, maar ik denk niet dat de spanningsregelaar vervangen moet worden, omdat een defect aan dit circuit leidt tot stabiliteitsproblemen. Als het apparaat niet vastloopt en er enkel opnames mislukken, dan is er waarschijnlijk wat anders aan de hand. Ik zou het even aankijken en meer data verzamelen, wellicht ook even wachten op beter weer.



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #38 Sterke-Jerke

  • Senior Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 12 May 2014 - 20:30

Hij stop niet alleen bij opnames, tijdens het kijken "hangt" het beeld op alle zenders, en ook de afstandsbediening reageert niet altijd.



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #39 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 12 May 2014 - 20:38

Al geprobeert de duo van verse image te voorzien, zonder autobackup kan ook wel eens helpen


Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #40 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 12 May 2014 - 20:49

Hij stop niet alleen bij opnames, tijdens het kijken "hangt" het beeld op alle zenders, en ook de afstandsbediening reageert niet altijd.

 

Maar hij loopt dus niet vast. Om het eerlijk te zeggen klinkt dit niet als een probleem van de spanningregelaar. Het eerste wat ik zou doen is de spanningen bij de spanningsregelaars nameten of die de gewenste waarden hebben. Als dat het geval is, dan is het volgende dat ik zou onderzoeken condensatoren elders op de printplaat. Wellicht is er nog eentje niet goed?





Also tagged with one or more of these keywords: VU+ DUO

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users