Jump to content


Photo

VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart

VU+ DUO

  • Please log in to reply
48 replies to this topic

Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #41 Marcelangello

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 10 August 2014 - 14:04

goede middag

 

sinds vandaag mag ik me ook tot de (Onfortuinlijke) groep VU DUO bezitter rekenen die alleen nog maar dat ene rode oog mag kijken als ik dat apparaat wil aan zetten, heb er nu al het e.a. van gelezen en naar het schijnt ligt het aan de Elco ( c 807 die bij een hoop van deze familie op onverklaarbare wijze steeds de geest geeft.

Nu hoor ik ook dat de meeste op dit forem deze uitdaging zelf oplossen, het geen ik knap vind,daar mijn technische kennis op dit gebied vaak beperkt is tot het aan en uit zetten en zappen.

Mijn vraag is nu waar ik dit kan laten maken zonder dat ik het apparaat tot in de eeuwigheid kwijt ben, en ze me niet een vermogen door de neus proberen te boren waar ik anders beter een nieuwe voor had kunnen kopen. het liefst nog inof rondom Amersfoort.

 

Hoor graag van jullie

 

groeten marcel



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #42 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 10 August 2014 - 15:16

Heb je mijn artikel erover al gelezen?

 

http://openpli.org/f...ndpost&p=430607

 

Naar mijn mening is de reparatie prima te doen, ook als je geen soldeerheld bent. En er zal anders neem ik aan wel iemand in Amersfoort zijn die een soldeerbout kan hanteren?



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #43 Marcelangello

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 10 August 2014 - 21:14

Hallo Zuppelan

 

Heb net je artikel gelezen en krijg bijna zin om morgen een soldeerbout en onderdelen te kopen en meteen aan de slag te gaan. Strake, nette, en duidelijke uitleg. kan bijna niet fout gaan.( Hoop ik)

Thanks! :D



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #44 Konijn

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 2 March 2015 - 19:18

Dank voor de beschrijving. Mijn VU+ duo werkt weer. In plaats van een keramische een polyester condensator van 1uF gebruikt.



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #45 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 3 March 2015 - 08:53

Beetje OT.

 

Heb ook gekeken naar de VU+ voordat ik mijn ET-6000 kocht. Valt best op dat er wel heel veel VU+'s onderuit gaan door elco c.q. voedingsproblemen. De ET komt er wat dat aangaat een stuk beter vanaf... Nu maar hopen dat ET me niet teleurstelt...



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #46 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 March 2015 - 09:53

Je moet in die vergelijking niet vergeten dat de DUO de meest verkochte E2 box ooit is. En op forums zie je altijd alleen problemen, (vrijwel) geen mensen die geen issues hebben.



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #47 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 3 March 2015 - 15:55

Dank voor de beschrijving. Mijn VU+ duo werkt weer. In plaats van een keramische een polyester condensator van 1uF gebruikt.

Dat zou ook moeten volstaan. Het gaat er in de eerste plaats om dat het geen elco is of condensator met vloeibare electrolyt.

Edited by Erik Slagter, 3 March 2015 - 15:56.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #48 danco2

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 28 August 2016 - 22:14

Hallo, ik ben opzoek naar iemand die de spanningsregulator van mijn vu+ duo kan solderen 

of waar ik hiervoor terecht kan regio gent belgie

dank



Re: VU+ DUO start niet meer > alleen standby led is aan > display zwart #49 HackAzz

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2016 - 10:40

Hallo, ik ben opzoek naar iemand die de spanningsregulator van mijn vu+ duo kan solderen 

of waar ik hiervoor terecht kan regio gent belgie

dank

Hoi, Ik weet niet of je er nog naar op zoek bent, maar hier kunnen ze dat voor je: https://www.satreparatie.nl/

groetjes, Hack





Also tagged with one or more of these keywords: VU+ DUO

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users