Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #21
Posted 25 October 2012 - 23:45
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #22
Posted 26 October 2012 - 06:57
Hier noem je een wel heel specifiek probleem.Mijn vraag is dus lopen de plugin's op een ander merk box wel goed crossepg op de duo/solo gaat vaak mis.
Cross-EPG heeft (in tegenstelling tot de aparte XMLTV-import plugin, in de wandalgangen 'Rytec' genaamd) een zeer geheugen intensieve wijze van het 'parsen' van de binnengehaalde data. Dat is een echt probleem van deze plugin, dat uiteraard op boxen met een beperkt geheugen eerder een probleem is dan op een box met veel geheugen.
Cross-EPG is goed in één ding: het inlezen van Open-TV data (wat helaas (tot nu toe) alleen maar door deze plugin ondersteund wordt). Zolang je de plugin daarvoor gebruikt (lees alleen Open-TV voor 28.2 aanvinkt) gaat het prima, zeker als je op low-memory boxen (Solo/ET5000/DUO) een swap-file gebruikt.
Laat je die plugin meer doen, zoals het importeren van XMLTV wat ook mogelijk is, gaat het meestal fout. Er moet dan zo'n enorme hoeveelheid data verwerkt worden, dat deze plugin de box sowieso heel lang bezig houdt (draaiende tandwielen) en heel veel geheugen gebruikt (wat niet altijd voorradig is): meestal gaat dat fout wat leidt tot een herstart en verlies van de zo moeizaam verkregen EPG-gegevens.
Lang verhaal kort: gebruik Cross alleen voor Open-TV op 28.2E; als je meer wilt gebruik daarvoor dan de XMLTV-importer plugin (en laat ze op een verschillend tijdstip draaien).
PS1:
Open-TV is een EPG standaard die door UK-zenders wordt gebruikt, naast de voor sommige zenders beschikbare freesat-EPG. De data is meestal zeer volledig en bij veranderingen wordt die ook altijd heel snel aangepast. Voor Engelse zenders is dat dus een heel goede bron van EPG-gegevens.
Enigma/Pli kan een aantal proprietaire EPG's zelf binnenhalen, maar helaas niet Open-TV.
PS2:
Cross-EPG is een open-source plugin. Dat betekent dat het mogelijk zou kunnen zijn, dat de Open-TV ondesteuning daarvan door een image bouwer wordt overgenomen.
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #23
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #24
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #25
Posted 26 October 2012 - 07:22
Zoals ik reeds schreef: Open-TV data is zeer uitgebreid en wordt zeer actueel gehouden. Daar kan de Rytec systematiek niet tegen op.En waarom de Open-TV binnen halen als je dezelfde data ook via Rytec binnen kan krijgen??
Veel UK-gebruikers stellen Cross dan ook zodanig in, dat wanneer de box in stand-by staat elk uur data wordt binnengehaald.
Die komt van de satelliet. De plugin stemt af op een radiostation (één of andere hip-hop zender of zo) waarbij die data wordt uitgezonden. Als je de versterker hebt aan staan, hoor je die zender ook.Komt de Open-TV data van de satelliet of van internet?
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #26
Posted 26 October 2012 - 08:00
Ja de kwantiteit neemt explosief toe en kwaliteit navenant af, daar helpen (in mijn geval) 11 LNB's ook niet tegen Hier ook alleen Engelse zenders.Ik kijk al jaren nauwelijks meer Nederlandse TV. Totale prut. Hier staat bijna altijd de Engelse TV (of radio) aan.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #27
Posted 26 October 2012 - 08:20
Grappig: hier ook.Ja de kwantiteit neemt explosief toe en kwaliteit navenant af, daar helpen (in mijn geval) 11 LNB's ook niet tegen Hier ook alleen Engelse zenders.
Ik kijk al jaren nauwelijks meer Nederlandse TV. Totale prut. Hier staat bijna altijd de Engelse TV (of radio) aan.
Nederland 1 & 2 voor wat Nederlandse actualiteit en RTL4 voor het vroege nieuws; verder alleen maar Engelse zenders.
Op die Engelsen kan je wel jaloers zijn: als je ziet hoe groot het zender aanbod daar is, allemaal in hun moers taal, en voor een groot deel ook nog eens goede kwaliteit.
Het heeft wel als nadeel dat het Engelse nationalisme (isolationisme?) versterkt wordt: waarom zou men nog over de grenzen kijken als het eigen land inclusief de eigen media, zoveel te bieden hebben?
Hetzelfde verhaal geldt overigens ook voor de Duitsers, de Fransen en de Italianen (zij het dat de moers taal dan vaak geforceerd is aangebracht).
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #28
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #29
Posted 26 October 2012 - 09:11
Sorry: dit leek me obvious. Maar goed:Vertel.....
Daar kan de Rytec systematiek niet tegen op.
Rytec doet veel moeite om data te verzamelen van allerlei bronnen. De uitkomst hiervan wordt eenmaal per dag aangeboden.
En zoals nu herhaaldelijk gezegd: Open-TV is en uitgebreid en actueel. Open-TV past zijn data aan op het moment dat er iets aan uitzendtijden/programma's wordt gewijzigd. Uiteraard kan daar geen datagrabber tegenop.
Edited by SatKiekerd, 26 October 2012 - 09:12.
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #30
Posted 26 October 2012 - 11:55
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #31
Posted 26 October 2012 - 22:26
Ik heb geen andere box om het te proberen helaas, heb alleen een VU+ duo staan
EPG:
Ik heb de meeste problemen met crashes met de EPG, als die gaat updaten gaat het wel eens mis, tandwielen en niet meer reageren.
Daarna reboot en ehle EPG is weer leeg...
Maar even samenvatten als ik het goed begrijp..
> Rytec gebruiken voor de meeste zenders, behalve de 28.2 (kijk ik meeste naar), voor mij dan voornamelijk: benelux + duitse + erotic
> crossepg installeren (heb ik nu nog niet) en deze op een ander tijdstip de 28.2 laten controleren: hier dus de sky/bbc/etc
> swap installeren
Klopt dit zo'n beetje?
Ohja en bij een nieuwe geen vu+ om herhalingen in de toekomst te voorkomen dus
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #32
Posted 27 October 2012 - 02:02
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #33
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #34
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #35
Posted 28 October 2012 - 01:35
Wel heb ik een groot nadeel ontdekt, het schijnt dat bij de xtrend je de afstandsbediening niet zelf kunt instellen. Ik heb nooit begrepen waarom de channel up en down knoppen nooit doen wat ze moeten doen, zappen dus. (niet menu's open zoals bouqest open maken, gewoon ouderwets zappen)
Gelukkig kon je via multiquickbutton eenvoudig de knoppen van je ab aanpassen zoals ze horen te zijn.
Maar wat blijkt, deze app werkt dus niet op de extrend, tenminste ik kan gewoonweg niet de channel knoppen wijzigen, die knoppen ontbreken gewoon...
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #36
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #37
Posted 28 October 2012 - 10:04
Die knoppen zijn Bouquet-up en Bouquet-down. Wij kunnen er niks aan doen dat XTrend de verkeerde tekst op de AB heeft laten drukken.
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #38
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #39
Posted 28 October 2012 - 14:34
de vu+ gaat de verkoop in, ik heb geen 2de tv in huis. Kijk elders in huis (als ik dat al doe) met bv ipad of laptop via streaming
Maar er is (technisch) niets aan de hand met die box zolang je er een kale image opzet, dus standaard houd.
Ding komt gewoon geheugen toe kort of zoals andere al aangaven, slechte drivers die conflicteren.
Heb hem gisteren ook geswiped, laatste image erop gezet en een HD erin gestopt voor opname, hij kan nu verkocht worden.
Gelukkig vond ik nog de doos etc, dus geheel origineel dus
@wanwizzard:
dat is incorrect, ook bij de vu+ en ik geloof ook dreambox staat er echt channe l+ en - op de AB hoor, niet bouqet +/- het is de software die het verkeerd doet.
Als je een nomale willekeurige "analoge" tv pakt en je drukt op channel +/- opent zich toch ook niet een zenderlijst menu, nee dan zapt ie gewoon naar de volgende of vorige zender.
Ook als je een **nie**t linux box neemt en je drukt op channel + zapt ie direct, kom je ook niet in 1 of andere lijst terecht, dat is alleen bij de linux boxen zo lijkt het....
Dus geen fout van ET of een verkeerde tekst, maar denk eerder een "redantie" fout van iemand die dit "verzonnen" heeft.....
Nu de kans om dit te "herstellen" en de knoppen zo toe te wijzen zoals ze behoren te werken
Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #40
Posted 28 October 2012 - 14:41
Dus de et ab aan de kant gegooid
Edited by metoo, 28 October 2012 - 14:43.
ET10000 C C C C/T 2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60
Also tagged with one or more of these keywords: xtrend, vu+
VU+
VU+ Se Keuze ondertiteling zit er " 1 naast"Started by balblas, 3 Jan 2025 VU+, ondertiteling |
|
|||
VuSolo2 Flash bricht abStarted by snake.bite, 25 Aug 2024 vu+, solo2, flash, image |
|
|||
Transcoding problems Vu+Duo4k SEStarted by ficaz, 19 Aug 2024 transcoding, streaming, vu+, port and 1 more... |
|
|||
geen beeld op kanalen van ziggo op VU+ ultimo 4k en extrend 10000Started by kostenzer, 16 May 2024 VU+, Xtrernd 10000 and 1 more... |
|
|||
Media Player freezesStarted by John 74, 11 Mar 2024 VU+, Duo, Media Player, freezes |
|
9 user(s) are reading this topic
0 members, 9 guests, 0 anonymous users