Jump to content

Photo

offtopic?: wie weet verschil tussen....

xtrend vu+

• Please log in to reply
55 replies to this topic

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #41 zeeteefje

• Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 28 October 2012 - 15:42

Om even op het off-topic deel in te gaan. Wat is er dan zo anders aan de Britse TV?-Ik zie overal dezelfde content uit het productiehuis van Endemol en dezelfde series uit de VS. Zowel in Nederland, Frankrijk als Engeland. Het geheel wordt aangevuld met speelfilms die ook in alle landen te zien zijn, maar op een ander moment. Het enige verschil zijn de lokale producties, maar dat aanbod is vrij klein.

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #42 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 28 October 2012 - 15:45

Ik kan wel een paar dingen noemen die ze hier niet hebben:
- QI
- Horizon
- The Sky At Night
- The Bill
- documentaires die iets dieper gaan dan "Quest" niveau.

En daarnaast natuurlijk óók heel veel pulp, dat ben ik met je eens. Maar er zit tenminste ook nog wel eens wat tussen wat wel interessant is.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #43 Rob3rt

• Senior Member
  • 598 posts

+3
Neutral

Posted 28 October 2012 - 19:13

ik kijk ook veel sky(uk), het zender aanbod is veel groter en veel meer diversiteit.
Je hebt overal wel zenders voor, alleen docu, series, oude series, pulp, syfy, drama, comedy etc en nog veel meer
Niet te praten over de film kanalen (in aantallen) en ook de films zijn vaker nieuwer als bij ons.

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #44 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 28 October 2012 - 22:12

De VU's, de ET's en vele andere (DM weet ik niet) hebben inderdaad een Ch+/- knop, geen bouquet knop.

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #45 WanWizard

• PLi® Core member
  • 71,236 posts

+1,842
Excellent

Posted 28 October 2012 - 22:54

Die andere zijn allemaal gemodeleerd op een "standaard" AB (die je in china voor 5 cent kunt inkopen), de dozen waarvoor zo'n AB gemaakt is kennen 't fenomeen "bouquet" helemaal niet, dus die hebben zo'n set knoppen helemaal niet nodig.

Als je er echter zap knoppen van maakt, dan kun je dus niet meer van bouquet wisselen zonder de service selector op te roepen, via blauw naar bouquet lijst, met de pijltjes naar een ander bouquet, ok om te selecteren. Gegeven het feit dat je gewoon kunt zappen met de pijltjes links en rechts (vorige en volgende zender) lijkt het me een prima plan om deze knoppen te laten voor wat ze zijn...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #46 Rob3rt

• Senior Member
  • 598 posts

+3
Neutral

Posted 29 October 2012 - 15:17

Ik zou zeggen draai het dan om...
Maak de pijltjes links/rechts bouqetwisselen en channel+/- zappen...

Maar je redenatie klopt trouwens ook niet helemaal hoor.
Heb het nu gewijzigd via de app multiquicksetup, de laatste versie werkte inderdaad weer wel zoals bij de vu+, nu zijn de channel+/- dus weer ouderwetse "zap" knoppen.
Maar als ik op servicelist klik kan ik gewoon met de channel +/- knop naar het volgende bouquet springen en door op OK de zender vervolgens kiezen die is geselecteerd.
Als ik ik echter dus alleen de channel +/- knop gebruikt zapt ie gewoon (zoals je zou verwachten).

Wellicht toch een idee en iedereen blij maken om in de image bv een menu keuze "function +/- buttons: channel or bouqet zap" ervan te maken zodat iedereen het zelf kan bepalen wat voor hem het makkelijkste is :)

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #47 Meega

• Senior Member
  • 3,000 posts

+51

Posted 29 October 2012 - 15:55

Ik zou zeggen draai het dan om...
Maak de pijltjes links/rechts bouqetwisselen en channel+/- zappen...

Maar je redenatie klopt trouwens ook niet helemaal hoor.
Heb het nu gewijzigd via de app multiquicksetup, de laatste versie werkte inderdaad weer wel zoals bij de vu+, nu zijn de channel+/- dus weer ouderwetse "zap" knoppen.
Maar als ik op servicelist klik kan ik gewoon met de channel +/- knop naar het volgende bouquet springen en door op OK de zender vervolgens kiezen die is geselecteerd.
Als ik ik echter dus alleen de channel +/- knop gebruikt zapt ie gewoon (zoals je zou verwachten).

Wellicht toch een idee en iedereen blij maken om in de image bv een menu keuze "function +/- buttons: channel or bouqet zap" ervan te maken zodat iedereen het zelf kan bepalen wat voor hem het makkelijkste is :)

De dreambox heeft van oorsprong toch echt bouquet knoppen.
Zoals jij zegt zou misschien het beste zijn om het configabel te maken.
Maar ik heb echte bouquetknoppen

Attached Files

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #48 amha

• Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 29 October 2012 - 17:54

@#42 off topic....
mis anders ook
NW200
IOMTT

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #49 catastrofus

• Senior Member
  • 3,487 posts

+43

Posted 29 October 2012 - 20:03

Shit, mijn 'universal translator' is blijkbaar stuk want hier begrijp ik niets van...

2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #50 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 3 November 2012 - 09:24

"de adelaar is geland, ik herhaal: de adelaar is geland" :D

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #51 zeeteefje

• Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 3 November 2012 - 13:55

Dat zeg ik: een paar lokale producties, maar die heb je tegenwoordig ook in Nederland en al heel lang in Frankrijk. Dat je niet kijkt naar een Franse- of Nederlandse politieserie, maar wel naar een Britse-ok. Maar niks nieuws /anders/beter bij die linksrijders ;)

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #52 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 3 November 2012 - 14:07

Toch wel! Het gaat niet om het concept maar om de uitwerking ervan. The Bill is een redelijk natuurgetrouwe weergave van hoe het er bij de politie aan toe gaat (okee, ietsje drama toegevoegd). Als ik in Nederland naar een politieserie kijk, dan zit ik altijd met kromme tenen, het is dat ze met blauwe petten rondlopen, maar verder heeft het bar weinig met echt politiewerk te maken. En zo gaat het stelselmatig in Nederland. Is er weer eens een programma dat moet doorgaan voor wetenschap, dan is het op z'n minst op niveau "kleuter" en bestaat het vooral uit veel effect en BN'ers. En zo gaat het maar door. De kwaliteit is zó ver te zoeken. In Engeland hebben ze wat dat betreft gewoon schaalvoordeel: die halve procent die naar serieuze programma's wil kijken is daar 100 keer zoveel mensen als bij ons, dus wel de moeite waard.

Zie je trouwens in Nederland een Dr. Who gemaakt worden?

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #53 Edgar

• Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 3 November 2012 - 14:29

Open-TV is een EPG standaard die door UK-zenders wordt gebruikt, naast de voor sommige zenders beschikbare freesat-EPG. De data is meestal zeer volledig en bij veranderingen wordt die ook altijd heel snel aangepast. Voor Engelse zenders is dat dus een heel goede bron van EPG-gegevens.
Enigma/Pli kan een aantal proprietaire EPG's zelf binnenhalen, maar helaas niet Open-TV.

PS2:
Cross-EPG is een open-source plugin. Dat betekent dat het mogelijk zou kunnen zijn, dat de Open-TV ondesteuning daarvan door een image bouwer wordt overgenomen.

Is er een mogelijkheid om wat code van Cross-EPG in OpenPLi over te nemen zodat Open-TV EPG daar ook in kan werken? Zal een mooie aanvulling kunnen zijn. Idee, of totaal onmogelijk?

VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #54 zeeteefje

• Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 3 November 2012 - 14:51

Zeker, hebben we ook gehad. Maar nu vergelijk je appels en peren. (mini budget met maxi) . In Frankrijk, Italië, Spanje, maar vergeet natuurlijk ook Duitsland niet, worden prima lokale producties gemaakt. Ik vermoed dat je slechts vanwege de taal eerder naar een Britse dan een Franse productie kijkt -maar dat is geen maat voor de kwaliteit ervan.

Het aanbod blijft in mijn ogen overal identiek: Endemol entertainment+Hollywood series en films aangevuld met enkele lokale producties.

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #55 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 November 2012 - 15:02

Open-TV is een EPG standaard die door UK-zenders wordt gebruikt, naast de voor sommige zenders beschikbare freesat-EPG. De data is meestal zeer volledig en bij veranderingen wordt die ook altijd heel snel aangepast. Voor Engelse zenders is dat dus een heel goede bron van EPG-gegevens.
Enigma/Pli kan een aantal proprietaire EPG's zelf binnenhalen, maar helaas niet Open-TV.

PS2:
Cross-EPG is een open-source plugin. Dat betekent dat het mogelijk zou kunnen zijn, dat de Open-TV ondesteuning daarvan door een image bouwer wordt overgenomen.

Is er een mogelijkheid om wat code van Cross-EPG in OpenPLi over te nemen zodat Open-TV EPG daar ook in kan werken? Zal een mooie aanvulling kunnen zijn. Idee, of totaal onmogelijk?

Zonder in technische zin verstand van zaken te hebben, lijkt mij het antwoord 'ja' te moeten zijn. Cross is immers open source.

BTW: Ik vergat nog een ander voordeel van Open-TV: er is ook EPG voor de radio stations.

Re: offtopic?: wie weet verschil tussen.... #56 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 4 November 2012 - 09:06

Zeker, hebben we ook gehad. Maar nu vergelijk je appels en peren. (mini budget met maxi) . In Frankrijk, Italië, Spanje, maar vergeet natuurlijk ook Duitsland niet, worden prima lokale producties gemaakt. Ik vermoed dat je slechts vanwege de taal eerder naar een Britse dan een Franse productie kijkt -maar dat is geen maat voor de kwaliteit ervan.

Het aanbod blijft in mijn ogen overal identiek: Endemol entertainment+Hollywood series en films aangevuld met enkele lokale producties.

Heb je ook gekeken naar het lijstje van programma's dat ik eerder noemde? Dat heb je echt niet in Nederland. Misschien wel in andere Europese landen, maar daar heb IK niks aan. En ja, andere landen hebben gewoon het voordeel van aantallen, zoals ik ook eerder schreef. Bij ons moet het kleine budget verdeeld worden over tien zenders, dan wordt het zomaar meer kwanititeit dan kwaliteit want dat is kennelijk wat de kijker wil...

Edited by Erik Slagter, 4 November 2012 - 09:22.

Also tagged with one or more of these keywords: xtrend, vu+

7 user(s) are reading this topic

0 members, 7 guests, 0 anonymous users