Jump to content


Photo

BER aanduiding onjuist

et9000 openpli3

  • Please log in to reply
22 replies to this topic

Re: BER aanduiding onjuist #21 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 22 June 2013 - 11:51

Ach, de "ET-wonderen' zijn groot.

De AGC aanduiding is ook plotsklaps verschenen en de hardware mod voor de Tuner B bug bleek later ineens met een onbekende software update verholpen... :)



Re: BER aanduiding onjuist #22 Robinson

  • Senior Member
  • 2,616 posts

+30
Good

Posted 2 May 2014 - 00:04

Hmm. Als je het signaal verzwakt blijft de relatie tussen AGC en input signaal hetzelfde - alleen als je een attenuator tussen de LNB en de tuner zet is het inputlevel niet meer gelijk aan LNB output. Als je een schatting wilt maken van de veldsterkte zul je toch rekening moeten houden met LNB en schotel gain.
Overigens - ik heb pas een keer verzwakking hoeven toepassen bij gebruik van een Inverto Ultra black oid. Dat was bij Dr HD D15. Bij ET9000, VU+Duo, DM7025 was dat nooit een probleem.

Een indicatie van signaalsterkte in dBm zou een heel mooie aanvulling zijn. Maar mogelijk te lastig....

 

I don't understand Dutch but I think it is worth mentioning that my ET9000 actually does need an attenuator to get the best possible signal level at 13E and 19.2E.

I use Inverto Black Ultra LNB with a 115cm dish.


ET9000, OpenPLi 4.0, 13E, 19E

HD51, OpenPLi 6.2, 75E - 30W


Re: BER aanduiding onjuist #23 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 2 May 2014 - 09:45

Ja, dat heb ik ook.

De black ultra geeft een veel te sterk signaal, ik heb regelbare attenuators op beide ingangen van mijn ET9000 om het signaal te verzwakken en zo de beste signaalkwaliteit te krijgen. Het zijn juist de sterkste transponders die slecht worden. Zo krijg ik zonder verzwakking het Franse TF1HD op Astra19 met maar 8 dB C/N en na optimaal verzwakken gaat ie naar 16 dB op een wave T55.





Also tagged with one or more of these keywords: et9000, openpli3

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users