Ze zitten er al in Soms zijn we ook wel eens snel. Morgen in de update.
Re: NIeuwe drivers VU+ #141
Posted 13 December 2013 - 09:29
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: NIeuwe drivers VU+ #142
Posted 13 December 2013 - 09:31
Maar is nu ook de transcoding plugin geupdate? Die nu in de feeds staat is al zwaar verouderd (niet zo snel dus......), en er is zojuist weer een nieuwe versie vrijgegeven die behoort bij de drivers van gisteren.Ze zitten er al in Soms zijn we ook wel eens snel. Morgen in de update.
Trouwens: ook de nieuwe Audio Effect plugin moet aan de feeds worden toegevoegd.
Re: NIeuwe drivers VU+ #143
Posted 13 December 2013 - 09:37
De afhandeling van de instellingen van de transcoding gaan we waarschijnlijk anders doen, vandaar dat de plugin niet geupdate wordt. De transcoding zelf wordt hierdoor uiteraard op zich niet beinvloed, daar zit de plugin niet tussen.
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: NIeuwe drivers VU+ #144
Re: NIeuwe drivers VU+ #145
Posted 13 December 2013 - 12:06
Heb jij die updates dan al binnen? Die komen namelijk pas met de volgende nightly mee, of heb je een eigen bouwomgeving, of heb je de drivers gewoon los erin gezet?
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: NIeuwe drivers VU+ #146
Posted 13 December 2013 - 12:58
Maar is nu ook de transcoding plugin geupdate? Die nu in de feeds staat is al zwaar verouderd (niet zo snel dus......), en er is zojuist weer een nieuwe versie vrijgegeven die behoort bij de drivers van gisteren.
Trouwens: ook de nieuwe Audio Effect plugin moet aan de feeds worden toegevoegd.
Heb je een ipk, dan zet ik die zo in de 3rd parties...
Feitelijk zie ik geen enkel nut in dat Audio Effect... daar elke surround set die je aansluit dit soort effecten ook weer heeft...
Plus het heeft weer de nodige pathes in enigma2 nodig (die feitelijk als feature geregeld horen te worden ipv if VU+...2 then)...
Jammer dat VU hun "eigen" fork heeft op enigma2. Het was zoveel makkelijker geweest als ze ook "based on OpenPLi" waren.
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: NIeuwe drivers VU+ #147
Posted 13 December 2013 - 14:57
@ Tech,
Ik had die drivers er gewoon even ingegooid.
De stabiliteit is nog wel even belabberd. Vanochtend om 10 uur de box een update gegeven en toen ik om 13.00 thuis kwam stond de klok stil op 11.45 en alles shocking vast. Als vanouds, stekker uit 't net, er weer in en dan draait ie weer. soms een dag, soms een uur, een enkele keer een week
Re: NIeuwe drivers VU+ #148
Posted 13 December 2013 - 14:58
En in die audio plugin zitten meerdere zaken, zoals auto-levelling.
De pugin kan uiteraard direct uit de sources gebouwd worden. Dat heb je toch altijd veel liever dan een 3rd-party ipk op de feeds zetten?
Edited by SatKiekerd, 13 December 2013 - 15:01.
Re: NIeuwe drivers VU+ #149
Re: NIeuwe drivers VU+ #150
Posted 13 December 2013 - 15:07
Alfa-kwaliteit
Probleem is dat een driver-update niet zo makkelijk is terug te draaien als die al naar sf is gepusht.
Gebruikers die geen alfa-drivers willen, nog maar even niet updaten dus.
Re: NIeuwe drivers VU+ #151
Posted 13 December 2013 - 15:08
Maar erik als je ze vandaag nog revert zitten ze niet in de feeds, dus een upgrade zal dan wel goed gaan volgens mij....
Wat betreft die audioeffecten. Ik dacht dat daarvoor een aanpassing in enigma2 nodig was. Nu blijkt het dus een plugin te zijn...
Edited by littlesat, 13 December 2013 - 15:12.
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: NIeuwe drivers VU+ #152
Posted 13 December 2013 - 15:34
stomme cloon protectie
bij de nieuwe drivers zit een /proc entry die bcm_au heet, daar gaat vu vanaf nu bij non fpga modellen via een broadcom aes key en bij fpga modellen icm de fpga ( aes + des geneuzel )
de clones mee opsporen en proberen te vernielen.
op z'on beetje alle kritische plaatsen ( tuner lock, vfd, encoder, ... ) wordt daar een controle op gedaan en als dat niet klopt kan je catastrofale gevolgen verwachten binnen een random tijd.
Re: NIeuwe drivers VU+ #153
Posted 13 December 2013 - 15:40
Met andere woorden, een drukke tijd voor de boeg voor de klantenservices...
Re: NIeuwe drivers VU+ #154
Re: NIeuwe drivers VU+ #155
Posted 13 December 2013 - 16:27
Ik moet eerlijk zeggen: als je ziet hoeveel kloons er nu over de toonbank gaan en hoe moeilijk die fysiek van de echte te onderscheiden zijn, kan ik me goed voorstellen dat kloonprotectie een belangrijke rol gaat spelen.stomme cloon protectie
bij de nieuwe drivers zit een /proc entry die bcm_au heet, daar gaat vu vanaf nu bij non fpga modellen via een broadcom aes key en bij fpga modellen icm de fpga ( aes + des geneuzel )
de clones mee opsporen en proberen te vernielen.
op z'on beetje alle kritische plaatsen ( tuner lock, vfd, encoder, ... ) wordt daar een controle op gedaan en als dat niet klopt kan je catastrofale gevolgen verwachten binnen een random tijd.
Maar verwacht je daarvan problemen voor eerlijke boxen dan?
Ik heb zojuist een echte en een kloon Solo2 met elkaar mogen vergelijken: de verschilletjes zijn wel heel erg klein. En dan nog alleen maar zichtbaar als je beide boxen (en de kartonnen dozen) naast elkaar ziet.
Je gaat nu toch geen DUO meer kopen? Die is 4 (of is het inmiddels 5?) jaar oud! Voor een klein beetje meer krijg je heel veel meer (Solo2).Ik ga zelf binnen een tweetal weken een nieuwe vu duo hebben.
Re: NIeuwe drivers VU+ #156
Re: NIeuwe drivers VU+ #157
Posted 13 December 2013 - 16:41
Ik heb beide Duo2 receivers ge-update met de laatste drivers, beide draaien de hele dag door, en ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad.......
Ik zal eens zwaar gaan zappen.
Ik heb overigens niet alleen de drivers ge-update, de nieuwe proc entry's heb ik er ook al inzitten, ik heb de duo2 vanaf mijn eigen bouwomgeving ge-update.
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: NIeuwe drivers VU+ #158
Posted 13 December 2013 - 16:58
Mijn opmerking over de slechte release kwam voornamelijk voort uit frustratie over het wederom/nog steeds niet (goed) werken van transcoding terwijl ook WMV-streams niet aan de praat te krijgen zijn. Hoeveel transcoding gerelateerde updates hebben we nu gehad? Een behoorlijk aantal, en het heeft nog nooit gewerkt.
Overigens schijnt WMV in VTi wel te werken: er is daar een G-streamer aanpassing voor geweest. Het lijkt er dus op dat er gekozen is voor een niet-generieke WMV-ondersteuning.
Oftewel: tegenvallende kwaliteit zonder dat er ongelukken gebeuren.
Wat wel werkt zijn zaken als betere EOF-detectie, separate AAC-downmix en (denk ik, moeilijk goed vast te stellen) audio auto level.
Edited by SatKiekerd, 13 December 2013 - 16:59.
Re: NIeuwe drivers VU+ #159
Posted 13 December 2013 - 17:12
Ik heb overigens niet alleen de drivers ge-update, de nieuwe proc entry's heb ik er ook al inzitten, ik heb de duo2 vanaf mijn eigen bouwomgeving ge-update.
De proc entries verschijnen "vanzelf" als je de kernel module inlaadt.
Re: NIeuwe drivers VU+ #160
Also tagged with one or more of these keywords: drivers, vu+, solo2, solo, duo2
VuSolo2 Flash bricht abStarted by snake.bite, 25 Aug 2024 vu+, solo2, flash, image |
|
|||
Transcoding problems Vu+Duo4k SEStarted by ficaz, 19 Aug 2024 transcoding, streaming, vu+, port and 1 more... |
|
|||
No data on transponder! (Timeout reading PAT) [Solo2]Started by VeryClear, 3 Jul 2024 solo2 |
|
|||
geen beeld op kanalen van ziggo op VU+ ultimo 4k en extrend 10000Started by kostenzer, 16 May 2024 VU+, Xtrernd 10000 and 1 more... |
|
|||
Media Player freezesStarted by John 74, 11 Mar 2024 VU+, Duo, Media Player, freezes |
|
17 user(s) are reading this topic
0 members, 17 guests, 0 anonymous users