Re: NIeuwe drivers VU+ #161
Re: NIeuwe drivers VU+ #162
Posted 14 December 2013 - 10:04
Klopt. Jullie vinden dat iedereen zich aan PLi moet aanpassen.Niet wat ons betreft, wij zijn daar altijd heel duidelijk in!
Maar zo zit de wereld natuurlijk niet in elkaar: de wereld draait nu eenmaal niet om PLi. En vandaar dat PLi ook alleen maar Xtrend ondersteunt.
Maar goed: die keuze is inderdaad duidelijk.
Edited by SatKiekerd, 14 December 2013 - 10:04.
Re: NIeuwe drivers VU+ #163
Posted 14 December 2013 - 10:15
Klopt. Jullie vinden dat iedereen zich aan PLi moet aanpassen.
Maar zo zit de wereld natuurlijk niet in elkaar: de wereld draait nu eenmaal niet om PLi. En vandaar dat PLi ook alleen maar Xtrend ondersteunt.
Maar goed: die keuze is inderdaad duidelijk.
Van Xtrend en ook XP krijgen we altijd nette patches, daar hoeven we niets zelf aan te doen... maar misschien komt dat omdat hun fabrieksimage ook OpenPLi-based is. Misschien een hele goede keuze van hun.... we hoeven voor deze boxen dan ook feitelijk nooit gekke work-a-rounds te maken.
En we steunen niet alleen Xtrend en XP.... VU en DMM zitten daar ook nog bij....
Edited by littlesat, 14 December 2013 - 10:16.
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: NIeuwe drivers VU+ #164
Posted 14 December 2013 - 10:17
@SatKiekerd:
Ik heb daar een iets andere kijk op. Wij hebben geen moeite met allerlei merken supporten, alleen op het moment dat een fabrikant ervoor kiest een feature op een zodanig manier te implementeren, dat daarvoor allerlei specifieke aanpassingen gedaan moeten worden, terwijl dat ook prima op een generieke manier had gekund, tsja, dan gaat het ons wel wat tegenstaan. Zoiets moet wel een beetje van twee kanten komen.
En ja, Xtrend is daarin wel voorbeeldig.
Edited by Erik Slagter, 14 December 2013 - 10:17.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: NIeuwe drivers VU+ #165
Posted 14 December 2013 - 10:18
Re: NIeuwe drivers VU+ #166
Re: NIeuwe drivers VU+ #167
Posted 14 December 2013 - 10:19
Als het goed is wel, ik heb het nog niet gecontroleerd.
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: NIeuwe drivers VU+ #168
Posted 14 December 2013 - 10:21
Re: NIeuwe drivers VU+ #169
Posted 14 December 2013 - 11:36
Nee, dat klopt niet: DM ondersteuning is verleden tijd en VU ondersteuning is altijd maar halfwas geweest.En we steunen niet alleen Xtrend en XP.... VU en DMM zitten daar ook nog bij....
En het gaat er mij niet om wat de redenen ervoor zijn; het gaat erom dat PLi feitelijk alleen Xtrend ondersteunt.
Re: NIeuwe drivers VU+ #170
Posted 14 December 2013 - 11:42
Dat er geen WMV ondersteuning is boeit me niks de ultimo is toch ook geen media player....daarbij word WMV ook bijna niet meer gebruikt veel is tegenwoordig mp4 en dat werkt perfect
Edited by Stefan, 14 December 2013 - 11:45.
Re: NIeuwe drivers VU+ #171
Posted 14 December 2013 - 11:50
En het gaat niet om WMV-ondersteuning; die moet van VU+ komen.
Overigens wordt WMV juist wel veel gebruikt; kijk maar eens hoeveel IP-streams je met VU's niet kunt afspelen.
Re: NIeuwe drivers VU+ #172
Posted 14 December 2013 - 11:52
Re: NIeuwe drivers VU+ #173
Re: NIeuwe drivers VU+ #174
Posted 14 December 2013 - 12:05
Bijna goed, je legt alleen de relatie verkeerdom.
Nee, dat klopt niet: DM ondersteuning is verleden tijd en VU ondersteuning is altijd maar halfwas geweest.En we steunen niet alleen Xtrend en XP.... VU en DMM zitten daar ook nog bij....
En het gaat er mij niet om wat de redenen ervoor zijn; het gaat erom dat PLi feitelijk alleen Xtrend ondersteunt.
DMM ondersteunt OpenPLi al tijden niet meer. VU ondersteunt OpenPLi een beetje halfwas. Xtrend en Maxdigital ondersteunen OpenPLi volledig.
(Ik zou niet weten waarom wij als hobbyclubje ondersteuning zouden moeten verlenen aan fabrikanten die geld willen verdienen met de verkoop van hun hardware.)
Re: NIeuwe drivers VU+ #175
Posted 14 December 2013 - 12:05
Zonder hier een discussie te willen starten die niets met dit onderwerp te maken heeft wil ik wel even het volgende opmerken:
Het valt me in elk geval wel op dat jij toch weer meer weet dan wij binnen het team weten, zo heb ik nooit geweten dat wij Vu niet ondersteunden, voor iemand die de ins en outs niet kent, weet je toch erg veel van- en over ons.
Dat doen wij dus wel, alleen steunt Vu OpenPLi niet door allerlei zaken op een vreemde manier te willen implementeren, zonder rekening met anderen te houden, dit houdt in dat er weer machine specifieke zaken in enigma ingebouwd moeten worden, terwijl dit helemaal niet nodig als de zaak op een normale manier geïmplementeerd werd, en niet op de Vu manier.
[edit]zonder dat ik de posting van Milo gezien heb, want we postten gekijtijdig, valt het me op dat we inhoudelijk hetzelfde vertellen
Edited by Tech, 14 December 2013 - 12:06.
posting met dezelfde inhoud als Milo
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: NIeuwe drivers VU+ #176
Posted 14 December 2013 - 12:26
DMM ondersteunt OpenPLi al tijden niet meer. VU ondersteunt OpenPLi een beetje halfwas. Xtrend en Maxdigital ondersteunen OpenPLi volledig.
Precies!!! Zo zit het... Wij zijn een open image en iedereen mag het gebruiken...
Maar je kunt er uiteraard ook een "kip -en- ei" verhaal van maken....
VU ondersteunt OpenPLi een beetje halfwas... -of- OpenPli ondersteunt VU een beetje halfwas...
Maar er zijn nog altijd OpenPLi based images die work-a-rounds wel accepteren. Dus waarom zou VU moeten investeren in aanpassingen voor OpenPLi? (daar kan ik ook een "kip -en- ei verhaal van maken....)
Edited by littlesat, 14 December 2013 - 12:27.
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: NIeuwe drivers VU+ #177
Re: NIeuwe drivers VU+ #178
Posted 14 December 2013 - 12:30
Zullen we deze discussie stoppen (die is al zo vaak gevoerd en loopt meestal uit op niks) en verder gaan met de ervaringen met de laatste drivers?
Re: NIeuwe drivers VU+ #179
Re: NIeuwe drivers VU+ #180
Posted 14 December 2013 - 17:03
Ik weet niet waar OI voor staat, maar WMV playback zou zonder aanpassingen moeten kunnen werken in OpenPLi (zie de andere merken). Men heeft het kennelijk non-standaard opgelost, helaas.
Also tagged with one or more of these keywords: drivers, vu+, solo2, solo, duo2
VuSolo2 Flash bricht abStarted by snake.bite, 25 Aug 2024 vu+, solo2, flash, image |
|
|||
Transcoding problems Vu+Duo4k SEStarted by ficaz, 19 Aug 2024 transcoding, streaming, vu+, port and 1 more... |
|
|||
No data on transponder! (Timeout reading PAT) [Solo2]Started by VeryClear, 3 Jul 2024 solo2 |
|
|||
geen beeld op kanalen van ziggo op VU+ ultimo 4k en extrend 10000Started by kostenzer, 16 May 2024 VU+, Xtrernd 10000 and 1 more... |
|
|||
Media Player freezesStarted by John 74, 11 Mar 2024 VU+, Duo, Media Player, freezes |
|
25 user(s) are reading this topic
0 members, 25 guests, 0 anonymous users