Jump to content

Photo

VU+ Duo "memory leak"

VU+ DUO

• Please log in to reply
71 replies to this topic

#1 MyZ

• Senior Member
  • 74 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2013 - 15:18

Allen,

Al in meerdere draadjes besproken: Het (niet goed) afspelen van MKV's op de VU+ Duo. Door velen geconstateerd daalt het geheugen op de box dramatisch, waarop een crash volgt. NU heb ik geprobeerd oude drivers terug te zetten, waarschijnlijk niet goed, want ik heb het probleem nog steeds. Zwaar irritant. Bug reeds gemeld bij VU+. Maar niks geen antwoord...

Heeft iemand het middels een omweg werken, dan wel met oude drivers? Zou degene mij uit willen leggen welke stappen ik moet volgen?

Bvd!

Micha

Re: VU+ Duo "memory leak" #2 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 11 November 2013 - 15:21

In de oudere versies van de drivers is het probleem niet opeens afwezig, helaas.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: VU+ Duo "memory leak" #3 MyZ

• Senior Member
  • 74 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2013 - 15:27

Kort gezegd, niets aan te doen? Ik kan bijna geen enkele MKV meer fatsoenlijk afspelen.... Alternatieven? 

Re: VU+ Duo "memory leak" #4 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 12 November 2013 - 01:02

Reboot je apparaat eens, als ze dan nog steeds niet goed afspelen ligt het niet aan geheugenfragmentatie.

Re: VU+ Duo "memory leak" #5 MyZ

• Senior Member
  • 74 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2013 - 08:39

Ze spelen wel af, echter voor een kwartier. Daarna zie je een geheugendrop plaatsvinden (te zien via webif) en vervolgens de box bijna crashen. Tandwielen, reageert nergens meer op, etc. Ik kijk flink wat MKV's, echt zwaar irritant zoiets.

Re: VU+ Duo "memory leak" #6 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 12 November 2013 - 09:41

Als je echt flink wat mkv's kijkt... Dan investeer je toch in een deftige HTPC met XBMC of indien het budget het niet toelaat in een goedkope mediaspeler, maar je gaat toch niet blijven aanklooien met een sat tv doos. Ik neem aan dat je met je fiets toch ook niet probeert auto's in te halen?

Re: VU+ Duo "memory leak" #7 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,917 posts

+486
Excellent

Posted 12 November 2013 - 10:17

MKV afspelen op de 'sat tv doos' gaat anders uitstekend, alleen op de modellen die met wat minder werkgeheugen zijn uitgevoerd, komen die problemen naar voren.

Ik speel al tijden mijn MKV en andere mediabestanden, via de STB af dus daar heb je niet echt een deftige HTPC met XBMC voor nodig, ik vind het juist prettig dat het aantal 'dozen' in de kast afneemt en alles via één apparaat is af te spelen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: VU+ Duo "memory leak" #8 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 12 November 2013 - 11:44

Ik dacht dat MyZ wist te vertellen dat het niet werkt, vandaar zijn post...

Hij vroeg alternatieven... Ga ik hem dan een andere sat tv doos aanraden, die wellicht ook niet werkt... Nee, dan raad ik hem aan, aangezien hij graag mkv's kijkt, een htpc of een mediaspeler. Dan is hij achteraf zeker dat het 100% gaat werken en dat hij films kan kijken, zonder eerst forums te moeten gaan afzoeken waarom het ene bestand wel of niet werkt, geheugen problemen, ondertiteling wel of niet werkt,....enzovoort.

Ik zie ook liever een alles-in-1 apparaat, maar tot op vandaag:

-sat tuner =/= mediaspeler

-mediaspeler =/= sat tuner

XBMC is prachtig om films en series te bekijken, maar een nachtmerrie om tv te kijken

Enigma2 is prachtig om tv te kijken, maar na XBMC te kennen, gebruik je het niet meer om mkv's te kijken.

Just my 0.02cents

Re: VU+ Duo "memory leak" #9 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 November 2013 - 12:00

Het subtiele verschil zit 'm in de eis of je "de meeste media" of "alle media" wilt kunnen afspelen. Als je per sé álles wat je hebt gedownload wilt kunnen afspelen zonder zelf even een transcodering te doen (wat vaak wel de moeite waard is, omdat veel media met achterhaalde codecs zijn gecomprimeerd), dan moet je een media player kopen.

Als je "de meeste media" wilt kunnen afspelen en bovendien op z'n tijd ook wel eens iets transcodeerd, dan voldoet een satelliet-ontvanger prima.

En ontvangers van de generatie VU+Duo hebben daar inderdaad gewoon te weinig geheugen voor (in combinatie met de niet heel zuinige manier waarop VU+ met het geheugen omgaat, op mijn DM8000 is het geen probleem).

Edited by Erik Slagter, 12 November 2013 - 12:01.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: VU+ Duo "memory leak" #10 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 12 November 2013 - 12:21

Als men aan mij de vraag zou stellen...

Wat heb ik nodig om sat TV deftig te kijken? Enigma2 tuner

Wat heb ik nodig om mkv's deftig te kijken? Mediaspeler

Wat heb ik nodig om mij deftig te verplaatsen? Auto

Maar

Met moeite en transcoden kan je alles ook bekijken op een sat tuner.

Met moeite en regelmatige problemen kan je met XBMC ook tv kijken.

Met moeite kan je je met een fiets ook wereldwijd verplaatsen.

Ieder zijn ding denk ik dan.  :)  Ik denk wel dat de voorstanders van mkv via een sat tuner kijker, nog nooit van XBMC hebben gebruikt gemaakt en de deuren die een XBMCbuntu distro openen. Wat daar achter zit is wel vele malen knapper dan mkv'tjes te gaan transcoderen.

Re: VU+ Duo "memory leak" #11 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 November 2013 - 12:25

Daar wil ik dan nog aan toevoegen: Is het gerechtvaardigd dat je af en toe wat "moeite" moet doen voor films die je GRATIS binnenhaalt terwijl je bij de videotheek 5-10 euro kwijt bent en je er ook nog twee keer naar toe moet rijden?

Ik kan erg slecht tegen de mentaliteit dat alles niks aan geld mag kosten en dan ook nog eens totaal geen moeite mag kosten.

Als je een keer hebt uitgezocht hoe transcoderen gaat (jaja, dat is even de moeite), dan stelt het allemaal niet zoveel meer voor.

Re: VU+ Duo "memory leak" #12 MyZ

• Senior Member
  • 74 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2013 - 12:31

Met alternatieven bedoelde ik wat er softwarematig mogelijk is op de VU+. Twee feiten: Eerst deden 99% van de MKV's het, nu 10% door een duidelijk zichtbare geheugendrop. Dan kun je een mediaspeler gaan kopen, maar als jij een lekke band hebt op je fiets koop je dan ook een scooter of repareer je je band Ocram? 

Dus nogmaals de vraag (ook voor vele andere VU+ gebruikers toegevoegde waarde denk ik): Is het iemand gelukt de box weer als vanouds draaiend te krijgen?

Re: VU+ Duo "memory leak" #13 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 12 November 2013 - 12:33

Je hebt een punt, alleen zeggen dat een htpc met XBMC geen geld en moeite kost, klopt ook niet helemaal ;) , kan zelfs veeeeel geld kosten en veeeeeeel moeite éénmalig. :)

Re: VU+ Duo "memory leak" #14 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 12 November 2013 - 12:35

Als die fiets een lekke band heeft, repareer ik de band. Heeft ie echter een lekke band, kromme velg en er staat een rit voor de deur van 100km, dan ga ik als een dolle een scooter kopen.

Re: VU+ Duo "memory leak" #15 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 November 2013 - 12:44

Ik vind zelf de vuplus duo, destijds toen hij uitkwam een best interessante ontvanger, zeker omdat je toen alleen nog maar dream ontvangers had, die veel te duur waren. Maar de tijd van de duo is gewoon voorbij, net als van de dm800. Het zijn brommers waar je op je zestiende ontzettend blij mee was (en terecht), maar waar je met vrouw en kinderen niet zoveel aan hebt.

Vergelijkbaar afspelen van media, daar is de duo (en ook de dm800) nooit op gemaakt. En dat, nogmaals, vuplus niet zo zuinig met z'n geheugen omgaat helpt ook niet echt.

De nieuwere generaties ontvangers hebben daar allemaal geen problemen mee.

Re: VU+ Duo "memory leak" #16 MyZ

• Senior Member
  • 74 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2013 - 13:26

Toch ligt het probleem bij VU+ die gewoon brakke drivers uitbrengt. Het heeft immers altijd perfect gewerkt. 720p/1080p, alle mogelijke framerates. Niks geen problemen! Je zou bijna zeggen dat ze het met opzet doen, kan iedereen lekker aan de Duo2 / Solo2..... Voor mij even wachten totdat de Prismcube Ruby "volwassen" is. Best of both zoals het er naar uit ziet.

En hardware upgraden om de brakke software / drivers maar te compenseren is toch geen argument! 

Re: VU+ Duo "memory leak" #17 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 12 November 2013 - 14:34

Misschien niet het ideale argument in lijn der verwachting, maar wel het enige argument dat jou kijkplezier brengt.

Anders zie ik als enige andere oplossing, ieder kwartier een pauze inlassen en dan de box ondertussen laten rebooten.

Het is maar net hoe lang je het zelf volhoudt met die brakke software/drivers...maar ik denk dat de VU+ DUO op dat gebied aan het langste eind gaat trekken  :)

Ze zullen het wellicht nooit gaan toegeven, maar zoals je zelf aanhaalt kan het best wel eens met opzet zijn dat ze de boel omzeep helpen, zijn met de VU+ DUO de ontwikkelingskosten terugverdiend, dan moet er wel winst gemaakt gaan worden met de opvolger, maar daarvoor moeten wel die VU+ DUO kopers het nieuwe model in huis halen, die doen dat natuurlijk niet zomaar, dus...............

Re: VU+ Duo "memory leak" #18 Stefan

• Senior Member
  • 1,503 posts

+74

Posted 12 November 2013 - 14:42

Geloof er niks van ,dit doen ze echt niet met opzet aangezien als jij ontevreden bent over je vu duo je toch niet gaat voor weer een vu model lijkt mij ?
VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: VU+ Duo "memory leak" #19 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 12 November 2013 - 14:55

Sorry dat ik jullie "stoor" in deze discussie maar ik heb nog 2x Vu+Duo(1) in gebruik en kijk heel veel MKV's, ofwel diverse concerten met deze twee STB's.
Oude of recente MKV'S, ze doen het allemaal. Hoef nooit niet opnieuw te starten na een kwartier, gewoon concerten van 1 tot 1,5 uur ze spelen van begin tot het eind.

Misschien kun je een voorbeeld geven van een MKV welke niet of met "leak" problemen kampt.

Mijn Vu+Duo's zijn voorzien van OpenPli 40 en altijd voorzien van de laatste nightly-build en speel de MKV's vanaf mijn Synology NAS !

Re: VU+ Duo "memory leak" #20 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 12 November 2013 - 15:09

Ik doe een gok dat Myz er een HDD in heeft zitten...

Ik persoonlijk heb mijn VU DUO ook van miserie de kast in gezwierd, het ding liep elke dag vast bij een epg import, soms zat ik bij het uit standby halen 5 minuten naar een zwart scherm te staren, totdat de DUO het dan toch doorkreeg dat hij wel HDMI had en het dan toch maar moest inschakelen..(kwam direct op na een driver update dit probleem, update had ook met HDMI EDID check te maken, alleen ipv te fixen, was het bij mij omgekeerd). Stroom eraf en terug op, ding niet meer in gang te krijgen, stroom er iets langer af +/-5min, dan ging ie weer. Blijven hangen op "Starting...", noem het maar op ik heb het gezien.

Nu ondertussen 1 jaar later, ding uit de kast gehaald, laatste update erop, swap ingeschakeld, een of andere plugin die het geheugen leegmaakt, enkel EIT epg, dus geen xmltv imports, oude niet energie zuinige HDD erin en wat denk je  :blink: het ding loopt al 2 weken als een zonnetje. Hij had gewoon een lange vakantie nodig.

Also tagged with one or more of these keywords: VU+ DUO

5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users