Jump to content

Photo

VU+ Duo "memory leak"

VU+ DUO

• Please log in to reply
71 replies to this topic

Re: VU+ Duo "memory leak" #21 MyZ

• Senior Member
  • 74 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2013 - 15:14

Sorry dat ik jullie "stoor" in deze discussie maar ik heb nog 2x Vu+Duo(1) in gebruik en kijk heel veel MKV's, ofwel diverse concerten met deze twee STB's.
Oude of recente MKV'S, ze doen het allemaal. Hoef nooit niet opnieuw te starten na een kwartier, gewoon concerten van 1 tot 1,5 uur ze spelen van begin tot het eind.

Misschien kun je een voorbeeld geven van een MKV welke niet of met "leak" problemen kampt.

Mijn Vu+Duo's zijn voorzien van OpenPli 40 en altijd voorzien van de laatste nightly-build en speel de MKV's vanaf mijn Synology NAS !

Stoor graag, want ik heb dezelfde opstelling! Twee Duo's in gebruik i.c.m. een Syno NAS. Er zijn enkele MKV's bij (allemaal 720p) die wel draaien zonder problemen. Missschien Openpli 4 proberen? Draai nu op 3.0. Jouw bestanden, 1080p? Framerates? 

Re: VU+ Duo "memory leak" #22 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 12 November 2013 - 15:15

PS: Ik heb met mijn wagen ook geen problemen, maar dat wil niet zeggen dat anderen, met ditzelfde merk er ook geen problemen mee hebben.

Nu als ze mij vertellen dat men Ford rijdt en geen problemen heeft, dan krab ik ook eens achter mijn oren, wat een miserie merk, lijkt wel een VU+ :lol:

Re: VU+ Duo "memory leak" #23 MyZ

• Senior Member
  • 74 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2013 - 15:16

Ik doe een gok dat Myz er een HDD in heeft zitten...

Ik persoonlijk heb mijn VU DUO ook van miserie de kast in gezwierd, het ding liep elke dag vast bij een epg import, soms zat ik bij het uit standby halen 5 minuten naar een zwart scherm te staren, totdat de DUO het dan toch doorkreeg dat hij wel HDMI had en het dan toch maar moest inschakelen..(kwam direct op na een driver update dit probleem, update had ook met HDMI EDID check te maken, alleen ipv te fixen, was het bij mij omgekeerd). Stroom eraf en terug op, ding niet meer in gang te krijgen, stroom er iets langer af +/-5min, dan ging ie weer. Blijven hangen op "Starting...", noem het maar op ik heb het gezien.

Nu ondertussen 1 jaar later, ding uit de kast gehaald, laatste update erop, swap ingeschakeld, een of andere plugin die het geheugen leegmaakt, enkel EIT epg, dus geen xmltv imports, oude niet energie zuinige HDD erin en wat denk je  :blink: het ding loopt al 2 weken als een zonnetje. Hij had gewoon een lange vakantie nodig.

Een of andere plugin? Nope, geen interne HDD. Alles via de NAS

Re: VU+ Duo "memory leak" #24 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 12 November 2013 - 15:23

Die plugin heb ik er nu op draaien. Je las nog al wel eens dat als je er een HDD in had zitten dat je het probleem vlugger de kop op zag steken, maar keiharde bewijzen waren er dacht ik niet.

Het is een fijn toestel als ie correct werkt, maar zoals jezelf nu ervaart.... en dan zit je er wel mee.

Beide DUO's hebben exact dezelfde problemen met dezelfde mkv's? Of wisselt dit zich af...?

Re: VU+ Duo "memory leak" #25 MyZ

• Senior Member
  • 74 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2013 - 15:35

Die plugin heb ik er nu op draaien. Je las nog al wel eens dat als je er een HDD in had zitten dat je het probleem vlugger de kop op zag steken, maar keiharde bewijzen waren er dacht ik niet.

Het is een fijn toestel als ie correct werkt, maar zoals jezelf nu ervaart.... en dan zit je er wel mee.

Beide DUO's hebben exact dezelfde problemen met dezelfde mkv's? Of wisselt dit zich af...?

Ok, maar hoe heet deze plugin? ;-) Proberen waard. Beide hebben hetzelfde probleem, draaien op 3.0 en NB's. 

Re: VU+ Duo "memory leak" #26 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 12 November 2013 - 15:46

CacheFlush, hij zit bij Open... standaard in de feed, weet niet of ie er bij OpenPLI ook in zit. Afbeelding heb ik op Google gevonden.

Geen idee of het wel of niet de oplossing was bij mijn specifieke VU DUO, maar wilde geen risico nemen en heb het zekere voor het onzekere genomen, aangezien het toestel niet bij mij staat, maar bij familie, had het er ook bijvermeld dat ik het zelf met een reden in de kast had gestopt, dus....maar tot op heden lijkt de DUO zijn kop aardig boven water te houden.

Re: VU+ Duo "memory leak" #27 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 12 November 2013 - 15:46

Geef eens een MKV probleem file/titel (exacte titel of url) ,kan ik eens specifiek testen binnen met mijn opstelling/configuratie.

Re: VU+ Duo "memory leak" #28 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 November 2013 - 16:03

Ik heb geen idee of er echt sprake is van 'memory leak' of 'geheugengragmenatie' problemen met de DUO's.
Maar als dat zo is kan een swapfile tijdwinst bieden (meer geheugen = langere tijd tot een probleem optreedt) en kan de CacheFlush-plugin wellicht zelfs volledige uitkomst bieden (geen fraaie oplossing, maar als het werkt, werkt het).

Wat zeker is, is dat een swapfile boxen met een bescheiden hoeveelheid RAM helpt om EPG-imports (zowel Rytec als Open-TV) te verwerken.

Re: VU+ Duo "memory leak" #29 MyZ

• Senior Member
  • 74 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2013 - 16:08

CacheFlush, hij zit bij Open... standaard in de feed, weet niet of ie er bij OpenPLI ook in zit. Afbeelding heb ik op Google gevonden.

Geen idee of het wel of niet de oplossing was bij mijn specifieke VU DUO, maar wilde geen risico nemen en heb het zekere voor het onzekere genomen, aangezien het toestel niet bij mij staat, maar bij familie, had het er ook bijvermeld dat ik het zelf met een reden in de kast had gestopt, dus....maar tot op heden lijkt de DUO zijn kop aardig boven water te houden.

Thnx ga deze proberen!

Re: VU+ Duo "memory leak" #30 MyZ

• Senior Member
  • 74 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2013 - 16:09

Geef eens een MKV probleem file/titel (exacte titel of url) ,kan ik eens specifiek testen binnen met mijn opstelling/configuratie.

Bv:The World's End.mkv 7.65 GB groot. Als je deze zou willen testen graag! 

Re: VU+ Duo "memory leak" #31 MyZ

• Senior Member
  • 74 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2013 - 16:10

Ik heb geen idee of er echt sprake is van 'memory leak' of 'geheugengragmenatie' problemen met de DUO's.
Maar als dat zo is kan een swapfile tijdwinst bieden (meer geheugen = langere tijd tot een probleem optreedt) en kan de CacheFlush-plugin wellicht zelfs volledige uitkomst bieden (geen fraaie oplossing, maar als het werkt, werkt het).

Wat zeker is, is dat een swapfile boxen met een bescheiden hoeveelheid RAM helpt om EPG-imports (zowel Rytec als Open-TV) te verwerken.

Hoe kan ik een swapfile aanmaken? Zijn daar plugins voor? Of specifieke instellingen?

Re: VU+ Duo "memory leak" #32 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 12 November 2013 - 18:44

Even inloggen:

cd /mnt/hdd

# 128*1M = 128 megabyte aan swap

dd if=/dev/zero of=swapfile bs=1M count=128

mkswap swapfile

swapon swapfile

Om het rebootproof te maken moet je het swapon-commando nog even aan de opstartscripts toevoegen.

Re: VU+ Duo "memory leak" #33 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 12 November 2013 - 20:23

Zonet dan toch maar eens de afspeel kwaliteit van een ET9500 geprobeerd met een mkv. Werkt perfect zonder hakken of stoten, enkel met idx+sub ondertiteling weet ie blijkbaar van hout geen pijlen te maken

Re: VU+ Duo "memory leak" #34 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 November 2013 - 20:37

enkel met idx+sub ondertiteling weet ie blijkbaar van hout geen pijlen te maken

Wat is dat?

Of bedoel je VobSub?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: VU+ Duo "memory leak" #35 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 12 November 2013 - 20:48

http://www.techsono....senet/files/idx

Re: VU+ Duo "memory leak" #36 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 November 2013 - 21:42

Ja dat is volgens mij VobSub. Wat men doet is een complete program stream van een DVD nemen, daar haalt men alle video en audio streams uit, zodat alleen de streams met (grafische) ondertitels overblijven + de timestamps die je nodig hebt om ze "op tijd" af te beelden. Vervolgens zit er dan vaak nog een ifo file bij, waarin o.a. de kleuren ("palette") van de ondertitels beschreven zijn.

Dit is een erg onhandige manier van ondertiteling en inderdaad, enigma heeft er geen support voor.

Wat ik kan aanraden, is bij elke film die je opneemt (uiteraard) even srt ondertitels downloaden, die kun je altijd wel vinden. De srt ondertitels zijn tekst-formaat en worden door enigma zelf in pixels gerenderd, waardoor de letters veel scherper zijn en zelf zijn te positioneren. Op allerlei manieren een veel beter systeem. Bij mkv en mp4 kun je de tekst-ondertitels ook nog eens ín de file opnemen, helemaal ideaal.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: VU+ Duo "memory leak" #37 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 12 November 2013 - 22:05

Hoe het allemaal werkt en in elkaar steekt, daar ben ik me goed van op de hoogte. Voor mij speelt het ook totaal geen rol of Enigma2 het wel of niet kan afspelen. Ik gebruik zelf XBMC en die speelt het wel allemaal probleemloos af. Geef zelf ook natuurlijk de voorkeur aan srt, maar ben toch tevreden dat idx/sub werkt als het nodig is. Ik wilde enkel Myz laten weten dat een mkv op een ET9500 alvast geen afspeel problemen geeft, en het probleem dus niet onmiddelijk bij het mkv bestand zelf hoeft te liggen, mocht hier nog enige twijfel over zijn. Niet dat ik wil insinueren dat de DUO en de ET identiek zijn, maar ze hebben alvast toch meer gelijkenissen dan een DUO vs PC/mediaspeler. Dit sluit natuurlijk niet uit dat er iets mis kan zijn met Myz zijn backup.

Edited by ocram, 12 November 2013 - 22:08.

Re: VU+ Duo "memory leak" #38 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 12 November 2013 - 22:16

En toch valt er op een Duo prima naar mkv'tjes te kijken, ik doe dat heel regelmatig. Hij kan heel veel, maar niet alles te gelijk. Moet je dus ook niet doen.

Re: VU+ Duo "memory leak" #39 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 13 November 2013 - 02:59

Film The World's End bekeken en geen uitval of ander probleem waargenomen met m'n VU+Duo !!!
Ook de sub-teksten (bij MKV) keurig aanwezig en synchroon !

Re: VU+ Duo "memory leak" #40 MyZ

• Senior Member
  • 74 posts

0
Neutral

Posted 13 November 2013 - 09:56

Film The World's End bekeken en geen uitval of ander probleem waargenomen met m'n VU+Duo !!!
Ook de sub-teksten (bij MKV) keurig aanwezig en synchroon !

Zelfde grootte geprobeerd (7.65 GB)? En Idd met SRT ondertiteling?

Edited by MyZ, 13 November 2013 - 09:58.

Also tagged with one or more of these keywords: VU+ DUO

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users