Jump to content

Photo

DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig

• This topic is locked This topic is locked
78 replies to this topic

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #41 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,896 posts

+486
Excellent

Posted 30 April 2014 - 05:31

Daar kan ik me helemaal in vinden,

Ik lieg als ik zeg dat ik geen plezier heb gehad van de DM8000 met 4 tuners erin, en natuurlijk miste ik in het begin de extra tuners, wat ik gecompenseerd heb met een ET9500 :), die staat als 'video-recorder' te draaien.

Ik heb indertijd de DM8000 verkocht om iets anders aan te schaffen, en heb daar geen moment spijt van gehad omdat de DM8000 op dat moment al verouderd was, en niet meer aan mjin eisen voldeed, zo werd de beschikbare geheugenruimte te beperkt en moest ik me behelpen met swap op een Compact Flash.

Gelukkig stelt niet iedereen dezelfde eisen aan een STB, en kan dus heel gelukkig zijn met een DM8000.

Het is dus een heel persoonlijk iets.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #42 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,067 posts

+698
Excellent

Posted 30 April 2014 - 05:51

Ik miste wel gelijk de derde (DVB-C) tuner naast twee S2 tuners. 

Men vergeet de USB tuner oplossing... de ET9K en veel andere dual tuner boxen konden ook al 4 tuners aan.... ;) 

Edited by littlesat, 30 April 2014 - 05:52.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #43 hemertje

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,503 posts

+118
Excellent

Posted 30 April 2014 - 06:56

Ik miste wel gelijk de derde (DVB-C) tuner naast twee S2 tuners. 

Men vergeet de USB tuner oplossing... de ET9K en veel andere dual tuner boxen konden ook al 4 tuners aan.... ;) 

nou ja, oplossing, een paardenmiddel....

on the Glassfibre 1GB DVB-C...

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #44 Gerard76

• Senior Member
  • 288 posts

+1
Neutral

Posted 30 April 2014 - 11:20

voor mij is de dm8000 nog steeds prima.
draait met openpli 4.0 beterals ooit tevoren.
ET 7500

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #45 redneck eyeball

• PLi® Core member
  • 9,742 posts

+15
Neutral

Posted 30 April 2014 - 12:44

Hier ook, ik heb twee 8000's staan.

Op beide staat OpenPLi 4.0 en ze worden om de paar dagen on-line bijgewerkt.

Ze werken goed, stabiel en snel. Ze doen alles wat ik nodig heb. Vooral dat er vier CI's inpassen maakt ze helemaal uniek.

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #46 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,067 posts

+698
Excellent

Posted 30 April 2014 - 18:51

En voor de latere boxen is een swap ook niet nodig... http://openpli.org/f...n-niet-in-feed/

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #47 Apple740

• Senior Member
  • 131 posts

+5
Neutral

Posted 30 April 2014 - 22:58

En voor de latere boxen is een swap ook niet nodig... http://openpli.org/f...n-niet-in-feed/

Klopt, ik heb echter toch een swap lopen op een CF card, just in case.
Baat het niet schaadt het niet.

En dankzij de Systemtools plugin is aanmaken/stoppen een fluitje van een cent. Geen telnet sessie's meer nodig.

Edited by Apple740, 30 April 2014 - 23:02.

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #48 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,067 posts

+698
Excellent

Posted 30 April 2014 - 23:36

Dat klopt inderdaad... maar zeker met die kernels in de 3 range heb je met de DMM8000 box een swap nodig om bepaalde crashes uit te stellen... ;) Dat heeft iets met de fragmentatie van het geheugen te maken en bepaalde processen die blokken moet hebben die elkaar direct moeten opvolgen.

Met drivers van voor de linux 3 kernel heb je dit probleem niet...

Edited by littlesat, 30 April 2014 - 23:38.

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #49 Apple740

• Senior Member
  • 131 posts

+5
Neutral

Posted 1 May 2014 - 14:58

Waar kan je precies zien of je een "nieuwere" DM8000 hebt? Onder "menu>informatie>uw ontvanger"?
Bij mij staat daar Kernel versie 3.2

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #50 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,067 posts

+698
Excellent

Posted 1 May 2014 - 15:14

Kernel heeft niets te maken met de genatie dmm8k box...

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #51 Nitro

• Member
  • 9 posts

+2
Neutral

Posted 2 May 2014 - 11:04

Tja, heb ook jaren dmm boxen gehad waaronder ook een veel te dure dm8000 die zijn geld zeker niet waard was/is.(werd wel in een erg mooie doos geleverd ;) :) :)

Ben nu volledig over op de Gigablue 800ue+ en de nieuwste quad+ ze zijn super stabiel (wat de meeste dmm boxen niet zijn)  ze draaien op diverse goeie firmware waaronder ook openrsi en dat is gelijk aan pli.

E belangrijk de prijs en kwaliteits verhouding is voortreffelijk te noemen heb geen last van vastlopers  en constant moeten herstarten , opnemen gaat na de nieuwe driver update ook voortreffelijk mijn Quad + heeft sindsdien geen misslag gemaakt dus je kan zeggen ik ben een zeer tevreden mens en erg blij met mijn nieuwe boxen die en dat zal de toekomst uitwijzen een enorme concurrent zijn van dmm :) :)

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #52 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 May 2014 - 11:32

Ik weet niet of DM nog wel concurrentie nodig heeft: hun website vermeldt slecht (zeer) oude zaken (zoals een aankondiging voor de ANGA Cable en een presentatie van het Goliath project, beide in 2012).
En van de destijds met veel tam tam aangekondigde (en inmiddels verloren) rechtszaak tegen VU+ lees je niets meer.....

Edited by SatKiekerd, 2 May 2014 - 11:33.

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #53 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 2 May 2014 - 18:00

Dat klopt inderdaad... maar zeker met die kernels in de 3 range heb je met de DMM8000 box een swap nodig om bepaalde crashes uit te stellen... ;) Dat heeft iets met de fragmentatie van het geheugen te maken en bepaalde processen die blokken moet hebben die elkaar direct moeten opvolgen.
Met drivers van voor de linux 3 kernel heb je dit probleem niet...

Met een OE2.0.x gebaseerd image heb je dat probleem ook niet.
Echter als je meer wilt toevoegen aan software, dan is een swap wel aan te raden.
Hier dik 512MB swap op CF, maar 49.3MB in gebruik.

Loopt als een zonnetje. Ik wacht tot DM8000 stopt met werken (tot nu toe geen enkel signaal van werkt al dik 4 jaar). Want tot op heden niet zo gek veel nieuws betreft stb hardware wat enigma2 gebruikt.

Edited by Jeroensky, 2 May 2014 - 18:01.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #54 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 2 May 2014 - 18:18

Als ik heel eerlijk ben zou ik die 300 nog niet eens willen uitgeven voor een 'overjarige' box.
Zeker als je nagaat dat je voor dat geld iets nieuws kunt aanschaffen.
Ik persoonlijk heb nog geen 150€ voor een DM8000 over.

En een blue ray in een stb? Wie heeft tegenwoordig nog blueray discs???

4 tuners kunnen ook in de et10000, dus die antieke dreambox is absoluut geen heer en meester, waar de dreambox 2 tuners embedded heeft, kan je met de et kiezen wat je maar wil.

Wie heeft tegenwoordig Bluray discs? Daarop antwoord ik, wie heeft tegenwoordig een BluRay player met HD tv....antwoord: veel mensen. Lekker blu-ray-tje branden in achtergrond proces als BDMV formaat, wat op ELKE bluray speler afspeelt. Wel zo handig. Zonodig een BluRay datadisc van vele gigabytes.
Hier is de DM8000 echt oerdegelijk. al 4 jaar geen hardware faillure. Condensators die goed werken, al heel lang geen reboot gedaan :-P
Compact flash die erg goed functioneerd zodat harddisk alleen aan gaat bij opnames maken/kijken. En tot de nok gevuld:
1.5TB sata hdd , BD-R(w) sata brander, nog derde sata controller intern vrij(dmv usb2 module), fan die variabel toerental heeft t.b.v. extra koeling indien nodig.de BCM4501 (2x) DVB-S2 tuners, CXD1981 DVB-C/T tuner, BCM4505 DVB-S2 tuner+blindscan, usb keyboard. En oer degelijk.

Men mag dan wel een afgunst hebben hier over het closed source gaan van DMM, maar hun huidige oe2.0.x image werk heel erg goed...op een Dreambox. Ook de oe2.0 varianten doen het prima (Newnigma2, of Geminiplugin)En ja, er zijn mensen die een Dreambox hebben staan omdat dat zo'n beetje de eerste degelijke fabrikant is van Enigma2 tuners. En aangeschaft voor de licentiewijziging.

Ik bedoel, welke stb's op openpli werken al meer dan 4 jaar zonder problemen.

Edited by Jeroensky, 2 May 2014 - 18:21.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #55 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 2 May 2014 - 18:31

ze zijn super stabiel (wat de meeste dmm boxen niet zijn)

Onzin! Je mag een jaar lang bij m'n Dm8k zitten en wachten op onstabiel gedrag.

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #56 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 May 2014 - 19:58

ze zijn super stabiel (wat de meeste dmm boxen niet zijn)

Onzin! Je mag een jaar lang bij m'n Dm8k zitten en wachten op onstabiel gedrag.

Ik nodig je graag voor hetzelfde uit voor mijn STB's!

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #57 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 2 May 2014 - 21:18

Nog heel even over de UHD, of het 4k-deel daarvan (want er zijn een hele rij resoluties daarin gedefinieerd) voor iedereen interessant is, dat betwijfel ik ook ten zeerste. Ik kan nog best veel mensen die analoog via de kabel naar SD kijken en die dat helemaal niet "erg" vinden.

MAAR. UHD definieert ook een 1080p50 mode, de mode die we met HD altijd al misten. En daar gaat men mij hopelijk erg blij mee maken. Het leuke van 1080p50 is, is dat de meeste nieuwe ontvangers het al kunnen weergeven (mits in h264 gecodeerd).

Ik ben benieuwd.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #58 Apple740

• Senior Member
  • 131 posts

+5
Neutral

Posted 3 May 2014 - 01:39

Ik kan nog best veel mensen die analoog via de kabel naar SD kijken en die dat helemaal niet "erg" vinden.

Uiteraard, maar als die verstokte beeldbuiskijkers ooit een nieuwe tv aan moeten schaffen omdat de oude definitief plof zegt dan kunnen ze welhaast niet meer onder de aanschaf van een Full HD tv uit. En over een paar jaar kun je het woord "Full HD" vervangen voor 4K omdat er dan alleen nog maar 4K tv's zullen worden geproduceerd (het is voor paneelfabrikanten goedkoper om één resolutie te produceren).
Idem dito geldt in de professionele tv productie wereld met de aanschaf van camera's etcetera.
De overgang naar 4K is gewoon natuurlijk verloop waar je vroeg of laat niet meer onderuit kunt.

Edited by Apple740, 3 May 2014 - 01:41.

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #59 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 May 2014 - 04:09

Net zo als de overgang van 3:4 naar 16:9 een natuurlijk verloop was. Dat wel jaren heeft geduurd en nog niet voltooid is......

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #60 Nitro

• Member
  • 9 posts

+2
Neutral

Posted 3 May 2014 - 07:35

Hoef ik niet lang te wachten,  die van mij was onstabiel en liep om de haverklap vast en was een harde reset nodig.. :( :)

9 user(s) are reading this topic

0 members, 9 guests, 0 anonymous users