Als ik heel eerlijk ben zou ik die 300 nog niet eens willen uitgeven voor een 'overjarige' box.
Zeker als je nagaat dat je voor dat geld iets nieuws kunt aanschaffen.
Ik persoonlijk heb nog geen 150€ voor een DM8000 over.
En een blue ray in een stb? Wie heeft tegenwoordig nog blueray discs???
4 tuners kunnen ook in de et10000, dus die antieke dreambox is absoluut geen heer en meester, waar de dreambox 2 tuners embedded heeft, kan je met de et kiezen wat je maar wil.

Wie heeft tegenwoordig Bluray discs? Daarop antwoord ik, wie heeft tegenwoordig een BluRay player met HD tv....antwoord: veel mensen. Lekker blu-ray-tje branden in achtergrond proces als BDMV formaat, wat op ELKE bluray speler afspeelt. Wel zo handig. Zonodig een BluRay datadisc van vele gigabytes.
Hier is de DM8000 echt oerdegelijk. al 4 jaar geen hardware faillure. Condensators die goed werken, al heel lang geen reboot gedaan :-P
Compact flash die erg goed functioneerd zodat harddisk alleen aan gaat bij opnames maken/kijken. En tot de nok gevuld:
1.5TB sata hdd , BD-R(w) sata brander, nog derde sata controller intern vrij(dmv usb2 module), fan die variabel toerental heeft t.b.v. extra koeling indien nodig.de BCM4501 (2x) DVB-S2 tuners, CXD1981 DVB-C/T tuner, BCM4505 DVB-S2 tuner+blindscan, usb keyboard. En oer degelijk.
Men mag dan wel een afgunst hebben hier over het closed source gaan van DMM, maar hun huidige oe2.0.x image werk heel erg goed...op een Dreambox. Ook de oe2.0 varianten doen het prima (Newnigma2, of Geminiplugin)En ja, er zijn mensen die een Dreambox hebben staan omdat dat zo'n beetje de eerste degelijke fabrikant is van Enigma2 tuners. En aangeschaft voor de licentiewijziging.
Ik bedoel, welke stb's op openpli werken al meer dan 4 jaar zonder problemen.
Edited by Jeroensky, 2 May 2014 - 18:21.
Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).
Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).
The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality )