Jump to content


Photo

VU+ Duo2 LCD4Linux display layouts

LCD4Linux

  • Please log in to reply
28 replies to this topic

Re: VU+ Duo2 LCD4Linux display layouts #21 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 18 July 2015 - 20:51

ja dat had ik gezien, maar wat moet ik hier mee doen  :(



Re: VU+ Duo2 LCD4Linux display layouts #22 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 19 July 2015 - 02:53

Je kunt diezelfde aanpassingen toepassen.



Re: VU+ Duo2 LCD4Linux display layouts #23 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 19 July 2015 - 09:14

Waar?

Re: VU+ Duo2 LCD4Linux display layouts #24 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 19 July 2015 - 09:47

Je ziet de aanpassingen gemarkeerd met rood ("+") en groen ("-").

De rode regels moet je uit je py verwijderen en de groene toevoegen. Daarna E2 herstarten en klaar is Kees.



Re: VU+ Duo2 LCD4Linux display layouts #25 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 19 July 2015 - 11:44

Dank je ;)



Re: VU+ Duo2 LCD4Linux display layouts #26 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 July 2015 - 18:29

OE gebruik maakt van zijn "eigen" L4L versie.

OE = OE-Alliance, voor de duidelijkheid.

 

OpenPLi heeft de originele versie. Vorige week nog geupdate.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ Duo2 LCD4Linux display layouts #27 hermantel

  • Member
  • 18 posts

+1
Neutral

Posted 23 July 2015 - 11:29

Hallo. Bug weer nu gedeeltelijk opgelost.

Hallo Allemaal ik zat wat te klooien met de LCD4linux editor in open pli4 applicaties. Bij de regel 4 dagen 1 regel 5 dagen 2 regels reageerde hij plotseling  en de meteo station verscheen. Gek genoeg reageert hij niet op positie en zoom. ook niet op links midden rechts.

Hierdoor kan ik maximaal 4 dagen instellen op 2 regels. Kennelijk is de LCD4 linux editor niet speciaal gemaakt voor de VUDUO2 anders had dit wel gewerkt neem ik aan of de functie disabled, Dus als iemand dit leest van het team die bugs oplost van OPen PLI. Alsjeblieft geef de LCD 4 linux eens opnieuw een schop.en kijk de weer opties eens na op werking. Met name Meteo.

Ook de link is leeg en ik snap niet eens hoe er verbinding gemaakt wordt met accurate data...Maar goed het werkt nu gedeeltelijk Daar ben ik al blij mee,

Misschien dat iemand toch iets gedaan heeft bij laatste update Want soms gaat meteo ineens weg en dan een paar uur later is het scherm weer terug Echt vreemd.

Alles werkt goed. Picons zelfs tv op LCD 1 display. Nu nog Meteo, Dan heb ik de perfecte LCD setup, met alle weer info, en alle tv info en info over opnames, signaal en zender  zoals een Nederlander het toch graag wil? Was  wel hele klus om het display naar eigen smaak in te stellen Maar al doende leer je Eigenlijk is het simpel als je alles als blokken ziet en ieder blok edit. Dan hou je overzicht in wat je doet. Want is steeds hetzelfde. display kleur grootte afstand soort en functie. Als je dat eenmaal door hebt dan gaat het haast vanzelf. Alleen vind ik de opbouw onlogisch om picons in te stellen en om tv beelden op je display in te stellen Dat is gewoon niet duidelijk en gevoelsmatig logisch opgezet voor normale gebruiker, Maar je kunt altijd een copie maken van een goed display Maar als hobbyist wil je toch een persoonlijk tintje geven aan je VUDUO2, net als bij je smartphone toch? Daarom gewoon zelf doen. Al gaat het nog zo fout,. Gewoon backup maken door op menu te klikken,,,,ook raar dat de de bacup wel een naam kan geven, maar alleen in de folder temp gezet kan worden en geen folder kan toewijzen zoals bij ieder normaal programma. Misschien ook een tip voor een volgende  update?... Goed verder ben ik nu blij....Alleen de bug dat ik maar 4 dagen meteo kan instellen op 2 regels Zet ik  4 dagen op 1 regel of 5 dagen op 2 regels, past het niet op het scherm omdat door een bug positie en zoom en links midden rechts  niet werkt bij meteo in de LCD4linux editor sinds laatste update van Versie open PLI 3 naar open PLI 4. Hopelijk kijkt iemand er nogmaals eens na. is een vervelende bug voor mij. Vast bedankt. Groet Herman



Re: VU+ Duo2 LCD4Linux display layouts #28 hermantel

  • Member
  • 18 posts

+1
Neutral

Posted 23 July 2015 - 11:55

Allereerst. Ik werk met laatste update openPLI 4 uiteraard, Jammer genoeg kan ik zelf niet programmeren, maar ben wel een uitgebreidde tester met 2 boxen vuduo en 1x Vuduo2

TIPS.

Hoe zou ik  de LCD4LINUX ieditor in oa open pli 4 voor de VUDUO2 graag zou willen zien

1 alle functies moeten werken,

2 moet stabiel zijn. meteo mag niet steeds verdwijnen uit zichzelf en daarna 1 uur later weer verschijnen. (Dit is toch duidelijke bug lijkt me?) Wellicht is dit nu opgelost, want het werkt momenteel.

 

3 editor in zowel VUDUO zelf als web interface moet je kunnen opslaan en worden geladen vanuit in elke willekeurige folder...ook opgelagen op HDD om bij updates terug te kunnen zetten. Interne geheugen met name de temp folder worden regelmatig gewist toch????? zeker bij nieuwe image fikken

 

4 Je moet een duidelijke monitor hebben waarop je alle functies meteen kunt zien en wat je doet. DWZ een gesimmuleerd display groter dan een paar vierkante centimeter zoals nu in de webinterface.  De webinterface moet in mijn ogen zo in zo een grote renovatie hebben, waarin je veel meer functies hebt, zoals complete image saven.

Maar ook waar je meteen een ingebouwde player hebt, zodat je niet met VLP player hoeft te werken,,,,En eentje waarbij je taal en subtitles en vooral poorten 8001 en 8002 open kunt zetten voor HDD streaming van VUDUO2 op je laptop of Smartphone, tablet, PC etc....

 

5 mogelijkheid om Mirror te kunnen doen vanaf smartphone naar VUDUO2.Je hebt immers alles al in de VUDUO2    HDMI ingang naar je tv. Wifi. netwerk, mounting.,Nu alleen nog  iemand die het in de Web interface verwerkt.

 

Hopelijk leest iemand dit en gaat er een lampje branden dat we in 21 ste eeuw leven en dat je je smartphone op je satelliet wil kunnen streamen.. Niet andersom alleen. En op je display van je LCD4 linux display....Waarom? Om dat het moet kunnen, daarom alleen al zou dit een kick moeten zijn,,,,Heb ik iemand geprikkeld dit op te pikken?  Ja ja ik weet het,,,,is bijna een levenswerk, Ik kan helpen met het geven van ideeen..Die heb ik genoeg,

 

Nu nog iemand die het wil oppikken en wil helpen...

 

Vast bedankt, Groet, Herman.

 

 

 

5 voorbeeld picons die je kunt gebruiken al in de editor,  of links naar picon sites,

 

6 voorbeelden van LCD layouts gebasseerd op thema....als weer, sport, tv, etc.

 

7



Re: VU+ Duo2 LCD4Linux display layouts #29 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 July 2015 - 16:55

Maar waarom gooi je dat hier allemaal over de schutting? Wij maken die plugin niet hoor.

 

En zoals ik al net schreef, ik heb 'm vorige week nog geupdate, de officiële versie van auteur met de nieuwste versie.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users