Jump to content


Photo

probleem updaten

et10000

  • Please log in to reply
511 replies to this topic

Re: probleem updaten #181 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 29 November 2014 - 17:31

Ik krijg nog steeds op de ET9500 SID not found in PAD als de ontvanger langdurig in standby heeft gestaan of herstart. Het signaal is ook 0dB . Zappen naar een FTA zender geeft weer beeld en daarna werkt alles naar behoren. Ook als de ontvanger enkele uitjes uitstaat werkt het gewoon weer.
Wat opvalt is dat de zender lijst wel gevuld is maar geen EPG data bevat. Na de FTA zender is dat weer gevuld.

Zit het soms in de zenderlijst. Ik gebruik de lijst van Hans. Heb er ook een fastscan voor Canal Digitaal in gezet maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Edited by adrouven, 29 November 2014 - 17:33.

ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: probleem updaten #182 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 29 November 2014 - 17:35

Zou kunnen. Als je nou eens de zenderlijsten (inclusief fast scan) laat voor wat ze zijn en even de transponders waar de moeilijke zenders op zitten even met de hand scant, dan is er een grote kans dat het opeens wel goed werkt. Tuners werken vaak beter met parameters die ze zelf gescand hebben dan die ze vanaf een ander soort tuner krijgen (heel kort door de bocht uitgelegd).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: probleem updaten #183 robadouche

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 29 November 2014 - 17:44

Hoi,

 

Mijn vuplus duo komt ook niet door de updates heen.

 

Ik heb nieuw geflashed met de versie van de 26e. Daarna 200 zoveel updates verwerkt op de 27e. Dat ging goed. Ook herstarten lukte. Updaten met de updates van de 28e of de 29e lukte niet. Bleef hangen op het startscherm met de herfstfoto's. Begint steeds opnieuw met HD-radartje. Laat geen melding van Fritzbox zien. Herflashen met nieuwste software geeft zelfde resultaat. Start niet door. Maw in de update van de 28e is iets geintroduceerd waardoor vuplussen niet meer willen doorstarten. Ik zie dat meer vuplussen hier sinds midden deze week last van hebben.

 

Mijn enigma-versie is van 25 november volgens info-scherm.

 

Rob



Re: probleem updaten #184 kezza

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 29 November 2014 - 18:37

 

Mijn vuplus duo komt ook niet door de updates heen.

 

 

Gisteren de Vu-Duo geflashed met de versie van de 27e net een update(enigma 29/11) gedaan en 51 updates binnen. Start hier keurig door. :)


Formuler F1, 1 TB WD Elements, OpenATV 5.1 /VU+ Solo, Openpli 4/ Golden Media 990 Spark, OpenATV 5.1, Amino AmiNET130M - FTTH, Panasonic Viera Plasma


Re: probleem updaten #185 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 1 December 2014 - 21:23

ET9500 geflashed gisteren en vandaag update als proef uitgevoerd.

Daarna online update nog een keer uitgevoerd. 0 pakketten om uit te voeren resterend.

Dit lijkt goed, maar de module -argparse- ontbreekt.

Nodig voor o.a. open uitzending gemist.



Re: probleem updaten #186 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 3 December 2014 - 15:49

Zojuist met mijn ET9K een online update gedaan, niks geflashed. Laatste update was van 14/11, net voor de grote library update.  230 pakketten, ca 5 minuten en gewoon 1 reboot zoals anders, daarna 0 pakketten beschikbaar. Probleemloos, alleen de default softcam was omgezet van Oscam naar CCcam. Niet onoverkomelijk. ;)


Edited by zeeteefje, 3 December 2014 - 15:52.


Re: probleem updaten #187 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 3 December 2014 - 19:22

En gebruikt u ook OUG?

Benieuwd of deze dan bij u werkt.



Re: probleem updaten #188 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 3 December 2014 - 20:10

OUG werkt in zoverre dat die normaal opstart, bij mijn weten zijn er momenteel geen werkende streams via OUG op de ET9x00. Uitzending gemist via HbbTV werkt normaal op NPO1-3.



Re: probleem updaten #189 Lemmingsbeest

  • Senior Member
  • 262 posts

+4
Neutral

Posted 4 December 2014 - 05:23

Hier nu net (4-12-2014 om 4:30)de online update gedaan op mijn Vu Ultimo en inderdaad ook alleen het herfst logo en het bewegende ringetje links boven en niets meer....(eerst groot ringetje daarna een klein ringetje dat iedere keer weer terug komt)

 

Ga nu flashen met de image van 3-12-2014... Kijken of dat dan wel werkt....

 

Resultaat is de box werkt weer...(heb alleen cccam 2.3.0 , led brightness, video enhancement, en de samba.cfg aangepast en eigen kanalenlijst erin...)

 

Nu weer update gedaan (243 nieuwe pakketten!!!).. Dit duurt een tijd en zegt daarna ook 243 pakketten geinstalleerd... ontvanger gereed en ontvanger herstarten..

 

Daarna ook gewoon weer beeld..

 

Nu weer updaten en 29 paketten en ook weer 29 geinstalleerd en weer rebooten....

 

Daarna ook weer beeld...

 

Weer software update gedaan en nu zegt die geen updates... So far so good...

 

Geef nu weer een reboot handmatig....

 

En ook weer beeld!!!!

 

Wat timers geprogrammeerd en daarna weer 24 updates ???  raar...

 

En weer reboot...

 

En weer beeld....

 

Zo nu nog een keer reboot en zoeken naar updates..... Geen updates...

 

Weer een keer een handmatige reboot

 

En ook gewoon weer beeld..

 

Wat hem daar over de lever gelopen is... ???

 

Dit staat er nu in als ik kijk bij uw ontvanger... Zie plaatje

 

 

Attached Files



Re: probleem updaten #190 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 4 December 2014 - 11:28

Ter info

 

Probleem met SID not found in PAD is na de update van dit weekend niet meer voor gekomen.


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: probleem updaten #191 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 4 December 2014 - 17:10

OUG werkt in zoverre dat die normaal opstart, bij mijn weten zijn er momenteel geen werkende streams via OUG op de ET9x00. Uitzending gemist via HbbTV werkt normaal op NPO1-3.

 

Ik krijg OUG op geen enkele manier meer geinstalleerd op een ET9500.

Heb daarna vanuit een clean install en usb openpli 4.0 flash getest, wil ook niet.

Arg parse library module ontbreekt is de melding na plugin OUG installatie.



Re: probleem updaten #192 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 5 December 2014 - 22:34

De   Vu Ultimo  slaat ook weer  vast als ik   updaten wil.......... moet de  ontvanger op de  voorkant  weer  uit de slaap  wekken.

 

Er  staan  54   update's   klaar als ik  wil updaten.

 

Er is  dus weer  een   update  probleem   net als paar dagen geleden?


~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: probleem updaten #193 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 5 December 2014 - 23:02

Vanmiddag hier nog een update uitgevoerd op ultimo, en geen problemen ondervonden.



Re: probleem updaten #194 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 5 December 2014 - 23:21

Hier dus  wel net  precies  ff gekeken weer laat   hem zoeken op  update;s   wil ze installeren gelijk   bij zien   van een  update welke  hij wil installeren  slaat de   Vu Ultimo  vast en moet op  de knop   voorkant  de ontvanger weer ontwaken  uit zijn slaap  alvorens  hij  door start. Dat  was  voor paar dagen geleden ook zelfde probleem.


~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: probleem updaten #195 dr.butcher

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 6 December 2014 - 08:44

Week geleden een verse flash gedaan.

En nu staan er weer 296 updates.

Maar bij installeren gaat de solo2 uit en is er niks gebeurd.



Re: probleem updaten #196 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 6 December 2014 - 09:19

Zelfde probleem als eerder, zie even de andere topics. Het probleem met de enorme lijst updates wordt achter de schermen door een paar knappe koppen hard aan gewerkt!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: probleem updaten #197 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,530 posts

+140
Excellent

Posted 6 December 2014 - 10:54

Vanmorgen een update gedaan (326 items) met mijn DM8000 starte gewoon op maar bleef hangen op het laatste moment.dezelfde update handmatig gedaan dus de laatste flash van vannacht erin  geen problemen meer gehad. alles werkt hier goed.



Re: probleem updaten #198 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,447 posts

+43
Good

Posted 6 December 2014 - 11:10

Er is dus weer een image voor de dm8k, begrijp ik.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: probleem updaten #199 Beeker

  • PLi® Contributor
  • 1,477 posts

+198
Excellent

Posted 6 December 2014 - 12:05

Vanmorgen een update gedaan (326 items) met mijn DM8000 starte gewoon op maar bleef hangen op het laatste moment.dezelfde update handmatig gedaan dus de laatste flash van vannacht erin  geen problemen meer gehad. alles werkt hier goed.

 

Nou dan ben u de gelukkige..Bij mij na verse flash zegt enigma bekijk het maar..

 

Detected: dm8000
[Harddisk] enumerating block devices...
new Harddisk sda -> /dev/sda -> /dev/sda
[ePopen] command: ('hdparm', 'hdparm', '-S0', '/dev/sda')
new Harddisk sdb -> /dev/sdb -> /dev/sdb
unable to load config ([Errno 2] No such file or directory: '/etc/enigma2/settings'), assuming defaults...
Reading satellites.xml
main thread is non-idle! display spinner!
Reading cables.xml
couldn't open /etc/tuxbox/cables.xml!!
Reading terrestrial.xml
removing internal link on frontend id 1
sec config cleared
setSlotInfo for dvb frontend 0 to slotid 0, descr BCM4501 (internal), need rotorworkaround Yes, enabled Yes, DVB-S2 Yes
setSlotInfo for dvb frontend 1 to slotid 1, descr BCM4501 (internal), need rotorworkaround Yes, enabled Yes, DVB-S2 Yes
setSlotInfo for dvb frontend 2 to slotid 2, descr Philips CU1216Mk3, need rotorworkaround No, enabled Yes, DVB-S2 No
setSlotInfo for dvb frontend 3 to slotid 3, descr CXD1981, need rotorworkaround No, enabled Yes, DVB-S2 No
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/enigma2/python/mytest.py", line 18, in <module>
    from Screens import InfoBar
  File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/InfoBar.py", line 6, in <module>
  File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/MovieSelection.py", line 17, in <module>
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/UsageConfig.py", line 5, in <module>
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/NimManager.py", line 1635, in <module>
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/NimManager.py", line 845, in __init__
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/NimManager.py", line 1569, in InitNimManager
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/NimManager.py", line 511, in __init__
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/NimManager.py", line 163, in update
ValueError: list.remove(x): x not in list
---- saving lame channel db
saved 0 channels and 0 services!
release cached channel (timer timeout)
 

Maar schijn gelukkig niet de enige te zijn.


Edited by Beeker, 6 December 2014 - 12:05.

Dreambox dm920, Uclan Ustym4Kpro, Gigablue UHD TRIO 4K and Dreambox dm8000. Wavefrontier T55 13.0|19.2|23.5|28.2 + Ziggo.


Re: probleem updaten #200 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 6 December 2014 - 12:05

Ja ik bouw zelf en ben net bezig. Ik heb gezien dat er weer een glibc update is. Elke keer dit wordt gedaan kan je er met vrij grote zekerheid van uitgaan dat een verse flash nodig zal zijn.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users